Przetargi.pl
„Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie”- ETAP I,

Powiat Oleśnicki z siedzibą w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56400 Oleśnica, ul. J. Słowackiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 140 107 , fax. 713 140 110
  • Data zamieszczenia: 2018-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Oleśnicki z siedzibą w Oleśnicy
    ul. J. Słowackiego 10
    56400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 713 140 107, fax. 713 140 110
    REGON: 93193469600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-olesnicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie”- ETAP I,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych wymienionych poniżej: BUDYNEK A oraz SALA GIMNASTYCZNA Powierzchnia całkowita budynku: 2215,69 m2 Kubatura całkowita: 7740,10 m3 Liczba kondygnacji: 3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: BRANŻA BUDOWLANA - docieplenie ścian zewnętrznych oraz wewnętrznych, - roboty blacharskie – wymiana parapetów, rynien, rur spustowych, opierzeń, - docieplenie i modernizacja stropodachów, łącznika, - wymiana stolarki otworowej drzwiowej oraz okiennej BRANŻA INSTALACYJNA / ELEKTRYCZNA - wymiana instalacji CO, - wymiana urządzeń kotłowni, - modernizacja systemu ciepłej i zimnej wody z kotłem gazowym i pompami ciepła, - wymiana opraw oświetleniowych na oświetlenie LED BUDYNEK C Powierzchnia całkowita budynku: 501,90 m2 Kubatura całkowita: 1889,80 m3 Liczba kondygnacji: 1 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: BRANŻA BUDOWLANA - docieplenie ścian zewnętrznych, usunięcie zawilgoceń, zabezpieczenie ścian przed ponownym zamakaniem, - docieplenie stropodachu, - roboty blacharskie – wymiana parapetów, rynien, rur spustowych, opierzeń, - wymiana stolarki otworowej drzwiowej oraz okiennej BRANŻA INSTALACYJNA / ELEKTRYCZNA - wymiana odcinków instalacji CO i CWU prowadzonych w kanale, w gruncie, - wymiana instalacji CO, - modernizacja systemu ciepłej i zimnej wody, - wymiana opraw oświetleniowych na oświetlenie LED BUDYNEK B + D Powierzchnia całkowita budynków: 3373,10 m2 Kubatura całkowita: 14 821,60 m3 Liczba kondygnacji: 3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: BRANŻA BUDOWLANA - docieplenie ścian zewnętrznych oraz wewnętrznych, osuszenie ścian poprzez wykonanie iniekcji krystalicznej ścian zewnętrznych oraz wewnętrznych, - docieplenie istniejących bram, - docieplenie stropodachów, łącznika, - roboty blacharskie – wymiana parapetów, rynien, rur spustowych, opierzeń, - wymiana stolarki otworowej drzwiowej oraz okiennej, - wymiana bram stalowych na bramy segmentowe; wymiana naświetli na witryny, BRANŻA INSTALACYJNA / ELEKTRYCZNA - wymiana instalacji CO, - wymiana urządzeń kotłowni, - montaż instalacji gazowej ułożonej w gruncie, - modernizacja systemu ciepłej i zimnej wody, - wymiana opraw oświetleniowych na oświetlenie LED 1. Lokalizacja przedmiotu zamówienia: budynki A, B, C, D oraz sala gimnastyczna w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie, ul. Daszyńskiego 42, (56-500), gm. Syców, powiat oleśnicki 2. Zamawiający złożył dokumentację projektową dotyczącą instalacji gazowej w Wydziale Architektury i Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Oleśnicy celem uzyskania pozwolenia na budowę. Zamawiający po uzyskaniu pozwolenia na budowę przekaże je Wykonawcy. 3. ETAP II zamówienia będzie ogłoszony w ramach odrębnego postępowania. W ramach realizacji tego zamówienia będzie wykonanie instalacji PV (fotowoltaicznej) na dachu budynku A oraz D 4. Do zadań oraz czynności należeć będzie wykonanie wszystkich prac określonych w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót. W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają zobrazować skalę roboty budowlanej i pomóc wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego przedmiarowi robót można przypisać wyłącznie charakter dokumentu pomocniczego. 5. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 6. Prace wykonywane będą na czynnym, pracującym obiekcie. Nie przewiduje się całkowitego wyłączenia z użytkowania budynku na czas prac. Kolejność robót w poszczególnych pomieszczeniach zostanie ustalona z wybranym Wykonawcą przed podpisaniem umowy na podstawie harmonogramu prac, który powstanie po konsultacjach z użytkownikami pomieszczeń w których realizowane będą roboty. Wszelkie prace należy zgłaszać i koordynować poprzez przedstawiciela Zamawiającego wskazanego w umowie. 7. Wykonawca w trakcie pracy zobowiązany jest do utrzymywania czystości i należytego porządku związanego z wykonywanymi robotami w miejscu pracy i na ciągach komunikacyjnych. W trakcie wykonywania prac pokoje użytkowników należy dokładnie zabezpieczyć przed pyłem i zabrudzeniem. 8. Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią systemową, zgodnie z umową, projektem budowlanym, przedmiarem robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, Polskimi Normami Budowlanymi przenoszącymi normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy (odpowiednio do art. 30 Pzp) z jednoczesnym dopuszczeniem rozwiązań równoważnych (zaakceptowanych przez nadzór autorski i Zamawiającego), oraz niniejszą SIWZ. 9. Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia z należytą starannością m.in. informując projektantów o celu przygotowywanej dokumentacji projektowej, i wprost wymagając od nich przygotowania opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami ustawy pzp, w szczególności jej art. 29. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia dostarcza wykonawca. Ewentualne występujące w opracowaniach projektowych lub innych składających się na opis przedmiotu zamówienia nazwy (w tym nazwy własne, znaki towarowe), patenty, typy i pochodzenie produktów nie są dla Wykonawcy wiążące i nie mają na celu naruszenia art. 29 i art. 7 Pzp, a jedynie doprecyzowanie oczekiwań jakościowych, funkcjonalnych i technologicznych Zamawiającego. Wszystkie materiały oraz planowane rozwiązania równoważne i zamienne muszą być uzgodnione pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, produkty itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie odpowiedników równoważnych o właściwościach nie gorszych i gwarantujących osiągnięcie parametrów nie niższych od wymaganych przez Zamawiającego. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie Wykonawca może przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. Innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Jeżeli w dokumentacji wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent lub pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, oznacza to, że Zamawiający dopuszcza wykonanie o równoważnych opisanych przez Zamawiającego parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. Wykonawca, który zastosuje materiały równoważne, ma obowiązek wykazać, jakie materiały zostaną zmienione i określić jakie materiały w ich miejsce proponuje, a także wykazać, iż zastosowane materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne opisanym przez Zamawiającego. Zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp, jeżeli w przedmiocie zamówienia wskazano jakiekolwiek cechy techniczne i jakościowe przez odniesienie do polskich norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisane za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że proponowane przez niego usługi, dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: - dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót (stanowiący dokument pomocniczy)- załącznik nr 1 do siwz - wzór umowy- załącznik nr 7 do SIWZ 11. Informacja o ofertach częściowych i wariantowych a) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych b) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych c) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień o których mowa art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp d) Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej 12. Wymagania stawiane wykonawcy: 1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 2. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 3. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 4. Określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 13. Warunki finansowe rozliczeń- zostały opisane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do siwz. II. WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO DOTYCZĄCE ZATRUDNIENIA PRZEZ WYKONAWCĘ LUB PODWYKONAWCĘ NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ 1. Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1)Wykonawca wraz z fakturą będzie składał Zamawiającemu oświadczenia swoje i podwykonawców o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego; Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, okresu na jaki umowa o pracę została zawarta i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia odpowiednio w imieniu Wykonawcy i/lub podwykonawcy; oraz 2) Wykonawca na żądanie Zamawiającego w ciągu 5 dni przedkłada Zamawiającemu do wglądu dokumenty potwierdzające zatrudnienie przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego, tj. a) oświadczenia, o których mowa w pkt 1 , b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: a) Osoby realizujące wszystkie roboty budowlane. Obowiązek ten nie dotyczy kierownika budowy i kierownika robót oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Wykonawcy lub Podwykonawcy. Inne umowy niż umowa o prace mogą mieć osoby, które nie wykonują pracy w rozumieniu art. 22 par. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018r. poz. 917ze zm.). 4) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę, w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt. 2, oświadczenia i/lub dokumentów, o których mowa w pkt. 2 lit. a i b, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w pkt 3 lit.a , i tym samym podstawę do naliczania przez Zamawiającego kary umownej określonej w § 15 ust.2 pkt 7. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Zatrudnienie powinno trwać przez cały okres wykonania Umowy lub minimalnie na okres wykonywania odpowiednich czynności, o których mowa w pkt. 3lit. a). 7) Obowiązki Wykonawcy w tymże zakresie oraz odpowiadające im uprawnienia Zamawiającego (m.in. kary umowne) określa SIWZ oraz § 15 wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45321000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 85 000 PLN (słownie: osiemdziesiąt pięć tysięcy zł 00/100). 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. w Warszawie, o/Oleśnica, nr rachunku dla podmiotów krajowych: 90 9584 0008 2001 0000 9999 0004, dla podmiotów zagranicznych: kod swift: POLUPLPR, nr iban: PL90 9584 0008 2001 0000 9999 0004 z adnotacją: "wadium - „Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie”- ETAP I, 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Dokumenty, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5, muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie i zawierać następujące elementy: 1)nazwę i adres: gwaranta (np. bank, instytucja ubezpieczeniowa), beneficjenta (Zamawiający) oraz zlecającego (Wykonawca); 2)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3)kwotę gwarancji, 4)termin ważności gwarancji, 5)zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: * odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub * nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub * zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”, * w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje specjalnych wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę, stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ 2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez wykonawcę, które stanowić będzie wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. – szczegółowy zakres wymaganych informacji, które powinno zawierać ww. oświadczenie wskazany jest we wzorze zawartym w Załączniku nr 2 do SIWZ . Zamawiający zastrzega sobie formę pisemną dla oświadczeń. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału (jeżeli zostały określone) w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Dokument o którym mowa w pkt. VI.7. ppkt. 2 SIWZ jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów.(załącznik nr 8 do SIWZ) 4) dowód wniesienia wadium 5) stosowne pełnomocnictwo (jeśli dotyczy), w przypadku gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum/spółka cywilna) oraz pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, gdy ofertę podpisuje pełnomocnik 2. W przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące warunki: 1) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 3) Oferta winna zawierać oświadczenie o którym mowa w pkt. VI.1.2) SIWZ, dla każdego wykonawcy z osobna, pozostałe dokumenty wymienione w pkt VI.1.SIWZ składane są wspólnie. 4)Dokumenty i oświadczenia składane na wezwanie zamawiającego, o których mowa w pkt. VI.2.3.SIWZ dotyczą każdego z wykonawców osobno. Natomiast dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. VI.2.1., VI.2.2.SIWZ , składane są przez tego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. 3. Postanowienia dotyczące składanych w niniejszym postępowaniu dokumentów i oświadczeń: 1) Oświadczenia Wykonawcy, Podmiotów udostępniających zasoby, Podwykonawców składane są w oryginale, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania ww. podmiotów. 2) Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania. 3) Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, Podmiot udostępniający zasoby albo Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo Podwykonawca - w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej . 5) Oferta, wszystkie wymagane załączniki, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 6) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, innego niż oświadczenie, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 4. Postanowienia dotyczące Podwykonawców: 1. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 3. Wykonawca może w trakcie realizacji niniejszej umowy zmienić bądź zrezygnować z podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się w celu wykazania spełniania warunków, o których mowa w rozdziale V SIWZ. Zobowiązany jest w takim przypadku wykazać Zamawiającemu, że nowy podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki stopniu nie mniejszym niż było to wymagane na etapie postępowania o zamówienie publiczne. 5. Po zawarciu niniejszej umowy Wykonawca nie może bez uprzedniej zgody Zamawiającego zawrzeć umowy o podwykonawstwo, dalsze podwykonawstwo, jeżeli w złożonej ofercie nie wskazał, że zamierza powierzyć podwykonawcy wykonanie zamówienia będącego przedmiotem umowy w określonym zakresie. Wprowadzenie nowego podwykonawcy, dalszego podwykonawcy, zmiana podwykonawcy oraz zlecenie podwykonawstwa w sytuacji, gdy Wykonawca w złożonej ofercie oświadczył, że wykona zamówienie osobiście, wymaga pisemnej zmiany umowy. 6. Umowy Wykonawcy z podwykonawcami oraz umowy podwykonawców z dalszymi podwykonawcami powinny być zawierane w formie pisemnej. 7. Wykonawca, zamierzając zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, a także projektu jej zmian. Wymagania dot. umowy o podwykonawstwo: 7.1.Wykonawca dla wykonania zamówienia może zatrudnić podwykonawców, zgodnie z zawartą umową o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo, w zakresie części zamówienia, które wymienił w swojej ofercie. 7.2.Wykonawca może w trakcie realizacji niniejszej umowy zmienić bądź zrezygnować z podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się w celu wykazania spełniania warunków, o których mowa w rozdziale V SIWZ. Zobowiązany jest w takim przypadku wykazać Zamawiającemu, że nowy podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż było to wymagane na etapie postępowania o zamówienie publiczne. Po zawarciu umowy Wykonawca nie może bez uprzedniej zgody Zamawiającego zawrzeć umowy o podwykonawstwo, dalsze podwykonawstwo, jeżeli w złożonej ofercie nie wskazał, że zamierza powierzyć podwykonawcy wykonanie zamówienia będącego przedmiotem umowy w określonym zakresie. Wprowadzenie nowego podwykonawcy, dalszego podwykonawcy, zmiana podwykonawcy oraz zlecenie podwykonawstwa w sytuacji, gdy Wykonawca w złożonej ofercie oświadczył, że wykona zamówienie osobiście, wymaga pisemnej zmiany umowy. 7.3. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (Formularz ofertowy Wykonawcy, będący załącznikiem nr 3 do SIWZ) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom. 7.4. Umowy Wykonawcy z Podwykonawcami oraz umowy Podwykonawców z dalszymi Podwykonawcami winny być zawierane w formie pisemnej. 7.5. Wykonawca zamówienia zamierzający zawrzeć umowę o Podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, a także projektu jej zmian. 7.6. Zamawiający w terminie do 14 dni zgłasza pisemne zastrzeżenia do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, a także do projektu jej zmiany, w szczególności, gdy: a) umowa z Podwykonawcą o podwykonawstwo dotyczy innej części zamówienia niż wskazana w ofercie bez wcześniejszego uzyskania zgody Zamawiającego na zmianę jej zakresu; b) termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy w umowie o podwykonawstwo jest dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie części zamówienia zleconej podwykonawcy; c) termin wykonania przedmiotu umowy o podwykonawstwo wykracza poza termin wskazany w § 2 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 7 do siwz. d) umowa zawiera postanowienia uzależniające wypłatę wynagrodzenia Podwykonawcy od dokonania przez Zamawiającego płatności na rzecz Wykonawcy za części zamówienia zrealizowane przez Podwykonawcę; e) umowa nie zawiera uregulowań dotyczących zawierania umów o podwykonawstwo z dalszymi Podwykonawcami, f) wartość umowy za wykonanie zleconej części zamówienia jest wyższa niż wartość tych robót wynikająca z oferty Wykonawcy. g) umowa o podwykonawstwo nie zawiera zakazu zabezpieczenia roszczeń Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę oraz roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji w formie zatrzymania lub potrącenia z wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy z umowy o podwykonawstwo. 7.7. Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane i do projektu jej zmian, w terminie 14 dni od ich przekazania, uważa się za akceptację projektu umowy lub projektu jej zmian przez Zamawiającego 7.8. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 7.9.Zamawiający w terminie 14 dni od ich przekazania zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w szczególności w przypadku, gdy zawiera ona odmienne postanowienia, niż uprzednio przedłożony do akceptacji projekt umowy lub projekt jej zmiany. 7.10. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o wartości mniejszej niż 0,5 % wartości umowy i mniejszej niż 50 000 zł. 7.11. Zamawiający, może żądać od Wykonawcy zmiany lub odsunięcia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy od wykonywania świadczeń w zakresie realizacji przedmiotu Umowy, jeżeli sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca, nie spełniają warunków lub wymagań dotyczących podwykonawstwa, określonych Umową, nie dają rękojmi należytego wykonania powierzonych Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy robót budowlanych, dostaw lub usług lub dotrzymania terminów realizacji tych robót. Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca niezwłocznie usunie na żądanie Zamawiającego Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę z terenu budowy, jeżeli działania Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy na terenie budowy naruszają postanowienia niniejszej Umowy. 7.12. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców i dalszych podwykonawców, a także udziela gwarancji i rękojmi na te roboty. 7.13. Warunkiem zapłaty przez Zamawiającego należnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane jest przedstawienie przez Wykonawcę dowodów zapłaty, (tj. oświadczenia podpisanego przez Wykonawcę i podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę o otrzymaniu wynagrodzenia) wynagrodzenia podwykonawcy i dalszemu podwykonawcy. 7.14. W przypadku nieprzedstawienia przez Wykonawcę dowodów zapłaty, o których mowa w ust. 14, wstrzymuje się wypłatę należnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane w części równej sumie kwot wynikających z nieprzedstawionych dowodów zapłaty do czasu ustalenia wysokości należnej zapłaty i podmiotu, któremu płatność się należy. 7.15.Zamawiający dokonuje bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi (pod warunkiem przedłożenia Zamawiającemu protokołu odbioru wykonanych robót lub protokołu zdawczo-odbiorczego sporządzonych pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą) w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane. 7.16. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 16 dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. 7.17. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 7.18. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający jest obowiązany umożliwić Wykonawcy zgłoszenie w formie pisemnej uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, w terminie 7 dni od dnia doręczenia tej informacji. 7.19.W przypadku zgłoszenia we wskazanym terminie uwag, o których mowa w ust. 19, Zamawiający może postąpić zgodnie z art. 143 c ust. 5 i 6 ustawy PZP. 7.20. Szczegółowe zapisy dotyczące umowy o podwykonawstwo oraz dalsze podwykonawstwo, płatności, kar umownych, odstąpienia od umowy zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 8. Postanowienia dotyczące Podmiotów udostępniających zasoby: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (Podmioty udostępniające zasoby). 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując niniejsze zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.- treść oświadczenia została zamieszczona w załączniku nr 8 do siwz 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz dokona badania, czy nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia, o których mowa w pkt. V niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe Podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia, zamawiający żądać będzie, aby wykonawca w określonym terminie: a. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej część zamówienia, jeżeli wykaże spełnienie wymaganych zdolności technicznych lub zawodowych, zgodnie z pkt. V. niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia . 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizują roboty lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. VI.1. 2).SIWZ 7. Na wezwanie zamawiającego, Wykonawca który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt VI.2. 3. SIWZ 8. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania niniejszego zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów do oferty należy dołączyć dokumenty dotyczące: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu niniejszego zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 9. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają wymagania opisane w art. 22 ust. 1 i 5 ustawy w zakresie: V.1.1.nie podlegają wykluczeniu na podstawie art 24 ust 1 pkt 12-23. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: V.1.1.1.wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie został zaproszony do negocjacji lub złożenia ofert wstępnych albo ofert, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia; V.1.1.2.wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: V.1.1.2a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176), V.1.1.2.b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny, V.1.1.2.c) skarbowe, V.1.1.2.d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769); V.1.1.3.wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1.1.2; V.1.1.4.wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; V.1.1.5.wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej "kryteriami selekcji", lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów; V.1.1.6. wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia; V.1.1.7. wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia; V.1.1.8. wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu; V.1.1.9. wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych; V.1.1.10. wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016 r. poz. 437 i 544); V.1.1.11. wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; V.1.1.12. wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. V.1.2. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art 24 ust 5 pkt 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę: 1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1508 oraz z 2018 r. poz. 149, 398, 1544 i 1629) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 2344 i 2491 oraz z 2018 r. poz. 398, 685, 1544 i 1629);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach