Przetargi.pl
Sprawowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego nadzoru inwestorskiego nad budową kompleksu oświatowego przedszkolno-szkolnego wraz z infrastrukturą zewnętrzną przy ul. Zaruby w Warszawie.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-777 Warszawa, al. Komisji Edukacji Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 71 01 , fax. 22 443 71 02
  • Data zamieszczenia: 2019-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów
    al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02-777 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 71 01, fax. 22 443 71 02
    REGON: 15259640000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprawowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego nadzoru inwestorskiego nad budową kompleksu oświatowego przedszkolno-szkolnego wraz z infrastrukturą zewnętrzną przy ul. Zaruby w Warszawie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: sprawowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego nadzoru inwestorskiego nad budową kompleksu oświatowego przedszkolno-szkolnego wraz z infrastrukturą zewnętrzną przy ul. Zaruby w Warszawie. Nadzór inwestorski nad budową kompleksu oświatowego przedszkolno-szkolnego przy ul. Zaruby w Warszawie obejmuje czynności wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2018.1202) w niżej wymienionych specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, 4) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, 5) inżynieryjnej drogowej, oraz w zakresie robót ogrodniczych. Szczegółowy zakres rzeczowy objęty nadzorem inwestorskim opisuje dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik Nr 1 do niniejszego postepowania. 1. Informacje ogólne 1.1. Lokalizacja terenu inwestycji. Inwestycja prowadzona będzie na działkach nr ewid. 64/10, 72.17, 72/8, 72/11, 74/8, 75/1, oraz części działek 64/8, 72/7, 72/10, 72/16, 74/7 z obrębu 1-11-13 Warszawa. Działka stanowi własność m. st. Warszawy. Teren objęty opracowaniem od strony północnej, graniczy z ul. Iwanowa-Szajnowicza, od wschodniej z ul. Zaruby. Działka, na której zostanie zrealizowany kompleks oświatowy przedszkolno-szkolny nie jest zagospodarowana kubaturowo. Teren działek budowlanych na których zlokalizowana jest inwestycja jest terenem o dużej różnicy wysokości na jego krawędziach. Teren jest częściowo zadrzewiony. Możliwa obsługa komunikacyjna z ul. Zaruby (droga publiczna) oraz ul. Iwanowa-Szajnowicza (droga wewnętrzna). 1.2. Istniejące uwarunkowania. Zamawiający informuje, że dla zrealizowania inwestycji posiada ostateczną Decyzję Nr 230/D/18 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 10.10.2018 r. o pozwoleniu na budowę – Załącznik Nr 2 do SIWZ. 2. Parametry określające wielkość obiektu i zakres robót budowlanych 2.1.Zestawienie powierzchni i kubatury projektowanej zabudowy  powierzchnia użytkowa – 6 974,75 m²  powierzchnia netto – 8 463,39 m2  powierzchnia całkowita – 11 087,12 m2 (łącznie nadziemna i podziemna)  powierzchnia zabudowy – 3 910,18 m2  kubatura – 47 517,86 m3  liczba kondygnacji nadziemnych – 1 do 3  liczba kondygnacji podziemnych – 1  wysokość budynku – 14,95 m 2.2. Funkcja obiektu Projektowany kompleks oświatowy został podzielony funkcjonalnie na dwie części: przedszkole i szkołę podstawową. Część przedszkolna została zlokalizowana od strony zachodniej, część szkolna od strony wschodniej. Budynek jest zorganizowany wokół dwóch osobnych dziedzińców - dla szkoły i dla przedszkola. Całość opada tarasowo w kierunku południowo-zachodnim umożliwiając optymalne nasłonecznienie światłem dziennym wszystkich pomieszczeń. Główne wejście do szkoły zlokalizowano od ul. Zaruby, do przedszkola od strony ul. Iwanowa-Szajnowicza. Dojazd i parkingi dla obu instytucji zlokalizowano od strony północnej (od ul. Iwanowa-Szajnowicza). Od strony północnej zaprojektowano również podjazd gospodarczy (dostawy dla kuchni, wywóz odpadów) oraz wjazd do garażu podziemnego. Dodatkowo od strony południowej przewidziano dojazd gospodarczy dla strefy zewnętrznej - placów zabaw. Budynek został zaprojektowany tak, aby wyraźnie oddzielić funkcjonowanie szkoły i przedszkola. Obie placówki posiadają niezależne wejścia, dziedzińce, główne bloki edukacyjne i strefy rekreacyjne. Elementem łączącym szkołę i przedszkole jest blok kuchenny. Kompleks oświatowy całkowicie dostępny dla osób niepełnosprawnych. Uwaga: Wyposażenie technologiczne bloku żywieniowego nie jest przewidziane w ramach niniejszego zamówienia. Szkoła Podstawowa: Przy głównym wejściu do szkoły znajduje się portiernia ze stanowiskiem woźnego i ochrony. Wydzielono osobno szatnie dla klas 1-3 na lewo od wejścia oraz 4-8 na prawo. Za zespołem szatni klas 4-8 zlokalizowano jadalnię (na ok. 130 osób) oraz kuchnię wraz z zapleczem technologicznym. Na lewo od wejścia głównego na parterze szkoły wokół dziedzińca rozmieszczono pomieszczenia świetlic, sal lekcyjnych, małą salę gimnastyczną, toalety przeznaczone dla najmłodszych uczniów. Na kondygnacji 2 (piętro 1) zlokalizowano część sportową szkoły, w tym salę gimnastyczną (sala maksymalnie 300 osób) wraz z zespołem magazynów, toalet i przebieralni, a także bibliotekę, świetlice, sale lekcyjne, pomieszczenia administracyjne, pokoje psychologa, pedagoga i logopedy, toalety oraz wentylatornie. Na kondygnacji 3 w dwóch skrzydłach przedzielonych funkcjonalnie kubaturą sali gimnastycznej zlokalizowano pozostałe sale lekcyjne, w tym pracownie i pomieszczenia pomocnicze sal, toalety i wentylatornie. Komunikację pomiędzy kondygnacjami zapewniono poprzez dwie klatki schodowe wraz dźwigami osobowymi (opis dźwigów wg dalszej części niniejszego opisu). Przedszkole: Przy głównym wejściu do przedszkola znajduje się portiernia ze stanowiskiem woźnego i ochrony, szatnię. Na lewo od wejścia głównego na parterze przedszkola zlokalizowano część administracyjną wraz z zespołem toalet. Na prawo od wejścia głównego na parterze przedszkola wokół dziedzińca rozmieszczono pomieszczenia świetlic, sal dydaktycznych, salę rekreacyjno-ruchową, toalety przeznaczone dla najmłodszych dzieci. Na kondygnacji 2 (piętro 1) zlokalizowano pozostałe sale dydaktyczne, pokoje psychologa i logopedy, toalety oraz archiwum, etc. Komunikację pomiędzy kondygnacjami zapewniono poprzez dwie klatki schodowe, w tym jedna z dźwigiem osobowym (opis dźwigów wg dalszej części niniejszego opisu). Zakładana liczba użytkowników Przedszkole: 8 oddziałów po 25 dzieci – 200 dzieci Zatrudnienie przyjęto: ok. 34 os w tym: 16 nauczycieli, 1 dyrektor, 1 wicedyrektor, 8 woźnych oddziałowych, 4 pomoce nauczyciela, 1 referent, 1 pomoc administracyjna 2 dozorców Szkoła Podstawowa: 16 oddziałów ok 26 uczniów w klasie – 420 uczniów Zatrudnienie przyjęto: ok. 48 os. w tym: 36 nauczycieli, 2 os portier, 1 os. sekretariat, dyrektor, 1 wicedyrektor, 1 os kierownik administracyjny, 1 psycholog, 1 pedagog, 1 logopeda, 1 pielęgniarka, 1 os. obsługa biblioteki, 2 woźnych, Kuchnia Zatrudnienie do 7 os. na zmianie ( dot. pracowników kuchni) 2.3. Instalacje wewnętrzne sanitarne: • Instalacja wodno-kanalizacyjna; • Instalacja hydrantowa; • Instalacja ciepłej wody użytkowej; • Instalacja centralnego ogrzewania; • Instalacja ciepła technologicznego; • Instalacja wentylacji mechanicznej; • Instalacja gazowa. 2.4. Instalacje elektryczne i niskoprądowe: • Instalację oświetlenia podstawowego i gniazd wtykowych 230V ogólnych; • Instalację oświetlenia awaryjnego; • Instalację gniazd wtykowych komputerowych; • Instalację siłową; • Instalację uziemiającą i odgromową; • Instalację ochrony przeciwprzepięciowej; • Instalację ochrony przeciwporażeniowej; • Instalację oświetlenia zewnętrznego (oświetlenie terenu i boisk sportowych); • system telewizji dozorowej CCTV; • instalacja wideofonu; • system teleinformatyczny; • Instalacja dzwonków sygnalizacyjnych. 2.5. Przyłącza, instalacje i urządzenia sanitarne • Woda na potrzeby socjalno-bytowe, technologiczne i wewnętrznej instalacji ppoż. doprowadzona będzie do obiektu projektowanym przyłączem do sieci wodociągowej w ul. Iwanowa-Szajnowicza; • Ścieki technologiczne z bloku żywieniowego i z odwodnienia garażu przed wprowadzeniem do odbiornika podczyszczone będą w separatorze tłuszczu i separatorze ropopochodnych. Urządzenia te zlokalizowane będą w budynku w wydzielonym na poziomie -1 pomieszczeniu technicznym; • Woda do zewnętrznego gaszenia pożaru zapewniona będzie z hydrantów na projektowanym przewodzie wodociągowym DN 150 w ul. Iwanowa – Szajnowicza, na istniejącym przewodzie wodociągowym DN 200 w ul. Zaruby i istniejącym przewodzie wodociągowym DN 250 w ul. Iwanowa-Szajnowicza; • Centralne ogrzewanie budynku instalacją wewnętrzną poprzez węzeł cieplny zasilany z projektowanej w ul. Iwanowa-Szajnowicza miejskiej sieci ciepłowniczej. Realizacja węzła cieplnego i przyłącza cieplnego w ramach niniejszego zamówienia; • Ciepła woda użytkowa na cele socjalno-bytowe i technologiczne przygotowywana będzie w dwufunkcyjnym węźle cieplnym zasilanym z projektowanej w ul. Iwanowa-Szajnowicza miejskiej sieci ciepłowniczej; • Wody opadowe z odwodnienia dachów, tarasów, i dziedzińców wewnętrznych magazynowane będą w zbiorniku retencyjnym zlokalizowanym w części podpiwniczonej obiektu, a następnie odprowadzane; • Odwodnienie terenu od strony północnej działki odprowadzane będzie do kanalizacji deszczowej w ul. Iwanowa-Szajnowicza; • Gaz ziemny na potrzeby urządzeń kuchennych z sieci miejskiej - przyłącze gazowe poza zakresem zamówienia (realizuje MOZG). 2.6. Przyłącza elektroenergetyczne i teletechniczne • Elektroenergetyka - budynek zasilany będzie z projektowanego złącza kablowego – przyłącze energetyczne oraz wyposażenie pomieszczenia trafostacji poza zakresem niniejszego zamówienia (realizuje Innogy); • Przyłącze teletechniczne - dla potrzeb włączenia projektowanego budynku do sieci telefonicznej, należy wybudować przyłącze kanalizacji telekomunikacyjnej. 3. Komunikacja i miejsca parkingowe 3.1. Projektowana komunikacja Obsługę komunikacyjną inwestycji stanowią znajdujące się na jej terenie drogi wewnętrzne, parkingi wewnętrzne i chodniki. Połączenie z drogami publicznymi zapewniono poprzez zjazd od strony ul. Zaruby oraz trzema dojazdami poprzez drogę wewnętrzną, ul. Iwanowa-Szajnowicza do ul. Zaruby. 3.2. Miejsca postojowe dla samochodów. Na terenie kompleksu oświatowego zaprojektowano 23 miejsca postojowe w tym dwa wydzielone miejsca dla os. niepełnosprawnych (jedno w garażu podziemnym, jedno przed wejściem do przedszkola): • 22 miejsca zlokalizowano w garażu podziemny • 1 miejsca przed wejściem do bud. przedszkola Dodatkowo na terenie inwestycji zaprojektowano 3 miejsca kiss&ride dla chwilowego postoju dostępne dojazdami od str. ul. Iwanowa-Szajnowicza. 3.3. Miejsca postojowe dla rowerów W projekcie przewidziano 96 miejsca postojowe dla rowerów ( 48 stojaków dwustronnych), w tym: • 8 miejsc na terenie przedszkola • 8 miejsc w garażu podziemnym • 8 miejsc przy placu gospodarczym • 16 miejsc w podcieniu głównego wejścia do szkoły • 56 wzdłuż elewacji północnej części szkolnej 4. Elementy zagospodarowania Terenu 4.1. Niwelacja terenu Przewidziano dostosowanie terenu istniejącego do potrzeb zamierzenia inwestycyjnego. Ze względu na wyniesienie terenu przeznaczonego pod budowę kompleksu względem okolicznych ulic i chodników oraz konieczność powiązania projektowanego kompleksu z istniejącymi i projektowanymi ulicami, chodnikami i ścieżkami rowerowymi wzdłuż ul. Zaruby i ul. Iwanowa-Szajnowicza, przewidziano częściową niwelację powierzchni terenu w strefie środkowej i zachodniej. Dodatkowo ze względu na układ funkcjonalny budynku oraz konieczność zapewnienia dostępności kompleksu dla os. niepełnosprawnych oraz powiązanie z układem drogowym (przy zachowaniu normatywnych spadków dla dróg i chodników) przewidziano częściową niwelację terenów zielonych od strony zachodniej (w postaci stabilizowanej skarpy), przeznaczonych w przyszłości wg MPZP na ciąg pieszo rowerowy. Masy ziemne z wykopów oraz z części terenów objętych niwelacją, nadające się do ponownego użycia, zostaną wykorzystane ponownego ukształtowania zagospodarowania terenu (po uprzednim oczyszczeniu z gruzu oraz odpowiednim zagęszczeniu mechanicznym). Masy gruntów nienadających się do ponownego użycia (brak możliwości zagęszczenia, grunty słabo i trudno przepuszczalne – gliny) zostały przewidziane do wywiezienia. Ocena jakości gruntu powinna zostać dokonana przez uprawnionego geologa po wykonaniu wykopów na budowie. W projekcie nie przewiduje się wykorzystania gruntów z wykopów jako podbudowa pod fundamenty. Wierzchnia warstwa gruntu tzw. humus przewidziana do ponownego wykorzystania przy zagospodarowaniu obszarów zielonych na terenie kompleksu. Pagórki trawiaste i skarpy Pagórki ukształtować z ziemi z wykopów po uprzednim zagęszczeniu i ustabilizowaniu mechanicznym. Nachylenie skarp na pagórkach kształtować w miarę możliwości w zakresie 1:3 – 1:4. Stopnie żelbetowe stanowiące siedziska na pagórku ułożyć tarasowo na zagęszczonym gruncie. 4.2. Place zabaw Część przedszkolna budynku składa się z dwukondygnacyjnej bryły frontowej i jednokondygnacyjnej części od strony południowej (przeznaczonej na sale przedszkolne) oraz wewnętrznego dziedzińca pełniącego funkcję placu zabaw. Od strony południowej zaprojektowano drugą część placu zabaw, wydzielonego od części szkolnej i terenów zewnętrznych zielenią i ażurowym ogrodzeniem. Dodatkowo nad częścią parterową zaprojektowano zielony taras dostępny bezpośrednio z kondygnacji drugiej albo schodami zewnętrznymi z poziomu dziedzińca. Taras ten przeznaczony dla przedszkolaków będzie pełnił funkcję dodatkowej przestrzeni rekreacyjnej. Place zabaw dla dzieci zostaną wyposażone w urządzenia i zabawki uniwersalne dla dzieci z różnych grup wiekowych, pod kątem zabaw kreatywnych i integracyjnych. Cześć szkolna budynku podobnie jak przedszkole została zaprojektowana wokół wewnętrznego, otwartego dziedzińca pełniącego funkcję rekreacyjną dla dzieci uczęszczających do szkoły. Plac zabaw dla dzieci klas 1-3 zaprojektowany od strony południowej, zostanie wydzielony od terenu przedszkola i terenów zewnętrznych zielenią i ażurowym ogrodzeniem. Dodatkowo na kondygnacji 3 od strony południowej zaprojektowano zielony taras pełniący funkcję rekreacyjną, dostępny z komunikacji i sal lekcyjnych. Na terenie placu zabaw zaprojektowano 2 pagórki jako urozmaicenie rzeźby terenu. Tarasy na dziedzińcu przedszkola i szkoły z desek kompozytowych posadowione na żelbetowych słupkach fundamentowych. Na słupkach przekładka pod legary z papy. Legary systemowe na nich dystansowe podkładki, do których przykręcane są deski kompozytowe, grubości 2,4 cm, wyposażone w kapinosy uniemożliwiające podciekanie wody. Pokłady zakończone obwodowo deską maskującą. Wejście na tarasy wykonane z prefabrykowanych stopni żelbetowych. Nawierzchnia placów zabaw syntetyczna. Wszystkie urządzenia zabawowe powinny posiadać Europejski Atest Bezpieczeństwa i certyfikat bezpieczeństwa zastosowanego materiału, powinny być odporne na oddziaływania atmosferyczne i intensywne użytkowanie. Urządzenia muszą posiadać certyfikat TÜV potwierdzający zgodność z normą EN 1176. 4.3. Ogrodzenie od strony południowej i zachodniej Ogrodzenie wykonane z profili stalowych okrągłych analogicznie jak ogrodzenie na tarasach budynku, częściowo na podmurówce żelbetowej, częściowo zamocowane do murków oporowych od strony południowej i zachodniej. Wysokość ogrodzenie 110 cm plus podmurówka 10 cm. Przęsła z profili stalowych okrągłych zakończenie od góry i dołu płaskownikiem. Słupki profil stalowy pełny w rozstawie min. 150 cm, zakotwione w żelbetowej podmurówce lub murku oporowym. Furtka wyposażona w klamkę i zamki (z domofonem). Słupki bram i furtek z profili analogicznie jak przęsła. Murku oporowe, poziom posadowienia wg projektu konstrukcji. Widoczne krawędzie fundamentu fazowane. 4.4. Elementy małej architektury • Schody na górce zielonej • Pochylnie • Ławki i siedziska • Kosze na śmiecie • Poidełka zewnętrzne 5. Gospodarka zielenią. Na terenie objętym realizacją zostało zinwentaryzowanych 22 drzewa i 1 krzew. Wszystkie drzewa oraz jeden krzew zakwalifikowano do wycinki ze względu na kolizję z projektowanym zagospodarowaniem terenu. Przedmiot zamówienia obejmuje usunięcie kolidujących nasadzeń na podstawie decyzji pozwolenia na usunięcie drzew i krzewu, którą pozyska Zamawiający (obecnie w trakcie procedowania). Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie po zakończeniu budowy terenów zielonych wokół budynku, w patio oraz na części dachów. Projektowana roślinność to drzewa (w ramach nasadzeń kompensacyjnych na terenie inwestycji planuje się posadzenie 23 drzew), krzewy, byliny i łąki kwietne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa ww treść, która będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy oraz: - wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ; - dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 10 000,00 złotych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta powinna składać się z: a) wypełnionego Formularza ofertowy - wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ; b) oryginału potwierdzenia wniesienia wadium w formie innej niż pieniężnej, a dopuszczalnej zgodnie z pkt. od 13.2. lit. b) do 13.2. lit. e) SIWZ, c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu odpowiednio w zakresie Zadania na jakie składa ofertę, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokumentu (np. pełnomocnictwa) - jeżeli oferta, w tym wszelkie oświadczenia i dokumenty - zostaną podpisane przez osobę albo osoby działające na podstawie pełnomocnictwa. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu o którym mowa w pkt 10.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1. lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy – wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożonym oświadczeniem, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Dokumenty podmiotów zagranicznych Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9 i 10 SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 4. Oferta wspólna: Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2) Oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, c) ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. 3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4) W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną osobno). 5) Oświadczenia, wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 6) Oświadczenie, o którym mowa w pkt 10.1. lit. c) i 10.2. SIWZ każdy z uczestników oferty wspólnej składa indywidualnie. 7) Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez pełnomocnika. 8) Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt. 12.7) SIWZ, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców. 9) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach