Przetargi.pl
Świadczenie usługi w zakresie transportu publicznego na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą

Miasto KOstrzyn nad Odrą ogłasza przetarg

  • Adres: 66-470 Kostrzyn, ul. Graniczna
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 727 81 47
  • Data zamieszczenia: 2019-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto KOstrzyn nad Odrą
    ul. Graniczna 2
    66-470 Kostrzyn, woj. lubuskie
    tel. 95 727 81 47
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi w zakresie transportu publicznego na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą. Zakres prac obejmuje: Wykonanie na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą usługi przewozu publicznego transportu zbiorowego w autobusowych przewozach pasażerskich o charakterze użyteczności publicznej na 3 liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą o długości 97,5 km i o łącznej prognozowanej ilości: 121.583,2 wozokilometrów w okresie 12 miesięcy. Zamówienie realizowane będzie autobusami w wieku nie wyższym niż 5 lat, o łącznej liczbie miejsc siedzących i stojących od 40 do 60. 1. Linia: U-01- Linia regularna: Oś. Leśne – Oś. Szumiłowo – Oś. Warniki – ul. Dworcowa – przez ul. Orła Białego – ul. Narutowicza – ul. Mickiewicza (A- kursuje od poniedziałku do piątku, długość linii komunikacyjnej: 37,0 km) 2. Linia U-02- Linia regularna: Oś. Warniki – Oś. Warniki przez ul. Mickiewicza – Oś. Leśne – ul. Dworcowa – ul. Narutowicza – Oś. Szumiłowo (A- kursuje od poniedziałku do piątku, długość linii Komunikacyjnej: 33,5 km) 3. Linia: U-03 – Oś. Warniki – ul. Narutowicza (szpital) – Oś. Szumiłowo (C- kursuje w soboty niedziele i święta, długość linii: 27,0 km) 1.1. Rozkład jazdy: 1. Wykonywanie regularnych przewozów w określonych odstępach czasu i po określonych liniach komunikacyjnych odbywać się będzie zgodnie z opracowaniami przez Wykonawcę (Operatora) rozkładem jazdy, zatwierdzonym przez Zamawiającego (Organizatora) w godz. 6.00-17.00 2. Wykonawca poda rozkład jazdy do publicznej wiadomości na stronie internetowej Urzędu Miasta i umieści na wszystkich przystankach komunikacyjnych. 3. Każda zmiana rozkładu jazdy planowana przez Wykonawcę winna być dokonana z wyprzedzeniem, nie później niż 14 dni roboczych przed terminem wejścia w życie zmienionego rozkładu jazdy i uzgodniona z Zamawiającym. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany tras linii komunikacyjnej i/lub rozkładu jazdy, w granicach +/-10% kilometrów przewozu w okresie zamówienia 1.2. Podstawowe parametry techniczno – użytkowe pojazdów przeznaczonych do świadczenia usług: 1. Operator powinien zapewnić 3 (w tym jeden rezerwowy) autobus komunikacji miejskiej. Każdy autobus musi posiadać, co najmniej 40 -60 miejsc siedzących i stojących, wyposażenie w drzwi otwierane pneumatyczne. Pozostałe wymagania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2018 r. poz. 2016 ze zm.). 2. Usługi mają być świadczone pojazdami sprawnymi. 3. Wykonawca winien posiadać zaplecze techniczne w postaci stacji obsługi i napraw pojazdów. 4. Pojazdy przeznaczone do świadczenia usług przewozowych winny posiadać wewnątrz i na zewnątrz pojazdu informację o linii, którą pojazd obsługuje. 5. Wewnątrz pojazdu muszą być umieszczone informacje dla pasażerów dotyczące regulaminu przewozu osób. 6. Autobusy powinny być oznakowane herbem miasta Kostrzyn nad Odrą i napisem „KOMUNIKACJA MIEJSKA”, 7. Wykonawca wymaga posiadania GPS umożliwiającego śledzenie autobusów on-line. 8. Wiek pojazdu nie może być większy niż 5 lat. 1.3. Parametry jakościowe związane z świadczeniem usługi: 1.3.1. Wykonawca zwany dalej Operatorem zobowiązany jest do pełnej realizacji rozkładów jazdy. 1. Za pełną realizację rozkładów jazdy uznaje się realizację w całości i punktualnie wszystkich wskazanych w nim kursów, pojazdami spełniającymi wszystkie wymagania, co do ich rodzaju i wyposażenia, określone w umowie i rozkładzie jazdy, przy zachowaniu wszystkich wskazanych w rozkładzie jazdy skomunikowań pojazdów w celu umożliwienia przesiadki pasażerów. 2. Kierowca pojazdu obsługujący linię komunikacyjną powinien posiadać właściwy i aktualny rozkład jazdy. 3. Operator zobowiązany jest do obsługi wszystkich przystanków na trasie linii. 4. Przez obsłużenie przystanku rozumie się: a) Zatrzymanie pojazdu na przystanku stałym, w każdym przypadku lub warunkowym, w przypadku żądania przez pasażera zatrzymania pojazdu; b) otwarcie wszystkich drzwi, którymi zamierzają wyjść lub wejść pasażerowie lub – w pojazdach w których drzwi otwierane są samodzielnie przez pasażerów za pomocą przycisków - zwolnienie blokady otwierania drzwi , z wyjątkiem sytuacji, kiedy kierowca pozostawia wybrane drzwi zamknięte ze względów bezpieczeństwa; c) umożliwienie wszystkim pasażerom wyjście z i wejście do pojazdu; 5. Zabroniona jest samowolna zmiana trasy, która skutkowałaby ominięciem przystanku; 6. Zabronione jest zatrzymanie pojazdu poza obrębem przystanku lub na przystanku nie ujętym w rozkładzie jazdy danej linii, w celu umożliwienia wyjścia lub wejścia pasażerów, z wyłączeniem sytuacji nadzwyczajnych (wypadków, awarii danego pojazdu lub innego pojazdu, którego przebieg linii jest zbieżny - w celu umożliwienia pasażerom kontynuowania podróży, zatarasowania dróg, poleceń osób kierujących ruchem itp. ). 7. Pojazd powinien być zatrzymany w takiej odległości od krawężnika, aby było możliwe wejście do pojazdu bezpośrednio z poziomu chodnika. 8. W pojazdach z funkcją przyklęku należy po zatrzymaniu na przystanku obniżyć podłogę na sygnał lub prośbę ustną osoby wewnątrz pojazdu oraz w przypadku, gdy na przystanku oczekują osoby o widocznej ograniczonej sprawności, osoby na wózkach inwalidzkich lub osoby z wózkiem dla dzieci. 9. Osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich należy udzielić wszelkiej możliwej pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu w szczególności wyłożyć pochylnię (lub użyć podnośnika) na prośbę osoby niepełnosprawnej na wózku lub innej, występującej w jej imieniu. 10. Operator zobowiązany jest do zachowania punktualności przy realizacji przewozów, chyba że rozkład jazdy dopuszcza opóźnienie przejazdu w celu zachowania skomunikowania z innym pojazdem. 11. Oceny punktualności dokonuje się na przystankach początkowych, końcowych oraz pośrednich, wyszczególnionych w rozkładzie jazdy dla kierowcy. 12. Za punktualne uznaje się odjazdy z przystanków początkowych i pośrednich, wyszczególnionych w rozkładzie jazdy dla kierowcy, zrealizowane zgodnie z rozkładem jazdy lub z przyspieszeniem maksymalnie 1 minuty oraz przyjazdy na przystanki końcowe przyspieszone lub opóźnione do 3 minut. Do oceny punktualności stosuje się czas uśredniony, polegający na zaokrąglaniu pomiaru do pełnych minut - od 30 sekund w górę i do 29 sekund w dół. 13. Na przystankach początkowych pojazdy powinny być podstawiane co najmniej na 3 minuty przed rozkładową godziną odjazdu. 14. W czasie postoju na przystanku końcowym, nie udostępnionego pasażerom i nie stanowiącego przerwy posiłkowej oznaczonej w rozkładzie jazdy, należy - jeżeli pozwala na to czas postoju - usuwać z pojazdu papiery i większe śmieci, a w okresie zimowym również gromadzące się we wnętrzu pojazdu błoto pośniegowe. 15. Operator zobowiązany jest zapewnić, by każdy autobus rozpoczynający trasę na danej linii był wewnątrz i na zewnątrz czysty. Dopuszcza się skierowanie na trasę nieumytego na zewnątrz pojazdu jedynie w przypadku, kiedy warunki atmosferyczne uniemożliwiają jego umycie tj. temperatura poniżej 0°C. 1.3.2 W czasie jazdy pojazdu zabrania się zachowań mogących bezpośrednio lub pośrednio wpłynąć na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, w szczególności zabrania się: 1) pozostawiania otwartych drzwi; 2) przewożenia pasażerów w kabinie kierowcy lub obok kabiny kierowcy, w części pojazdu pomiędzy szybą czołową, a barierką oddzielającą od przedziału pasażerskiego; 3) prowadzenia przez kierowcę długotrwałych rozmów z innymi osobami bezpośrednio lub przez telefon komórkowy; przez długotrwałe rozmowy rozumie się rozmowy na odległość ponad 1 przystanku, a w przypadku rozmowy ze zmiennikiem kierowcy (bezpośrednio przed lub po dokonaniu zmiany) - na odległość ponad dwóch przystanków; krótkotrwałe rozmowy przez telefon komórkowy mogą odbywać się tylko przy wykorzystaniu zestawu słuchawkowego lub głośnomówiącego; 4) prowadzenia pojazdu z dwoma słuchawkami założonymi na uszy; 1.3.3 1. Obsługa pasażerów przez kierowców Operatora powinna odbywać się w sposób kulturalny i kompetentny. 2. Kierowcy Operatora powinni władać językiem polskim przynajmniej w stopniu dobrym. 3. W ramach posiadanej wiedzy i kompetencji kierowcy powinni udzielać pasażerom odpowiedzi na pytania dotyczące zasad taryfowych, przepisów porządkowych, układu komunikacyjnego. 4. Kierowcy Operatora świadczący usługi powinni być ubrani schludnie i estetycznie tj.: 1) mężczyźni: a) w długie spodnie w jednolitym kolorze; b) koszule w jednolitym kolorze; c) krawat w jednolitym kolorze; 2) kobiety: a) koszule w jednolitym kolorze; b) długie spodnie lub spódnicę w jednolitym kolorze; 5. Zabronione jest palenie tytoniu w pojeździe. 6. Zabronione jest jakiekolwiek zamalowywanie, wyklejanie lub zasłanianie bocznych szyb w kabinie kierowcy, przy czym dopuszcza się stosowanie szyb fabrycznie zaciemnionych lub zmatowionych. 1.3.4 1. W czasie jazdy po zmroku lub warunkach niedostatecznej widoczności wnętrze pojazdu w przedziale pasażerskim powinno być w pełni oświetlone. Dopuszcza się niewłączanie przedniej prawej lampy, a podczas jazdy po drogach i ulicach nieoświetlonych - oświetlenia w całej przedniej części wnętrza pojazdu. 2. W przedziale pasażerskim powinna być utrzymana optymalna dla pasażerów temperatura powietrza od 20 - 23°C, a w dni upalne niższa o 5-10°C od temperatury otoczenia. 3. Zmiany kierowców mogą być dokonywane wyłącznie na przystankach końcowych linii. 1.3.5 Operator jest zobowiązany powiadomić pasażerów o planowanych zmianach w obowiązujących rozkładach jazdy wynikających z wprowadzonej tymczasowej organizacji ruchu, poprzez rozmieszczenie ogłoszeń wewnątrz autobusów oraz na przystankach komunikacji miejskiej najpóźniej na 5 dni przed wprowadzeniem zmian.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający uzna warunek z spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, a w szczególności, że posiada licencję na wykonywanie transportu drogowego, o której mowa art. 5 ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach