Przetargi.pl
Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia pn. „Rozwój infrastruktury edukacyjnej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Łopusznie poprzez budowę obiektu i zakup wyposażenia” w formule „zaprojektuj i wybuduj”

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 w Łopusznie ogłasza przetarg

  • Adres: 26070 Łopuszno, ul. Konecka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 3914025, 695799197 , fax. 413 914 927
  • Data zamieszczenia: 2018-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 w Łopusznie
    ul. Konecka 2
    26070 Łopuszno, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 3914025, 695799197, fax. 413 914 927
    REGON: 29267910000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsp5lopuszno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia pn. „Rozwój infrastruktury edukacyjnej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Łopusznie poprzez budowę obiektu i zakup wyposażenia” w formule „zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie nadzoru inwestorskiego poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej (wyznaczonym na koordynatora), b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nad realizacją zamówienia pn.: „Rozwój infrastruktury edukacyjnej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Łopusznie poprzez budowę obiektu i zakup wyposażenia” w formule „zaprojektuj i wybuduj” w okresie realizacji inwestycji oraz w okresie gwarancji. 2. Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1332 z późn. zm.) i właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, zatwierdzonej dokumentacji projektowej, prawomocnego pozwolenia na budowę, umowy zawartej z Wykonawcą „zaprojektuj i wybuduj” oraz innych czynności określonych przez Zamawiającego. 3. Wykonawca poprzez ustanowionych inspektorów nadzoru inwestorskiego będzie wykonywał czynności określone w art. 25 – 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1332 z późn. zm.). 4. Do innych obowiązków Wykonawcy należą w szczególności: 1) W przypadku zmian Harmonogramu Rzeczowo-Finansowego na realizację zamówienia, stanowiącego załącznik do umowy z Wykonawcą „zaprojektuj i wybuduj”, uczestniczenie w uzgadnianiu tych zmian; 2) Znajomość dokumentacji projektowej opracowywanej przez Wykonawcę „zaprojektuj i wybuduj”; 3) Uczestniczenie w przekazaniu placu budowy Wykonawcy „zaprojektuj i wybuduj”; 4) Zapewnienie ciągłości świadczonej usługi w przypadku nieobecności ustanowionych inspektorów nadzoru; 5) Reprezentowanie Inwestora – Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, umową z Wykonawcą „zaprojektuj i wybuduj” i obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami techniczno-budowlanymi; 6) Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów, stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwości wykonanych robót (zakresu, jakości, w szczególności potwierdzenie w dzienniku budowy zapisów kierownika budowy w trakcie realizacji oraz gotowości robót podlegających odbiorom); 7) W czasie każdorazowego pobytu na budowie Wykonawca ma obowiązek bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzania bytności poprzez dokonywanie w nim stosownego zapisu; 8) Uczestniczenie we wszystkich czynnościach, do których jest zobowiązany Zamawiający, a dotyczących realizowanych robót budowlanych, w tym uczestniczenie w naradach technicznych organizowanych przez którąkolwiek ze stron procesu inwestycyjnego; 9) Zgłaszanie zastrzeżeń do dokumentacji projektowej i dokonywanie stosownych uzgodnień lub wyjaśnień; 10) Na wniosek Zamawiającego informowanie go o postępie robót na budowie, o wszelkich okolicznościach, mogących mieć wpływ na terminowość i poprawność wykonywanych robót przez Wykonawcę „zaprojektuj i wybuduj” oraz o zaistnieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej; 11) Rozstrzyganie z kierownikiem budowy w porozumieniu z Zamawiającym wątpliwości natury technicznej, powstałych w trakcie realizacji robót; 12) Pobyt na placu budowy w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór – min. 1 raz w tygodniu; 13) Przyjazd na plac budowy w terminie do 3 godzin od zawiadomienia przez Zamawiającego w nagłych, nieprzewidzianych przypadkach; 14) W przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót, Wykonawca zwraca na to uwagę kierownikowi budowy, dokonując stosownego wpisu w dzienniku budowy i żąda dokonania poprawek oraz zawiadamia niezwłocznie Zamawiającego, a jeżeli jest to konieczne, wstrzymuje wykonanie robót; 15) Sprawdzanie jakości wbudowanych materiałów i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów i wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, przez co rozumie się sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań), dotyczących dostarczonych materiałów. Wykonawca dokonuje ich oceny jakości na placu budowy przed ich wbudowaniem w formie pisemnej opinii na Karcie Zatwierdzenia Materiału. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości materiału przewidzianego do wbudowania, Wykonawca ma obowiązek żądania od Wykonawcy „zaprojektuj i wybuduj” odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany „wadliwego” materiału, jak również niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałym fakcie; 16) Sprawdzanie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę „zaprojektuj i wybuduj” dokumentów i zaświadczeń oraz badań, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru; 17) Sprawdzanie, potwierdzanie prawidłowości i kompletności dokumentacji rozliczeniowej przedkładanej przez Wykonawcę „zaprojektuj i wybuduj” oraz prawidłowości i kompletności dokumentacji powykonawczej; 18) Uczestniczenie w odbiorach częściowych, stanowiących podstawę rozliczenia wykonanych robót przez Wykonawcę „zaprojektuj i wybuduj” oraz udział w czynnościach odbioru końcowego, stanowiących podstawę rozliczenia końcowego wykonania zamówienia przez Wykonawcę „zaprojektuj i wybuduj”; 19) Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót w dokumentach rozliczeniowych przekazywanych przez Wykonawcę „zaprojektuj i wybuduj” Zamawiającemu; 20) Kontrola prawidłowości zafakturowania wykonanych robót (zakresu i wartości wykonanych robót); 21) Uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych i pogwarancyjnych oraz w razie konieczności, nadzorowanie usuwania stwierdzonych wad i usterek. 5. Wykonawca nie może samodzielnie podejmować decyzji, mających wpływ na wzrost kosztów nadzorowanego zadania inwestycyjnego, jak również nie jest upoważniony do zlecania dodatkowych robót bez zgody Zamawiającego. 6. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Łączenie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i kierownika budowy jest niedopuszczalne; 2) Z uwagi na ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia jako koordynatora ich czynności na budowie inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; 3) Bez pisemnej zgody Zamawiającego Wykonawca nie jest upoważniony do wprowadzania żadnych zmian, skutkujących zmianą warunków umowy zawartej z Wykonawcą „zaprojektuj i wybuduj”; 4) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego; 5) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej; 6) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt transport w celu dotarcia na budowę lub na miejsce narad; 7) Wykonawca zobowiązuje się do posiadania telefonu komórkowego (każdy z inspektorów), umożliwiającego szybki i bezpośredni kontakt, a w razie konieczności codzienny telefoniczny kontakt z Zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji. 7. Informacje o inwestycji będącej przedmiotem nadzoru inwestorskiego. 1) Adres inwestycji: działki o nr ewid. 92/7, 92/70, 92/71, 92/72, 92/73, 92/74, 92/77, ul. Konecka 2, 26 – 070 Łopuszno, powiat kielecki, województwo świętokrzyskie; 2) Miejsce narad: plac budowy lub w uzasadnionych przypadkach siedziba Starostwa Powiatowego w Kielcach przy ul. Wrzosowej 44, 25 – 211 Kielce; 3) Parametry techniczne obiektu przedstawione na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego i Koncepcji Urbanistyczno-Architektonicznej:  powierzchnia zabudowy: 3 300m2,  powierzchnia netto: 6 700m2,  długość/szerokość obiektu: 76,88/46,28m,  wysokość do kalenicy: od 9m do 19m,  wysokość w świetle stropu: od 3,55m do 7,21m,  kubatura: 24 0941,5m3; 4) Zakres nadzoru opisany w niniejszym rozdziale dotyczy realizacji zamówienia pn.: „Rozwój infrastruktury edukacyjnej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Łopusznie poprzez budowę obiektu i zakup wyposażenia” w formule „zaprojektuj i wybuduj”, którego zakres i warunki realizacji zostały określone w poniższych dokumentach: a) Program Funkcjonalno-Użytkowy (Załącznik nr 1 do SIWZ) wraz z Koncepcją Urbanistyczno-Architektoniczną (Załącznik nr 2 do SIWZ) opracowane przez biuro projektowe CANEA Sp. z o. o., 25 – 035 Kielce, Al. Legionów 3/4, b) Umowa na realizację inwestycji z Wykonawcą „zaprojektuj i wybuduj” (Załącznik nr 3 do SIWZ), c) Koncepcja Architektoniczna (I etap prac projektowych) opracowana przez Wykonawcę „zaprojektuj i wybuduj” (Załącznik nr 12 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu, przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 14.02.2018r. do godz. 10:00, jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w: • pieniądzu, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych, • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: GETIN BANK nr 66 1560 0013 2979 0199 3000 0007 z dopiskiem: Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia pn. „Rozwój infrastruktury edukacyjnej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Łopusznie poprzez budowę obiektu i zakup wyposażenia” w formule „zaprojektuj i wybuduj” Zamawiający uzna za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu, które przed upływem terminu składania ofert zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Uwaga: Zamawiający informuje, iż zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2000r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1049) wyklucza się dokonywanie wpłat gotówkowych na rachunek Zamawiającego, w kasie banku prowadzącego rachunek Zamawiającego czy też innego banku. 4. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w oryginale w Powiatowym Zespole Szkół w Łopusznie, ul. Konecka 2, 26 – 070 Łopuszno, parter, sekretariat przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją w wymaganej wysokości, c) termin ważności gwarancji (nie krótszy niż termin związania ofertą), d) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: Wykonawca, którego ofertę wybrano: • odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub • zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub • Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 9 poniżej. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Uwaga: Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ponownie wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadku, gdy: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa minimalnych warunków udziału w postępowaniu w przedmiotowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 5 pkt 1) niniejszej SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1) powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, zgodne z treścią Załącznika nr 10 do SIWZ. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (oryginał dokumentu) – według wzoru, stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ. 4) Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 5) Wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekażą Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia – według wzoru, stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu. W sytuacji, gdy ofertę złoży jeden Wykonawca, Wykonawca ten zwolniony jest ze złożenia ww. oświadczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach