Przetargi.pl
Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o.

Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 87100 Toruń, Plac Teatralny
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 656 10 71
  • Data zamieszczenia: 2016-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o.
    Plac Teatralny 2
    87100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 656 10 71
    REGON: 34060068500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi pomocy prawnej związane z reprezentacją praw i interesów Zamawiającego w sprawach związanych z prowadzoną przez niego działalnością. Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest osobą prawną ze 100% kapitałowym udziałem Samorządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego, uprawnioną na mocy Aktu Założycielskiego z dnia 31 marca 2009r. do wykonywania zadań inwestycyjnych w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej, dla których organem tworzącym jest samorząd województwa. Głównym celem spółki jest zorganizowanie środków finansowych niezbędnych na realizację inwestycji w służbę zdrowia oraz przeprowadzenie inwestycji. Środki te będą przeznaczone na modernizację i rozbudowę istniejących placówek służby zdrowia oraz zakup dla nich sprzętu i aparatury medycznej. Z wytworzonego majątku będą korzystać poszczególne zakłady opieki zdrowotnej podległe Województwu Kujawsko-Pomorskiemu, przy czym, co do zasady, wytworzony majątek nie zostanie im przekazany na własność. Faktyczny przebieg czynności w ramach Projektu każdorazowo przedstawia się następująco: 1) ustalenie – przy czynnym udziale Szpitali – zakresu, oraz w razie konieczności opracowanie niezbędnej dokumentacji Projektu, 2) zawarcie pomiędzy KPIM a SPZOZ porozumienia o realizacji inwestycji z uwzględnieniem zasad przekazania jej efektów do używania na rzecz SPZOZ, 3) zawarcie umowy kredytowej z EBI, 4) realizacja inwestycji, 5) przekazanie rezultatu inwestycji do używania na rzecz SPZOZ. Realizację całości zadań modernizacyjnych i dostosowawczych, z uwagi na docelowy brak środków finansowych, podzielono na trzy Projekty – „Health 1” na lata 2009 – 2016 , „Health 2” na lata 2016 – 2019 oraz „Health 3” na lata 2016 - 2019, obejmujący wyłącznie rozbudowę Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu. Program – „Health 1” został w całości zrealizowany, natomiast majątek Spółki, wytworzony w jego ramach został przekazany Szpitalom nieodpłatnie do używania. Obecnie natomiast należy kontynuować program w zakresie dalszych modernizacji i doposażenia w niezbędny sprzęt medyczny, niemniej rozważana jest odpłatna formuła przekazania majątku do używania. Podkreślić należy, iż realizacja niniejszego Programu dotyczy w szczególności inwestycji obligatoryjnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 29 czerwca 2012r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. nr 12, poz. 739 ze zm.) zatem nie zachodzi obawa, iż inwestycje już zrealizowane oraz planowane w najbliższym czasie do realizacji staną się zbędne czy nieużyteczne po wprowadzeniu map potrzeb zdrowotnych. Analiza dotychczasowych działań inwestycyjnych wykazuje, że podjęte przez Spółkę działania przyniosły spodziewane efekty, przede wszystkim w zakresie podniesienia standardu świadczenia usług medycznych i warunków pracy personelu. Tym samym uprawnione jest twierdzenie, że zaplanowane wydatki inwestycyjne w ramach nowej linii kredytowej pozwolą zakończyć sukcesem proces modernizacji w szpitalach wojewódzkich. Projekt „Health 2” planowany jest do realizacji w latach 2016 – 2019. Całkowity koszt projektu to min. 323 mln. zł. , z czego koszt inwestycji planowanych do realizacji z linii kredytowej EBI to 161,5 mln. zł. Umowa kredytowa została zawarta w grudniu 2015r. Reszta środków pochodzić będzie z innych źródeł finansowania, w tym z budżetu województwa oraz wkładów własnych szpitali. Odrębnie, w oparciu o trzecią, odrębną linię kredytową i Program „Health 3”, realizowana jest modernizacja i przebudowa Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu. Inwestycja ta jest konsekwencją wdrożonego programu konsolidacji czterech szpitali wojewódzkich na terenie miasta. W dniu 17 listopada 2016r. Spółka zawarła umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, na mocy której przyznana został jej linia kredytowa w wysokości 238,5 mln. zł. Środki z EBI mogą stanowić maksymalnie 90% wartości inwestycji, wliczając w o również środki pozyskane z funduszy UE (głównie RPO WK-P). Z uwagi na brak gwarancji Województwa, jednym z elementów zabezpieczenia kredytu jest gwarancja EFIS (tzw. Plan Junckera), co dyskwalifikuje środki KPIM jako wkład własny do RPO WK-P. Ważnym aspektem w zakresie uruchomienia kredytu jest wypracowanie dokumentów zabezpieczających wierzytelność KPIM, w szczególności wypracowanie rozwiązań skutkujących zobowiązaniem Szpitala wobec KPIM do partycypacji w spłacie kredytu. Bezpośrednim efektem realizacji wszystkich inwestycji, których dotyczy niniejszy Program jest dostosowanie budynków oraz wyposażenia Szpitali do wymogów prawa polskiego oraz standardów unijnych w zakresie infrastruktury ochrony zdrowia, dzięki czemu będą mogły one nadal udzielać świadczeń zdrowotnych mieszkańcom regionu. W związku z powyższym przedstawione inwestycje zakładach opieki zdrowotnej są niezbędne do realizacji na przestrzeni najbliższych lat. Po zakończeniu realizacji Projekt nie ulegnie modyfikacji mającej wpływ na charakter lub warunki jego realizacji, ani też modyfikacji powodującej uzyskanie nieuzasadnionej korzyści przez beneficjenta. Koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją inwestycji będą ponosili poszczególni użytkownicy, którzy posiadają pełną zdolność organizacyjną i finansową do utrzymania efektów Projektu. Spółka w związku z zaciągnięciem zobowiązań kredytowych zobowiązana jest do sprawozdawczości na rzecz EBI. Raporty z monitoringu obejmują m. in. zagadnienia podatkowe, zamówień publicznych, obliczanie wskaźników szpitalnych oraz bieżące zmiany prawa w obszarze prawa budowlanego oraz przepisów dotyczących działalności SP ZOZ. Podkreślenia wymaga fakt, iż wszystkie trzy umowy kredytowe podlegają prawu Księstwa Luksemburga natomiast językiem obowiązującym jest język angielski. 2. Świadczenie pomocy prawnej polegać będzie w szczególności na: 1) doradztwie oraz reprezentowaniu Zamawiającego przed sądami (zastępstwo procesowe) i organami administracji, w tym reprezentowanie w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą, oraz sporządzaniu odpowiednich dokumentów i pism związanych z prowadzonymi sprawami; 2) udzielaniu porad prawnych, 3) sporządzaniu kompleksowych opinii prawnych w tym w szczególności w zakresie podatkowym oraz z obszaru finansów publicznych (w pełnym zakresie), 4) kompleksowym doradztwie oraz opiniowaniu dokumentów i postępowań dotyczących zamówień publicznych; 5) bieżące doradztwo podczas spotkań z kontrahentami Zamawiającego, 6) sporządzaniu projektów umów i weryfikacji projektów umów; 7) prowadzeniu spraw związanych z egzekucją należności przypadających Zamawiającemu; 8) sporządzaniu regulacji normatywnych, których przedmiotem są zagadnienia z zakresu działalności Zamawiającego, jak i dokumentów korporacyjnych Zamawiającego; 9) na polecenie Zamawiającego, bieżącym doradztwie podczas narad budowlanych; 10) bieżącym doradztwie związanym z realizacją projektów współfinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego; 11) sporządzaniu dokumentów oraz opinii, analiz i rekomendacji związanych z realizacją Projektów Health 1, Health 2 oraz Health 3,bez względu na źródła finansowania; 12) obsłudze umów oraz innych instrumentów, w szczególności zabezpieczeń, związanych z umowami kredytowymi Spółki z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w Luksemburgu; 13) wszelkich innych czynności objętych przedmiotem zamówienia ,na każde polecenie Zamawiającego. 14) obsłudze spraw związanych z realizacją projektów Europejskiego Banku Inwestycyjnego; Forma pisemna w zakresie wskazanym w ust. 2, 3, 4, 6, 8 i 11 niniejszego paragrafu umowy i terminach każdorazowo ustalanych przez strony, jednakże nie dłuższych niż 14 dni kalendarzowych w języku polskim oraz na polecenie Zamawiającego również (dodatkowo) w języku angielskim, przy czym wersja anglojęzyczna dokumentu musi być każdorazowo podpisana przez Wykonawcę. Zalecenia i porady Wykonawcy w zakresie wskazanym w ust. 5, 9, 10, 11, 12 i 13 niniejszego paragrafu będą sporządzane w formie pisemnej, na polecenie Zamawiającego, w terminie 3 dni kalendarzowych. 3. W ramach obsługi prawnej Wykonawca zapewnia świadczenie pomocy prawnej na następujących zasadach: 1) Wykonawca zapewni obsługę prawną Zamawiającego w wymiarze do 24 godzin tygodniowo, w tym 12 godzin w trakcie dyżurów pełnionych w siedzibie/biurze Zamawiającego w Toruniu lub w miejscu prowadzenia inwestycji na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego (szczegółowy harmonogram wykonywania dyżurów będzie na bieżąco ustalany z Zamawiającym co tydzień) przez osobę posiadającą tytuł zawodowy radcy prawnego, adwokata lub posiadającego prawo do świadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 26 października 2016 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1874), bądź doradcy podatkowego, przy czym Zamawiający zastrzega, iż w sytuacji tego wymagającej zakres dyżurów może skupić się wyłącznie na jednej ,konkretnej specjalności, zaś innym razem może dotyczyć wszystkich wymaganych specjalności. 2) poza świadczeniem pomocy w siedzibie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do udzielania konsultacji w formie telefonicznej i mailowej w zakresie objętym niniejszą umową, w maksymalnym wymiarze 12 godzin w tygodniu. Przy czym dla konsultacji w formie telefonicznej do czasu wykonania usługi w tym zakresie wlicza się wyłącznie czas połączeń telefonicznych (tj. rozmowy), natomiast dla formy telefonicznej przyjmuje się, że napisanie 40 słów w treści maila dla potrzeb rozliczenia równa się 1 minucie. 3) Świadczenie pomocy prawnej musi być wykonywane osobiście przez osoby wskazane w Wykazie personelu stanowiącym załącznik nr 1a do formularza oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79100000-5

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 7 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku z następujących form: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego nr 36 1140 2088 0000 5997 8400 1003 w mBank S.A. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment uznania rachunku bankowego zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych w punkcie 2 podpunktach 2-5: 1) dokument wadialny powinien być złożony w oryginale, 2) wadium musi zapewnić bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela/gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Ustawy, 3) wadium musi być zapewnione na cały okres związania ofertą. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem punktu 9. 7. Wykonawcy, którego oferta została uznana jako najkorzystniejszą, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli było wymagane). 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy złożony przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach