Przetargi.pl
Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji: Budowa budynku montażowo-usługowego z instalacją fotowoltaiczną spełniającego wymogi budynku niskoenergetycznego wraz z zagospodarowaniem terenu (budynek nr 11)/ Z-25/VII/2014/PNT

Park Naukowo-Technologiczny "Euro-Centrum" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 40-568 Katowice, ul. Ligocka 103
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 78 34 300 , fax. 32 250 47 85
  • Data zamieszczenia: 2014-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Park Naukowo-Technologiczny "Euro-Centrum" Sp. z o.o.
    ul. Ligocka 103 103
    40-568 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 78 34 300, fax. 32 250 47 85
    REGON: 24078958500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.euro-centrum.com.pl/przetargi/pnt/1
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji: Budowa budynku montażowo-usługowego z instalacją fotowoltaiczną spełniającego wymogi budynku niskoenergetycznego wraz z zagospodarowaniem terenu (budynek nr 11)/ Z-25/VII/2014/PNT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia stanowi sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji: Budowa budynku montażowo-usługowego z instalacją fotowoltaiczną spełniającego wymogi budynku niskoenergetycznego wraz z zagospodarowaniem terenu (budynek nr 11) realizowanej na podstawie: 1. Wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji budowlanej pt.: Budowa budynku montażowo-usługowego w Katowicach przy ulicy Ligockiej 103, na działce nr 16/2,17/11 i 15 na podstawie którego została wydana decyzja o pozwolenie na budowę nr 1264/13 z dnia 25 września 2013 r. Zamawiający przekaże Wykonawcy kserokopię pozwolenia na budowę w dniu zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia. Jednocześnie Zamawiający informuje, że przedmiotowe pozwolenie pozostaje do wglądu Wykonawców w jego siedzibie. 2. Wykonanie robót budowlanych prowadzonych na podstawie dokumentacji wykonawczej pt. Budowa budynku montażowo-usługowego przy ul. Ligockiej 103 w Katowicach na działce nr 16/2, 17/11 i 15, przedmiarów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, w tym: 1) projektów wykonawczych budowlano-konstrukcyjnych wraz z detalami architektonicznymi, w tym projektu żaluzji fasadowych; 2) projektów wykonawczych instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych w tym: a) projektu instalacji elektroenergetycznej; b) projektu instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 90 kWp; c) projektu przyłącza energetycznego; d) przyłączem telekomunikacyjnym; 3) projektów wykonawczych instalacji wodno-kanalizacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych, w tym: a) projektu instalacji wodnej; b) projektu instalacji hydrantowej i kanalizacyjnej; c) projektu przyłącza wodno - kanalizacyjnego; d) projektu przyłącza kanalizacji deszczowej; 4) projektów wykonawczych instalacji grzania i chłodzenia, w tym: a) projektu instalacji grzewczej zasilanej kondensacyjnym kotłem gazowym współpracującym z klimakonwektorami; b) projektu instalacji klimatyzacji z agregatem wody lodowej współpracującą z klimakonwektorami; 5) projektu wykonawczego instalacji wentylacji mechanicznej; 6) projektów wykonawczych instalacji gazowej wraz z projektem źródła ciepła i chłodu, w tym: a) projektu instalacji c.w.u. zasilanej z kotłowni gazowej; b) wewnętrzna instalacja gazowa; 7) projektów wykonawczych instalacji automatyki BMS, w tym: a) projektu instalacji AKPiA podłączonej do sieci BMS całego kompleksu Euro-Centrum; b) oraz projektów innych instalacji niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania budynku; 8) projektu wykonawczego zagospodarowania terenu obejmującego: a) drogi, parkingi i chodniki; b) zieleń; c) oświetlenie zewnętrzne obiektu i terenu; d) ogrodzenie stałe terenu; 9) przedmiary robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla projektów wykonawczych; w związku z Projektem pod nazwą Utworzenie Parku Naukowo - Technologicznego Euro-Centrum - rozwój i zastosowanie nowych technologii w obszarze poszanowania energii i jej odnawialnych źródeł; realizowanym w ramach Osi Priorytetowej 5: Dyfuzja innowacji; Działanie 5.3: Wspieranie Ośrodków Innowacyjności Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka finansowanym ze środków Unii Europejskiej oraz środków budżetu Państwa; w związku z umową o udzielenie wsparcia z dnia 08 października 2010 r. o nr POIG.05.03.00-00-010/10-05. Dokumentacja, o której mowa w pkt. 3.1 siwz będzie udostępniona przez Zamawiającego do wglądu Wykonawcom w siedzibie Zamawiającego przy ul. Ligockiej 103 w Katowicach. Termin wglądu do dokumentacji należy uzgodnić z Sekretarzem Komisji. Wgląd do ww. dokumentacji jest nieodpłatny. Dokumentacja projektowa w części dotyczącej pkt. 3.1.1 siwz została opracowana przez Pana Jakuba Dąbrowskiego prowadzącego działalności pod firmą: Przedsiębiorstwo Projektowo-Budowlane STRUKTON architekt Jakub Dąbrowski z siedzibą w Katowicach przy ul. Ogrodowej 24. Natomiast dokumentacja projektowa w części dotyczącej pkt. 3.1.2. siwz jest aktualnie opracowywana przez Pana Sławomira Kostura prowadzącego działalność pod firmą: PROJEKT GRUPA z siedzibą w Piekarach Śląskich przy ul. Wyzwolenia 74. Termin wykonania zamówienia upływa w dniu 26.08.2014 r. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: w okresie poprzedzającym rozpoczęcie inwestycji: 1. zatrudnienie właściwych branżowych inspektorów nadzoru; 2. sprawdzenie dokumentacji projektowej pod względem zgodności z przepisami obowiązującymi przy budowie budynku montażowo-usługowego, w tym zgłoszenie uwag/rekomendacji/opinii; 3. udział w procedurze odbiorowej dokumentacji projektowej opracowanej przez Pana Sławomira Kostura, w tym zgłoszenie uwag/rekomendacji/opinii - o ile umowa w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia zostanie zawarta przed dokonaniem odbioru przez Zamawiającego dokumentacji projektowej od Pana Kostura; 4. analizowanie i informowanie Zamawiającego o błędach w dokumentacji projektowej dla inwestycji; 5. udział w organizowanym przez Zamawiającego postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia na wykonanie robót budowlanych zmierzających do wybudowania budynku nr 11 - zarówno na etapie jego przygotowania, jak i przeprowadzenia, w szczególności: a) udział w przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia b) udział w przygotowaniu odpowiedzi na pytania Wykonawców w toku postępowania; c) udział w ocenie ofert złożonych przez Wykonawców; 6. przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową; w okresie realizacji inwestycji: 7. udział w przekazaniu placu budowy; 8. prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad robotami, w zakresie zgodności z zatwierdzonymi projektami technicznymi z wymaganiami polskiego prawa budowlanego oraz przepisów szczegółowych. 9. pełnienie roli koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestycyjnego zgodnie z art. 27 prawa budowlanego; 10. analizowanie i informowanie Zamawiającego o błędach w dokumentacji projektowej zauważonych w trakcie wykonywania umowy na roboty, w terminach umożliwiających ich usunięcie przez projektanta, bez opóźnienia terminów zakończenia poszczególnych zadań realizowanych w ramach umowy na wykonanie robót budowlanych; 11. kontrola zgodności terminów realizacji robót z umową o wykonanie robót (sprawdzenie czy wydatki i postęp prac są zgodne z harmonogramem); względnie nad umowami o wykonanie robót w razie wyboru wykonawców robót częściowych; 12. informowanie Zamawiającego, gdyby postęp robót budowlanych nie był zadawalający, o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzania zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane; 13. sprawdzanie zgodności dostaw materiałów budowlanych, instalacyjnych oraz urządzeń przewidzianych przez Wykonawcę robót do wbudowania, zgodnie z umową na roboty, ich zatwierdzanie, kontrola dokumentów jakości: deklaracji zgodności, certyfikatów itp. zgodnie z ustaloną procedurą; 14. organizacja i udział w naradach technicznych dotyczących postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele zaangażowanych w organizację i realizację zadania stron oraz sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu protokołów z tych narad. Narady winny się odbywać przynajmniej raz na tydzień w okresie budowy inwestycji (przewidywany termin: listopad 2014 - czerwiec 2015); 15. zatwierdzanie rysunków wykonawczych i powykonawczych sporządzonych przez Wykonawcę robót budowlanych; 16. kontrola sposobu składowania, przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót; 17. egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych ochrony mienia Zamawiającego znajdującego się w istniejącym budynku oraz utrzymania porządku podczas prowadzenia prac dla inwestycji; 18. nadzór nad przestrzeganiem przez Wykonawcę robót budowlanych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych; 19. monitorowanie zagrożeń dla środowiska; 20. nadzór nad prawidłowym zagospodarowaniem odpadów; 21. sprawdzanie wykonania robót, ustalanie rodzaju i zakresu robót poprawkowych koniecznych do wykonania, powiadamianie Wykonawcy/Wykonawców robót i Zamawiającego o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych; 22. uczestniczenie w próbach rozruchu i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych; 23. dokonywanie odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, odbiorów częściowych na żądanie Zamawiającego oraz niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych; 24. dokonywanie wspólnie z Wykonawcą robót obmiarów wykonanych robót i zatwierdzanie ich ilości; 25. wnioskowanie w przypadku konieczności o dokonanie zmian w dokumentacji projektowej wraz z przedłożeniem nowych założeń projektowych i przedmiarem robót z wyliczeniem kosztów odpowiadającym proponowanym zmianom w porównaniu z ofertą wykonywanych robót; 26. nadzór nad montażem i utrzymaniem w należytym stanie tablic informacyjnych; 27. wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy na roboty; 28. poświadczenie terminu zakończenia robót; 29. nadzór nad Wykonawcą robót budowlanych w zakresie zabezpieczenia dla inwestycji, w przypadku rozwiązania umowy na wykonanie robót w tym udział w przeprowadzeniu inwentaryzacji wykonanych robót; 30. dostarczenie Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót; 31. sporządzenie dokumentacji fotograficznej budowy: przed rozpoczęciem robót, w trakcie realizacji i po zakończeniu robót; 32. udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; 33. weryfikacja i nadzór nad dokumentacją projektową pojawiającej się w trakcie realizowanego zadania inwestycyjnego; 34. na żądanie Zamawiającego sporządzanie i przedłożenie Zamawiającemu raportu o postępie robót, występujących problemach w realizacji umowy na wykonanie inwestycji; w okresie po zakończeniu robót: 35. zatwierdzanie harmonogramu prób i rozruchów końcowych; 36. nadzór nad próbami i rozruchem instalacji w budynku - udział w komisji rozruchowej; 37. sprawdzenie i zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej, w tym sprawdzenie dokumentacji geodezyjnej do naniesienia obiektów na zasoby miejskie, a następnie dostarczenie jej Zamawiającemu; 38. sprawdzenie i zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej przygotowanej do odbioru przez instytucje zewnętrzne, w tym UDT, Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o., Katowickie Wodociągi S.A.; 39. odbiór techniczny zakończonych robót; 40. potwierdzenie na piśmie Zamawiającemu gotowości do odbioru końcowego zadania; 41. przygotowanie dokumentów, powołanie komisji odbioru końcowego, organizacja i udział w pracy komisji, przygotowanie protokołu odbioru końcowego; 42. nadzór nad przygotowaniem kompletu dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie; 43. uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych okresu gwarancji; 44. dokonanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 45. odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad; 46. wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy: 1. Wykonawca będzie informował pisemnie, bezpośrednio i na bieżąco Zamawiającego o problemach, jakie napotkał w trakcie realizacji inwestycji. 2. Wykonawca zaopatrzy zatrudnione przez siebie osoby wykonujące zamówienie (a w tym inspektorów nadzoru) w niezbędne materiały, urządzenia, środki łączności oraz zapewni im niezbędne warunki, wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, jeśli zajdzie taka potrzeba. Zamawiający nie przewiduje dostarczania żadnego sprzętu ani zapewniania jakichkolwiek pomieszczeń dla Wykonawcy. Wykonawca zapewnia je na własny koszt. 3. Wykonawca będzie organizował pracę zatrudnionych przez siebie osób wykonujących zamówienie w taki sposób, aby umowa na roboty wykonywana była zgodnie ze szczegółowym harmonogramem robót; 4. Wykonawca zagwarantuje obecność wymaganych przepisami prawa osób/ Inspektorów Nadzoru poszczególnych branż - wykonujących usługę nadzoru dla określonego rodzaju robót; 5. Wykonawca nie ma żadnego upoważnienia do zwolnienia Wykonawcy robót, z jakichkolwiek jego obowiązków czy odpowiedzialności, wynikających z umowy na roboty. Wykonawca został poinformowany, że ewentualne roboty zamienne lub dodatkowe w stosunku do określonych dokumentacją projektową załączoną do umowy mogą zostać wykonane jedynie po przeprowadzeniu dodatkowego postępowania przetargowego. Wykonawca robót budowlanych nie może przystąpić do wykonania robót zamiennych lub dodatkowych bez otrzymania odrębnego zlecenia. Wykonawca nie może zlecić Wykonawcy robót budowlanych wykonanie robót zamiennych czy dodatkowych. 6. Wykonawca nie ma żadnego upoważnienia do przyznania jakiejkolwiek części robót innemu wykonawcy robót. 7. Wykonawca ma upoważnienie do przyjęcia i zatwierdzania dokumentów budowy przygotowanych przez Wykonawcę robót. 8. W trakcie okresu gwarancyjnego Wykonawca będzie nadal pełnił swoją funkcję i na wezwanie Zamawiającego będzie obecny na miejscu inwestycji w ramach ustalonego wcześniej wynagrodzenia. 9. Do obowiązków Wykonawcy należy zapoznanie się z treścią umów łączących Zamawiającego z osobami realizującymi proces budowy inwestycji, celem właściwego reprezentowania interesów Zamawiającego przy wykonywaniu tych umów; 10.Wykonawca działa w zakresie zgodnym z prawem budowlanym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 9 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) w jednej lub w kilku z niżej wskazanych form: 1. gotówce na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze 25 1020 2313 0000 3602 0192 1493 z adnotacją: wadium Z-25/VII/2014/PNT, 2. gwarancji bankowej (bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie); 3. gwarancji ubezpieczeniowej (bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie). Dowód uiszczenia wadium Wykonawca jest obowiązany dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.euro-centrum.com.pl/przetargi/pnt/1
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 90 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach