Przetargi.pl
Szopienice – Centrum – remont i adaptacja pomieszczeń budynku przy ul. Bednorza 14 w Katowicach na potrzeby realizacji usług społecznościowych

Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 258 20 21-25 , fax. 32 258 20 25, 41 63 167
  • Data zamieszczenia: 2018-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    ul. Grażyńskiego 5
    40-126 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 258 20 21-25, fax. 32 258 20 25, 41 63 167
    REGON: 000515780
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Szopienice – Centrum – remont i adaptacja pomieszczeń budynku przy ul. Bednorza 14 w Katowicach na potrzeby realizacji usług społecznościowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje: dostosowanie lokalu usługowego (apteki) o powierzchni 182,48 m2 do nowej funkcji (usługi społecznościowe – realizacja działań senioralnych), dostosowanie klatek schodowych do zaleceń ekspertyzy ppoż., montaż obudowanej platformy dla osób niepełnosprawnych przy wejściu od strony podwórza, remont pomieszczenia kotłowni węglowej z przeznaczeniem na wymiennikownię, przeniesienie antykwariatu do pomieszczeń w suterenie, częściowy remont kanalizacji zewnętrznej w budynku przy ul. Ks. bpa Herberta Bednorza 14 w Katowicach. Budynek ujęty jest w gminnej ewidencji zabytków (System MSZ-KIIP na stronie www.emapa.katowice.pl, moduł Zabytki, Identyfikator karty 2149). Posiada trzy kondygnacje naziemne, 2 klatki schodowe i jest podpiwniczony. W budynku zlokalizowane są 4 mieszkania, lokal usługowy – apteka, antykwariat (w części piwnic), oraz kotłownia węglowa dla lokali usługowych (w piwnicy). 2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach projektu pn. „Szopienice – Centrum. Remont i adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Bednorza 14 w Katowicach na potrzeby realizacji usług społecznościowych”, zgłoszonego do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa X. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna, Działanie 10.2. Rozwój mieszkalnictwa socjalnego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych, Poddziałanie 10.2.1. Rozwój mieszkalnictwa socjalnego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych – ZIT i polega na wykonaniu następujących robót: a) roboty kwalifikowane: kompleksowa przebudowa lokalu wraz z instalacjami: wodną, kanalizacyjną., c.o., wentylacji mechanicznej z rekuperacją, elektryczną, elektrotechnicznymi, systemami ppoż., montaż zewnętrznej platformy dla osób niepełnosprawnych, wyposażenie lokalu; w przypadku otrzymania dofinansowania wykonanie i montaż tablicy informacyjnej i promocyjnej; b) roboty niekwalifikowane: remont klatek schodowych zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi, wraz z montażem systemów ochrony ppoż., remont pomieszczenia wymiennikowni, prace związane z przeniesieniem antykwariatu do pomieszczeń w suterenie, częściowy remont kanalizacji zewnętrznej. W pierwszej kolejności należy wykonać roboty w pomieszczeniu przeznaczonym na wymiennikownię, gdyż zostaną tam zamontowane urządzenia węzła cieplnego przez Zakład Energetyki Cieplnej w Katowicach. Ww. roboty, wykonywane będą na podstawie decyzji (pozwolenia) nr 1080/17 z dnia 08.09.2017r., co szczegółowo opisuje projekt budowlany, STWiORB stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ oraz przedmiary robót stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ. Na terenie realizacji projektu, w przypadku otrzymania dofinansowania, w widocznym miejscu należy w momencie rozpoczęcia robót budowlanych ustawić tablicę informacyjną identyfikującą projekt. Tablica ta będzie wyeksponowana aż do zakończenia robót. Po zakończeniu robót należy zastąpić tablicę informacyjną tablicą pamiątkową. Tablice muszą zostać wykonane z trwałych materiałów, gwarantujących ich wytrzymałość i czytelność, odporność na warunki atmosferyczne itp., a w przypadku tablicy pamiątkowej jej pięcioletni okres trwałości w miejscu realizacji projektu. Szablony tablic należy uzgodnić z Zamawiającym. 3. Zakres zamówienia nie obejmuje następujących robót ujętych w projekcie budowlanym oraz STWiORB: prac związanych z zagospodarowaniem terenu z wyjątkiem fragmentu pochylni bezpośrednio przy platformie dla niepełnosprawnych, montażu daszku nad drzwiami, zabezpieczenia ścian powłoką anty-graffiti. 4. Prace prowadzone będą w funkcjonującym obiekcie, tj budynek w trakcie prowadzenia robót będzie użytkowany (budynek zamieszkały). W związku z powyższym w trakcie prowadzenia robót należy utrzymywać czystość dróg komunikacyjnych, podwórka oraz innych pomieszczeń objętych robotami. 5. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. 6. Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności określone w dokumentacji (projekt budowlany oraz STWiORB) oraz przedmiarach robót bezpośrednio związane z wykonywaniem następujących czynności: kompleksowa przebudowa lokalu wraz z instalacjami: wodną, kanalizacyjną., c.o., wentylacji mechanicznej z rekuperacją, elektryczną, elektrotechnicznymi, systemami ppoż.,montaż zewnętrznej platformy dla osób niepełnosprawnych, wyposażenie lokalu; remont klatek schodowych zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi, wraz z montażem systemów ochrony ppoż., remont pomieszczenia wymiennikowni, prace związane z przeniesieniem antykwariatu do pomieszczeń w suterenie, częściowy remont kanalizacji zewnętrznej. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, sposób kontroli oraz sankcje zostały szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 7. Jeżeli projekt budowlany, STWiORB lub przedmiary robót wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, znaki towarowe lub pochodzenie lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie „produktów” równoważnych lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty. 8. Tam, gdzie w projekcie budowlanym, STWiORB lub przedmiarach robót przedmiot zamówienia został opisany za pomocą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, norm, aprobat, specyfikacji technicznej i systemów referencji, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty. 9. Mając na uwadze zakres wykonywanych robót  Zamawiający, tam gdzie wymaga tego przedmiot zamówienia, uwzględnił w dokumentacji projektowej wymagania zawarte w art. 29 ust. 5 ustawy, tj. dotyczące dostępności wszystkich użytkowników, a w szczególności osób niepełnosprawnych (nie posiada barier architektonicznych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Rozdziale VIII pkt 2 i 3 SIWZ do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia zgodne ze wzorem (załącznik nr 2 i 3 do SIWZ). 2. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne: 1) potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu, 2) potwierdzenie, że podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie, w którym na jego zasoby powołuje się Wykonawca. 3. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach