Przetargi.pl
Świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. „Walory Krainy Wielkiego Łuku Warty podstawą rozwoju turystyki kulturowej i aktywnej w gminie Sulmierzyce” – nadzór nad budową strzelnicy sportowej

Gmina Sulmierzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 98338 Sulmierzyce, ul. Urzędowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 846 056 , fax. 446 846 057
  • Data zamieszczenia: 2019-02-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sulmierzyce
    ul. Urzędowa 1
    98338 Sulmierzyce, woj. łódzkie
    tel. 446 846 056, fax. 446 846 057
    REGON: 59064818400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sulmierzyce.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. „Walory Krainy Wielkiego Łuku Warty podstawą rozwoju turystyki kulturowej i aktywnej w gminie Sulmierzyce” – nadzór nad budową strzelnicy sportowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją w formule „zaprojektuj i wybuduj” zadania obejmującego budowę budynku strzelnicy sportowej wraz z torem aktywności fizycznej w msc. Sulmierzyce zgodnie z wymaganiami określonymi w Programie funkcjonalno – użytkowym (dalej PFU) stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ Zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim: Strzelnica sportowa – zakres zamówienia na wykonanie robót budowlanych obejmuje: 1. Budowę sześciostanowiskowego budynku strzelnicy ze stałą linią ognia 100m oraz zmienną linią ognia w zakresie 25-100m umożliwiającą strzelanie z każdego rodzaju broni. Jedno stanowisko strzelnicze winno zostać dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Budynek składał się będzie z części strzelnicy i części gospodarczo-garażowej dla potrzeb Gminy Sulmierzyce. Obie części będą posiadały odrębne niezależne liczniki zużycia wody i prądu. Obiekt dostosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo poprzez wyprofilowanie wejścia do budynku o pochyle do 6%, brak progów wewnętrznych oraz zastosowanie w jednym stanowisku strzelniczym uchwytów zabezpieczających wózek inwalidzki po oddaniu strzału. W części strzelnicy poza 6 torami strzelania będą pomieszczenia: magazynku broni i tarcz, wydawania broni, oczekiwania, obsługi, pomieszczenia biurowe oraz komunikacja i węzeł sanitarny z WC męskim, damskim oraz dla osób niepełnosprawnych. Proponowane rozmieszczenie pomieszczeń przedstawiono na załączniku graficznym. Przewidywana powierzchnia zabudowy budynku powyżej 2 tys m2, przewidywana kubatura budynku powyżej 8 tys m3. Szczegółowe wymagania dot. budynku zawarte zostały w Programie funkcjonalno – użytkowym. Do budynku winny zostać doprowadzone instalacje zasilające w szczególności instalacja elektryczna, instalacja gazowa (wraz z montażem zbiornika na gaz płynny o pojemności min. 2,7 m3 na płycie fundamentowej żelbetowej), instalacja wodociągowa (wymagane dwa odrębne zestawy wodomierzowe), instalacja kanalizacyjna odbiorcza do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej. Nowo powstały budynek winien zostać wyposażony w instalacje wewnętrzne w szczególności instalację elektryczną, instalację wentylacyjną nawiewno-wywiewną z rekuperacją, instalację wodociągowo-kanalizacyjną w pomieszczeniach sanitarnych i garażowym oraz instalację ogrzewania. 2. Budowę miejsca parkingowego i utwardzenia o łącznej powierzchni 3751,70 m2 zgodnie z załącznikiem graficznym do PFU. Przewidziano 60 miejsc postojowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych. Wokół utwardzenia obrzeża chodnikowe betonowe na fundamencie z betonu. 3. Nasadzenia drzew, krzewów i roślin żywicielskich takich jak: klon (5 szt.), dąb szypułkowy (4 szt.), grab pospolity (4 szt.). Wymagana wysokość wszystkich nasadzeń drzewiastych co najmniej 3,0m. 4. Budowa oświetlenia terenu – lampy oświetleniowe LED 8 szt. o mocy 80W każda w kolorze żółtym ciepłym na słupach stalowych. Zasilanie z istniejącego słupa oświetlenia ulicznego. Klosze w kształcie kuli z kołnierzem na jednoramiennym wysięgniku aluminiowym anodowanym na kolor czarny. Rozmieszczenie lamp zostało pokazane na załączniku graficznym. 5. Budowę toru aktywności fizycznej – tor przeszkód utworzony jako ciąg elementów małej architektury. W całości tor będzie dostosowany dla wszystkich grup wiekowych. Dla dorosłych turystów i mieszkańców tor składać się winien z następujących przeszkód: • drabina linowa - 1 kpl. • podwójna belka - 1 kpl. • gumy na wysokości 0,55 m - 1 kpl. • płotek - 1 kpl. • dół głębokości 2m - 1 kpl. • poziome belki - 1 kpl. • pochyła ściana - 1 kpl. • równoważnia - 1 kpl. • cztery belki - 1 kpl. • ściana zaporowa - 1 kpl. • drabina - 1 kpl. • stół irlandzki - 1 kpl. • ściana zaporowa - 1 kpl. • belka równowagi - 1 kpl. • szykana - 1 kpl. Natomiast dla dzieci należy przewidzieć zestaw rozbudowanych lin, drabinek i linowych ścianek wspinaczkowych, wykończonych fantazyjną ścianką wspinaczkową. Tor aktywności dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami stopnia lekkiego. 5. Zakup wraz z montażem wyposażenia strzelnicy określonego w Programie funkcjonalno – użytkowym. 6. Zakup wraz z montażem elementów małej architektury: • Gablota wystawiennicza z podstawą 1 kpl. • Stojak metalowy na rowery 1 szt. • Zestaw stolik + dwie ławeczki 5 kpl. • Kosz na śmieci 5 szt. • Donice kwiatowe 4 szt. • Altana 1 szt. Zamawiający uzupełnia opis przedmiotu zamówienia o informacje wynikające ze złożonych przez Wykonawców w poprzednio ogłoszonych postępowaniach zapytań dot. treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia tj: Treść zapytań: „W związku z ogłoszonym przetargiem Walory Krainy Wielkiego Łuku Warty podstawą rozwoju turystyki kulturowej i aktywnej w gminie Sulmierzyce” - cześć 2 zamówienia, prosimy o wyjaśnienie: 1. Prosimy o potwierdzenie żedo wentylowania pomieszczenia strzelnicy mają zostać zamontowane 2 centrale wentylacyjne o wydajności 9000m3 każda. Jedna z nawiewem przy wejściu do strzelnicy „za plecami” oraz wywiewem 3-5m przed linią ognia 0m oraz druga z nawiewem przed linią 75m oraz wywiewem na końcu strzelnicy. 2. Gdzie mają zostać zmontowane centrale – na dachu, w przyziemiu czy należy przewidzieć wybudowanie dedykowanego pomieszczenia wentylatorowni ? 3. Jak mają zostać rozprowadzone kanały wentylacyjne – w pomieszczeniu hali strzelań, na dachu czy mogą zostać poprowadzone wzdłuż strzelnicy prze pomieszczenia techniczne? 4. Czy w centralach należy przewidzieć chłodnice powietrza? 5. Czy w układzie grzewczym należy przewidzieć glikol czy wodę? 6. Jaka broń i amunicja została przewidziana do stosowania na obiekcie? Proszę o określenie maksymalnej energii pocisków. Z zamieszonej dokumentacji wynika iż kulochwyt boczny ma zostać wykonany o wytrzymałości do 2400J a kulochwyt główny do 4000J. Czy pozostałe elementy – przesłony górne, osłony urządzeń oraz osłony drzwi mają zostać wykonane również o odporności do 4000J? 7. Tarcze elektroniczne przewidziane do strzelań na 25 oraz 50m oraz urządzenie do samoczynnej zmiany tarcz na 50m standardowo przeznaczone są tylko do strzelania z amunicji sportowej bocznego zapłonu – o niskiej energii pocisków. Czy urządzenia te przy strzelaniach z mocniejszej amunicji będą chowane do magazynu czy należy przewidzieć dodatkowe osłony aby można było strzelać z każdej dozwolonej do stosowania na obiekcie broni i amunicji? Dodatkowe osłony podwyższą koszt urządzeń.” Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż: 1. Do wentylowania pomieszczenia strzelnicy mają zostać zamontowane 2 centrale o wydajności 9 000,00m3 każda. 2. Rekomenduje montaż centrali w przyziemiu. Rozprowadzenie ciągów głównych w przestrzeni pomiędzy stropem żelbetowym strzelnicy a dachem. 3. Zgodnie z poprzednią odpowiedzią. 4. Rekomenduje zastosowanie chłodnicy - przy tak dużej wydajności wentylacji bardzo szybko będzie nagrzewało się pomieszczenie w ciepłe dni. 5. Rekomenduje glikol + odpowiednie wymienniki. 6. Na strzelnicy będą się odbywać strzelania z broni bojowej centralnego zapłonu kalibru do 11,43 mm pociskami zwykłymi, półpłaszczowymi i płaszczowymi z rdzeniem z materiału miękkiego o energii początkowej nie przekraczającej 4000J. Możliwe będzie również strzelanie z innych broni z luf wkładkowych do amunicji sportowej małokalibrowej bocznego zapłonu o kal. 5,6mm lub pneumatycznej. Strzelania z pistoletów maszynowych będą mogli odbywać strzelcy, którzy przeszli przynajmniej przeszkolenie podstawowe z wynikiem pozytywnym. Możliwe będzie również strzelanie z broni gładkolufowej kal.12 pociskami typu Breneke oraz z broni długiej centralnego zapłonu pociskami o energii do 4000J przez przeszkolonych strzelców, którzy przejdą przynajmniej przeszkolenie podstawowe z wynikiem pozytywnym. Na strzelnicy będzie używana broń i amunicja j.n.: a. broń pneumatyczna - wszystkich kalibrów, rodzajów i wzorów; b. broń sportowa na amunicję bocznego zapłonu - wszystkich kalibrów, rodzajów i wzorów; c. broń krótka (pistolety i rewolwery) zasilana amunicją pistoletową lub rewolwerową - wszystkich kalibrów, rodzajów i wzorów. Naboje zwykłe płaszczowe i półpłaszczowe z pociskiem z rdzeniu z materiału miękkiego; d. pistolety maszynowe różnych kalibrów i typów zasilane amunicją pistoletową. Naboje zwykłe płaszczowe i półpłaszczowe z pociskiem z rdzeniu z materiału miękkiego; e. strzelby gładko-lufowej kal. 12 z wyłączeniem naboi chemicznych. f. broń długa wszystkich kalibrów, rodzajów i wzorów z wyłączeniem broni zasilanej amunicja wzmocnioną. Naboje zwykłe płaszczowe i półpłaszczowe z pociskiem z rdzeniu z materiału miękkiego nie przekraczające energii 4000J Zabrania się strzelania z broni i amunicji niebezpiecznej (rozporządzenie MSWiA Dz.U. z dnia 20 marca 2000r. nr 19 poz. 240) n/w: - z broni długiej wojskowej wszelkiego typu np: RKM oraz pistoletów sygnałowych - strzelania pociskami pancernymi i chemicznymi, - strzelania pociskami zapalającymi i smugowymi, - miotania granatami bojowymi 6. Tarcze elektroniczne na 25m oraz 50m będą użytkowane tylko z amunicją sportową bocznego zapłonu – w przypadku innych strzelań będą chowane do magazynu. Urządzenie do samoczynnej zmiany tarcz na 50m należy przewidzieć w wersji z dodatkową nakładką balistyczną umożliwiającą strzelanie z każdej dozwolonej do stosowania na obiekcie broni i amunicji. Zamawiający wymaga od Wykonawcy uwzględnienia na etapie opracowywania projektu stosowania wytycznych wynikających w szczególności z poniższych publikacji: • Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami - Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020 . • Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 – Minister Infrastruktury i Rozwoju – maj 2015. • Przepisy prawa budowlanego - Art. 5 1. Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i budować w sposób określony w przepisach, w tym techniczno-budowlanych, oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapewniając: 4) niezbędne warunki do korzystania z obiektów użyteczności publicznej i mieszkaniowego budownictwa wielorodzinnego przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich; Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest: • ogrodzić plac budowy, • oznakować teren budowy (tablice informacyjne, ostrzegawcze), • powiadomić właścicieli działek sąsiednich i ewentualne osoby przebywające na działkach sąsiednich o prowadzonych robotach, Prace wymagane przez Zamawiającego, a nieobjęte PFU: 1) Opracowanie audytu energetycznego budynku, 2) Wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, 3) Wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego budynku, 4) Wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji, 5) Wykonanie dokumentacji odbiorowej w dwóch egzemplarzach w języku polskim z podziałem na branże (oprawionej w segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej: a) pozwolenie na użytkowanie/zgłoszenie do użytkowania do PINB przyjęte bez sprzeciwu, b) oryginał/kserokopię dziennika budowy, c) mapy geodezyjne powykonawcze z pieczątkami potwierdzającymi wniesienie do zasobu geodezyjnego przez Ośrodek Dokumentacji Kartograficznej i Geodezyjnej, d) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy: • o wykonaniu robót zgodnie z projektem budowlanym, ostateczną decyzją Pozwolenia na budowę oraz ustawą Prawo budowlane, • o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku Terenu budowy, a także dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości, budynków i/lub lokali, • o odpowiednim zagospodarowaniu Terenów przyległych do budowy umożliwiającym właściwą eksploatację wybudowanego obiektu. e) zestawienie wbudowanych materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, f) oryginał/kopię projektu budowlanego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika Budowy/Kierowników Robót, g) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym, podpisany przez Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której dotyczy zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową legalizację tych zmian, h) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych, i) wersję elektroniczną (w ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacja w formacie pdf.) na płycie CD/DVD, j) „Instrukcję użytkowania i eksploatacji obiektu” wraz z wykazem wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych, k) wszelkie instrukcje obsługi oraz DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń. Szczegółowy opis zakresu zamówienia na wykonanie robót budowlanych został zawarty w Rozdziale V SIWZ - Program funkcjonalno – użytkowy. 3.2) Szczegółowy opis czynności składających się na świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego określa wzór umowy – Rozdział IV SIWZ. 3.3) Zamawiający informuje, iż nie określa obowiązku zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9. Wymagania dotyczące wadium 9.1. Oferta składana na wykonanie zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 9.2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 110 ze zm.). 9.3. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 9.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Kleszczów Oddział w Sulmierzycach. Nr rachunku: 27 8978 0008 0030 1846 2000 0140 z dopiskiem: Wadium – Świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. „Walory Krainy Wielkiego Łuku Warty podstawą rozwoju turystyki kulturowej i aktywnej w gminie Sulmierzyce” – nadzór nad budową strzelnicy sportowej.” 9.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 9.6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 9.8. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9.9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt. 9.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.14. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp. 9.15. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć: 1) Formularz ofertowy, 2) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać upoważnienie do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy, inne. Jeżeli dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym można uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.) wykonawca podaje tylko adres URL i jeżeli potrzeba kod do pobrania dokumentu. Wykonawcy z Polski nie muszą podawać tych informacji. W/w dokumenty można złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej. Z dokumentów załączonych do oferty np. zobowiązania, o którym mowa powyżej musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp, bez uprzedniego wezwania przez zamawiającego, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty lub oferty częściowe. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach