Przetargi.pl
Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego

Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Kazimierza Karasia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5298100 , fax. 65 5298131
  • Data zamieszczenia: 2019-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna
    ul. Kazimierza Karasia 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5298100, fax. 65 5298131
    REGON: 00066099500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego" w podziale na następujące Części: 1) Część I - Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn. „Przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna”. 2) Część II - Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn. „Budowa Leszczyńskiego Centrum Usług Senioralnych”. 3) Część III - Pełnienie pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. „Budowa pętli autobusowych przy ulicy Tadeusza Rejtana i ulicy Władysława Jagiełły w Lesznie”. UWAGA! Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w odniesieniu do jednej, kilku lub wszystkich części zamówienia! 2. Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego". 3. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy (3) Części: 1) Część I - Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn. „Przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna”. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn.: „Przebudowa ulicy Osieckiej – drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna”. Zarówno usługi Inżyniera Kontraktu jak i nadzorowane roboty budowlane współfinansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 5: Transport, Działanie 5.1. Infrastruktura drogowa regionu Poddziałanie 5.1.1: Wzmocnienie regionalnego układu powiązań drogowych (drogi wojewódzkie, będące w zarządzie Samorządu Województwa Wielkopolskiego oraz drogi, których realizacja wynika ze Strategii ZIT lub Mandatów Terytorialnych OSI). Opis zadania inwestycyjnego: W ramach zadania planuje się wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie ulicy Osieckiej zgodnie z opracowanym projektem budowlanym, stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ do postępowania przetargowego nr BPW.271.03.2019. W ramach zadania nastąpi budowa jezdni o szer. 7,0 m (miejscami poszerzonej do 10,5 m) z mas asfaltowych o konstrukcji umożliwiającej ruch pojazdów samochodowych o nacisku na 1 oś do 8 t. W ramach przebudowy wzdłuż drogi wojewódzkiej przewidziano ciąg pieszo-rowerowy (chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego) o szerokości 3 m. Planowana jest również budowa odwodnienia drogi, budowa kanału technologicznego oraz przebudowa oświetlenia ulicznego. Przebudowane zostanie skrzyżowanie ulicy Osieckiej z ulicą Popiełuszki. W związku z odbywającą się komunikacją autobusową w ciągu DW 432 zaprojektowano 7 zatok autobusowych. Projektowany zakres inwestycji zapewnia odtworzenie istniejących połączeń drogowych i dojazd do przyległych działek. Z zamówienia wyłączona jest przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego. Na podstawie Porozumienia regulującego zasady współpracy przy realizacji zadania pn. „Remont nawierzchni przejazd kolejowo-drogowego” z dnia 12.09.2016 r. pomiędzy Miastem Lesznem i PKP PLK S.A. wraz z Aneksami - przejazd kolejowo-drogowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 432 zostanie wyremontowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim. Do zadań Wykonawcy robót budowlanych należy dostawa płyt przejazdowych typu MIROSŁAW lub równoważnych – zgodnie z przedmiotowym Porozumieniem załączonym do SWZ w postępowaniu przetargowym nr BPW.271.03.2019 zestawieniem materiałów na przebudowę przejazdu kolejowego (załącznik nr 8 do SIWZ BPW.271.03.2019). Płyty przejazdowe Mirosław dostarczone i rozładowane będą, na koszt Wykonawcy robót budowlanych na plac składowania zlokalizowany w pobliżu przejazdu kolejowego w ciągu ul. Osieckiej w Lesznie. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ul. Osieckiej w Lesznie (ok.2,77 km), która swym zakresem obejmuje w szczególności wykonanie: - frezowanie istniejącej nawierzchni na odc. 0+031,00 – 0+211,13 oraz na ul. Księdza Popiełuszki, - rozebranie istniejącej nawierzchni wraz z podbudową na pozostałym odcinku - wykonanie wzmocnienia nawierzchni, - wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni, - budowa skrzyżowania skanalizowanego z ulicą Księdza Popiełuszki, - budowa ciągu pieszo - rowerowego, - budowa zatok autobusowych, - budowa systemu odwodnienia drogi, - budowa segregacji ruchu na skrzyżowaniach z ulicami bocznymi, - budowa oświetlenia, - budowa kanalizacji teletechnicznej, UWAGA: Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania kanalizacji teletechnicznej w ciągu ul. Popiełuszki na odcinku od studni SK-2 KT/20 do Ronda Antoniny, - dostawy elementów na przebudowę przejazdu kolejowego (w systemie płyt typu „Mirosław”). Szczegółowy zakres robót budowlanych i sposób ich wykonania jest opisany w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych- STWiORB i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http://bip.leszno.pl/przetarg/5051/bpw-271-03-2019 (strona z postępowaniem przetargowym dot. Przebudowy ulicy Osieckiej – drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna- znak sprawy BPW.271.03.2019). 2) Część II - Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn. „Budowa Leszczyńskiego Centrum Usług Senioralnych”. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zamówienia publicznego polegającego na wykonaniu w formule „zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji budowlanej i robót budowlanych dla zadania p.n.: „Budowa Leszczyńskiego Centrum Usług Senioralnych”, zlokalizowanego w Lesznie przy ul. Grzybowej i ul. Żurawinowej. Zarówno usługi Inżyniera Kontraktu jak i nadzorowane roboty budowlane współfinansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9. Infrastruktura dla kapitału ludzkiego, Działanie 9.1 Inwestycje w infrastrukturę zdrowotną i społeczną, Poddziałanie 9.1.2. Infrastruktura społeczna. Opis zadania inwestycyjnego: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego „Budowa Leszczyńskiego Centrum Usług Senioralnych” w formule „zaprojektuj i wybuduj” w rejonie ulic Grzybowej i Żurawinowej w standardzie wykończenia „pod klucz”. Inwestycja obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej robót budowlanych, zagospodarowania terenu, pełnienie nadzoru autorskiego i zrealizowanie robót budowlanych zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym, obowiązującymi przepisami, wytycznymi Zamawiającego oraz materiałami załączonymi do SIWZ w postępowaniu przetargowym nr BPW.271.02.2019. Zadanie polega na budowie budynku energooszczędnego wraz z jego wyposażeniem stałym (tj. takim, które jest na stałe związane z budynkiem, w szczególności: biały montaż, oprawy oświetleniowe, włączniki/wyłączniki, gniazda wtykowe) i przyłączeniem do mediów, instalacją paneli fotowoltaicznych na dachu budynku, wykonaniem utwardzeń, zagospodarowaniem terenów zieleni (biologicznie czynnych), wykonaniem instalacji wewnętrznych i zewnętrznych (w szczególności: wodociągowej, przeciwpożarowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, ogrzewania, gazowej, wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła (rekuperacją), elektrycznej, oświetlenia zewnętrznego, nawadniającej, odgromowej, oświetlenia awaryjnego, alarmowej, przywoławczej, RTV, LAN). Dla lokalizacji inwestycji obowiązuje Uchwała Nr VIII/71/2003 Rady Miejskiej Leszna z dnia 29 kwietnia 2003 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Osieckiej, Kąkolewskiej i torów PKP w Lesznie. Dokumentację projektową należy sporządzić, a proces budowy przeprowadzić w taki sposób, aby budynek spełniał wymogi standardu NF40 dla budynku energooszczędnego wg NFOŚiGW oraz wymagania wskazane jako obowiązujące od dnia 1 stycznia 2021 r. dla budynków użyteczności publicznej określonych jako pozostałe w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2015 poz. 1422 ze zm.). Ponadto Zamawiający wymaga, aby dla wybudowanego budynku parametr n50 (dotyczący całkowitej szczelności na przenikanie powietrza, przewidziany dla budynków energooszczędnych z wentylacją mechaniczną lub klimatyzacją) nie przekroczył wartości 1,0 l/h. Zakres robót budowlanych i sposób ich wykonania jest opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU), i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http://bip.leszno.pl/przetarg/5092/bpw-271-02-2019 (strona z postępowaniem dot. Budowy Leszczyńskiego Centrum Usłu Senioralnych - znak sprawy BPW.271.02.2019). 3) Część III - Pełnienie pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. „Budowa pętli autobusowych przy ulicy Tadeusza Rejtana i ulicy Władysława Jagiełły w Lesznie”. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania p.n. „Budowa pętli autobusowych przy ulicy Tadeusza Rejtana i ulicy Władysława Jagiełły w Lesznie”. Opis zadania inwestycyjnego: W ramach nadzorowanych robót budowlanych planuje się: - budowę pętli autobusowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na ul. Rejtana - wykonanie: nawierzchni z kostki betonowej o szerokości 7,00 m na pętli przy ul. T. Rejtana, zatoki autobusowej z kostki granitowej, chodników z kostki betonowej, wycinki drzew, wykonanie pasów zieleni, wykonanie nasadzeń kompensujących, wykonanie oświetlenia i monitoringu, budowa przyłącza energetycznego do zasilania monitoringu, - budowę pętli autobusowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na ul. Jagiełły -wykonanie: nawierzchni z kostki betonowej o szerokości 5,00 m, zatoki autobusowej z kostki granitowej, chodników z kostki betonowej, wykonanie oświetlenia pętli autobusowej i budowa przyłącza energetycznego do szafki oświetlenia ulicznego zasilającego pętlę autobusową. Zarówno usługi Inspektorów Nadzoru jak i nadzorowane roboty budowlane współfinansowane są ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 3 „Energia” Działanie 3.3. „Wspieranie strategii niskoemisyjnej w tym mobilność miejska” Poddziałanie 3.3.1 Inwestycje w obszarze transportu miejskiego. Zakres robót budowlanych i sposób ich wykonania jest opisany w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych - STWiORB i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http://bip.leszno.pl/przetarg/5091/bpw-271-04-2019 (strona z postępowaniem dot. Budowa pętli autobusowych przy ulicy Tadeusza Rejtana i ulicy Władysława Jagiełły w Lesznie - znak sprawy BPW.271.04.2019). 4. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia - dotyczy Części I i Części II: 1) Wykonawca wskazuje w ofercie osobę wytypowaną na Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu i jego Asystentów. 2) Wykonawca ma obowiązek zapewnić w ramach oferowanej ceny kontraktowej do wykonywania obowiązków Inspektorów Nadzoru osoby posiadające wymagane przepisami Prawa Budowlanego uprawnienia do nadzorowania robót. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań winien zapewnić wysoko wykwalifikowany personel. Wykonawca skieruje do wykonywania zamówienia personel wskazany w Ofercie lub inny personel, który będzie posiadał kwalifikacje i doświadczenie określone w SIWZ (Personel Kluczowy). Pozostałe osoby (Personel Pomocniczy) winny posiadać kwalifikacje niezbędne do sprawnego wykonywania zamówienia. Jeżeli Wykonawca uzna za konieczne lub stosowne przedstawienie dodatkowych osób winien to uczynić. Wykonawca powinien zapewnić swoim inspektorom nadzoru i specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych inspektorów nadzoru i specjalistów, które może być niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym np. inżyniera ds. materiałowych, geotechnika, specjalistę ds. archeologii (tzw. Personel Pomocniczy). 3) Zamawiający dopuszcza, aby 1 osoba pełniła funkcję Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu i Inspektora Nadzoru. Dopuszcza się również łączenie przez 1 osobę funkcji Inspektora Nadzoru dla poszczególnych branż. 4) Osoba wytypowana do nadzorowania: dla Części I – robót drogowych będzie Koordynatorem dla czynności pozostałych Inspektorów; dla Części II – branży konstrukcyjno – budowlanej będzie Koordynatorem dla czynności pozostałych Inspektorów. 5) Każdy z Inspektorów Nadzoru inwestorskiego, jako osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne, będzie odpowiedzialny za wykonywanie tych funkcji zgodnie z przepisami i zasadami wiedzy technicznej z należytą starannością w wykonywaniu pracy oraz za właściwą organizację pracy, jej bezpieczeństwo i jakość. 6) Osoby wymienione w rozdziale 5 ust. 6 pkt. 3) lit. b) będą Asystentami Inżyniera Kontraktu. Przedstawiony skład zespołu do realizacji zamówienia może ulec zmianie w sytuacji i na zasadach określonych w projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio dla części Załącznik nr 7a, 7b do SIWZ. 7) Wszystkie dokumenty przedstawione przez Wykonawcę w toku wykonywanych czynności w ramach realizacji zamówienia powinny być: prawdziwe, poświadczające prawdę i pełne. 8) Do podstawowych obowiązków Inżyniera Kontraktu w czasie realizacji Kontraktu na roboty budowlane, w ramach przedmiotu zamówienia będzie należało reprezentowanie i wykonywanie obowiązków przypisanych Zamawiającemu oraz współpraca z nim w trakcie realizacji Kontraktu, a w szczególności wykonywanie czynności, o których mowa w § 6 ust. 4 projektu umowy dla Części I i II. 5. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia – dla Części III: 1) Wykonawca zobowiązany jest do powołania Zespołu Inspektorów Nadzoru zapewniając udział w realizacji przedmiotu zamówienia Inspektorów Nadzoru wszystkich branż niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia. 2) Wykonawca wskazuje w ofercie osobę wytypowaną na Koordynatora Zespołu Inspektorów nadzoru inwestorskiego. 3) Wykonawca ma obowiązek zapewnić w ramach oferowanej ceny kontraktowej do wykonywania obowiązków Inspektorów Nadzoru osoby posiadające wymagane przepisami Prawa Budowlanego uprawnienia do nadzorowania robót oraz inne osoby, które jego zdaniem są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia, w tym osobę, która będzie odpowiedzialna za koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych oraz bieżącą współpracę z Zamawiającym. W/w osoby tworzą Zespół Inspektorów nadzoru inwestorskiego. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań winien zapewnić wysoko wykwalifikowany personel. Jeżeli Wykonawca uzna za konieczne lub stosowne przedstawienie dodatkowych osób winien to uczynić. 4) Zamawiający dopuszcza, aby 1 osoba pełniła funkcję Koordynatora i Inspektora Nadzoru. Dopuszcza się również łączenie przez 1 osobę funkcji Inspektora Nadzoru dla poszczególnych branż. 5) Każdy z Inspektorów Nadzoru inwestorskiego, jako osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne, będzie odpowiedzialny za wykonywanie tych funkcji zgodnie z przepisami i zasadami wiedzy technicznej z należytą starannością w wykonywaniu pracy oraz za właściwą organizację pracy, jej bezpieczeństwo i jakość. 6) Przedstawiony skład zespołu do realizacji zamówienia może ulec zmianie, w sytuacji i na zasadach określonych w projekcie umowy stanowiącej Załącznik nr 7c do SIWZ. 7) Wszystkie dokumenty przedstawione przez Wykonawcę w toku wykonywanych czynności w ramach realizacji Projektu powinny być: prawdziwe, poświadczające prawdę i pełne. 8) Do podstawowych obowiązków Zespołu Inspektorów nadzoru inwestorskiego w czasie realizacji Kontraktu na roboty budowlane, w ramach Części III przedmiotu zamówienia, będzie należało reprezentowanie i wykonywanie obowiązków przypisanych Zamawiającemu oraz współpraca z nim w trakcie realizacji Kontraktu na roboty budowlane, a w szczególności wykonywanie czynności, o których mowa w § 6 ust. 2 projektu umowy dla Części III (stanowiącym załącznik 7c do SIWZ). 6. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony www.bip.leszno.pl. 7. Dokumenty będące podstawą realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego powinny być traktowane jako wzajemnie się objaśniające, z zachowaniem wymienionej poniżej kolejności, w celach interpretacji ważności zapisów: - Umowa, - SIWZ, - oferta Wykonawcy - Projekty budowlane, wykonawcze dla każdej z branż / Program Funkcjonalno-Użytkowy - STWiORB dla każdej z branż.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości: - dla Części I zamówienia: 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) - dla Części II zamówienia 2.000,00 PLN ( słownie: dwa tysiące złotych 00/100) - dla Części III zamówienia 250,00 PLN ( słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych 00/100) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 110 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 3. Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego formach, należy złożyć wraz z ofertą, w oryginale, w osobnej kopercie w Urzędzie Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, WYŁĄCZNIE w Biurze Obsługi, mieszczącym się na parterze budynku, opisanej w następujący sposób: WADIUM „Przetarg nieograniczony- znak sprawy: BPW.271.05.2019 Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego. Część ……………..” wraz z kserokopią poświadczoną „za zgodność z oryginałem”. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) kwotę gwarancji/poręczenia; 4) termin ważności gwarancji/poręczenia; 5) bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, tj.: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: i. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, ii. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, iii. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 6) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; 7) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; 9) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 SIWZ. 6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w ust. 1 pkt 2) -5) rozdziału 8 SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14 rozdziału 8 SIWZ. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 11 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 17. UWAGA: Zamawiający zastrzega, że zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego (Sygn. akt III CZP 27/17 z dnia 22 czerwca 2017r.) wadium podlega zatrzymaniu na postawie art.46 ust.4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (t.j. Dz.U. 2017r., poz.1579 ze zm.) także wtedy, kiedy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył dokumenty lub oświadczenia, ale z ich treści nie wynika potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na Ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia: a) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, b) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 SIWZ (Załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ), c) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów – do oferty powinien dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 ust. 8 SIWZ). d) W przypadku, gdy ofertę podpisuje jeden ze wspólników spółki cywilnej do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa udzielonego przez pozostałych wspólników do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. e) Dowód wniesienia wadium. f) Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa się pełnomocnictwo w oryginale. g) Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach