Przetargi.pl
Świadczenie usług związanych z odbieraniem i przekazywaniem odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości w całości i w części z terenu gminy Złocieniec z Sektora I

Gmina Złocieniec ogłasza przetarg

  • Adres: 78520 Złocieniec, Stary Rynek
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. (094) 36 72 022
  • Data zamieszczenia: 2019-01-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Złocieniec
    Stary Rynek 3
    78520 Złocieniec, woj. zachodniopomorskie
    tel. (094) 36 72 022
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlocieniec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług związanych z odbieraniem i przekazywaniem odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości w całości i w części z terenu gminy Złocieniec z Sektora I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi związanej z: a) odbiorem odpadów komunalnych zmieszanych i zbieranych selektywnie z terenu gminy Złocieniec, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, które w części stanowią nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. b) transportem i przekazywaniem odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów ulegających biodegradacji komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Słajsinie dla regionu zachodniego, utworzonego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2016 -2022 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2023 – 2028 – uchwała Nr XVIII/322/16 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 27 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2016 -2022 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2023 – 2028 (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2017 r. poz. 445 ze zm.), c) przekazania pozostałych komunalnych odpadów zbieranych i odbieranych w sposób selektywny do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. Poz. 992 ze zm.) lub samodzielnego zagospodarowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadą bliskości. d) wyposażeniem obsługiwanych nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, w zabudowie jednorodzinnej, w których prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów w zestaw worków do selektywnej zbiórki (tj. worki w kolorze żółtym o poj. 120 l. na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych i opakowania wielomateriałowe oraz worki w kolorze zielonym o poj. 80 l na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, worki w kolorze brązowym o poj. 80 l na odpady komunalne ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz odpadów zielonych. Worki muszą być dostarczane właścicielom nieruchomości na zasadzie – „nowy worek za pełny worek”, w terminach wskazanych w harmonogramie odbioru odpowiednich rodzajów odpadów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu określoną ilość worków, w celu przekazywania mieszkańcom w razie zwiększonego zapotrzebowania, Szacunkowa ilość odpadów do odebrania od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Złocieniec w okresie objętym zadaniem tj : zmieszane niesegregowane odpady komunalne – 572 Mg selektywnie zbierane odpady komunalne tj. szkło – 27,5 Mg selektywnie zbierane odpady komunalne tj. papier oraz metale i tworzywa sztuczne– 55 Mg selektywnie zbierane odpady komunalne ulegające biodegradacji –6,6 Mg odpady wielkogabarytowe – 44 Mg odpady budowlane i rozbiórkowe – 88 Mg miejscowości na terenie gminy: Bolegorzyn, Chlebowo, Cieminko, Dobrosław, Drzeńsko, Grabinek, Gronowo, Kania Górka , Nowe Worowo, Płocie, Siecino, Smołdzięcino, Szczycienko Szczytniki i Śródlesie. Odebrane zmieszane odpady komunalne i odpady ulegające biodegradacji należy przekazywać do RIPOK w Słajsinie, a w razie awarii do wskazanej w WPGO dla Woj. Zachodniopomorskiego instalacji zastępczej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1)Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 6 000,00 zł (Słownie złotych: sześć tysięcy 00/100). 2)Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3)Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w terminie składania ofert. 4)Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego:Bank PKO S.A. BP Złocieniec Nr 38 1020 2847 0000 1102 0009 6719. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5)W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w terminie do składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski, ul. Stary Rynek 3, 78-520 Złocieniec w sekretariacie pok. 11 lub zamieścić w osobnej kopercie – opisanej „wadium”. Kopię dołączyć do oferty. 6)Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy. 7)Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takiego zabezpieczenia żądano). 8)Na pisemny wniosek Zamawiający jest zobowiązany zwrócić wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9)Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 10)Zamawiający zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 11)Zamawiający zatrzyma wadium z odsetkami również w sytuacji, gdy w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, Wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, ze udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12)Zamawiający zwraca wadium wniesione w formie pieniężnej wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 Ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca posiada: niezbędne uprawnienia tj. 1)wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, spełniają wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 2)aktualne zezwolenie na transport odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018r. Poz. 1992 ze zm.), a po utworzeniu rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ww. ustawy - uzyskania wpisu do tego rejestru, z uwzględnieniem art. 234 ust. 2 ww. ustawy, 3)Wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. W przypadku składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spółki cywilne itp.) ocena spełnienia warunku odbędzie się w następujący sposób: co najmniej jeden podmiot powinien dysponować odpowiednimi dokumentami.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o którym mowa w § 5 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) zwane dalej „rozporządzeniem”; - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się powyższego dokumentu, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – wystawionych nie wcześniej niż w terminie jw. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. W przypadku, kiedy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące warunki. 1) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; 2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie – należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 3) Wszelka korespondencja prowadzona będzie z pełnomocnikiem; 4) Wykonawcy składają wspólnie ofertę przy czym; a) oświadczenia lub dokumenty powinny zostać złożone w taki sposób aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu wykonawcy spełniają łącznie ( tzn. składa co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy wykonawcy wspólnie); b) oświadczenia lub dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia muszą być złożone osobno przez każdego z Wykonawców. 5) W przypadku dokonania wyboru oferty Wykonawcy występującego wspólnie, przed przystąpienie do zawarcia umowy o zamówienie publiczne, przedłużona zostanie umowa regulująca współpracę wykonawców występujących wspólnie. Termin, na jaki została zawarta umowa Wykonawców nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia. 6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Inne dokumenty Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach