Przetargi.pl
Świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w mieście Nowogard w okresie 01.05.2019 r. do 30.04.2020 r.

Gmina Nowogard ogłasza przetarg

  • Adres: 72-200 Nowogard, Plac Wolności
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 913 926 200 , fax. 913 926 206
  • Data zamieszczenia: 2019-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowogard
    Plac Wolności 1
    72-200 Nowogard, woj. zachodniopomorskie
    tel. 913 926 200, fax. 913 926 206
    REGON: 81168427800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip@nowogard.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w mieście Nowogard w okresie 01.05.2019 r. do 30.04.2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w mieście Nowogard. Trasa komunikacji miejskiej: ul. Bema, ul. Armii Krajowej 17, ul. Kościuszki 35, ul., Romualda Traugutta, Wojska Polskiego 4, ul. Kościelna, Dworzec PKS, ul. 3 Maja, ul. 3 Maja (REM), ul. Dworcowa, ul. Bankowa, ul. 15 Lutego, ul. Żeromskiego, Ks. J. Poniatowskiego, ul. Boh. Warszawy, ul. Radosława. Trasa komunikacji miejskiej przebiega zgodnie z dołączonymi do SIWZ rozkładami jazdy. Komunikacja miejska od poniedziałku do piątku kursuje w godzinach 05:30 – 18:19; w soboty 05:30 do 15:44. W dniach 1 listopada , 24 grudnia komunikacja miejska kursuje tak jak w soboty. Łączna długość kursów dziennych wynosi: w dni robocze - 211 km, w soboty, 1 listopada i 24 grudnia – 156 km Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w zakresie ustalonego rozkładu jazdy oraz tras linii komunikacji miejskiej 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać czynności będące przedmiotem zamówienia z należytą starannością, przestrzegając przy tym obowiązujących przepisów, 2) wszystkie przewozy muszą być wykonywane przez Wykonawcę punktualnie, zgodnie z rozkładem jazdy, 3) w czasie trwania realizacji zamówienia musi być zapewniona stała obsługa przewozów pasażerów, także w przypadku awarii pojazdu lub innych zdarzeń losowych. Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia w tych sytuacjach pojazdu zastępczego w niezwłocznym czasie. W przypadku niepodstawienia pojazdu zastępczego i konieczności wynajęcia pojazdu przez Gminę, Wykonawca zostanie obciążony pełnymi kosztami wynajęcia pojazdu oraz karami umownymi określonymi w umowie. W/w koszty zostaną potrącone z faktury Wykonawcy za wykonane usługi przewozowe, 4) Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub spóźnienie przewozu wskutek działania siły wyższej rozumianej jako zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia i przewidzenia, 5) przez okres realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualną polisę potwierdzającą ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na regularne przewozy osób na terenie miasta Nowogard, 6) na dzień rozpoczęcia zadania Wykonawca musi posiadać zaświadczenie na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta Nowogard zgodne z zakresem zadania, 7) Wykonawca musi posiadać zainstalowaną w autobusie kasę fiskalną i ewidencjonować sprzedaż biletów, 8) Wykonawca zapewni sprzedaż biletów przez kierowców pojazdów, w taki sposób, aby kierowca pojazdu zawsze dysponował biletami w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłości sprzedaży. Niesprzedawanie biletów pasażerom oraz pobieranie pieniędzy od pasażerów bez wydawania biletu jest zabronione, a w przypadku stwierdzenia takiego faktu, Zamawiający nałoży na Wykonawcę karę w wysokości określonej we wzorze umowy. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kontroli posiadania biletów przez pasażerów, 9) nabycie i rozprowadzania biletów leży po stronie Wykonawcy. Ceny biletów na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu określa uchwała nr XXXVIII/369/14 Rady Miejskiej w Nowogardzie z dnia 30 września 2014 r. w sprawie ustalenia cen biletów w komunikacji miejskiej na terenie miasta Nowogard oraz ulg w przejazdach środkami tej komunikacji stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ, 10) za wykonaną pracę przewozową Wykonawca zatrzyma przychody uzyskane ze sprzedaży biletów a Zamawiający zapłaci Wykonawcy kwotę ryczałtową zaoferowaną w ofercie przetargowej pomniejszoną o przychody uzyskane z biletów. Przychody ze sprzedaży biletów oraz zaoferowana przez Wykonawcę w ofercie przetargowej kwota ryczałtowa musi uwzględnić wszystkie koszty ponoszone na realizację zadania (przedmiotu zamówienia), w tym koszty dojazdu z bazy do przystanku początkowego i koszty zjazdu z przystanku końcowego do bazy. 11) W trakcie trwania umowy dopuszcza się zmiany tras przejazdu Komunikacji Miejskiej. Zmiany te będą uzgodnione przez obie strony w formie pisemnej, a koszty związane z wydłużeniem trasy będą rozliczone poprzez zwiększenie zaoferowanej w ofercie przetargowej kwoty ryczałtowej proporcjonalnie do ilości dodatkowo przejechanych kilometrów w danym miesiącu. 12) Pojazdy, którymi przewoźnik wykonuje usługi przewozowe, muszą być czyste wewnątrz i z zewnątrz, a ich wystrój zewnętrzny i wewnętrzny musi być estetyczny. Za pojazd czysty uważa się pojazd, w którym w momencie rozpoczęcia pracy przewozowej wewnątrz pojazdu na siedzeniach i podłogach nie ma widocznych zanieczyszczeń np. błota, kurzu 13) Kierowca powinien być schludnie ubrany i kulturalnie obsługiwać pasażerów. 14) Pojazdy skierowane do obsługi przewozów muszą być sprawne technicznie. 15) Wykonawca zobowiązuje się powiadamiać o zauważonych przez kierowcę dewastacjach infrastruktury przystankowej, 16) Wykonawca zobowiązany zostanie do wymienienia na swój koszt tabliczek z rozkładem jazdy w przypadku ich zniszczenia lub zmiany rozkładu jazdy, 17) Autobusy regularnej komunikacji miejskiej winny spełniać wymogi określone w Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. Poz.2022). Ponadto autobusy muszą być wyposażone w: a). miejsce dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego oraz urządzenie do wjazdu do autokaru, b). automatycznie otwierane drzwi, c). minimum 72 miejsca w tym: siedzących 27 i 45 stojących. Jeżeli liczba pasażerów się zmniejszy, w wyniku porozumienia Stron, Wykonawca może podstawić autobus o mniejszej ilości miejsc, 18) Zamawiający żąda by Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom. 19) Wykonawca zobowiązany jest do: a). złożenia co miesiąc sprawozdania z realizacji świadczonych usług w zakresie przedmiotu umowy w tym informacji dotyczących ilości sprzedanych biletów i ilości przewiezionych pasażerów wg wzoru formularza zawartego w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 marca 2011 r. (Dz. U z 2011r. Nr 86, poz.5280), b). realizacji obowiązku, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 3, 6 oraz 9 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. 20) Wykonawca może umieszczać reklamy na autobusach wyłącznie za zgodą Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości: 7.200,00.zł (słownie: siedem tysięcy dwieście złotych). Potwierdzeniem wniesienia wadium jest uznanie kwotą wadium rachunku Zamawiającego. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty (ksero oryginału dokumentu). 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na konto: 68 1240 3884 1111 0000 4209 2441 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Urzędu Miejskiego, pl. Wolności 1, 72-200 Nowogard. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt. 7 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, 2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawnie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 7 pkt 2). 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 14. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają licencję na krajowy transport drogowy osób wydana na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 58)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oferta Wykonawcy (Załącznik nr 1 do SIWZ) 2) Oświadczenia Wykonawcy – aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ) oraz oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ). Informacje zawarte w oświadczeniach mają potwierdzać brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych niniejszą SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3) Oświadczenie o korzystaniu z zasobów podmiotów trzecich przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do b) Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane. W sytuacji, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (w szczególności wiedza, doświadczenie), taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako podwykonawcy. 4) Oświadczenie o korzystaniu przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców wraz ze wskazaniem części zamówienia przeznaczonych do powierzenia podwykonawcom i ich firm 5) Dowód wniesienia wadium (na zasadach określonych w rozdziale VIII siwz); 6) Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Zamawiający zgodnie z art. 24 aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia – art. 22d ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach