Przetargi.pl
Świadczenie usług doradztwa eksperckiego przy opracowaniu Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2030

Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90113 Łódź, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0-42 6305769 w. 103 , fax. 0-42 6305769 w.789
  • Data zamieszczenia: 2018-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi
    ul. Sienkiewicza 3
    90113 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 0-42 6305769 w. 103, fax. 0-42 6305769 w.789
    REGON: 47127908100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bppwl.lodzkie.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług doradztwa eksperckiego przy opracowaniu Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2030
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. UZASADNIENIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA Konieczność opracowania Strategii Województwa Łódzkiego 2030 wynika z przewidywanych zmian w polityce spójności Unii Europejskiej, mającej na celu wspieranie innowacji i małych firm i przedsiębiorstw, rozwój digitalnych technologii, modernizację przemysłu, rozwój gospodarki cyrkularnej oraz spowolnienie zmian klimatycznych, a także zapewnienia spójności z zapisami obecnie aktualizowanych krajowych dokumentów strategicznych, w tym w szczególności Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego. Zapewnienie wszechstronnego i obiektywnego procesu tworzenia Strategii wymaga wsparcia zespołu opracowującego projekt Strategii przez zewnętrznych, niezależnych ekspertów naukowych. II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Realizacja zamówienia będzie polegała na wykonaniu dwóch zadań przez dwóch niezależnych ekspertów. Jeden Wykonawca może złożyć ofertę tylko na jedno zadanie. Zadanie I Realizacja Zadania I będzie polegała na świadczeniu usług doradztwa na każdym etapie opracowywania Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2030 przez Eksperta posiadającego wiedzę w zakresie polityki regionalnej, innowacyjności regionów, procesów rewitalizacji i ekonomiki miast (Ekspert 1). Do obowiązków Eksperta 1 będzie należał: 1) Współudział w przygotowaniu metodyki opracowania Strategii, w tym m. in. wyborze metod i technik badawczych oraz narzędzi analitycznych służących opracowaniu diagnozy. 2) Współudział w przygotowaniu części diagnostycznej Strategii obejmującej: (1) analizę uwarunkowań zewnętrznych oraz trendów rozwojowych o charakterze krajowym, europejskim i globalnym, (2) analizę uwarunkowań wewnętrznych, diagnozę sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej województwa wraz z wyznaczeniem obszarów koncentracji diagnozowanych zagadnień, (3) analizę trendów i prognoz rozwojowych województwa w okresie objętym strategią, (4) analizę strategiczną (5) określenie wyzwań rozwojowych z ich terytorializacją; 3) Współudział w określeniu wizji rozwoju regionu. 4) Współudział w określeniu celów i kierunków działań wraz z ich terytorializacją. 5) Współudział w określeniu i delimitacji Obszarów Strategicznej Interwencji. 6) Współudział w określeniu systemu realizacji Strategii, w tym programów wdrożeniowych oraz ram i narzędzi finansowych realizacji Strategii. 7) Współudział w stworzeniu systemu monitorowania i ewaluacji Strategii. 8) Współudział w przygotowaniu i prowadzeniu debat strategicznych w ramach RFT. Zadanie II Realizacja Zadania II będzie polegała na świadczeniu usług doradztwa na każdym etapie opracowywania Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2030 przez Eksperta posiadającego wiedzę w zakresie zarządzania strategicznego, strategii rozwoju miast i regionów, planowania zintegrowanego na poziomie regionalnym, ewaluacji (Ekspert 2). Do obowiązków Eksperta 2 będzie należał: 1) Współudział w przygotowaniu metodyki opracowania Strategii, w tym m. in. wyborze metod i technik badawczych oraz narzędzi analitycznych służących opracowaniu diagnozy. 2) Współudział w przygotowaniu części diagnostycznej Strategii obejmującej: (1) analizę uwarunkowań zewnętrznych oraz trendów rozwojowych o charakterze krajowym, europejskim i globalnym, (2) analizę uwarunkowań wewnętrznych, diagnozę sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej województwa wraz z wyznaczeniem obszarów koncentracji diagnozowanych zagadnień, (3) analizę trendów i prognoz rozwojowych województwa w okresie objętym strategią, (4) analizę strategiczną (5) określenie wyzwań rozwojowych z ich terytorializacją; 3) Współudział w określeniu wizji rozwoju regionu. 4) Współudział w określeniu celów i kierunków działań wraz z ich terytorializacją. 5) Współudział w określeniu i delimitacji Obszarów Strategicznej Interwencji. 6) Współudział w określeniu systemu realizacji Strategii, w tym programów wdrożeniowych oraz ram i narzędzi finansowych realizacji Strategii. 7) Współudział w stworzeniu systemu monitorowania i ewaluacji Strategii. 8) Współudział w przygotowaniu i prowadzeniu debat strategicznych w ramach RFT. III. ZADANIA WYKONAWCÓW Wykonawcy przedmiotu zamówienia (Eksperci) są zobowiązaniu do: 1. osobistego udziału w 17 spotkaniach konsultacyjnych Zespołu opracowującego projekt SRWŁ 2020, w siedzibie Zamawiającego, w godzinach pracy Biura, średnio po 4 godziny (łącznie 68 godzin w ramach spotkań konsultacyjnych). Poza obligatoryjnym uczestnictwem w spotkaniach konsultacyjnych, dopuszcza się realizację doradztwa drogą elektroniczną (e-mail, wideokonferencja, telekonferencja). 2. przygotowywania uwag, opiniowania elementów składowych projektu Strategii oraz opracowywania materiałów na spotkania konsultacyjne. Forma i zakres sporządzanych przez Ekspertów uwag, opinii i innych dokumentów przygotowywanych na spotkania konsultacyjne będzie każdorazowo ustalana z Zamawiającym poprzez e-mail. Na pracę merytoryczną związaną z przygotowaniem ww. dokumentów każdy z Ekspertów przeznaczy średnio po 4 godziny przed każdym z 17 spotkań (łącznie 68 godzin na przygotowanie merytoryczne). 3. współudziału w przygotowaniu merytorycznym i przeprowadzeniu debat strategicznych w ramach 4 spotkań Regionalnego Forum Terytorialnego (RFT). Przygotowanie merytoryczne rozumie się jako współudział w określeniu zakresu tematycznego spotkania RFT oraz w opracowaniu treści merytorycznej wystąpień. Prowadzenie debat rozumie się jako przedstawienie wyników kolejnych etapów prac, moderowanie dyskusji oraz komentowanie uwag zgłaszanych podczas spotkania. Każdy z ekspertów przeznaczy przeciętnie po 6 godzin na przygotowanie merytoryczne oraz przeprowadzenie 4 debat strategicznych (łącznie 24 godziny na przygotowanie i udział w 4 spotkaniach RFT). 4. dokumentowania faktycznego czasu pracy przeznaczonego na realizację zadań wymienionych w pkt. III.1-4. Udokumentowana (za pomocą formularza czasu pracy – załącznik 6) liczba faktycznie przepracowanych godzin stanowi podstawę naliczenia wartości wynagrodzenia każdego z Ekspertów, wypłacanego w cyklu miesięcznym, zgodnie z przyjętą stawką godzinową brutto. Obowiązkiem ekspertów jest wykazanie faktycznego czasu pracy przeznaczonego realizację zadań wskazanych w punktach III.1-4, których łączny wymiar nie przekroczy 160 godzin. Faktyczny czas pracy rozumie się jako: (1) czas obecności i aktywnego udziału w spotkaniach roboczych, prowadzenia debat strategicznych podczas RFT oraz konsultacji społecznych; Nieobecność Ekspertów na ustalonym spotkaniu wiąże się z brakiem możliwości rozliczenia czasu spotkania. Nieobecność Eksperta na wszystkich spotkaniach w danym miesiącu (usprawiedliwiona lub nieusprawiedliwiona) może skutkować zmniejszeniem wartości wynagrodzenia brutto wypłaconego w kolejnym miesiącu o 2% jego wartości. (2) czas przeznaczony na opracowanie uwag, opinii, materiałów, treści merytorycznych na spotkania. Elementem dokumentacji czasu pracy związanej z wykonywaniem zadań w ramach zamówienia przez każdego Ekspertów są, w zależności od potrzeb Zamawiającego, uwagi szczegółowe (komentarze do tekstu w formie dymków, w trybie rejestruj zmiany), pisemne opinie, materiały i teksty merytoryczne przekazane Zamawiającemu w formie elektronicznej. W przypadku braku uczestnictwa (nieobecności usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej) w pracach nad Strategią przez 2 kolejne miesiące, Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5. pozostawania w stałym kontakcie (telefonicznym, e-mailowym oraz osobistym) z Zamawiającym. W przypadku braku porozumienia podczas realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający ma głos decydujący. VI. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA Całkowity czas realizacji zamówienia to 148 godzin udziału w spotkaniach (w tym RFT) oraz pracy merytorycznej w okresie od podpisania umowy (prawdopodobnie listopad 2018 r.) do czerwca 2019 roku oraz udział w 2 spotkaniach Regionalnego Forum Terytorialnego (12 godzin) w okresie od lipca do grudnia 2019 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312320-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca (SAMODZIELNIE), w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ). 2.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. - załącznik nr 4 – formularz ofertowy; - załączniki 4a i 4b. - pełnomocnictwo – jeżeli jest konieczne (w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy); - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału składa wraz z ofertą pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zgodnie z pkt. VII.2 SIWZ) - zastrzeżenie informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach