Przetargi.pl
Stara Kamienica, ruiny zamku (XVI w.) ratownicze zabezpieczenie kamiennego łukowego przyziemia zamku – etap III

Gmina Stara Kamienica ogłasza przetarg

  • Adres: 58-512 Stara Kamienica, Stara Kamienica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 75 14 337 , fax. 75 75 14 337
  • Data zamieszczenia: 2019-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stara Kamienica
    Stara Kamienica 41
    58-512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie
    tel. 75 75 14 337, fax. 75 75 14 337
    REGON: 23082173000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starakamienica.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Stara Kamienica, ruiny zamku (XVI w.) ratownicze zabezpieczenie kamiennego łukowego przyziemia zamku – etap III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest ratownicze zabezpieczenie kamiennego łukowego przyziemia zamku w Starej Kamienicy. Zakres zadania obejmuje: I. Oczyszczenie i odgruzowanie pomieszczeń piwnic nr 4 i 5 przyziemia oraz roboty ziemne związane z oczyszczeniem terenu nad przyziemiem, ok. 38 m3 wewnątrz pomieszczeń piwnic ok. 390 m3 na zewnątrz na sklepieniu oraz załadunek i transport urobku we wskazane miejsce na terenie budowy. II. Oczyszczenie i odgruzowanie pomieszczenia piwnicy nr 7 przyziemia oraz roboty ziemne związane z oczyszczeniem terenu nad przyziemiem. Wewnątrz pomieszczenia ok.50m3 usunięcie ręczne, zewnątrz na sklepieniu ok. 87m3 oraz przy ścianie zewnętrznej wzdłuż fosy ok.39m3 przy murze pomieszczenia nr 7. Transport urobku w wyznaczonym miejscu na terenie budowy. III.Segregacja wydobytego materiału celem odzyskania materiału archeologicznego i budulca do wykorzystania przy wzmacnianiu stropów i murów – ok. 604 m3, IV. Zabezpieczenie uszkodzonego kamiennego stropu przyziemia nad piwnicami nr 4,5,7: zamurowanie otworu w stropie ok.1,5m3, wykonanie izolacji nad pomieszczeniami 4,5,7, powierzchnia posadzki pomieszczenia nr 4,5,7 ok. 177,30 m2 ( EPDM – ok. 177m2) , zabezpieczenie i wzmocnienie muru kamiennego do poziomu 0,3m nad poziom 0 wraz z odtworzeniem otworu okiennego przy wieży (4,5x2=9x1,25=11,25m3) V. Zabezpieczenie otworów okiennych wraz z likwidacją wyrw i uzupełnieniem muru – szt. 5. Uzupełnienie i wzmocnienie muru zewnętrznego kamiennego pomieszczeń 4 i 5 ok. 76m3 (14,20x3x1,8). Zaprawa murarska wapienna z dodatkiem 10% cementu trasowego bez fugowania. Wykonanie czapy z zaprawy cementowo-wapiennej na fragmencie muru w celu zabezpieczenia. 14,20mbx1,8m=25,56m2x0,10=2,55m3. Uzupełnienie i wzmocnienie muru kamiennego do poziomu 0,3m nad poziom 0 wraz z odtworzeniem otworu okiennego przy wieży (4,5x2=9x1,25=11,25m3). Wykonanie okratowania otworów okiennych z pręta stalowego kwadratowego. VI. Zabezpieczenie stropów przyziemia nr 4,5,7 nad piwnicami przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych powierzchnia ok. 177m2. Wykonanie izolacji stropu: zagęszczenie podbudowy i wykonanie chudziaka 17,7m3 beton, folia budowlana +mata EPDM wywinięta na mury na zakład ponad poziom 0 ok. 30cm (EPDM), warstwa drenażowa z dren i żwiru frakcji od 4-8mm min. 10cm grubości czyli 25,9m3, żygacze z piaskowca 2 szt. na jedno pole 4-6 szt., geowłóknina na zakład z wywinięciem do poziomu ziemi ok. 315 m2, oraz ziemia 20 cm obsiana trawą ( 259m2x0,20=51,8m3) VII. Nadzór archeologiczny 2. Powyższy zakres ma charakter poglądowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową. W przypadku użycia w jakimkolwiek miejscu dokumentacji projektowej nazw producentów, znaków, nazw towarowych pochodzenia, o których mowa w art. 29 ust. 3 upzp. bądź norm aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 i ust.3 upzp. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Mają one charakter poglądowy, a których wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu. Zgodnie z art. 30 ust. 5 upzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyroby, urządzenia, materiały, roboty budowlane spełniają funkcję i wymagania techniczne opisane w Dokumentacji projektowej. W takim przypadku, do wykonawcy należy wykazanie, że oferowane przez niego wyroby, materiały lub urządzenia spełniają wymagania techniczne pod kątem przydatności (funkcji jaką mają spełniać) i parametrów technicznych wyrobów, materiałów lub urządzeń przywołanych w Dokumentacji projektowej. Zapis Polskie Normy użyty w Specyfikacjach należy rozumieć jako „Polskie Normy i ich odpowiedniki”, których wymagania techniczne są zgodne z normami międzynarodowymi. W każdym miejscu w Dokumentacji projektowej, po każdym wyrazie wskazującym na konkretny wyroby materiał lub urządzenie poprzez określenie nazwy producenta, znaku, nazwy towaru lub pochodzenia Zamawiający dodaje wyrazy: lub równoważny. Przez pojęcie równoważny Zamawiający rozumie każdy inny materiał, wyrób, który spełnia podstawowe funkcje techniczne, w tym m.in. wytrzymałościowe, użytkowe, funkcjonalne, odpowiadający co najmniej przywołanym w Dokumentacji projektowej. 6. Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 50 % osób zatrudnionych przy realizacji przedmiotu zamówienia: robót budowlanych w obiektach zabytkowych. Czynności polegać będzie na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z 26.06.1974 r. - Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn.zm.) 6.1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę do wyżej wymienionych czynności powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku każdorazowej zmiany personalnej osób wykonujących ww. czynności Wykonawca jest zobowiązany bez wezwania do aktualizacji oświadczenia oraz przedłożenia odpowiedniej umowy/ów, o których mowa w podpunkcie 6. 6.2. Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: 6.2.1. wykaz osób, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia ze wskazaniem, które z wymienionych osób zatrudnione są w oparciu o umowę o pracę. Wykaz zawierać musi informacje jednoznacznie wskazujące osobę pracownika oraz zakres wykonywanych przez niego czynności. Nieprzedłożenie wykazu w wyżej wymienionym terminie skutkować będzie uznaniem przez Zamawiającego, iż Wykonawca uchyla się od podpisania umowy, a następnie Zamawiający zatrzyma mu wadium na podstawie art. 46 ust. 5 pkt. 1.3 UPZP. Jeżeli Wykonawca będzie uchylał się od przedłożenia wykazu, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, zgodnie z art. 94 ust. 3 UPZP. W celu sporządzenia wykazu osób, wykonawca może posłużyć się ponownie wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 6.3. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania co najmniej 50% osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności szczegółowo określonych w ww. podpunkcie 6. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów oraz dokonywania ich oceny, b. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogu, c. zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 50% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności szczegółowo określonych w podpunkcie 6, dla których wskazano sposób zatrudnienia na podstawie o pracę. a. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy /umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności szczegółowo określone w podpunkcie 6, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 6.5. Z tytułu niespełnienia, na etapie realizacji przedmiotu Umowy, przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę co najmniej 50% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności: robót budowlanych w obiektach zabytkowych. Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w rozdziale II. Wzór umowy - § 12. 7. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres rzeczowy prac ujęty w Dokumentacji projektowej, określony przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej - dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia objętego postępowaniem, bez względu na trudności i nie przewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Załączony przedmiar robót ma charakter orientacyjny i należy go traktować jako materiał pomocniczy w szybkim i ogólnym rozeznaniu zakresu rzeczowego i rozmiaru przedsięwzięć objętych projektem i który nie jest podstawą do ustalenia ceny oferty. Orientacyjny przedmiar robót nie stanowi treści SIWZ. Z uwagi na fakt, że za wykonanie przedmiotu zamówienia przyjęto formę wynagrodzenia ryczałtowego, wykonanie przedmiaru robót do ustalenia wysokości ryczałtu leży po stronie Wykonawcy 8. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek sprzeczności lub rozbieżności pomiędzy zapisami w Dokumentacji projektowej - wykonawcę obowiązują zapisy w kolejności: Projekt budowlany, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. 9. Wymagany okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia objętego zakresem przedmiotu zamówienia – minimum 60 miesięcy – licząc wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Zamawiający nie stawia warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach