Przetargi.pl
„Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach z terenu gminy Kwilcz, na których zamieszkują mieszkańcy oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe”

Gmina Kwilcz ogłasza przetarg

  • Adres: 64420 Kwilcz, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 29 15 065 , fax. 61 29 15 264
  • Data zamieszczenia: 2016-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kwilcz
    ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23
    64420 Kwilcz, woj. wielkopolskie
    tel. 61 29 15 065, fax. 61 29 15 264
    REGON: 63125896800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach z terenu gminy Kwilcz, na których zamieszkują mieszkańcy oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonywanie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Gminy Kwilcz od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe. 1. Główne obowiązki Wykonawcy w ramach zamówienia: Wykonywanie usług polegających na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Gminy Kwilcz od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe.Liczba osób z nieruchomości zamieszkałych objętych systemem według złożonych deklaracji ( wg stanu na miesiąc listopad 2016) to 5507 osób w tym 5183 segreguje a 324 nie segreguje odpadów komunalnych. Ilość osób w okresie objętym przedmiotem zamówienia może różnić się (być mniejsza lub większa) od podanych ilości. Różnica w ilości osób nie będzie stanowić roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Liczba działek rekreacyjnych w Prusimiu na terenie Gminy Kwilcz według stanu na miesiac listopad 2016 r. wynosi 118 działek. Szacuje się, że w czasie realizacji umowy liczba działek może ulec zmianie - wzrosnąć o 2 % (tj. o ok. 2 działki ). 3. W Gminie Kwilcz przewiduje się zebranie następujących ilości odpadów komunalnych w terminie od 01.01.2017 do 31.12.2017 roku :  odpady zmieszane – 1228,8Mg – kod odpadu 20 03 01,  szkło – 90,0 Mg – kod odpadu 20 01 02,  tworzywa sztuczne – 68 Mg – kod odpadu 20 01 39,  papier i tektura – 24,9 Mg – kod odpadu 20 01 01,  odpady wielkogabarytowe - 13,2 Mg - kod odpadu 20 03 07. UWAGA -Ilość odpadów w okresie objętym przedmiotem zamówienia może różnić się od podanych ilości ( może być mniejsza o 10 % lub większa o 10 %). Różnica w ilości odpadów odebranych nie będzie stanowić roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 1. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych: a. od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz od właścicieli domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe:  zmieszane odpady komunalne ( w tym popiół i odpady kuchenne ulegające biodegradacji), gromadzone w pojemnikach ,  segregowane odpady takie jak:  worek niebieski ( papier )  żółty ( tworzywa sztuczne i metal)  zielony (szkło oraz opakowania szklane)  brązowy( biodegradowalne); b)z Punku Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych:  papier i tektura,  tworzywa sztuczne,  szkło,  metal,  opakowania wielomateriałowe,  odpady zielone,  chemikalia,  akumulatory,  odpady budowlano-remontowe,  odpady wielkogabarytowe,  popiół,  zużyte opony od samochodów osobowych; b) odpadów zielonych ( w okresie od 01.03.2017 do 31.10.2017r.) c) z objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych na zasadach określonych w Regulaminie, których termin zostaje podany w harmonogramie zbiórki odpadów; 2. Rodzaje urządzeń do gromadzenia odpadów: 1) Dla budynków jednorodzinnych: a) zamieszkałych do 2 osób - pojemnik o pojemności co najmniej 90 l oraz po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie; b) zamieszkałych od 3 do 5 osób – pojemnik o pojemności co najmniej 120 l oraz po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie; c) zamieszkałych powyżej 5 osób – pojemnik o pojemności co najmniej 240 l oraz po dwa worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie; ustala się następujący system gromadzenia odpadów komunalnych: system pojemnikowo – workowy, składający się z pojemnika indywidualnego i 4 rodzajów worków, zwanym dalej: systemem pojemnikowo - workowym. Ilość nieruchomości gdzie przyjęty został system pojemnikowo – workowy: Lp. Miejscowość Ilość nieruchomości Ilość osób zamieszkujących nieruchomości 1. AUGUSTOWO 12 71 2. CHORZEWO 19 75 3. KAROLEWICE 7 35 4. CHUDOBCZYCE 24 253 5. DALESZYNEK 30 385 6. KUBOWO 13 65 7. STARA DĄBROWA 7 35 8. KURNATOWICE 57 336 9. KWILCZ 356 1560 10. DĄBROWA 1 14 11. KOZUBÓWKA 2 7 12. LEŚNIK 4 22 13. NOWA DĄBROWA 4 42 14. NOWY MŁYN 1 5 15. ORZESZKOWO 26 179 16. PÓLKO 4 14 17. LUBOSZ 106 554 18 MECHNACZ 29 196 19. URBANÓWKO 2 8 20. MIŁOSTOWO 46 171 21. MOŚCIEJEWO 17 85 22. NIEMIERZEWO 24 171 23. JÓZEFOWO 8 38 24. PRUSIM 28 136 25. ROZBITEK 30 223 26. UPARTOWO 30 139 27. WITUCHOWO 10 97 2) dla budynków wielolokalowych: a) Przyjęto system pojemnikowo – gniazdowy (składający się z pojemnika 1100 l do odpadów zmieszanych oraz pojemniki do selekcji tzw. „gniazdach / dzwonach”). Ilość nieruchomości gdzie przyjęty został system pojemnikowo – gniazdowy: Lp. Miejscowość Ilość nieruchomości Ilość osób zamieszkujących nieruchomości 1. KWILCZ 26 1108 2. LUBOSZ 4 267 3. MOŚCIEJEWO 4 210 Miejsce usytuowania „ gniazd/dzwonów” : Kwilcz ul. 35 LECIA PRL – 1 szt., Kwilcz ul. Powstańców Wlkp. – 1 szt., Mościejewo koło bloków nr 3 a-d – 3 szt. (miejsce usytuowania – istniejące altanki śmieciowe), Lubosz ul. Pocztowa –2 szt. (miejsce usytuowania – ul. Pocztowa 3); przez gniazda/„dzwony” rozumie się dostarczony przez Wykonawcę zestaw składający się z 4 pojemników, w tym 3 pojemników typu „dzwon” do selektywnej zbiórki odpadów przeznaczonych na:  tworzywa sztuczne,  szkło i opakowania szklane kolorowe,  na makulaturę i tekstylia, oraz jednego pojemnika o pojemności 1100 l na odpady ulegające biodegradacji. Osobne gniazda dzwony znajdujące się na terenie Gminy Kwilcz w lokalizacji zgodnie z załącznikiem Nr.15 do SIWZ , których odbiór będzie się odbywał wg. harmonogramu załącznik Nr.14 do SIWZ. b) pojemniki indywidualne: – dla pozostałych nieruchomości w zabudowie wielolokalowej – system pojemnikowo – workowy (pojemnik indywidualny oraz 4 rodzaje worków):  zamieszkałych do 2 osób - pojemnik o pojemności co najmniej 90 l oraz po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;  zamieszkałych od 3 do 5 osób - pojemnik o pojemności co najmniej 120 l oraz po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;  zamieszkałych powyżej 5 osób – pojemnik o pojemności co najmniej 240 l oraz po dwa worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie, c) pojemniki zbiorowe dla nieruchomości : - dla każdego budynku minimalna pojemność pojemnika na odpady komunalne niesegregowane wynosi 1100 l ( zmieszane oraz 4 rodzaje worków) :  zamieszkałych do 2 osób po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;  zamieszkałych od 3 do 5 osób - po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;  zamieszkałych powyżej 5 osób –po dwa worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie Miejsce usytuowania pojemników : Kwilcz ul. Parkowa - 2 szt. ul. Miłostowska 12b-12c -1 szt. d) Domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe:  wyposażone są się w 1 pojemnik o pojemności co najmniej 120 l oraz wyposaża się każdorazowo przy kolejnym odbiorze w co najmniej jeden komplet worków z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;  odpady komunalne o których mowa w ppkt..a) odbierane będą w okresie od 1 kwietnia do 31 października  Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów z pojemnika KP7 ustawionego dla domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe w miejscowości Prusim. Z uwagi na brak możliwości wystawienia pojemników w wymienionych terminach w harmonogramie. Odbiór pojemnika KP7 zgodnie z załącznikiem nr. 14 do SIWZ. Lokalizacja pojemnika KP7 zgodnie z załącznikiem nr. 4 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany daty wywozu odpadów jednocześnie informuje, że częstotliwość wywozu pozostaje na nie zmienionym poziomie. 3) Pojemniki na tzw. „zimny popiół” z przeznaczeniem do gromadzenia popiołu w miejscach wyznaczonych zgodnie z załącznikiem nr.16 do SIWZ. 4) Szacunkową ilość pojemników na zmieszane odpady komunalne, do opróżnienia których zobowiązany będzie Wykonawca (w systemie pojemnikowo – workowym i systemie pojemnikowo – gniazdowym) oraz pojemników w tzw. gniazdach/„dzwonach” do selektywnie gromadzonych odpadów (w systemie pojemnikowo – gniazdowym) określa załącznik nr 9 do SIWZ . 5) W czasie realizacji zamówienia liczba nieruchomości oraz osób objętych usługą wywozu odpadów może ulec zmianie w wyniku migracji ludności, urodzin i zgonów. Przyjmuje się do 10% zmienną liczby osób dla nieruchomości zamieszkałych oraz do 2 % dotyczących domków letniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe , o których mowa w Załączniku nr 9 do SIWZ podczas trwania zamówienia. 6) Szczegółowy wykaz punktów wywozowych, objętych przedmiotem zamówienia, oraz punkty które powinny zostać wyposażone w worki przy każdym odbiorze ,określona została w załączniku nr 9 do SIWZ . 7) Pierwszą dostawę worków Wykonawca wykona przy pierwszej zbiórce selektywnej wg harmonogramu. 1. Parametry worków dostarczanych przez Wykonawcę do selektywnej zbiórki odpadów: a. Kolorystyka: worki żółte, worki niebieskie, worki zielone, worki brązowe (w przypadku zadeklarowanej wcześniej potrzeby); b. materiał – folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta o grubości zapewniającej wytrzymałość worków; c. oznakowanie – worki winny być opatrzone nadrukiem zawierającym informacje na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone: ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne; ZIELONY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane kolorowe; NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę i tekstylia; BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji; d. worki do pierwszego jak i każdego następnego odbioru selektywnie zbieranych odpadów Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w ilościach i miejscach określonych w załączniku. nr.9 do SIWZ . 2. Worki BRĄZOWE do odpadów ulegające biodegradacji (zielonych) dostarczane będą po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby u Wykonawcy przy kolejnym odbiorze lub po wcześniejszym zgłoszeniu przez Zamawiającego. 3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie sukcesywne dostarczanie do właścicieli nieruchomości worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na poszczególne frakcje.. a) Worek w kolorze BRĄZOWYM dla domków letniskowych – dostarczany jest w okresie od 01 kwietnia do 31 października , poprzez pozostawianie na terenie posesji nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych. b) Worek w kolorze BRĄZOWYM dla pozostałych nieruchomości – dostarczany jest w okresie od 01 marca do 31 października , poprzez pozostawianie na terenie posesji nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych. 8).Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny zobowiązany jest do: a) odbierania odpadów umieszczonych w już posiadanych przez mieszkańców pojemnikach oraz dostarczonych workach, b) zakupu i dostarczania nieodpłatnie właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów - Wykonawca przy każdorazowym odbiorze odpadów pozostawi worki w ilości przysługującej zgodnie z punktem 2 , c) prowadzenia i utrzymania punktu Pszok dla mieszkańców Gminy Kwilcz oraz domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe obejmujące odpady komunalne wymienione w § 4 Uchwały Rady Gminy Kwilcz VI/55/2015 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i ich zagospodarowania oraz określenia trybu i sposobu zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia tych usług (Dz. Urz.Woj.Wlkp. rocznik 2015, poz. 3089 z dnia 6 maja 2015r.), stanowiącej Załącznik nr12 do SIWZ . d) dostarczenia zakupionych przez Zamawiającego pojemników pod nowe punkty adresowe w ilościach i miejscach wskazanych. Miejsce pobrania pojemników wskaże Zamawiający. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zaistniałych zmianach danych wskazanych w Załączniku nr 9 do SIWZ w ciągu 7 dni od uzyskania informacji. W przypadku zmian skutkujących zmniejszeniem/zwiększeniem listy punktów wywozowych lub zmianą pojemności pojemników ujętych w wykazie Wykonawca w terminie 7 dni od otrzymania zgłoszenia zobowiązany będzie do:  odebrania pojemnika/pojemników z nieruchomości i odstawić do miejsca wskazanego przez Zamawiającego;  zmiany pojemności pojemnika/pojemników w miejscu wskazanym przez Zamawiającego;  zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu, stosownie do zaistniałej zmiany ,  odbiór odpadów z nieruchomości następował będzie zgodnie z harmonogramem stanowiącym Załącznik nr 14 do SIWZ (zwany dalej: harmonogramem). Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany daty odbioru odpadów komunalnych, jednocześnie informuje, że częstotliwość pozostanie na niezmienionym poziomie.  Wykonawca zapewni odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.; e) realizacji reklamacji z powodu nieodebranych z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem (reklamacja usługi). Wykonawca wykona reklamację w ramach wynagrodzenia za wykonywaną usługę w terminie 24 godzin (w dni robocze) od otrzymania zawiadomienia faxem lub e- mailem od Zamawiającego. Realizację zgłoszenia należy niezwłocznie potwierdzić – faks nr 061-2915264 lub e-mail: smieciponowemu@kwilcz.pl . W razie nie wykonania odbioru może to stanowić podstawę do nie zatwierdzenia przez Zamawiającego protokołu, stanowiący Załącznik nr 13 do SIWZ. f) utrzymania pojemników typu „dzwon” w należytym stanie sanitarnym należy do obowiązków Wykonawcy. Częstotliwość mycia pojemników: - w „sezonie zimowym” co najmniej 1 raz w miesiącu, - w „sezonie letnim „co najmniej 2 razy w miesiącu, g) utrzymania pojemnika KP7 w należytym stanie sanitarnym należy do obowiązków Wykonawcy. Częstotliwość mycia pojemnika : - co najmniej 1 raz w „ sezonie letnim”, h) utrzymanie pojemników indywidualnych w należytym stanie sanitarnym nie należy do obowiązków Wykonawcy. i) regularnego odbierania i zagospodarowania odpadów ze stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Gminy Kwilcz . 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8 do SIWZ. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej. 6. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 7. Zamawiający nie przewiduje zamówień o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt.3. 8. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.). dla osób wykonujących następujące funkcje w zamówieniu a/ kierowcy samochodów transportujących odpady, b/ osoby zbierające odpady, c/ osoby biorące udział w zagospodarowaniu odpadów, d/ osoby prowadzące PSZOK. Dla udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca w dniu podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań o których mowa w art.29 ust.3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań Zamawiający określił we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach