Przetargi.pl
Sukcesywne świadczenie usług całodziennego żywienia dla pacjentów Szpitala Specjalistycznego Chorób Płuc w Zakopanem.

Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc „Odrodzenie” im. Klary Jelskiej w Zakopanem ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Gładkie
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 015 045, , fax. 182 014 632
  • Data zamieszczenia: 2018-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc „Odrodzenie” im. Klary Jelskiej w Zakopanem
    ul. Gładkie 1
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 182 015 045, , fax. 182 014 632
    REGON: 29517100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalodrodzenie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sukcesywne świadczenie usług całodziennego żywienia dla pacjentów Szpitala Specjalistycznego Chorób Płuc w Zakopanem.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi całodziennego żywienia pacjentów szpitala (przygotowanie, dostawa całodziennych posiłków oraz dystrybucja ich do łóżka pacjenta), w ilości: min. 86, max. 103 dziennie, zgodnie z warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów, w szczególności rozporządzenia (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE L139 z dnia 30.04.2004r.), rozporządzenia (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającym szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz. Urz. UE L 139 z 30.04.2004) oraz ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2017r, poz. 149 ze zm.), w sposób specjalistyczny, odpowiedni dla pracy w pomieszczeniach i obiektach szpitalnych, przestrzegając praw pacjenta. Szacunkowa ilość posiłków w ostatnich 12 miesiącach wynosiła miesięcznie min. 2600 max. 3000. Zamawiający szacuje roczną ilość osobodni w wysokości max. 37595 (tj. przy pełnym obłożeniu szpitala), zastrzegając, że przewidywana ilość osobodni służy do obliczenia wartości zamówienia. Faktyczny zakres usługi uzależniony będzie od potrzeb Zamawiającego (związanych z ilością hospitalizowanych pacjentów), dlatego w czasie realizacji umowy może ulec zmianie (zmniejszeniu). Jednakże zmniejszenie zakresu usługi nie przekroczy 25% całości zamówienia. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu nie zrealizowania umowy w całości. W czasie świąt i długich weekendów ilości zamawianych posiłków może być zdecydowanie mniejsza (do kilkunastu posiłków dziennie). 2. W skład dziennego wyżywienia wchodzą: a) śniadanie b) obiad c) kolacja d) dodatkowy posiłek wynikający z rodzaju diety specjalnej np. cukrzycowej ( II śniadanie, podwieczorek) oraz sporadycznie posiłek na godz.20:00, przygotowywany na zlecenie Zamawiającego 3. Rodzaje podstawowych diet stosowanych u Zamawiającego: - podstawowa, - bogatoresztkowa, - łatwo strawna, - łatwo strawna z ograniczeniem tłuszczu, - łatwo strawna z ograniczeniem substancji pobudzających wydzielanie soku żołądkowego, - łatwo strawna o zmienionej konsystencji: papkowata, płynna, płynna wzmocniona,do żywienia przez zgłębnik lub przetokę, - ubogoenergetyczna, - łatwo strawna bogatobiałkowa, - z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów i nasyconych kwasów tłuszczowych, - łatwo strawna niskobiałkowa - kleik - diety specjalne inne na zlecenie lekarza 4. Wykonawca zobowiązany jest przygotowywać posiłki ze świeżych i naturalnych produktów, wysokiej jakości. Wykluczone jest stosowanie suszu warzywnego, soi, puree ziemniaczanego na bazie suszu. Każdy posiłek podstawowy – śniadanie, obiad, kolacja – musi zawierać dostateczną ilość produktów białkowych oraz dodatek warzyw bądź owoców. Ponadto do obiadu należy dodać kompot, kisiel płynny itp., natomiast do pozostałych posiłków, herbatę, kakao lub kawę itp. wraz z cukrem. Posiłki mają być świeże, ciepłe (w przypadku podawania dań na ciepło), posiadać prawidłowe walory smakowe, zapachowe, barwę, konsystencję, spełniać normy żywieniowe obowiązujące w placówkach służby zdrowia, w szczególności mają być zgodne z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia określonymi w „Podstawach naukowych żywienia w szpitalach”, „Zasady prawidłowego żywienia chorych w szpitalach”, „Dietetyka. Żywność, żywienie w prewencji i leczeniu” oraz zgodne z przepisami sanitarnymi dla zbiorowego żywienia, jak również zasadami HCCAP. Niedopuszczalne jest dostarczanie posiłków zawierających zanieczyszczenia biologiczne, mikrobiologiczne, chemiczne itp. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do określania dobowej wartości odżywczej dla każdej ze stosowanych diet z uwzględnieniem kaloryczności, zawartości białek, tłuszczu, węglowodanów, witamin, składników mineralnych, soli oraz do przedkładania w/w informacji w formie pisemnej na każde żądanie Zamawiającego. 6. Posiłki mają być dostarczane trzy razy dziennie do poszczególnych kuchenek oddziałowych wg następującego harmonogramu: - śniadanie i drugie śniadanie w godzinach 7:30 – 7:45 - obiad i podwieczorek w godzinach 12:15 – 12:30 - kolacja i posiłek dodatkowy na godz. 20.00 w godzinach 17:45 – 18:00 7. Dostawy posiłków do kuchenek oddziałowych nie mogą odbywać się wcześniej niż przewidziana pora dostawy wskazana powyżej. Wydawanie posiłków chorym ma odbywać się w następujących godzinach: - śniadanie 7:45 – 8:15, - II śniadanie 10:45 – 11:00 (dodatkowy posiłek, o którym mowa w ppkt 2 d), - obiad 12:30 – 13:00, - podwieczorek 14:45 – 15:00 (dodatkowy posiłek, o którym mowa w ppkt 2 d), - kolacja 18:00 – 18:30 8. Doprowiantowanie -korekta ilości, rodzaju zamawianych posiłków w związku z ruchem wewnątrzoddziałowym odbywać się będzie na podstawie telefonicznego zgłoszenia zlecenia (potwierdzonego na piśmie)- obiad do godziny 11:00, kolacja do godziny 14:30. 9. Wykonawca ma zapewnić stały dostęp w kuchenkach oddziałowych do kleiku w formie suchej. 10. Temperatura dostarczonych na oddziały posiłków powinna wynosić: - dla żywności wymagającej przechowywania w warunkach chłodniczych, wymagających schładzania od 0-4° C - dla potraw poddawanych obróbce termicznej serwowanych na gorąco, temperatura powinna wynosić nie mniej 75 - 80° C 11. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania pomiarów temperatury posiłków bezpośrednio przed podaniem ich pacjentom (pomiar posiłków w pojemniku transportowym jak również na talerzu). Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć pracowników, odpowiedzialnych za wydawanie posiłków, w termometry do mierzenia temperatury potraw oraz prowadzenie ewidencji temperatury posiłków, dostępnej na każde wezwanie Zamawiającego. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do kontroli temperatur w lodówkach znajdujących się w kuchenkach oddziałowych oraz w lodówkach z żywnością pacjentów, jak również do prowadzenia ewidencji temperatur w lodówkach i do zgłaszania Pielęgniarce Oddziałowej wszelkich nieprawidłowości z tym związanych. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania dziennych jadłospisów z rozbiciem na poszczególne diety i określeniem gramatury potraw, uwzględniających racje pokarmowe i ich wartość kaloryczną, zawartość składników odżywczych, soli mineralnych określonych przez Instytut Żywności i Żywienia w „Podstawach naukowych żywienia w szpitalach” Warszawa 2001 r. oraz w „Zasadach prawidłowego żywienia chorych w szpitalach” Warszawa 2011r, „Dietetyka. Żywność, żywienie w prewencji i leczeniu” z uwzględnieniem wprowadzanych obowiązujących zmian w okresie trwania umowy. Przygotowanie posiłków powinno odbywać się z uwzględnianiem diet stosowanych w Szpitalu oraz wg zaleceń lekarzy prowadzących. 13. Rozdział dobowy zapotrzebowania energetycznego jadłospisu powinien uwzględniać średnio: - 30 – 35% - zapotrzebowania energetycznego na śniadanie - 35 – 40% - zapotrzebowania energetycznego na obiad - 25 – 30% - zapotrzebowania energetycznego na kolację 14. Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania jadłospisów dekadowych przez dietetyka Wykonawcy z uwzględnieniem sezonowości. Jadłospisy układane będą na okres dekady -10 dni i przedkładane Zamawiającemu na dwa dni przed rozpoczęciem dekady. 15. Dostarczanie dziennych jadłospisów odbywać się będzie łącznie z dostawą posiłków danego dnia do każdego z oddziałów szpitala. 16. Wykonawca zobowiązany jest do nadzoru nad prawidłowym przygotowaniem posiłków w kuchni przy udziale dietetyka Wykonawcy. 17. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru naczyń transportowych nie wcześniej niż po zakończeniu dystrybucji posiłków w oddziałach. 18. Wydawanie posiłków i prace porządkowe po zakończonym posiłku nie mogą utrudniać pracy oddziałów. 19. Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji wydawanych posiłków z podziałem na oddziały, śniadanie, obiad, kolację, drugie śniadanie, podwieczorek oraz do każdorazowego imiennego potwierdzania odbioru posiłków przez osoby upoważnione przez Zamawiającego do odbioru ilości i jakości posiłków w poszczególnych oddziałach. 20. Wykonawca ma dostarczać posiłki własnym transportem, którego koszt ma być wliczony w cenę ofertową, przystosowanym do przewożenia żywności w sposób zapewniający wymagany standard sanitarno-epidemiologiczny zgodny z obowiązującymi przepisami, w szczególności ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Ponadto transport posiłków musi się odbywać w hermetycznych pojemnikach niezależnie od rodzaju posiłku gwarantujących utrzymanie właściwej temperatury. Posiłki powinny być umieszczone w pojemnikach termoizolacyjnych wyposażone w wymienne pojemniki jednostkowe do potraw z uszczelkami i umożliwiające umieszczenie ich w wózkach do dystrybucji posiłków na poszczególnych oddziałach. Pojemniki winne być wykonane z materiału umożliwiających prowadzenie dezynfekcji termicznej. 21. Warunki przygotowania, transportu oraz przechowywania i wydawania pożywienia mają spełniać wszelkie wymogi sanitarno – epidemiologiczne. Niezbędne naczynia i sztućce zapewnia Zamawiający. 22. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania od pacjentów brudnej zastawy stołowej i sztućców oraz poddania jej procesowi mycia i wyparzania. 23. Wykonawca zobowiązany jest do mycia/ odmrażania i dezynfekcji lodówek w kuchenkach oddziałowych i lodówek dla pacjentów stojących na korytarzach oraz kuchenek mikrofalowych i czajników przeznaczonych dla korzystania przez pacjentów w oddziałach szpitalnych oraz utrzymywania w czystości mebli/ wyposażenia kuchenek oddziałowych i zmywalni naczyń. 24. W celu rozdzielenia posiłków przywiezionych przez Wykonawcę Zamawiający udostępni dwie kuchenki oddziałowe na I i III piętrze. Natomiast do mycia i dezynfekcji zastawy stołowej i sztućcy Zamawiający zapewnia pomieszczenie tzw. zmywak, znajdujący się na niskim parterze budynku. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania prawidłowego stanu sanitarno-epidemiologicznego w udostępnionych pomieszczeniach, w tym urządzeń takich jak lodówki, mikrofalówki, zmywarki, czajniki elektryczne. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania w czystości czajników elektrycznych i lodówek dla pacjentów znajdujących się na Oddziałach. 25. Wykonawca odpowiedzialny jest za wytworzone przez siebie odpady zarówno w kuchni jak i w siedzibie Zamawiającego – resztki pokonsumpcyjne. 26. W celu należytego wykonania przedmiotowej usługi Wykonawca powinien zagwarantować odpowiednią ilość osób, z odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem uwzględniającymi specyfikę pracy w kuchniach zbiorowego żywienia, z tym, że nie mniej niż: - W ciągu dnia (7 dni w tygodniu): 2 osoby w kuchni centralnej, 2 osoby na terenie Zamawiającego do dystrybucji posiłków dla pacjentów i prac dodatkowych, 1 kierowcę dowożącego posiłki do siedziby Zamawiającego i odbierającego pojemniki transportowe i resztki pokonsumcyjne; - Minimum 5 dni w tygodniu: dietetyka 27. Wykonawca zobowiązany jest opracować wytyczne dla poszczególnych rodzajów diet oraz proponowany jadłospis z danym rodzajem diety np. tygodniowy, jako informację dla pacjentów, która będzie wykorzystana przez Zamawiającego do powielania, jako materiał informacyjno- edukacyjny dla pacjentów. Powyższe materiały Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć przed podpisaniem umowy. 28. Zamawiający wymaga, aby pracownicy odpowiedzialni za przygotowanie posiłków, ich dystrybucję, zatrudnieni byli przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666, ze zm.). 29. Szczegółowy sposób dokumentowania osób, o których mowa w art.29 ust.3a ustawy PZP, uprawnienia w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy – zał. nr 8 do siwz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15894220-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 7000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 2.1. pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 3. Wadium przetargowe w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego w PKO BANK POLSKI S.A. nr 24 1020 3453 0000 8802 0141 8961. Wadium winno znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 09.11.2018 r. godz. 9.30. Wskazanym jest kopię dokumentu potwierdzającego dokonanie powyższej operacji dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału , najpóźniej w terminie składania ofert tj. 09.11.2018r r. godz. 9.30 w siedzibie zamawiającego w Sekretariacie (pok. nr 03 niski parter budynku). UWAGA! Nie wolno oryginałów tych dokumentów wkładać do oferty. Wadium wniesione przez jednego z wykonawców wspólnych uznaje się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą: - oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw) lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika; - wypełniony formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji (wykonawca może złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść musi być zgodna z treścią formularza załączonego do specyfikacji); - zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 9.4.5 lit a) lit. d) siwz – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 2. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach