Przetargi.pl
„Termomodernizacja budynku szkoły wraz z łącznikiem II Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Inowrocławiu”.

Powiat Inowrocławski ogłasza przetarg

  • Adres: 88-100 Inowrocław, Prezydenta Franklina Roosevelta
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 592 100 , fax. 523 574 820
  • Data zamieszczenia: 2018-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Inowrocławski
    Prezydenta Franklina Roosevelta 36-38
    88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 592 100, fax. 523 574 820
    REGON: 9236539400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.inowroclaw.powiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Termomodernizacja budynku szkoły wraz z łącznikiem II Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Inowrocławiu”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku szkoły wraz z łącznikiem II Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Inowrocławiu przy ul. M. Konopnickiej 15. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności następujące roboty: -docieplenie ścian zewnętrznych tzw. „nowej części” wraz z łącznikiem, -docieplenie stropodachów tzw. „nowej części” i łącznika, -wykonanie dodatkowych schodów w przedsionku „nowej części”, -izolacje ścian piwnic w „starej części” szkoły: skucie wszystkich okładzin i tynków, wykonanie izolacji pionowej i poziomej. Roboty należy rozpocząć od izolacji ścian piwnic w „starej części” szkoły: skucia wszystkich okładzin i tynków, wykonania izolacji pionowej i poziomej. Przedmiot zamówienia nie obejmuje prac II etapu polegających na wykonaniu nowych tynków i okładzin, opisanych w projekcie budowlano-wykonawczym. Według przedmiaru robót pozycje w punkcie 2.3.2 - „roboty II etapu” nie są objęte przedmiotem zamówienia. Według specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót tom RB5 nie jest objęty przedmiotem zamówienia Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w przedmiarze robót, projekcie budowlano – wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych , które są załącznikami do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i stanowią integralną jej część. Powyższe dokumenty udostępnione są na stronie internetowej i w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby wykonawca udzielił na przedmiot zamówienia 60 miesięcy rękojmi za wady i min. 36 miesięcy gwarancji jakości, licząc od dnia odbioru przedmiotu umowy bez zastrzeżeń. I. WARUNKI WYKONANIA ROBÓT: Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów pierwszego gatunku, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w Projekcie budowlano - wykonawczym , Przedmiarze robót i Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy, Wykonawca ma obowiązek posiadać, w stosunku do użytych materiałów, dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie / wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości), Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.). Wykonawca wykona roboty budowlane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz szczegółowego zakresu rodzajów robót budowlanych, stwarzających zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi (Dz. U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126) , w tym względzie kierownik budowy opracowuje plan BIOZ. Przedmiar robót należy traktować jako element pomocniczy przy ustalaniu ceny ofertowej. Wykonawca musi uwzględnić w cenie oferty wszystkie prace, które są niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. Miejsce wykonania prac musi być zabezpieczone i oznakowane. Wykonawca opracuje harmonogram rzeczowo-finansowy przy uwzględnieniu założeń Zamawiającego dotyczących terminów, zakresu wykonywanych prac, który przedstawi Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy na terenie budowy w tym za zabezpieczenie terenu budowy przed negatywnym oddziaływaniem realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia na warunki bhp. Należy systematycznie utrzymywać porządek na terenie prowadzonych robót, składować materiały i sprzęt w należytym porządku i w wyznaczonym miejscu, a po zakończeniu prac uporządkować teren budowy. Wykonawca na własny koszt zamontuje podliczniki na pobór wody i energii elektrycznej. Wykonawca będzie ponosił opłaty, z tytułu zużytej wody i energii elektrycznej oraz będzie dysponował własnym kontenerem na składowanie odpadów powstałych w trakcie robót zapewniając na własny koszt ich wywóz. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę przy pomocy podwykonawcy/ów. Na żądanie Zamawiającego, przed zawarciem umów z podwykonawca/ami Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia wszelkich informacji Zamawiającemu dotyczących podwykonawcy/ów. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego za działania bądź zaniechania podwykonawcy jak za własne działania bądź zaniechania. W pozycjach, w których opis przedmiotu zamówienia zawiera nazwę, można stosować przedmioty równoważne, które odpowiadają tym samym normom i spełniają te same zadania funkcjonalno-użytkowe, co przedmioty wymienione w opisie. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczno-jakościowe, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. II. WYMÓG WYNIKAJĄCY Z art. 29 ust. 3a USTAWY PZP. 1.Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w zakresie rodzajów prac objętych przedmiarami robót tj. osoby bezpośrednia wykonujące czynności w trakcie realizacji zamówienia.. 2. Przed zawarciem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wykaz stanowisk pracowników przeznaczonych do bezpośredniej realizacji zamówienia zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę wykazu pracowników, będzie traktowane jako odmowa zawarcia umowy. 3.W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy wraz z zakresem obowiązków ( jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 5.Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 6.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Zasadnym jest, aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia a także dla uzyskania wszelkich dodatkowych informacji niezbędnych do wyceny oferty. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i miejsca wykonywanych. III. ROZLICZENIE WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. Zamawiający przewiduje rozliczenie końcowe po wykonaniu wszystkich prac objętych przedmiotem zamówienia. Zamawiający zapłaci należności w terminie do 30 dni licząc od dnia złożenia sprawdzonej i zatwierdzonej przez strony umowy faktury VAT. Do rozliczeń za wykonanie przedmiotu umowy mają zastosowanie przepisy art. 632 Kodeksu cywilnego. Szczegółowe warunki rozliczenia określa wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ. Zamawiający uzna zamówienie za wykonane prawidłowo, jeżeli przedmiot zamówienia będzie odebrany bez usterek i spełniał będzie warunki jego przeznaczenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000.00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 PLN).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS w Inowrocławiu ul. Solankowa 11 Nr rachunku 72 8149 0000 0022 6022 2000 0004. - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 5.Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6.Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. 7.Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 8.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Wykaz części zamówienia której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. 3. Kosztorys ofertowy (niepodlegający ocenie). 4. Formularz oferty. 5. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach