Przetargi.pl
Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych osadów ściekowych (odpad o kodzie 19 08 05) z Oczyszczalni Ścieków w Rogoźniku w roku 2019 - Preferowany sposób zagospodarowania proces R10

Bobrownickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 42-583 Bobrowniki, Sienkiewicza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 287 41 99, , fax. 032 287 41 99
  • Data zamieszczenia: 2018-12-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Bobrownickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
    Sienkiewicza 121 B
    42-583 Bobrowniki, woj. śląskie
    tel. 032 287 41 99, , fax. 032 287 41 99
    REGON: 369110837
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bpwik.bobrowniki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka Prawa Handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych osadów ściekowych (odpad o kodzie 19 08 05) z Oczyszczalni Ścieków w Rogoźniku w roku 2019 - Preferowany sposób zagospodarowania proces R10
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych osadów ściekowych (odpad o kodzie 19 08 05) z Oczyszczalni Ścieków w Rogoźniku, Osiedle Robotnicze 22 w roku 2019. Zamówienie obejmuje: 1. Czynności związane z sukcesywnym odbiorem i zagospodarowaniem ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (19 08 05) wytwarzanych na Oczyszczalni Ścieków w Rogoźniku polegające na: 1) ważeniu osadów, 2) transporcie osadów, 3) odzysku lub unieszkodliwieniu osadów. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych na dwa sposoby (opcje): - odzysku w procesie R10 (priorytetowy) – aplikacja do gleby zgodnie z art. 96 ust. 1 Ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 oraz w innym (niż R10) procesie odzysku lub unieszkodliwiania ( opcja I) - odzysku (inne niż R10) lub unieszkodliwiania (opcja II) – zastępcza 3. Ilość wytworzonych odpadów uzależniona jest od ilości i jakości ścieków doprowadzanych na oczyszczalnię (szacunkowa ilość osadów ok. 1600,00 Mg w ciągu roku). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przekazywanych odpadów, co nie może stanowić podstawy do odstąpienia przez Wykonawcę od umowy i jej wypowiedzenia i nie powoduje żadnych roszczeń Wykonawcy wobec Zamawiającego. 4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia systematycznego i terminowego odbioru osadów, ze względu na brak możliwości pozwalających Zamawiającemu na jakiekolwiek ich magazynowania, według potrzeb Zamawiającego w ciągu 2 dni roboczych od daty złożenia zamówienia cząstkowego drogą telefoniczną lub mailową. 5. Kontener/kontenery będą dostarczane przez Wykonawcę, który zobowiązany jest do odbioru wypełnionego kontenera w ciągu 24 h od chwili zgłoszenia oraz zapewnienia stałej obecności co najmniej jednego kontenera gotowego do załadunku osadu. Zamawiający posiada jeden kontener – hakowy 8 m3. 6. Wywóz każdej partii osadu z oczyszczalni ścieków, musi być potwierdzony na karcie przekazania odpadów (wystawionej przez Wykonawcę), do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym były świadczone usługi. 7. Wykonawca prowadzi wszystkie roboty zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, utrzymując w czystości miejsce odbioru osadu i drogi dojazdowej. Pojazdy transportujące osad powinny być szczelne, sprawne i czyste (bez pozostałości osadów na ogumieniu i burtach zewnętrznych). 8. Każda partia (samochód / kontener) osadu musi być zważona i potwierdzona dokumentem ważenia. Koszt ważenia ponosi Wykonawca. Wykonawca przekazuje kopie dowodów ważenia Zamawiającemu wraz z kartami przekazania odpadów. 9. Podstawą do wystawienia faktury będą załączone: podpisana przez strony miesięczna karta przekazania odpadu wraz z dokumentami ważenia. 10. Wykonanie przedmiotu zamówienia musi być zrealizowane z zachowaniem wymogów określonych przepisami Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z póź. Zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (dz. U. poz. 257), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. poz. 1973). 11. Z chwilą wywiezienia osadu poza bramę terenu Oczyszczalni Ścieków w Rogoźniku wszelką odpowiedzialność za wywożony osad przejmuje Wykonawca. 12. Obowiązki Wykonawcy: a. W przypadku stosowania osadów na gruntach zgodnie z art. 96 ust. 1 pkt. 2 i 3 Ustawy o odpadach ( dotyczy opcji I): - Wykonawca musi i być właścicielem lub władającym gruntem, na których stosowane będą komunalne osady ściekowe pochodzące z oczyszczalni ścieków w Rogoźniku. - wywóz i zagospodarowanie odbywa się po wykonaniu przez Zamawiającego badań laboratoryjnych osadów, gruntów i ustalenia dawki osadów do stosowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Środowiska z dnia 06.02.2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych. Po ustaleniu przez zamawiającego dawki da danej partii osadów na podstawie badań laboratoryjnych – niezwłocznie rozpocząć odbiór osadów ściekowych. b. W przypadkach obiektywnie uniemożliwiających Wykonawcy odzysk osadów na gruntach (np. opady deszczu, brak aktualnych badań gruntu, itd.) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania osadów ściekowych z bieżącej produkcji inną zgodną z prawem metodą odzysku lub unieszkodliwiania w zakresie posiadanego pozwolenia na prowadzenia działalności. c. Wykonać przedmiot zamówienia w sposób należyty z aktualnie obowiązującymi przepisami oraz na podstawie odpowiednich decyzji i ilości z nich wynikających, po cenach zawartych w formularzy ofertowym. d. Powiadomi zamawiającego w formie pisemnej lub drogą elektroniczną co najmniej na 10 dni przed skierowaniem osadów o lokalizacji gruntów na których zamierza stosować komunalne osady ściekowe, ze wskazaniem danych określonych w przepisie art. 96 ust. 9 Ustawy o odpadach, celem umożliwienia Zamawiającemu wykonania obowiązku określonego w ar. 96 ust. 8 Ustawy o odpadach. e. Przedłoży Zamawiającemu dokument, w którym wskaże tytuł prawny do władania gruntem, jego położenie oraz nr i powierzchnię działki wraz z aktualnym wypisem z rejestrów gruntów z podaniem nr Księgi Wieczystej. f. Przedłoży Zamawiającemu pisemne potwierdzenie, że wskazane grunty nie są położone na terenach ochrony pośrednie stref ochronnych ujęć wody, na terenie objętym pozostałymi formami ochrony przyrody oraz na obszarach ochronnych zbiorników śródlądowych. g. Przedłoży Zamawiającemu pisemne oświadczenie, że na wskazanych gruntach w ubiegłych latach nie były stosowane komunalne osady ściekowe w dawce, które uniemożliwia lub ogranicza dalsze stosowanie osadów na tych gruntach. 13. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za skutki ewentualnych wypadków podczas wywozu oraz naruszeń ustawy o odpadach i ustawy o ochronie środowiska. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania procedur stosowanych przy nadzorze nad zagospodarowaniem osadu obowiązujących u Zamawiającego. 14. Zamawiający zobowiązuje się do przekazania Wykonawcy aktualnych wyników badań osadów. 15. Przed zawarciem umowy Wykonawca musi przedłożyć wymagane prawem stosowne decyzje i pozwolenia (zezwolenia) uprawniające go do gospodarowania (transport, przetwarzanie itd.) ustabilizowanych, komunalnych osadów ściekowych w okresie obowiązywania umowy. 16. Wykonawca gwarantuje, że w okresie trwania umowy oraz w okresie 5 lat od daty jej zakończenia, przejmuje na siebie wszystkie skutki prawne i finansowe wynikające z nie stosowania się do wymogów prawa przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, a w szczególności z nie stosowania się do Ustawy o odpadach. 17. Awaria środka transportowego oraz warunki atmosferyczne nie zwalniają Wykonawcy ze świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia. 18. W przypadku zaistnienia sytuacji losowych, w tym awarii środka transportu, Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia w ciągu 24 godzin, na własny koszt, zastępczego środka transportowego do odbioru osadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513600-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają wiedzę i doświadczenie zapewniające wykonanie zamówienia, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w przedmiocie zamówienia, 3) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 4) dysponują odpowiednik potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 5) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 6) Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, może podlegać na zdolnościach technicznych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. W celu wskazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – według wzoru stanowiącego załącznik nr 2, 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3, 3) wykaz wykonywanych usług polegających na zagospodarowaniu osadów ściekowych wraz z podaniem przedmiotu, wartości, daty i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały lub są wykonywane należycie – sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, ocenione będzie łączne ich doświadczenie), 4) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 potwierdzającego, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do przewozu osadów ściekowych, 5) oświadczenie o miejscu i sposobie zagospodarowania osadów zgodne z podpisaną decyzją na odzysk lub unieszkodliwienie odpadów (złożone oświadczenie musi być spójne z przedstawioną decyzją) – według wzoru stanowiącego załącznik nr 6, 6) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 7) aktualne zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu, 8) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 9) Dokumenty wynikające z pkt. II 12 SIWZ. 3. Dokumenty podmiotów zagranicznych. 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów opisanych w pkt. 2.6-2.8), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w których ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzająco odpowiedni, że: • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) Dokumenty, o których mowa w pkt. 1), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty o których mowa w pkt. 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Załącznik nr 1 – Formularz oferty, 2) Załącznik nr 2 – Oświadczenie o wykluczeniu, 3) Załącznik nr 3 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, 4) Załącznik nr 4 – Wykaz wykonywanych usług, 5) Załącznik nr 5 – Oświadczenie o dysponowanym sprzęcie, 6) Załącznik nr 6 – Oświadczenie o miejscu i sposobie zagospodarowania osadów, 7) Załącznik nr 7 - Wzór umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach