Przetargi.pl
Sukcesywne dostawy pieczywa i wyrobów cukierniczych na rzecz 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 551 75 25 , fax. 81 551 95 36
  • Data zamieszczenia: 2017-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 81 551 75 25, fax. 81 551 95 36
    REGON: 6145692000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie ul. Brygady Pościgowej 5, 08 – 521 Dęblin, Kancelaria Jawna, budynek Nr 226, pokój Nr 7

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sukcesywne dostawy pieczywa i wyrobów cukierniczych na rzecz 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę sukcesywnych dostaw pieczywa i wyrobów cukierniczych w 2018 r. na rzecz 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie. Dostawy muszą być realizowane zgodnie ze wskazanymi przez Zamawiającego normami oraz asortymentem, ilościami i wymaganiami określonymi w „Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia” stanowiącym załącznik nr 1a do SIWZ. 2. Zakres, wielkość i opis przedmiotu zamówienia: Lp. Nazwa produktu Ilość ogółem J.m. 1. 2. 3. 4. 1. Bułka pszenna zwykła 8 000 kg 2. Bułka graham 7 500 kg 3. Rogal pszenny* 1 000 kg 4. Bułka tarta 1 500 kg 5. Chleb żytni razowy 15 000 kg 6. Chleb mieszany słonecznikowy 2 000 kg 7. Chleb mieszany z soją 50 kg 8. Chleb zwykły 45 000 kg 9. Drożdżówka z nadzieniem 1 800 kg 10. Drożdżówka z jagodami 200 kg 11. Placek drożdżowy 300 kg 12. Pączek 500 kg 13. Makowiec 400 kg 14. Mazurek 10 kg 15. Serniki 400 kg 16. Babka w polewie 400 kg 17. Jabłecznik 400 kg 18. Piernik w polewie 400 kg 19. Keks 400 kg 4. Wytworzenie towaru, sposób przechowywania i transportu muszą spełniać wymagania obowiązujących krajowych i unijnych przepisów w zakresie prawa żywnościowego. Obowiązujące Wykonawcę szczegółowe wymagania jakościowe dla poszczególnych środków spożywczych, w tym wymagania w zakresie terminów przydatności do spożycia, znakowania i opakowania towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami, określa „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia” - załącznik nr 1a do SIWZ.W szczególności zaś, dostarczone towary muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne, umieszczone w widocznym miejscu, w żaden sposób nie ukryte, zasłonięte czy przysłonięte innymi nadrukami czy obrazkami. Opakowania (pojemniki) wykonane z materiałów opakowaniowych przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Każdy asortyment produktów powinien być dostarczony w oddzielnym opakowaniu (pojemniku). Nie dopuszcza się stosowania opakowań zastępczych oraz umieszczania reklam na opakowaniach. Przedmiot zamówienia nie generuje i nie wygeneruje żadnych kosztów cyklu życia w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia w związku z powyższym, nie mogą one być uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia oraz w „Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia” - załączniku nr 1a do SIWZ W Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia określono standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia. Sformułowanie „standardy jakościowe” to znormalizowane cechy dostaw lub usług spełniających przeciętne wymagania stawiane dla danego asortymentu, dzięki którym nie jest wymagane indywidualne podejście do ich wykonania. Przez „standardy jakościowe" należy rozumieć powtarzalne cechy jakościowe, niewymagające skomplikowanego opisu. Określone dostawy mają „standardy jakościowe" tylko wówczas, gdy niezależnie od tego, kto będzie ich wykonawcą, jedyną różnicą będzie zaoferowana cena, a dostawa będzie identyczna. 5. Przedmiot zamówienia nie może pochodzić od podmiotów zakwalifikowanych przez cywilne organy urzędowej kontroli żywności (Inspekcja Weterynaryjna, Państwowa Inspekcja Sanitarna) do działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej ze względu na ograniczone wymagania sanitarno – weterynaryjne wobec tych podmiotów. 6. Zamawiający w związku z faktem, że opis przedmiotu zamówienia został dokonany za pomocą norm – dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w „Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia” – załączniku Nr 1a do SIWZ (podstawa prawna: art. 30 ust. 4 ustawy Pzp). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w „Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia” - załącznik nr 1a do SIWZ (podstawa prawna: art. 30 ust. 5 ustawy Pzp) przedkładając na żądanie zamawiającego: wykaz produktów, których równoważność dotyczy: - opis każdego produktu równoważnego w postaci np. szczegółowej karty produktu, deklaracji zgodności, protokołu z badań laboratoryjnych, potwierdzającego zgodność właściwości fizyko - chemicznych, jakościowych danego produktu w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. Dotyczy to tylko Wykonawcy, który oferuje produkty równoważne. (powyższe dokumenty wymagane są na potwierdzenie, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego zgodnie ze „Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia” zawartym w Załączniku nr 1a do SIWZ (podstawa: § 13 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenia zamówienia – Dz. U. 2016 poz. 1126). Wykonawca oferujący produkty zgodne z opisem Zamawiającego (zgodne z normami określonymi w szczegółowych opisach przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku składania żadnych dokumentów w tym zakresie. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany taką informację wpisać w formularzu ofertowym (załączniku nr 1 do SIWZ) . Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania towaru wraz z jego rozładunkiem do magazynu żywnościowego 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, znajdującego się na terenie kompleksu Dęblin - Lotnisko (budynek nr 64). Dostawy towaru następować będą na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy 6. Wyszczególnione w formularzu ofertowym ilości towaru podlegające dostawie są jedynie ilościami szacunkowymi i mogą one ulec stosownemu zmniejszeniu, ze względu na aktualne potrzeby Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia asortymentu podlegającemu dostawie w czasie trwania umowy (np. w przypadku wyłączenia z użytkowania jakiegokolwiek kompleksu administrowanego przez Zamawiającego, bądź też poszczególnych obiektów wchodzących w ich skład lub zmiennej liczby uprawnionych do żywienia osób). W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia pieniężne. Również podane szacunkowe ilości poszczególnych rodzajów towarów, wyszczególnione w formularzu ofertowym nie są dla Zamawiającego wiążące, a dostawa towarów realizowana będzie według cen jednostkowych przysługujących za dostawę poszczególnych rodzajów towarów i aktualnych potrzeb Zamawiającego –do wyczerpania całkowitej wartości umowy brutto Wyszczególnione wyżej ilości towaru podlegające dostawie są jedynie ilościami szacunkowymi i mogą ulec stosownemu zmniejszeniu, ze względu na aktualne potrzeby Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia ilości towarów podlegających dostawie w czasie trwania umowy (np. w przypadku wyłączenia z użytkowania jakiegokolwiek kompleksu administrowanego przez Zamawiającego, bądź też poszczególnych obiektów wchodzących w ich skład lub zmiennej liczby uprawnionych do żywienia osób). W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia pieniężne. Podane szacunkowe ilości poszczególnych rodzajów towarów, wyszczególnione w formularzu ofertowym nie są dla Zamawiającego wiążące, a dostawa towarów realizowana będzie według cen jednostkowych przysługujących za dostawę poszczególnych rodzajów towarów i aktualnych potrzeb Zamawiającego – do wyczerpania całkowitej wartości umowy brutto Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dostarczanego towaru w ramach poszczególnych pozycji asortymentowych (zmniejszenia bądź zwiększenia ilości dostaw stosownie do bieżących potrzeb) dostarczanego towaru. Warunki i zasady realizacji niniejszego zamówienia określone są również w „Ogólnych warunkach umów” dla poszczególnych zadań stanowiących załączniki: nr 4 do SIWZ. 6. Podwykonawstwo: 1) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 2) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (zgodnie z art. 36a. ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych). 3). W takim przypadku, zamawiający zgodnie z art. 36b. ust. 1 ustawy Pzp, żąda wskazania przez wykonawcę w Formularzu ofertowym – Załącznik Nr 1 do SIWZ części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (jeżeli są one znane na etapie składania oferty). 4).Wykonawca zawiadomi zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców, które następują w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie wykonawca zamierza powierzyć realizację usług. 5) Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania wykonywania części zamówienia podwykonawcy. 6) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonane tego zamówienia. 7) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązana wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Przedmiot zamówienia nie generuje i nie wygeneruje żadnych kosztów eksploatacji w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym nie mogą być one uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia. 8. Wybrany Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę w sprawie zamówienia publicznego musi posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 50.000,00 zł obejmujące również odpowiedzialność ubezpieczonego za szkody osobowe lub rzeczowe wyrządzone przez wyprodukowane, dostarczone lub sprzedane towary (środki spożywcze) oraz spowodowane przez niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15810000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów spełnią wykonawcy, którzy posiadają i przedstawią: a) obowiązującą decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu do wprowadzenia do obrotu żywności pochodzenia niezwierzęcego, w rozumieniu przepisów (art. 61 i 62 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia Dz. U. z 2015 r. poz. 594 j.t.), b) obowiązujący dokument potwierdzający wdrożenie systemu HACCP: - certyfikat HACCP wystawiony przez niezależną, akredytowaną jednostkę certyfikującą lub - zaświadczenie właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej o sprawowaniu nadzoru nad stosowaniem zasad wdrożonego systemu HACCP, wydane na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia lub - protokół z kontroli sanitarnej przeprowadzonej przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako organ urzędowej kontroli żywności, w skład którego wchodzi punkt zawierający pozytywną ocenę opracowania, wdrożenia i utrzymania systemu HACCP na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia; Podstawa prawna: ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017.149 j.t.); w przypadku, gdy ofertę składa Wykonawca z Unii Europejskiej, spoza obszaru RP – ważną decyzję wydaną przez właściwy organ danego kraju o zatwierdzeniu zakładu w zakresie części zamówienia lub rodzaju żywności (grupy produktów) obejmujących tę część zamówienia wraz z weterynaryjnym numerem identyfikacyjnym w przypadku dotyczącym żywności (grupy produktów) pochodzenia zwierzęcego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Część A: Oświadczenia składane wraz z ofertą: 1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ) 2. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie , że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniu (załącznik nr 2 do SIWZ). 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom (niebędących podmiotem, na którego zasoby powołuje się wykonawca), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu (załącznik nr 2 do SIWZ) Oświadczenia, o których mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; w zakresie braku podstaw do wykluczenia oraz w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. CZĘŚĆ B: Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji z otwarcia ofert, dotyczącej między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, przekazuje zamawiającemu w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy: 7 oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykład Wzoru Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy). Część C: Oświadczenia i dokumenty składane przez wykonawcę na żądanie zamawiającego: 8. Zamawiający - przed wyborem najkorzystniejszej oferty – wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie - nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów: 1) potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu; 2) potwierdzających brak podstaw do wykluczenia; 3) potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego (tylko w przypadku oferowania produktów równoważnych) 8.1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów zamawiający zażąda złożenia następujących dokumentów: 8.1.1. obowiązującej decyzji administracyjnej Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładów, które produkują lub wprowadzają do obrotu żywność pochodzenia niezwierzęcego, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 . 8.1.2. obowiązującego dokumentu potwierdzającego wdrożenie systemu HACCP: - certyfikat HACCP wystawiony przez niezależną, akredytowaną jednostkę certyfikującą lub - zaświadczenia właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej o sprawowaniu nadzoru nad stosowaniem zasad wdrożonego systemu HACCP, wydane na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia lub - protokołu z kontroli sanitarnej przeprowadzonej przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako organ urzędowej kontroli żywności, w skład którego wchodzi punkt zawierający pozytywną ocenę opracowania, wdrożenia i utrzymania systemu HACCP na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia; 8.1.2.3. w przypadku, gdy ofertę składa Wykonawca z Unii Europejskiej, spoza obszaru RP – ważną decyzję wydaną przez właściwy organ danego kraju o zatwierdzeniu zakładu w zakresie części zamówienia lub rodzaju żywności (grupy produktów) obejmujących tę część zamówienia wraz z weterynaryjnym numerem identyfikacyjnym w przypadku dotyczącym żywności (grupy produktów) pochodzenia zwierzęcego. 9. Dla wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy, z powodu okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 5 pkt. 1, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę następujących dokumentów: (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokumenty niżej przedstawione dokumenty, potwierdzające brak podstaw wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku innego podmiotu, na zdolnościach którego wykonawca polega, dokumenty te Wykonawca składa w odniesieniu do każdego z podmiotów): 9.1. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy Pzp. 10. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w „Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia” - załączniku nr 1a do SIWZ (podstawa prawna: art. 30 ust. 5 ustawy Pzp) przedkładając na żądanie zamawiającego: - wykaz produktów, których równoważność dotyczy; - opis każdego produktu równoważnego w postaci np. szczegółowej karty produktu, deklaracji zgodności, protokołu z badań laboratoryjnych, potwierdzającego zgodność właściwości fizyko - chemicznych, jakościowych danego produktu w stosunku do opisanych przez Zamawiającego Dotyczy to tylko Wykonawcy, który oferuje produkty równoważne. (powyższe dokumenty wymagane są na potwierdzenie, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego zgodnie ze „Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia” stanowiącym załącznik nr 1a do SIWZ, (podstawa: § 13 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenia zamówienia – Dz. U. 2016 poz. 1126) Wykonawca oferujący produkty zgodne z opisem Zamawiającego (zgodne z normami określonymi w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku składania żadnych dokumentów w tym zakresie. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany taką informację wpisać w formularzu ofertowym (załączniku nr 1 do SIWZ) Jeśli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy: 11. Wykonawcy, mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 11.1. Jeżeli, Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 1) w ust. 7 pkt. 7.2. – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt. 5; 2) w ust. 7 pkt. 7.3. – 7.5. – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie lub odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, Dokumenty, o których nowa w punkcie 10.1 ppkt.1 i 2 b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Dokument, o których nowa w punkcie 10.1. ppkt. 2 a) powinny być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące; 11.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 10.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, że wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Ustęp 11 stosuje się. 11.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 12. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów. 13. Oświadczenia i dokumenty, wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126), zwanym dalej „rozporządzeniem ws. dokumentów" oraz - w odniesieniu do Jednolitego Dokumentu - wymagania określone w rozporządzeniu Wykonawczym Komisji (UE) 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016 r. ustanawiającym standardowy formularz jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (Dz. U. L 3/16 z 6.1.2016).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach