Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Sobianowicach oraz przebudowa pomieszczeń gospodarczych w budynku Szkoły Podstawowej w Sobianowicach, gmina Wólka na salę gimnastyczną z towarzyszącymi sanitariatami

Gmina Wólka ogłasza przetarg

  • Adres: 20-258 Lublin, Jakubowice Murowane
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. +48 (81) 478 17 50, +48782333200 , fax. +48(81) 7465001
  • Data zamieszczenia: 2018-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wólka
    Jakubowice Murowane 8
    20-258 Lublin, woj. lubelskie
    tel. +48 (81) 478 17 50, +48782333200, fax. +48(81) 7465001
    REGON: 431020150
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wolka.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Sobianowicach oraz przebudowa pomieszczeń gospodarczych w budynku Szkoły Podstawowej w Sobianowicach, gmina Wólka na salę gimnastyczną z towarzyszącymi sanitariatami
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Sobianowicach stanowiąca część pierwszą zamówienia oraz przebudowa pomieszczeń gospodarczych w budynku Szkoły Podstawowej w Sobianowicach, gmina Wólka na salę gimnastyczną z towarzyszącymi sanitariatami stanowiące część druga zamówienia. Zamawiający podzielił zamówienie na 2 części, zgodnie z art. 36aa ustawy. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza ilości części zamówienia, na które będzie udzielone zamówienie jednemu wykonawcy. Poniżej wymienione są główne cechy przedmiotu zamówienia z podziałem na części. 2. Część pierwsza zamówienia - termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Sobianowicach o wymiarach 29,11m dł., 12,73m szer., 7.7m wys. (trzy kondygnacje: piwnica parter, piętro) w zakresie wykonania robót budowlanych polegających na dociepleniu budynku, wymiany instalacji centralnego ogrzewania, modernizacji kotłowni na paliwo stałe, wymiany źródeł światła w oprawach instalacji oświetlenia wewnętrznego na źródła światła LED obejmująca swoim zakresem w szczególności: - docieplenie ścian piwnic poniżej gruntu polistyrenem ekstrudowanym o grubości 15cm i folii kubełkowej z uprzednią izolacją przeciwwodną ścian masą powłokową, - docieplenie ścian bezspoinowym systemem ocieplenia wełną mineralną o grubości 15cm z pokryciem cienkowarstwowym tynkiem silikonowym wraz robotami towarzyszącymi (wymiana parapetów zew., obróbek blacharskich, rur spustowych, przełożenie instalacji odgromowej itp.) - docieplenie poddasza – ocieplenie stropodachu wentylowanego granulatem metodą wdmuchiwania, grubość izolacji 14cm, - częściowa wymiana stolarki drzwiowej w ilości 6 sztuk, oraz stolarki okiennej w ilości 43 sztuk (PVC trzyszybowe), - przebudowa kotłowni wraz z wymianą kotła olejowego, na 2 kotły na biomasę z wymianą całej armatury, orurowania i systemu sterowania - wymiana instalacji centralnego ogrzewania w całym budynku obejmująca wymianę rur i grzejników 93 szt. na stalowe płytowe z zaworami i głowicami termostatycznymi, w tym demontaż i ponowny montaż osłon termicznych grzejników(w przedszkolu i na korytarzach). Zamawiający dodatkowo wymaga zamontowania pod każdym pionem grzewczym zaworów regulacyjnych - nie uwidoczniono w projekcie; - montaż kolektorów słonecznych na dachu do podgrzewania CWU wraz z całą infrastrukturą. - wymiana źródeł światła w istniejących oprawach na źródła światła typu LED (16szt.- świetlówki 18W, 396szt.- świetlówki 36W, 50szt.- żarówki) - rozbudowa instalacji odgromowej o część chroniącą kolektory słoneczne na dachu. 3. Część druga zamówienia - przebudowa pomieszczeń gospodarczych w budynku Szkoły Podstawowej w Sobianowicach, gmina Wólka na salę gimnastyczną z towarzyszącymi sanitariatami. Przebudowywane pomieszczenia gospodarcze objęte przedmiotem zamówienia znajdują się w wysokim podpiwniczeniu budynku szkoły podstawowej. W wyniku przebudowy powstaną następujące pomieszczenia: sala gimnastyczna (58m2), hol (35m2), schowek (8m2), przebieralnia z WC dla dziewcząt(9,7m2), magazynek sportowy(4,5m2), przebieralnia z WC dla chłopców(8,8m2). Obecnie pomieszczenie gospodarcze przeznaczone na salę gimnastyczną wykorzystywane jest jako magazyn. Zakupione kiedyś wyposażenie sportowe typu drabinki, kosze zostało zdemontowane i złożone w sali, ponieważ sala nie może być wykorzystywana ze względu na niedostosowanie do aktualnie obowiązujących przepisów. W wyniku przebudowy sala zostanie dostosowana do przepisów p.poż (wymiana drzwi, zamurowanie okna) i odnowiona. Pozostałe istniejące pomieszczenia gospodarcze zostaną zaadaptowane na szatnie, sanitariaty i magazynki sportowe. Roboty budowlane obejmują w szczególności: - wyburzenie istniejących ścian działowych i postawienie nowych w technologii murowanej i z płyt G-K wraz z wykończeniem. - zamurowanie okna cegłami szklanymi, wstawienie/wymiana drzwi około szt. 10, - wykonanie posadzek z pokryciem terakotą, - wykonanie instalacji wod-kan i wyposażenie sanitariatów w umywalki i płuczki ustępowe, - wykonanie instalacji c.o. w pomieszczeniach z grzejnikami stalowymi płytowymi, - wykonanie instalacji wentylacyjnej nawiewno-wywiewnej na poziomie piwnic wraz z centralą wentylacyjną z odzyskiem ciepła, - wykonanie instalacji elektrycznej w pomieszczeniach. 4. Dla obu części zamówienia obowiązują następujące ustalenia: - Wykonawca w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły dokona przemieszczenia mebli gdy uniemożliwiają dostęp do miejsc wykonywania robót, a po zakończeniu ustawi je ponownie. - Wykonawca zabezpieczy wyposażenie pomieszczeń przed zabrudzeniem, a po zakończeniu robót posprząta pomieszczenia, w których wykonywano roboty i doprowadzi je do stanu umożliwiającego prowadzenie zajęć lekcyjnych. - Wykonawca odpowiada za szkody w mieniu spowodowane uszkodzeniem lub niezabezpieczeniem wyposażenia pomieszczeń. - Roboty budowlane wykonywane będą na czynnym obiekcie - szkoła i przedszkole. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za: bezpieczeństwo prowadzonych robót, wyznaczenie i oznakowanie stref niebezpiecznych w czasie trwania robót, zapewnienie ruchu pieszo jezdnego na wydzielonych obrzeżach inwestycji z zachowaniem dostępu do obiektów funkcjonujących w obszarze inwestycji. - Realizacja robót uciążliwych, uniemożliwiających korzystanie z obiektu odbywać się może wyłącznie w okresie wolnym od zajęć szkolnych. - Wymagana jest od wykonawcy współpraca i koordynacja działań z innymi wykonawcami realizującymi dla zamawiającego roboty budowlane (np. inną część zamówienia) w tym samym czasie w tym samym obiekcie. Zamawiający ma prawo w czasie realizacji niniejszej umowy - po pisemnym poinformowaniu Wykonawcy - wprowadzić inny podmiot na teren budowy w celu zrealizowania robót budowlanych lub prac, które nie wchodzą w zakres przedmiotu niniejszej umowy. - Nadmiary ziemi, gruz, złom odpady do zagospodarowania przez wykonawcę we własnym zakresie. - Dostęp dla osób niepełnosprawnych do przebudowywanych pomieszczeń zapewniony jest przez wykorzystanie posiadanego przez szkołę schodołazu - spełnienie art. 30 ust. 8 pkt 1 ustawy. 5. Minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy (kryterium oceny ofert). 6. Wykonawca dokona odpowiednich zgłoszeń i zawiadomień instytucji w imieniu zamawiającego związanych z zakończeniem inwestycji i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 7. Szczegółowy zakres robót opisany jest dokumentacji projektowej, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) oraz we wzorze umowy. Załączone do dokumentacji przedmiary robót mają charakter wyłącznie pomocniczy i pozwalają jedynie na wstępną analizę i wycenę zamówienia. Wykonawca musi wziąć pod uwagę fakt, że rozliczenie przedmiotu umowy ma charakter ryczałtowy, a więc przedmiot zamówienia obejmuje również dodatkowe roboty nieujęte w przedmiarze robót, a konieczne do zrealizowania przedmiotu umowy. Udostępnienie przez zamawiającego przedmiaru robót nie zwalnia wykonawcy od obowiązku skalkulowania oferty w oparciu o projekt, specyfikacje, umowę jak również uwzględnienie wszystkich robót i kosztów nie przewidzianych w przedmiarze. 9. Wszędzie tam gdzie w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i 3, Zamawiający dopuszcza zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, rozwiązania równoważne opisywanym w wyżej wymienionych normach, co oznacza, że odniesieniu takiemu każdorazowo towarzyszą wyrazy „lub równoważne." W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają określone przez Zamawiającego wymagania. Jeśli w opisie przedmiotu zamówienia przypadkowo wystąpiły określenia zawierające w nazwie znaki towarowe lub pochodzenie od konkretnych producentów, to są one tylko przykładami i w każdym takim przypadku Wykonawca, może powołać się w ofercie na zastosowanie towarów (materiałów i urządzeń) innych producentów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Składający ofertę winien wnieść wadium tylko dla części pierwszej zamówienia przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: 94868900076500010820000040, tytułem: Wadium - Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Sobianowicach. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia oryginał dokumentu należy złożyć w miejscu składania ofert lub włożyć do koperty z ofertą, przed upływem terminu składania ofert. 8.5. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: 5.1. gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa zamówień publicznych 5.2. okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej lub poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: 6.1. poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa zamówień publicznych. 6.2. poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: w odniesieniu do tego warunku Zamawiający nie określa minimalnych poziomów zdolności.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 2. Oświadczenie o części zamówienia, której wykonanie, wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców w przypadku powierzenia przez wykonawcę części zamówienia podwykonawcom. Oświadczenie stanowi część formularza ofertowego. W przypadku długiej listy podwykonawców wykonawca może dołączyć odrębne oświadczenie. 3. Opis „rozwiązań równoważnych" potwierdzający równoważność oferowanych przez Wykonawcę rozwiązań w stosunku do rozwiązań opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia -w sytuacji, gdy wykonawca oferuje rozwiązania równoważne. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 5. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 6.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, dokument, musi określać w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4.2. składa dokument wystawiony w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 8. Dokument, o którym mowa w pkt 7. powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 8 stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach