Przetargi.pl
Świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego-edycja 2024

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 48-100 Głubczyce, Pocztowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4852922 77 4858515 , fax. 77 4852922 wew.37
  • Data zamieszczenia: 2024-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    Pocztowa
    48-100 Głubczyce, woj. opolskie
    tel. 77 4852922 77 4858515, fax. 77 4852922 wew.37
    REGON: 004501970
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ops.glubczyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego-edycja 2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością na rzecz osób z niepełnosprawnością z terenu Gminy Głubczyce.Usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością będą świadczone w ramach Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2024 Za realizację usługi asystencji osobistej w ramach Programu uczestnik nie ponosi odpłatności.Szacunkowa ilość godzin usług asystenckich - około 18 332 godzinPlanowana liczba osób objętych usługą wynosi 58 osób: Głównym celem programu jest wprowadzenie usług asystenta jako formy ogólnodostępnegowsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowania w życiu społecznym,której adresatami są:1) dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami:konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznieograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziałuna co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie:a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albob) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności alboc) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.). Zamawiający nie podzielił zamówienia na części z uwagi na okoliczność, iż zakres zamówienia tworzy całość w ramach przygotowania i organizacji, a ewentualny podział na części mógłby sprawić, że koszty zamówienia byłyby większe. Brak podziału tego zamówienia na części z uwagi na jego zakres nie wpłynie na ryzyko ograniczenia konkurencyjności w sposób nieuzasadniony, i nie czyni go niedostępnym dla podmiotów z sektora MŚP. Postępowanie prowadzone jest przy uwzględnieniu tzw. klauzul społecznych przy ocenie ofert. Zamawiający ze względu na charakter usługi nie przewiduje realizacji zamówienia poprzez podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85311200-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca przedstawi wpis z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności dla podmiotów leczniczych, prowadzenia działalności medycznej lub użytkowania mienia związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000,00 zł.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) dysponuje lub będzie dysponował minimum 6 asystentami skierowanymi do realizacji przedmiotu zamówienia, z których każdy spełnia następujące minimalne wymagania:− posiada dokument potwierdzający uzyskanie co najmniej jedną z wymienionych kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta; lub− posiada co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe,udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,− biegle posługuje się językiem polskim. Zamawiający poprzez biegłe posługiwanie się językiem polskim przez opiekuna rozumie sprawne i skuteczne komunikowanie się z osobami korzystającymi z usług, z osobami z ich otoczenia, personelem medycznym i personelem pomocy społecznej. Ponadto opiekun powinien posiadać umiejętność sprawnego i rzetelnego prowadzenia w języku polskim dokumentacji.− posiada status osoby niekaranej,− jest sprawna fizycznie i intelektualnie (w przypadku posiadania stopnia niepełnosprawności, stwierdzona niepełnosprawność nie może ograniczać zdolności do pracy),− posiada przynajmniej średnie wykształcenie.3.Wykonawca zobowiązany jest wykazać się należytym wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Wykonawca potwierdza spełnienie warunków poprzez przedłożenie Referencji podmiotów, z którymi w ramach umowy wykonywał usługi.4.Wykonawca wskaże stacjonarny punkt obsługi na terenie miasta Głubczyce dla osób/rodzin, u których świadczone będą usługi oraz zapewnienia min. 3 godzin dyżuru w w/w lokalu w ciągu tygodnia.Wykonawca potwierdza spełnienie warunków poprzez przedłożenie pisemnej informacji zawierającej adres lokalu oraz godziny dyżuru.5.W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie wspólnie ich wiedza i doświadczenie, dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia oraz sytuacja ekonomiczna i finansowa.5.1 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego przez dwóch lub więcej Wykonawców (np. spółka cywilna,konsorcjum), oświadczenie o spełnieniu warunków, o którym mowa w § 4 ust.1 składa odrębnie każdy z Wykonawców.5. 2 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców,Wykonawcy mogą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.5. 3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia solidarnie odpowiadają za realizację umowy.6.Zamawiający będzie wymagał od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, wskazaniaimion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacjąo kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.W przypadku konieczności zastąpienia którejkolwiek z osób wymienionych powyżej, Wykonawcawinien przedłożyć Zamawiającemu, celem akceptacji, pisemny wniosek zawierający dane osobyzastępującej wraz ze wskazaniem jej kwalifikacji, które nie mogą być niższe niż osoby zastępowanej.Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca podczas realizacji zamówienia może dokonać zmian wwykazie asystentów nie więcej niż w wysokości do 30% kadry wskazanej.7. Wykonawca jest zobowiązany pouczyć pracowników o zachowanie poufności informacji pozyskanych w ramach niniejszej umowy o podopiecznych, w szczególności o korzystaniu przez nich z pomocy społecznej, stanie zdrowia i innych dopełniając obowiązku przestrzegania powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), oraz ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.8. Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia odrębnej umowy powierzenia danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.9. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia osób pełniących funkcję asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w zakresie OC i NNW, przy czym zapewnienie ubezpieczenia OC jest obowiązkiem realizatora Programu. Ubezpieczenie NNW jest dobrowolne.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną