Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Baruchowie

Gmina Baruchowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87821 Baruchowo, Baruchowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 284 56 82 , fax. 54 284 58 48
  • Data zamieszczenia: 2017-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baruchowo
    Baruchowo 54
    87821 Baruchowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 284 56 82, fax. 54 284 58 48
    REGON: 91086679000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół w Baruchowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem postępowania są roboty budowlane związane z termomodernizacją budynków Zespołu Szkół w Baruchowie. Ich zakres wynika z przeprowadzonych audytów energetycznych i obejmuje: 1. Prace termomodernizacyjne w Szkole Podstawowej: a) ocieplenie fundamentów i ścian w gruncie do głębokości 1,0m ppt. b) docieplenie poddasza wełną mineralną grubości 15cm, c) docieplenie stropodachu nad salą gimnastyczną i techniczną częścią budynku styropapą o grubości 12cm, d) docieplenie ścian zewnętrznych izolacją o grubości 12 cm (wraz z ścianami fundamentowymi, cokołem, wykonaniem opaski wokół budynku oraz instalacją odgromową), e) montaż nowych drzwi wejściowych do budynku szkoły, kotłowni i kuchni, f) wymiana okien, g) wymiana okien na fasadowe z aluminium oraz montaż drzwi wejściowych do szkoły podstawowej i przedszkola. Dodatkowo zamontowanie zostaną drzwi pośrednie do budynku szkoły podstawowej tworząc wiatrołap. h) zastosowanie pompy cyrkulacyjnej c.w.u. z regulacją czasu pracy, i) uzupełnienie i naprawa izolacji na rurociągach c.o., wymiana zaworów termostatycznych na wszystkich grzejnikach na zawory posiadające blokadę regulacji temperatury z przeznaczeniem do obiektów typu szkoła, montaż układu sterującego zegarowego pracą pompy obiegowej, j) wymiana parapetów wewnętrznych w szkole podstawowej i sali gimnastycznej, k) przemurowanie wszystkich kominów wentylacji grawitacyjnej, l) obróbki blacharskie na wszystkich budynkach, m) rozbiórka wylotu komina spalinowego i przemurowanie do pierwotnej wysokości, n) roboty wewnętrzne w kotłowni. 2. Prace termomodernizacyjne w Gimnazjum: a) docieplenie poddasza wełną mineralną grubości 15cm, b) docieplenie ścian zewnętrznych izolacją o grubości 12 cm (wraz z ścianami fundamentowymi, cokołem, wykonaniem opaski wokół budynku oraz instalacją odgromową), c) wymiana drzwi wejściowych do gimnazjum, d) wymiana okien, e) wymiana okien na fasadowe z aluminium oraz montaż drzwi wejściowych do gimnazjum, f) wymiana zaworów termostatycznych, g) ocieplenie lukarn. 3. Powyższe prace termomodernizacyjne należy przeprowadzić zgodnie z audytami energetycznymi, co pozwoli na zmniejszenie zapotrzebowania na energię dla budynku Szkoły Podstawowej o 63,86% oraz dla budynku Gimnazjum o 50,77%. Redukcja pyłu PM10 dla budynku Szkoły Podstawowej wynosi 63,48% natomiast dla budynku Gimnazjum redukcja PM10 wynosi 50,68%. 4. Szczegółowy zakres prac przedstawiony został w dokumentacji budowlanej i obejmuje między innymi: 4.1. ROBOTY ROZBIÓRKOWE: a) Skucie i rozebranie nawierzchni utwardzonej z kostki betonowej po obwodzie budynku na szerokość niezbędną do wykonania wykopów na głębokość strefy przemarzania do ocieplenia ścian fundamentowych. b) Skucie węgarków i tynku w nadprożach umożliwiające ocieplenie ościeży otworów okiennych i drzwiowych po obwodzie styropianem grub. min. 5 cm /dot. wszystkich okien i drzwi zewnętrznych budynku/. c) Rozbiórka, obróbek blacharskich ogniomurów , rynien, rur spustowych i parapetów podokiennych. d) Rozbiórka uszkodzonych kominów wentylacji grawitacyjnej do poziomu płaszczyzny dachu. e) Demontaż instalacji odgromowej. f) Demontaż krat okiennych. g) Skucie nie przylegających do podłoża tynków i wykładzin ceramicznych - 10% powierzchni elewacji. h) Na okres robót zdemontować oprawy oświetlenia zewnętrznego budynku po czym ponownie je zamontować. 4.2. ROBOTY BUDOWLANE - ZEWNĘTRZNE: a) Odkopać ściany fundamentowe po obwodzie budynku do głębokości strefy przemarzania, b) Wykonać termoizolację ścian fundamentowych do głębokości 1,0 m z użyciem styropianu grafitowego gr. 10 cm. c) Obłożyć cokół budynku płytkami ceramicznymi 24 x 6 x 1 cm. d) Odtworzyć nawierzchnię utwardzoną z kostki betonowej wokół budynku na podkładzie z chudego betonu zamkniętej obrzeżem betonowym o przekroju 8 x 30 cm. e) W części parterowej wymienić drzwi na nowe aluminiowe o współczynniku 1.7 W/m2K : - wejściowe główne do Szkoły Podstawowej . - wejściowe główne do Gimnazjum, - wejściowe główne do Przedszkola, f) Na ścianie narożnej w Gimnazjum spękane ściany osłonowe połączyć kotwami ze ścianą konstrukcyjną kotwami chemicznymi w ilości 20 szt. g) Spękane ściany osłonowe j.w. dodatkowo sklamrować prętami stalowymi fi 10 mm w rozstawie co 30 cm (łącznie ok. 30 klamer po odkuciu tynków). h) Naprawić i uzupełnić tynki na elewacji budynków (ok. 10% całkowitej powierzchni). i) Wykonać termoizolację ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych wraz z ociepleniem ościeży okien i drzwi. j) W części parterowej wymienić drzwi drewnie do kotłowni na stalowe ocieplone /o szerokości w świetle otworu 100 x 205 cm/ oraz okna na PCV o współczynniku przenikania ciepła Uw = 1.7 W/m2K. k) Naprawić tynki na ościeżach od wewnątrz po wymianie okien i drzwi wraz z malowaniem nawiązującym do pierwotnej kolorystyki. l) Wykonać wymianę parapetów wewnętrznych na PCV. (dot .Szkoły Podstawowej) m) Zamontować nowe obróbki blacharskie, rynny, rury spustowe i parapety zewnętrzne z blachy stalowej powlekanej w kolorze brązowym o grubości 0,7 mm. n) Zamontować nową instalację odgromową na dachu. o) Pionową instalację odgromową zamontować w rurkach osłonowych w warstwie ocieplającej. p) Część naziemną instalacji odgromowej z podziemną połączyć przy pomocy złączy kontrolnych i wykonać pomiary ochronne. q) Pomalować elewacje zgodnie z kolorystyką. r) Wykonać termomodernizację stropodachu części wyższej sali gimnastycznej i parterowej. s) Podwyższyć murki ogniowe na części wyższej i niższej obiektu o grubość ocieplenia /ok.20 cm /. t) Przemurować wszystkie kominy wentylacji grawitacyjnej z bocznym dwustronnym wyprowadzeniem wentylacji, zabezpieczonych kratkami. Kominy wentylacji grawitacyjnej zabezpieczyć czapami na wys. 70 cm powyżej izolacji termicznej dachu. u) Skorodowany wylot komina spalinowego kotłowni rozebrać na wysokość ok. 2,00 m i przemurować do pierwotnej wysokości. v) Na ścianach komina wykonać tynk cienkowarstwowy z siatką szklaną wykończony tynkiem strukturalnym mineralnym pomalowanym farbą elewacyjną zgodnie z kolorystyką. w) Zamontować nowe drabiny na łącznik i dach sali gimnastycznej z kabłąkiem. x) Zabezpieczyć instalację alarmową budynku na czas trwania robót termoizolacyjnych (demontaż i ponowny montaż). 4.3. ROBOTY BUDOWLANE - WEWNĘTRZNE: a) Wejście główne - Wykonać wiatrołap wejścia głównego o pow. 8,5 m2 poprzez postawienie drugiej ściany przeszklonej w obszarze wejścia głównego. Przesunąć istniejący grzejnik do wnętrza szkoły a w wydzielonym dodatkową ścianą przeszkloną wiatrołapie zamontować dodatkowy grzejnik. b) Kotłownia: - okno wymienić na PCV o współczynniku przenikania ciepła Uw = 1.1 W/m2K , - zamontować nawiew powietrza zewnętrznego. 4.4. OCIEPLENIE PODDASZY - Na istniejących poddaszach wykonać docieplenie powierzchni stropu i skosów wełną mineralną gr 15 cm. Na całej długości poddasza szkoły podstawowej i gimnazjum wykonać drewniane podesty komunikacyjne powyżej poziomu ocieplenia. 4.5. OCIEPLENIE LUKARN DACHOWYCH - Na dachu nowej szkoły wykonać ocieplenie ścian bocznych lukarn dachowych. Zdemontować istniejące pokrycie lukarn (blachodachówka). Ściany docieplić styropianem gr. 12 cm, wykończone tynkiem cienkowarstwowym, zbrojonym siatką szklaną i tynkiem strukturalnym mineralnym pomalowanym farbą elewacyjną zgodnie z kolorystyką. Po dociepleniu zamontować obróbki blacharskie. 4.6. STOLARKA OKIENNA I DRZWIOWA - Wymianie podlega cała stolarka zewnętrzna zespołu budynków (z wyjątkiem okien połaciowych). Stolarka drzwiowa - Aluminiowa 1.7 W/m2K; Stolarka okienna budynków dydaktycznych 1.1 W/m2K; sali gimnastycznej i części technicznej PCV z wypełnieniem poliweglanem pięciokomorowym 25/5 M Makrolon 1.3 W/m2K. 4.7. OCIEPLENIE STROPODACHU - Ocieplenie stropodachu budynku wykonać ze STYROPAPY (038) grubości 12 cm (styropian samo gasnący) o gęstości min. 20 kg/m3, oklejonej dwustronnie papą asfaltową podkładową, mocowaną na kołki w lejkach PCV po uprzednim przygotowaniu podłoża (flekowaniu, usunięciu pęcherzy, wyrównaniu i oczyszczeniu). Przed ociepleniem montować do istniejącego stropu belkę okapową 260x20 mm z płyty OSB (wodoodporną) wraz ze wzmocnieniami poprzecznymi do montażu obróbki blacharskiej i rynny. Jako finalne pokrycie zastosować papę termozgrzewalną grubości 5,2 mm z bitumem modyfikowanym z włóknami poliestrowymi 250 g/m2. Przy kominach wykonać przeciw spadki z użyciem izoklinów styropianowych i obróbek kątowych z papy. Przemurować i podwyższyć kominy wentylacyjne wraz z wykonaniem czap wylewanych i bocznych otworów wentylacyjnych zabezpieczonych kratkami. Przy wykonywaniu ocieplenia ścian należy zachować wszelkie reżimy technologiczne określone przez producenta systemu. 4.8. OCIEPLENIE ŚCIAN ZEWNĘTRZNYCH - Zaprojektowano ocieplenie wszystkich ścian zewnętrznych styropianem grafitowym (033) o gr. 12 cm, zabezpieczonym zaprawą klejową z siatką i zewnętrzną warstwą elewacyjną z tynku strukturalnego. Zastosować styropian grubości 12 cm zamocowany do ściany za pomocą zaprawy klejowej i łączników mechanicznych. Na styropianie wykonać warstwę zbrojoną, zabezpieczającą przed uszkodzeniami mechanicznymi z siatki szklanej zatopionej w zaprawie klejowej zgodnie z odnośną Aprobata Techniczną ITB. Na siatce wykonać zewnętrzną warstwę elewacyjną - tynk mineralny zgodnie z odnośną Aprobatą Techniczną ITB. Ocieplane ściany powinny być suche i mieć ustabilizowane warunki wilgotnościowe, a podczas prowadzenia prac oraz schnięcia tynków temperatura zewnętrzna powietrza, podłoża i wbudowanego materiału nie może być niższa niż +5 oC lub wyższa niż +25 oC. Powierzchnie ścian winny być oczyszczone z kurzu , pyłu i innych warstw luźno związanych z podłożem. Lokalne ubytki i miejsca gdzie tynki zostały skute należy wypełnić zaprawą tynkarską. Podłoża o nierównościach większych niż 1 cm należy wyrównać przy użyciu zaprawy wyrównująco - szpachlowej, albo zastosować styropian o różnej grubości. Na odpowiedniej wysokości ponad powierzchnią terenu należy zamocować na ścianie profil cokołowy stosując przynajmniej trzy kołki na 1 mb. Płyty styropianowe układać od dołu do góry obiektu w układzie poziomym dłuższych krawędzi z zachowaniem mijankowego układu spoin pionowych. W ościeżach zastosować styropian o grubości co najmniej 5 cm. Nie wcześniej niż po 3 dniach od przyklejenia płyt styropianowych należy wykonać mocowanie mechaniczne poprzez zastosowanie kołków rozporowych. Należy zastosować 6-12 kołków na 1 m2. Przy narożach otworów drzwiowych i okiennych, na styropianie należy nakleić pod kątem 450 kawałki tkaniny zbrojącej, w celu zapobiegania powstawaniu rys i pęknięć na elewacji budynku. Naroża wzmocnić przez zastosowanie profili narożnych z siatką zbrojącą, osadzonych na kleju . Warstwa zbrojona pojedynczą tkanina powinna mieć grubość 3-5mm. Sąsiednie pasy tkaniny należy układać na zakład co najmniej 10 cm. Tynk cienkowarstwowy pomalować farbą elewacyjną zgodnie z projektem kolorystyki po wyschnięciu wyprawy tynkarskiej nie wcześniej jednak niż po 48 godzinach od jej wykonania. W celu wzmocnienia i wyrównania chłonności podłoża powierzchnię ścian przed malowaniem zabezpieczyć preparatem gruntującym w postaci nie rozcieńczonej, jednokrotnie wałkiem lub pędzlem jako cienką i równomierną warstwę. Uwaga: Aby uniknąć różnic w odcieniach barw przy zastosowaniu kolorowych farb, należy na jedną powierzchnię nakładać farbę o tej samej dacie produkcji. 4.9. OCIEPLENIE ŚCIAN FUNDAMENTOWYCH - Ściany fundamentowe (wraz z cokołem) ocieplić na głębokość 1,0 m poniżej terenu styropianem grafitowym twardym gr. 10 cm. W tym celu należy wykonać wykop, a ściany ocieplić stosując płyty izolacyjne ze styropianu, klejone do podłoża. Płyty styropianowe należy zabezpieczyć na powierzchni stykającej się z gruntem warstwą bazową z podwójnej siatki z włókna szklanego i zaprawy. Do wykonania warstwy zbrojonej na zamocowanych płytach można przystąpić nie wcześniej niż po trzech dniach od ich przyklejenia. Ściany cokołu ponad gruntem wykończyć płytką ceramiczną 240 x 60 x 10 mm do wysokości 30 cm. Przy wykonywaniu ocieplenia ścian należy zachować wszelkie reżimy technologiczne określone przez producenta systemu. 4.10. OPASKA WOKÓŁ BUDYNKÓW - Projekt przewiduje odtworzenie nawierzchni utwardzonej z kostki betonowej wokół budynków na podkładzie z zagęszczonego piasku, stabilizowanego cementem z obrzeżem betonowym o przekroju 8x30 cm o szerokości min 1,0 mb. 4.11. OBRÓBKI BLACHARSKIE - parapety podokienne, rynny, rury spustowe - rozwiązania systemowe typowe z blachy powlekanej w kolorze brązowym. 4.12. ELEMENTY WYKOŃCZENIA - Tynk zewnętrzny strukturalne zgodnie z kolorystyką elewacji. 5. Prace muszą być zrealizowane zgodnie z zapisami i warunkami określonymi w audytach energetycznych i dokumentacji budowlanej, a zastosowane materiały i rozwiązana technologiczne muszą zapewniać uzyskanie wskazanych w audytach współczynników przenikalności cieplnej, co pozwoli na zmniejszenie zapotrzebowania na energię zgodnie z wyliczeniami wskazanymi w audytach. 6. Prace stanowiące przedmiot umowy będą nadzorowane przez Zamawiającego pod względem budowlanym. Wszelkie rozwiązania szczegółowe, w tym przewidziane do zastosowania materiały wykończeniowe, oraz specyfika i wykonanie mają być konsultowane bezpośrednio z Zamawiającym i wyznaczonym przez Zamawiającego nadzorem budowlanym. 7. Zdemontowane okna, drzwi i pozostałe materiały Wykonawca własnym transportem dostarczy we wskazane przez Zamawiającego miejsce na odległość do 1 km. 8. Szczegółowy zakres realizacji przedmiotu zamówienia przedstawiony został w audytach energetycznych i projekcie budowlanym, a sposób wykonania określa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. 9. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do: a) zabezpieczenia terenu robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia oraz materiały. b) do zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów budowlanych. c) uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem 10. Z uwagi na przeznaczenie obiektu i jego ciągły stan użytkowania, Wykonawca przed przystąpieniem do prac winien przedłożyć Zamawiającemu do uzgodnienia harmonogram realizacji robót przewidzianych przedmiotem zamówienia, biorąc pod uwagę iż rozpoczęcie prac nastąpi najpóźniej z dniem 1 maja 2017 r., a zakończenie w terminie do dnia 21 sierpnia 2017 roku. Układając harmonogram robót, Wykonawca winien zaplanować prace tak, aby nie stanowiły one nadmiernej uciążliwości dla uczniów i kadry pedagogicznej, biorąc jednocześnie pod uwagę, iż: a) pierwszy etap stanowią prace związane z budynkiem Gimnazjum, poprzez łącznik ze Szkołą Podstawową i budynek sali gimnastycznej, b) drugi etap natomiast stanowią prace związane z budynkiem Szkoły Podstawowej. 11. Zamawiający zobowiązuje wykonawców do dokonania wizji lokalnej i sprawdzenia zakresu robot z zakresem przedstawionym w opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji. W przypadku wystąpienia rozbieżności Wykonawca powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Zamawiającego. W przypadku gdy wykonawca na etapie postępowania przetargowego nie zgłosi żadnych uwag do zakresu prac jakie ma wykonać, a na etapie wykonywania prac zgłosi uwagi co do zakresu - uwagi te nie będą uwzględnione. 12. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji usunięcia wad i usterek przez okres minimum 84 miesięcy od daty końcowego odbioru robót, jednak nie dłużej niż na okres 120 miesięcy. W wymienionym terminie Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad i usterek. 13. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: ocieplenia budynku, wymiany okien i drzwi, układania polbruku, malowania elewacji i pomieszczeń wewnętrznych, przemurowywania kominów, wykonujących czynności związane z ogrzewaniem i hydrauliką obiektów, obsługi urządzeń związanych z realizacją przedmiotu zamówienia z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności wymienione powyżej, będą zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 poz. 1502, z późn. zm.). Każdorazowo na żądanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopię umów o pracę zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej. Wymogi, o których mowa powyżej, dotyczą również podwykonawców. Dane osobowe zawarte w dokumentach, o których mowa powyżej winny być anonimizowane. Brak spełnienia wskazanego warunku stwierdzony podczas kontroli, spowoduje obciążenie Wykonawcy karą w wysokości 1.000,00 zł za każdą osobę pracującą bez umowy o pracę. Nałożona kara pomniejszy należne Wykonawcy wynagrodzenie. 14. Zastosowanie rozwiązań równoważnych: Podane w niniejszej Specyfikacji technicznej, projekcie budowlano - wykonawczym oraz w przedmiarze robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. 15. Wyłoniony Wykonawca dostarczy Zamawiającemu na etapie podpisywania umowy harmonogram rzeczowo finansowy realizacji robót zgodny z założeniami przedstawionymi w punkcie 10 oraz kosztorys ofertowy sporządzonym metodą szczegółową. 16. Zamawiający wymaga codziennej obecności kierownika budowy z branży która jest w danej chwili realizowana na budowie. 17. W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę terminu realizacji projektu, lub nie wykonania przedmiotu umowy, a tym samym naruszenia postanowień umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko - Pomorskiego, co w szczególności wpłynie na utratę dofinansowania, Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty odszkodowania przewyższającego karę umowną, stanowiącego równowartość utraconego dofinansowania, liczonego jako 78% wartości brutto kosztów kwalifikowanych robót budowlanych (do wysokości utraconego dofinansowania). 18. Projekt współfinansowany z osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działanie 3.3. Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2014 - 2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 40 000.00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach