Przetargi.pl
Świadczenie usług ratownictwa wodnego na pływalniach i basenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu (od 1.03.24r. do 31.10.24r.)

Miasto Inowrocław - Ośrodek Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 88-100 Inowrocław, aleja Niepodległości 4
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Inowrocław - Ośrodek Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu
    aleja Niepodległości 4
    88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 000329881
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osir.inowroclaw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług ratownictwa wodnego na pływalniach i basenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu (od 1.03.24r. do 31.10.24r.)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Świadczenie usług ratownictwa wodnego na pływalniach i basenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu” (od 1.03.2024 r. do 31.10.2024 r.), w zakresie stanowiącym minimalne wymagania do świadczonych usług:1) określonych w:a) ustawie z 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 714, z późn. zm.) w szczególności wskazane w art. 13 i 16 niniejszej ustawy,b) ustawie z 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1541, z późn. zm.) w szczególności wskazane w art. 14,2) przestrzegania regulaminów w obiektach pływalni i basenu Ośrodka Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu,3) egzekwowanie zakazu wpuszczania na obszar wodny lub żądania opuszczenia go przez osoby, których zachowanie wyraźnie wskazuje, że znajdują się one w stanie nietrzeźwości lub są pod wpływem środka odurzającego,4) niezwłoczne zgłaszanie pracownikowi kasy o brakach środków i materiałów do udzielania pomocy przedmedycznej oraz wyposażenia sprzętu medycznego i ratowniczego,5) wykorzystywania punktów medycznych i socjalnych wyłącznie podczas świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia,6) bieżącego prowadzenia dokumentacji prowadzonych samodzielnie działań ratowniczych, uszkodzeń lub braków w wyposażeniu oraz innych zdarzeń zaistniałych w trakcie świadczenia usług,7) sterowania oświetleniem w obrębie niecek i dostosowywanie go do potrzeb zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom.Wykaz obiektów oraz liczba ratowników wodnych:1) Kryta Pływalnia „Wodny Park", ul. Toruńska 46-48 w Inowrocławiu; obiekt posiada nieckę o wymiarach 12,5 x 25,0 m, nieckę rekreacyjną o głębokości 0,45 – 1,2 m z atrakcjami i hamownią, dwie wanny jacuzzi;- trzech ratowników wodnych;2) Kryta Pływalnia „Delfin”, ul. M. Wierzbińskiego 11 w Inowrocławiu;obiekt posiada nieckę o wymiarach 12,3 x 24,85 m;- dwóch ratowników wodnych;3) Inowrocławska Terma (Basen Solankowy), ul. Świętokrzyska 107 w Inowrocławiu;obiekt posiada nieckę o wymiarach 24,93 x 6,0 m, jedną wannę jacuzzi;- jeden ratownik wodny.Przerwy śniadaniowe dla ratowników wodnych:1) w Krytej Pływalni „Wodny Park”:a) gdy obiekt jest czynny od godziny 6.00 do godziny 22.00:- dla pierwszego ratownika wodnego w godzinach od 10.00 do 10.15 oraz w godzinach od 18.00 do 18.15,- dla drugiego ratownika wodnego w godzinach od 10.15 do 10.30 oraz w godzinach od 18.15 do 18.30,- dla trzeciego ratownika wodnego w godzinach od 10.30 do 10.45 oraz w godzinach od 18.30 do 18.45,b) gdy obiekt jest czynny od godziny 10.00 do godziny 22.00:- dla pierwszego ratownika od godziny 16.00 do godziny 16.15,- dla drugiego ratownika od godziny 16.15 do godziny 16.30,- dla trzeciego ratownika od godziny 16.30 do godziny 16.45;2) w Krytej Pływalni „Delfin”:a) gdy obiekt jest czynny od godziny 8.00 do godziny 20.00:- dla pierwszego ratownika wodnego w godzinach od 12.00 do 12.15 oraz w godzinach od 16.00 do 16.15,- dla drugiego ratownika wodnego w godzinach od 12.15 do 12.30 oraz w godzinach od 16.15 do 16.30,b) gdy obiekt jest czynny od godziny 10.00 do godziny 22.00:- dla pierwszego ratownika od godziny 16.00 do godziny 16.15,- dla drugiego ratownika od godziny 16.15 do godziny 16.30;3) w Inowrocławskiej Termie (Basenie Solankowym):godziny funkcjonowania:- w miesiącach od marca do maja: od godziny 7.00 do godziny 20.00,- w miesiącach od czerwca do września: od godziny 7.00 do godziny 22.00,- w miesiącu październiku: od godziny 7.00 do godziny 20.00Zamawiający zapewni stanowisko pozwalające na nadzór i konsumpcję na terenie niecki basenowej.1. Planowana łączna ilość godzin usług ratownictwa wodnego wynosi 16 600 godzin. 2. Powyższa łączna ilość godzin jest wartością maksymalną:a) uwzględniającą pomniejszenie nominalnego wymiaru liczby godzin funkcjonowania pływalni i basenu, o liczbę godzin przerw technologicznych,b) nieuwzględniającą innych nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia umowy przerw lub zmian w godzinach funkcjonowania pływalni i basenu.3. Powyższe godziny funkcjonowania pływalni i basenów mogą być zmieniane w każdym czasie w zależności od potrzeb Zamawiającego oraz w przypadkach określonych w niniejszym SWZ,4. zgodnie z art. 433 pkt 4 ustawy Pzp Zamawiający określa wymiar świadczonych usług ratownictwa wodnego w okresie realizacji przedmiotu zamówienia nie niższy niż 5 810 godzin.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 75252000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej , o ile to wynika z odrębnych przepisów, tj.a) warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie przez wykonawców uprawnień do wykonywania usług ratownictwa wodnego zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 714 z późn. zm.), ponadto wykonawca musi być wpisany do wykazu podmiotów uprawnionych do wykonywania zadań ratownictwa wodnego prowadzonym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji dostępnym pod adresem: https://www.gov.pl ,b) warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie przez wykonawców uprawnień do wykonywania usług ratownictwa wodnego zgodnie z ustawą z 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1541, z późn. zm.) w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, ponadto wykonawca musi być wpisany do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego prowadzonym przez właściwego Wojewodę,2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie przez wykonawców odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na minimalną sumę gwarancyjną w wysokości 600 000,00 zł, tj. w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,3) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.a) warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie przez wykonawców, że wykonali (lub wykonują) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) świadczenia ciągłe polegające na świadczeniu usług ratownictwa wodnego i wykonali je lub wykonują prawidłowo przez okres co najmniej 6 miesięcy na podstawie jednej umowy,b) dysponują co najmniej 20 osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, które posiadającymi szczególne indywidualne uprawnienia w zakresie świadczenia usług ratownictwa wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 714 z późn. zm.) oraz pomocy przedmedycznej zgodnie z ustawą o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1541, z późn. zm.),2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118 – 123 ustawy Pzp;1) podmiot na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełni warunki udziału.4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.5. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach