Przetargi.pl
Sukcesywne dostawy tonerów i tuszy oraz innych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kserokopiarek i faksów użytkowanych w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie i Sądach Rejonowych w Leżajsku, Łańcucie, Ropczycach i Strzyżowie w 2020 roku

Sąd Okręgowy w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-959 Rzeszów, Pl. Śreniawitów
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 178 756 200, , fax. 178 756 299
  • Data zamieszczenia: 2020-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Rzeszowie
    Pl. Śreniawitów 3
    35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 178 756 200, , fax. 178 756 299
    REGON: 32425700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://rzeszow.so.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Sąd Powszechny

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sukcesywne dostawy tonerów i tuszy oraz innych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kserokopiarek i faksów użytkowanych w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie i Sądach Rejonowych w Leżajsku, Łańcucie, Ropczycach i Strzyżowie w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Niniejsze zamówienie obejmuje sukcesywne dostawy tonerów i tuszy oraz innych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kserokopiarek i faksów użytkowanych w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie i Sądach Rejonowych w Leżajsku, Łańcucie, Ropczycach i Strzyżowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wykaz asortymentowy został opisany w załączniku nr 2 do SIWZ. 2. Dostarczone tonery i tusze oraz inne materiały eksploatacyjne do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kserokopiarek i faksów muszą być fabrycznie nowe, nie mogą zawierać używanych podzespołów lub elementów składowych, nie mogą w trakcie ich użytkowania powodować utratę gwarancji producenta urządzenia, w którym zostaną zamontowane czy użyte. Za fabrycznie nowy nie uznaje się wyrobu, w którym pojemnik został jedynie wyczyszczony i ponownie napełniony, tzw. regenerowany lub w którym nastąpiła wymiana elementów mechanicznych czy np. listwy. Pod pojęciem „fabrycznie nowy” Zamawiający rozumie produkty posiadające wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem, w którym ewentualne wysypywanie się proszku – przy zastosowanych rozwiązaniach technicznych - nie będzie miało miejsca. Na nowych tonerach wyjętych z opakowania (wałek, elementy mechaniczne) nie może być śladów proszku. 3. Dostarczane tonery, tusze i inne materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie opakowane w sposób należycie chroniący (np. w trakcie transportu) kasetę z tonerem tj. posiadać opakowanie wewnętrzne, po wyjęciu jej z opakowania zewnętrznego. Opakowania tonerów, tuszy i innych materiałów eksploatacyjnych muszą być oryginalnymi opakowaniami producenta tych materiałów, a opakowanie zewnętrzne musi co najmniej zawierać następujące informacje: - nazwę (markę) i widoczne logo producenta danego tonera, tuszu lub innego materiału eksploatacyjnego; - nazwę i symbol tonera, tuszu lub innego materiału eksploatacyjnego; - nazwę i typ urządzenia do którego dany toner, tusz lub inny materiał eksploatacyjny jest przeznaczony; - informację o wydajności lub pojemności materiału eksploatacyjnego, - termin przydatności do użytku danego tonera, tuszy lub innego materiału eksploatacyjnego, który nie może być krótszy niż 12 miesięcy od daty dostawy. 4. Dla wszystkich tonerów, tuszy lub innych materiałów eksploatacyjnych Wykonawca musi zagwarantować odpowiednią jakość wydruku polegającą na równomiernym zaczernieniu lub barwieniu drukowanego tekstu czy grafiki, jednakowe nasycenie barw na całym wydruku, brak szarych / kolorowych smug na nośniku w miejscach, które nie były przeznaczone do zadrukowania (100% bieli w miejscach niezadrukowanych). 5. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych tj. (produkty) równoważne w stosunku do materiałów produkowanych i zalecanych przez producentów urządzeń drukujących. 6. Zamawiający pod pojęciem „produkt równoważny” rozumie produkt, który tak jak produkt/ materiał eksploatacyjny do urządzeń drukujących zalecanych przez producenta urządzeń drukujących posiadanych przez Zamawiającego, jest: a) fabrycznie nowy, pochodzący z bieżącej produkcji, wytworzony seryjnie w cyklu produkcyjnym zgodnym z normą - ISO 9001:2000 lub równoważną, tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zapewnienia jakości, w zakresie co najmniej takim jak wymieniona norma ISO. - ISO 14001 lub równoważną, tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zarządzania środowiskiem, którego wydajność, zgodnie z normami: ISO/IEC 19752 dla kaset z tonerem do drukarek monochromatycznych, ISO/IEC 19798 dla kaset z tonerem do kolorowych drukarek laserowych, ISO/IEC 24711 dla wkładów drukujących, ISO/IEC 24712 dla nabojów kolorowych do drukarek atramentowych, lub równoważnymi, jest co najmniej taka, jak podana przez Zamawiającego w formularzu asortymentowo – cenowym ( zał. Nr 2 do SIWZ) tj. określona dla produktu zalecanego przez producenta urządzeń drukujących, b) który nie jest i nie był produktem regenerowanym tj. zawierającym jakiekolwiek elementy regenerowane, refabrykowane lub wchodzące wcześniej (pierwotnie) w całości, jak również w części, w skład innych produktów; c) nie noszący śladów użytkowania; d) posiadający nie gorsze parametry eksploatacyjne (m.in. równomierność pokrycia, rozdzielczość druku, wydajność, zakres temperatur przechowania, kolor i nasycenie barw) niż produkty dedykowane czy wyprodukowane przez producenta urządzeń drukujących); e) którego wydajność jest co najmniej taka, jak materiału zalecanego przez producenta urządzeń drukujących; f) rozpoznawalny przez drukarkę, kserokopiarkę czy faks jako prawidłowy i nie wywołujący pojawiania się negatywnych komunikatów na wyświetlaczu urządzenia ani na stronach testowych; g) kompatybilny z urządzeniem, do którego jest zamówiony, tj. że równoważne kasety z tonerem nie powodują ograniczeń funkcji i możliwości urządzenia drukującego oraz zapewniają pełną kompatybilność z jego oprogramowaniem, informowanie o liczbie wydrukowanych stron oraz poziomie zużycia tonera, itp.; h) który nie ogranicza pełnej współpracy z programem urządzenia drukującego monitującym stan zasobników; i) który w żadnym stopniu nie narusza praw patentowych ani innej własności intelektualnej. 7. Wykonawca gwarantuje w okresie obowiązywania niniejszej umowy, jak również po niej w przypadku materiałów eksploatacyjnych, które posiadają jeszcze termin przydatności do użytku danego materiału eksploatacyjnego, że zamontowanie i używanie - przez Zamawiającego - dostarczonych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie spowoduje utraty praw do bezpłatnych napraw w ramach gwarancji producenta urządzenia drukującego, do którego są przeznaczone, lub w przypadku uszkodzenia urządzenia drukującego wynikającego z zastosowania produktu równoważnego Wykonawca poniesie koszty naprawy danego asortymentu. 8. Wykonawca zobowiązany będzie – w ramach każdej dostawy częściowej - do właściwego opakowania, załadunku i rozładunku dostarczanych produktów oraz zabezpieczenia ich na czas przewozu, aby wydać je Zamawiającemu w należytym stanie. Odpowiedzialność za ewentualne szkody, powstałe w trakcie dostawy, ponosi Wykonawca. 9. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za uszkodzenie urządzeń drukujących spowodowane używaniem zaoferowanych materiałów eksploatacyjnych. Wykonawca zagwarantuje, iż w przypadku gdy po dostarczeniu nieodpowiednich tonerów lub tuszy nastąpi uszkodzenie urządzenia drukującego, koszty naprawy pokryje Wykonawca. 10. Zamówioną partię materiałów Wykonawca w ramach zamówienia częściowego dostarczy do siedziby Zamawiającego lub siedziby danego Odbiorcy w godzinach jego pracy (od poniedziałku do piątku – z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy – w godz. 7.30. – 15.30.) w terminie zgodnym z ofertą Wykonawcy (liczonych od poniedziałku do piątku), począwszy od następnego dnia roboczego, po dniu w którym nastąpiło – za pośrednictwem poczty elektronicznej – skuteczne doręczenie danego zamówienia częściowego. 11. Wykonawca będzie rozpatrywał wszelkie reklamacje dotyczące dostarczonych materiałów eksploatacyjnych (np. niesprawnych lub nieodpowiednio dostarczonych) na własny koszt. Termin wymiany wadliwych urządzeń eksploatacyjnych będzie zgodny z ofertą Wykonawcy, i będzie liczony począwszy od następnego dnia kalendarzowego, po dniu w którym nastąpiło – za pośrednictwem poczty elektronicznej - zgłoszenie reklamacyjne. Zamawiający, o każdym czasie i w przypadku każdego zamówienia częściowego, będzie miał prawo do: a/ losowego sprawdzenia dostarczonej wybranej partii materiału, w zakresie jej zgodności z zapisami w pkt. 2, 3 i 4 niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. b/ losowego przeprowadzenia testów w zakresie minimalnej wydajności danego materiału. Wszelkie odstępstwa lub niezgodności z tego tytułu będą skutkować wdrożeniem procedury reklamacyjnej opisanej w pkt. 11 powyżej. 12. Materiały eksploatacyjne Wykonawca dostarczać będzie do siedziby Zamawiającego lub siedzib Odbiorców, pod poniżej określonymi i wskazane adresy: a/ Sąd Okręgowy w Rzeszowie, Plac Śreniawitów 3, 35-959 Rzeszów, b/ Sąd Rejonowy w Leżajsku, ul. Mickiewicza 47, 37-300 Leżajsk, c/ Sąd Rejonowy w Łańcucie, ul. Grunwaldzka 10, 37-100 Łańcut, d/ Sąd Rejonowy w Ropczycach, ul. Słowackiego 7, 39-100 Ropczyce, e/ Sąd Rejonowy w Strzyżowie, ul. 3-go Maja 14, 38-100 Strzyżów, - sukcesywnie, partiami w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego lub poszczególnych Odbiorców – zgodnie z zamówieniami częściowymi. Zamawiający może dokonać maksymalnie trzydzieści zamówień częściowych. 13. Zamawiający lub dany Odbiorca dokona odbioru materiałów eksploatacyjnych w swojej siedzibie oraz sprawdzi zgodność dostawy pod względem asortymentowym i ilościowym na podstawie przesłanego Wykonawcy zamówienia częściowego. 14. Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji, które to jest podzielne, tzn. że może być wykonywane w częściach, w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego. Oznacza to również, że prawo opcji dotyczyć może wszystkich pozycji asortymentowych, ale również kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu pozycji asortymentowych. Zamawiający zaznacza, również że może w ogóle nie skorzystać z opisanego powyżej prawa opcji. W opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający określił maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia dla poszczególnych pozycji asortymentowych. Zamawiający przewiduje, że minimalny zakup przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego wyniesie 75% maksymalnej ilości materiałów eksploatacyjnych. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku zwiększenia potrzeb Zamawiającego. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie pozostałych 25% maksymalnej ilości materiałów eksploatacyjnych nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy. Wykonawca zrzeknie się w zapisach umownych roszczeń z tytułu niezamówienia pozostałych 25% maksymalnej ilości materiałów eksploatacyjnych objętych prawem opcji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30125100-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: INNE OŚWIADCZENIA WYKONAWCA składa Zamawiającemu (na podstawie art.24 ust.11 ustawy Pzp) w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji (po otwarciu ofert), o których mowa w art. 86 ust.5 ustawy Pzp – aktualne na dzień złożenia oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp ( zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ) niniejsze oświadczenie/oświadczenia Wykonawca składa w oryginale. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu - niniejszy dokument/ty Wykonawca składa w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie . PODMIOT TRZECI a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w swoich składanych wraz z ofertą (aktualnych na dzień składania ofert) oświadczeniach z art. 25a ust.1pkt1 ustawy Pzp tj.: - w swoim oświadczeniu z pkt VIII.3.1) SIWZ dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ, podpisanym przez wykonawcę. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie z pkt. VIII.3.1) SIWZ na mocy art.25a ust.6 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. - w swoim oświadczeniu z pkt VIII.3.2) SIWZ dotyczącym spełniania warunków udziału w postępowaniu -załącznik nr 3 do SIWZ , podpisanym przez wykonawcę . W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie z pkt VIII.3.2) SIWZ na mocy art.25a ust.6 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu . oraz b) wraz ze złożeniem oferty Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust.2 ustawy Pzp, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W powyższym celu Wykonawca składa wraz z ofertą (aktualne na dzień składania ofert ) powyższe zobowiązanie z art. 22a ust.2 ustawy Pzp podmiotu trzeciego, z którego musi wynikać: zakres udostępnianych zdolności przez podmiot trzeci oraz to w jaki sposób i w jakim zakresie podmiot ten będzie wykonywał zamówienie, jak również musi wynikać, że zdolności te będą dostępne przez cały czas realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie, zapewniającym należyte wykonanie zamówienia. Zobowiązanie z art. 22a ust.2 ustawy Pzp podpisane przez Podmiot trzeci Wykonawca składa w oryginale . c) Ponadto w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda również od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty tj.: - zgodnie z wymaganiami pkt. VIII.4. SIWZ aktualny na dzień złożenia odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp-niniejszy dokument Wykonawca składa w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. PODWYKONAWCY niebędący PODMIOTEM, na którego zasoby powołuje się wykonawca Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w swoim składanym wraz z ofertą (aktualnym na dzień składania ofert) oświadczeniu z art. 25a ust.1pkt1 ustawy Pzp tj. - w swoim oświadczeniu z pkt VIII.3.1) SIWZ dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ, podpisanym przez wykonawcę. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie z pkt. VIII.3.1) SIWZ na mocy art.25a ust.6 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. Wykonawcy zagraniczni. a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt VIII.4.1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b) Dokumenty, o których mowa w pkt. VIII.6.4) lit.a), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. c) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt VIII.6.4) lit.a), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. VIII.6.4) lit.b) stosuje się. d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. e) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. f) Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymaganych w niniejszym postępowaniu w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu. Pozostałe Wymagania dotyczące składanych OŚWIADCZEŃ i DOKUMENTÓW 1) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 2) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 3) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 4) Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5) Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów (zgodnie z par.10 ust.1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia(Dz. U. z dnia 27 lipca 2016 r.). UZUPEŁNIANIE DOKUMENTÓW. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. PODMIOT TRZECI Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust.1ustawy Pzp (na którego zasoby powołuje się wykonawca), nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia (w zakresie zgodnym z wymaganiami niniejszego postępowania), zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust.1ustawy Pzp w zakresie zgodnym z wymaganiami niniejszego postępowania. PODWYKONAWSTWO: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość udziału podwykonawców w realizacji niniejszego zamówienia . 1.1. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za całość wykonywanych przez Podwykonawców dostaw stanowiących przedmiot umowy, jak również za jakość, terminowość oraz bezpieczeństwo wykonywanych przez Podwykonawców dostaw stanowiących przedmiot umowy. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania lub zaniechania Podwykonawców, ich przedstawicieli lub pracowników jak za własne działania lub zaniechania, gdyż powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 2. Zamawiający zastrzega również, że ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia podwykonawcy skierowani do realizacji pewnego zakresu zamówienia muszą spełniać, warunki określone w szczegółowym w opisie przedmiotu zamówienia. 3. Wykonawca zobowiązany jest przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, o ile są już znane, podać nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie usługi. Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. 4. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia wymaga zgody Zamawiającego. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany dokonać tej zmiany albo rezygnacji na zasadach określonych w Umowie. 5. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 5.1. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Forma złożenia pełnomocnictw. 1.Wymaga się by oferta wraz ze wszystkimi załącznikami była podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku zgodnie z art. 23 ustawy Pzp wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 3.Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 2 musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4.Pełnomocnictwo sporządzone w języku obcym Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego. 5. Pełnomocnictwo składane w postaci elektronicznej, powinno zostać złożone w oryginale podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach