Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica – świetlica w Kruszwicy

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88-150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2019-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 92350777000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.kruszwica.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica – świetlica w Kruszwicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja i remont świetlicy w Kruszwicy przy ulicy Nadgoplańskiej na działce oznaczonej nr 153/1 i 134. Budynek pozostaje w wykonanej technologii tradycyjnej murowanej, jest budynkiem wolnostojącym dwukondygnacyjnym, posadowiony na skarpie pomiędzy ulicą Nadgoplańską i Jeziorem Gopło. Zakres prac: 1/ Branża budowlana Zakres obejmuje termomodernizację i remont świetlicy w Kruszwicy przy ulicy Nadgoplańskiej na działce oznaczonej nr 153/1 i 134, w tym przeprowadzenie ocieplenia stropodachu, ścian zewnętrznych, podłogi na gruncie, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej a także wymianę ogrzewania z pieca olejowego na piec gazowy z zastosowaniem dwóch pomp ciepła c.w.u. w pomieszczeniach sanitarnych i pomieszczeniu kuchennym. Ogólna charakterystyka i zakres planowanych robót: a. Prace w pomieszczeniach powierzchni przyziemia W poszczególnych pomieszczeniach budynku zaplanowano następujące roboty budowlane: • Rozbiórka boazerii oraz podłóg drewnianych, • Rozbiórka podłoży betonowych i wykonanie nowych podkładów betonowych, • Ocieplenie posadzek płytą styropianową grubości 14 cm i wykonanie ich z płytek gresowych – płyty ułożone zostaną na warstwie chudego betonu grubości 15 cm, • Poszerzenie otworów drzwiowych oraz okiennych wraz z wymianą stolarki, • Uzupełnienie tynków wewnętrznych wraz z wykonaniem gładzi gipsowych. b. Prace w pomieszczeniach II kondygnacji • Rozbiórka podłóg drewnianych i wykonanie ich ocieplenia, • Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej wraz z poszerzeniem otworów drzwiowych, • Wymiana sufitu z płyt drewnianych na płyty z wełny skalnej, • Wykonanie z montażem mobilnej ściany działowej, przesuwanej na rolkach umocowanych do stalowej konstrukcji stropodachu (bez prowadnic przypodłogowych). Ściana ma być wykonana z płyt laminowych (kolor oraz sposób składania elementów ściany należy uzgodnić z Zamawiającym) o dźwiękoszczelności min. 50dB i odporności ogniowej RI 60. Powierzchnia ściany: 43,92 m2 (4,60x9,87). Projekt wykonawczy – wg zaleceń producenta. • Częściowa wymiana tynków wraz z wykonaniem gładzi gipsowych. c. Pokrycie dachu wraz z konstrukcją Wymianie ulegnie istniejące pokrycie na blachę dachówkową. Demontażowi będą podlegały rynny, rury spustowe i obróbki blacharskie. Po demontażu pokrycia powiększeniu z każdej strony ulegnie konstrukcja stalowa dachu (połać dachowa) o 65 cm. Dodatkowo naprawione zostaną kominy ponad dachem oraz wymienione rynny i rury spustowe. d. Ocieplenie stropodachu W części stropu nad drugą kondygnacją (pas dolny) wykonane zostanie ocieplenie poprzez ułożenie wełny skalnej grubości 20cm. Nastąpi również wykonanie nowego sufitu podwieszonego na stelażu systemowym 4 cm. e. Ocieplenie ścian zewnętrznych I i II kondygnacji Wszystkie ściany zewnętrzne zostaną ocieplone warstwą wełny skalnej grubości 15 cm i otynkowane tynkiem cienkowarstwowym. f. Izolacje termiczne budynku świetlicy Ocieplenie ścian zewnętrznych płytami z wełny skalnej o grubości 15 cm. g. Schody zewnętrzne i podjazdy dla osób niepełnosprawnych- utwardzenie terenu przynależnego do świetlicy z kostki brukowej h. Wzmocnienie ściany zachodniej Z uwagi na zarysowania ściany podłużnej wykonać należy przemurowania miejsc, w których występują uszkodzenia. Dodatkowo umieszczone zostaną pilastry wzmacniające z cegły pełnej o wymiarach 40x80. i. Stolarka okienna i drzwiowa zewnętrzna – stolarka okienna i drzwiowa zostanie wymieniona na nową. Nawiewniki zostaną zastosowane w górnej części okien. Współczynnik przenikania ciepła U = 0,9 W/m2K. Stolarka drzwiowa zewnętrzna PCV lub aluminiowa, stolarka drzwiowa wewnętrzna drewniana z ościeżnicą obejmującą. j. Ocieplenie posadzek na gruncie w części przyziemia – Istn. podłogi i posadzki zostaną rozebrane wraz z podbud. Ocieplenie zostanie wykonane z płyt styropianowych grubości 15cm, izolacji poziomej z papy termozgrzewalnej 3,2 mm i folii bud. 2/ Branża sanitarna Zakres obejmuje rozwiązania techniczne instalacji wod.-kan.i c.o. i gazowej w przeznaczonym do remontu i rozbudowy budynku Świetlicy przy ul. Nadgoplańskiej w Kruszwicy. Zasilanie budynku w wodę wg istniejącego przyłącza wodociągowego z miejskiej sieci wodociągowej. Odprowadzenie ścieków odbywać się będzie do istniejącej studzienki rewizyjnej, oznaczonej symbolem ST, a następnie do ulicznego kolektora sanitarnego. Zasilanie budynku w gaz z istniejącego przyłącza z tym, że winien być przeniesiony gazomierz i jego wymiana na G 10 w związku ze zwiększonym zapotrzebowania o 6,0 m3 /h . Instalacja wody zimnej – zasilanie w wodę na potrzeby sanitarne w budynku przewidziano z istniejącej sieci wodociągowej od zestawu wodomierzowego do poszczególnych punktów poboru. Instalacja wody ciepłej – przygotowanie wody ciepłej nastąpi w projektowanym 2 szt. Zasobniku ciepłej wody o pojemności 200 l każdy zlokalizowanym w pomieszczeniu kotłowni budynku oraz w pomieszczeniu socjalnym z zastosowaniem pomp ciepła wspomaganych solarnie – kolektorami słonecznymi. Instalacja cyrkulacyjna wody ciepłej – przewody cyrkulacyjne wody ciepłej prowadzone będą równolegle z przewodami wody zimnej i ciepłej. Kanaliz. sanit. wewnętrzna – została zaprojektowana pod posadzką pomieszczeń. Instalacja centralnego ogrzewania – źródłem ciepła dla instalacji c.o. będzie projektowany kocioł gazowy o mocy 50,0 kW. Kotłownia – przygotowanie wody grzejnej nastąpi w kotle wodnym niskotemperaturowym gazowym. Instalacja gaz. – zaplanowano rozbudowę wewnętrznej instalacji gaz. po stronie odbiorcy, tj. od istniejącego kurka głównego do istniejących i projektowanych odbiorników gaz. z koniecznością przeniesienia i wymiany gazomierza. 3/ Branża elektryczna Zakres obejmuje instalację elektryczną budynku świetlicy w Kruszwicy: - WLZ - rozdzielnice obiektowe - instalację gniazd wtykowych 230 V - instalację gniazd wtykowych 400 V - instalację oświetleniową - wyniesienie zasilania oraz pomiarów budynku świetlicy, magazynu OC oraz Amfiteatru z istniejącej rozdzielnicy obiektu na zewnątrz budynku Na przyziemiu budynku zabudowana zostanie rozdzielnica RG, a na piętrze rozdzielnica RP. W rozdzielnicy RG umieszczony zostanie rozłącznik izolacyjny z wyzwalaczem napięciowym jako wyłącznik przeciwpożarowy (wyłącznik prądu GWP). W budynku zaprojektowano również instalację oświetleniową wraz z zastosowaniem opraw awaryjnych oraz oświetlenia ewakuacyjnego. Dodatkowo zamontowane zostaną instalację gniazd wtykowych 230 V i 400/230 V. II. Szczegółowy zakres robót określony jest w projekcie budowlanym: - branża budowlana „termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica świetlicy w Kruszwicy” opracowany przez firmę Nadzory Inwestorskie i Projektowanie Roman Boruch - branża elektryczna „Świetlica w Kruszwicy” opracowany przez mgr inż. Krzysztofa Ochockiego - branża sanitarna „wewnętrzna instalacja wod – kan, c.o. i gazowa” opracowany przez Usługi Techniczne Projektowanie i Nadzór Sieci i Instalacji Sanitarnych Andrzej Dybicz - Projekt wykonawczy (uzupełnienia do projektu podstawowego) opracowany przez firmę Nadzory Inwestorskie i Projektowanie Roman Boruch. - Warunki przyłączenia do sieci gazowej (W881/0000016602/00001/2019/00000 z dnia 19.02.2019r.) - Decyzja znak: WOP.6401.1.158.2017.MP z dnia 06.09.2017 oraz WOP.6401.1.2.2019.MP z dnia 24.01.2019r. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy. III. Wytyczne dla Wykonawców:  Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Zamawiającego. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.  Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym wszelkie walory estetyczne (np. kolor malowania ścian, kolor/wzór płytek, kolor paneli, kolor i sposób składania ściany mobilnej).  Wykonawca zobowiązany jest wykonać zalecenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wskazane w Decyzji znak: WOP.6401.1.158.2017.MP z dnia 06.09.2017 oraz WOP.6401.1.2.2019.MP z dnia 24.01.2019r. (zniszczenie siedliska wróbla oraz montaż skrzynki lęgowej).  Ze względu na lokalizację świetlicy (przy Amfiteatrze, na którym odbywają się cyklicznie imprezy masowe) Wyknawca zobowiązany jest wygrodzić teren budowy wokół świetlicy ogrodzeniem ochronnym o wysokości co najmniej 2,00m w celu uniemożliwienia dostępu osób postronnych.  Obowiązuje wynagrodzenie ryczałtowe (przedmiary robót są elementem pomocniczym).  Zamawiający przewiduje częściowe rozliczanie i finansowanie wykonanych robót, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wystawić maksymalnie trzy faktury, z czego kwota ostatniej faktury musi obejmować minimum 30% wartości wynagrodzenia. IV. Wymagania zamawiającego w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP: 1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: 1) pracownik budowy – roboty ogólnobudowlane 2) pracownik budowy – prace elektryczne 3) pracownik budowy – prace sanitarne 4) pracownik budowy- instalacje c.o. jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. 2. W terminie do 10 dni roboczych od zawarcia umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykaz pracowników realizujących roboty budowlane objęte niniejszą umową zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, o których mowa w ust.1. W przypadku zmiany pracowników, Wykonawca jest zobowiązany do bieżącej aktualizacji przedmiotowego wykazu. 3. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody (wszystkie lub wybrane przez Zamawiającego) w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię zanonimizowanej umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy. Zamawiający wymaga, aby informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5. Niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności skutkować będzie naliczeniem kar umownych. 6. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7. Jeżeli pomimo niespełnienia powyższych wymogów na budowie będzie przebywać osoba nie zatrudniona na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego, osoba taka będzie musiała opuścić plac budowy, a Wykonawca zapłaci karę umowną. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez Zamawiającego i podpisaną przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli. V. Finansowanie zadania: Projekt pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica – świetlica w Kruszwicy” nr RPKP.03.03.00-04-0021/17 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie Działania 3.3. Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014–2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 25.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100 PLN) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 13.03.2019r. do godz. 10:00. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie w pokoju nr 103 ( wystarczy zaadresować kopertę opisując wadium, przedmiot zamówienia z dopiskiem kasa pokój nr 103), a ksero dokumentu dołączyć do oferty 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017; z podaniem tytułu: Wadium- / Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Kruszwica – świetlica w Kruszwicy/ b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz oferty, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach