Przetargi.pl
„Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad pracami montażowymi obejmującymi montaż instalacji paneli fotowoltaicznych oraz kolektorów słonecznych na terenie Gminy Raków i Gminy Szydłów” w ramach projektu „Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału OZE w wytwarzaniu energii na terenie gmin Raków i Szydłów

Gmina Raków ogłasza przetarg

  • Adres: 26-035 Raków, Ogrodowa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 3535018, , fax. 41 3535018
  • Data zamieszczenia: 2019-01-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Raków
    Ogrodowa 1
    26-035 Raków, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 3535018, , fax. 41 3535018
    REGON: 29101064200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.rakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad pracami montażowymi obejmującymi montaż instalacji paneli fotowoltaicznych oraz kolektorów słonecznych na terenie Gminy Raków i Gminy Szydłów” w ramach projektu „Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału OZE w wytwarzaniu energii na terenie gmin Raków i Szydłów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania obejmującego zaprojektowanie, dostawę i montaż instalacji Odnawialnych źródeł energii (fotowoltaika, kolektory słoneczne) dla przedsięwzięcia pn.,, Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału OZE w wytwarzaniu energii na terenie gmin Raków i Szydłów” współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Działanie 3.1 Wytwarzanie i dystrybucja energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Zadanie realizowane jest na terenie gmin Raków i Szydłów na podstawie umowy partnerskiej Gminy Raków oraz Gminy Szydłów nr RŚR. 1/2017 zawartej w dniu 26 września 2017 r. w Rakowie. 3.2.1. W ramach zadania pn.,, , Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału OZE w wytwarzaniu energii na terenie gmin Raków i Szydłów” przewidziano: Część I. Zaprojektowanie (dla każdego obiektu osobny projekt), dostawa, montaż, uruchomienie i przeprowadzenie procedury włączenia do sieci OSD mikroinstalacji fotowoltaicznych wraz z przeprowadzeniem instruktażu dla użytkowników obiektów w zakresie obsługi instalacji oraz serwisowanie instalacji w okresie gwarancji i rękojmi. Instalacje fotowoltaiczne wytwarzające energię elektryczną będą zamontowane i wykorzystywane na potrzeby socjalno-bytowe w 172 indywidualnych gospodarstwach domowych. Instalacje o łącznej mocy minimalnej 510,84 kWp (0,51 MWe) zostaną zlokalizowane na nieruchomościach prywatnych, należących do mieszkańców Gminy – łącznie dla 172 obiektów: a) o mocy minimum 2,16 kWp – 43 szt. instalacji b) o mocy minimum 3,24 kWp – 129 szt. instalacji Przy czym: A. na terenie Gminy Raków przewiduje się instalacje: a) o mocy minimum 2,16 kWp – 28 szt. instalacji b) o mocy minimum 3,24 kWp – 82 szt. instalacji B. na terenie Gminy Szydłów przewiduje się instalacje: a) o mocy minimum 2,16 kWp – 15 szt. instalacji b) o mocy minimum 3,24 kWp – 47 szt. instalacji Część II. Zaprojektowanie (dla każdego obiektu osobny projekt), dostawa, montaż, uruchomienie instalacji kolektorów słonecznych wraz z przeprowadzeniem instruktażu dla użytkowników obiektów w zakresie obsługi instalacji oraz serwisowanie instalacji w okresie gwarancji i rękojmi. Instalacje kolektorów słonecznych wytwarzające energię cieplną będą zamontowane i wykorzystywane na potrzeby socjalno-bytowe w 254 indywidualnych gospodarstwach domowych. Instalacje o łącznej mocy minimalnej 1033,56 kW (1,03 MWe) zostaną zlokalizowane na nieruchomościach prywatnych, należących do mieszkańców Gminy – łącznie dla 254 obiektów: a) o mocy minimum 3,24 kW, 2 szt. kolektorów słonecznych płaskich, poj. zasobnika 250l - 137 szt. instalacji b) o mocy minimum 4,86 kW, 3 szt. kolektorów słonecznych płaskich, poj. zasobnika 300l - 104 szt. instalacji. c) o mocy minimum 6,48 kW, 4 szt. kolektorów słonecznych płaskich, poj. zasobnika 400l – 13 szt. instalacji. Przy czym: A. na terenie Gminy Raków przewiduje się instalacje: a) o mocy minimum 3,24 kW, 2 szt. kolektorów słonecznych płaskich, poj. zasobnika 250l - 48 szt. instalacji b) o mocy minimum 4,86 kW, 3 szt. kolektorów słonecznych płaskich, poj. zasobnika 300l - 56 szt. instalacji. c) o mocy minimum 6,48 kW, 4 szt. kolektorów słonecznych płaskich, poj. zasobnika 400l – 13 szt. instalacji. B. na terenie Gminy Szydłów przewiduje się instalacje: a) o mocy minimum 3,24 kW, 2 szt. kolektorów słonecznych płaskich, poj. zasobnika 250l - 89 szt. instalacji b) o mocy minimum 4,86 kW, 3 szt. kolektorów słonecznych płaskich, poj. zasobnika 300l - 48 szt. instalacji 3.2.2. Inspektor pełnić będzie nadzór inwestorski w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (t.j.Dz.U.2018 poz. 1202 ze zm.) zgodnie z zakresem określonym w art. 25-26 ustawy oraz przepisów wykonawczych. Inspektor będzie wykonywać zlecony nadzór zgodnie w wymaganiami Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; a także w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się pod linikem https://bip.rakow.pl/zamowienia-publiczne/3772-ogloszenie-o-zamowieniu-dostawy-oze-2018-10-16.html Do obowiązków Inspektora nadzoru należeć będzie m.in: 1) Reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją wykonawczą, przepisami prawa i wiedzy technicznej w tym zakresie; 2) sprawowanie bieżącej kontroli terminowości i zgodności wykonywania robót przez Wykonawcę i podwykonawców z harmonogramem rzeczowo- finansowym, 3) Sprawdzanie, jakości wykonywanych robót i wbudowywanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wadliwych wyrobów budowlanych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 4) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń i sprawdzanie kosztorysów robót dodatkowych lub zamiennych; 5) Kontrola dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, materiałów, atestów i certyfikatów; 6) W przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą robót, zamiennych, ewentualnie zaniechania wykonania pewnych robót, Inspektor nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, a także przygotować i przedstawić do zatwierdzenia Zamawiającemu stosowny protokół konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych bądź robót zaniechanych; 7) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach, rozruchach, odbiorach technicznych instalacji (potwierdzone protokołami), urządzeń technicznych i przewodów kominowych, (jeżeli dotyczy) oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 8) Kontrola zgodności zakresu wykonywanych robót montażowych z opisami technicznymi oraz warunkami umowy z Wykonawcą robót montażowych; 9) Akceptacja przedłożonej dokumentacji projektowej; 10) Rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii rzeczoznawców oraz bieżące rozwiązywanie problemów technicznych budowy we wszystkich branżach występujących przy realizacji przedmiotu umowy; 11) Kontrola usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót budowlanych lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych w formie notatek służbowych; 12) Na żądanie Zamawiającego składanie pisemnych informacji z przebiegu prac montażowych; 13) Ustalania z Zamawiającym i z Beneficjentem zakresu i wartości robót dodatkowych; 14) Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego, do odbioru końcowego wszystkich instalacji w ramach inwestycji, będzie należało również: a) dokonywanie systematycznych przeglądów zrealizowanych robót, b) zgłaszanie wykonawcy robót zaistniałych wad i ustalanie z nim terminów ich usuwania, c) sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentów przedstawionych przez wykonawcę robót; 15) Uczestnictwo w odbiorach realizowanych indywidualnie po wykonaniu zestawu, częściowo w zakresie umowy z wykonawcą oraz końcowo po zakończeniu całości zadania 16) Dokonywanie należnych uzgodnień pomiędzy właścicielami obiektów, a Wykonawcą oraz przyjmowanie i ocena zasadności ewentualnie wniesionych skarg; 17) Podejmowanie decyzji dotyczących odbiorów robót po zgłoszeniu przez Wykonawcę robót gotowości do odbioru, Inspektor jest zobowiązany do odbioru instalacji zgłoszonej przez Wykonawcę w terminie do 14 dni roboczych. 18) W ramach uprawnień wynikających z prawa budowlanego - podejmowanie decyzji o prowadzeniu robót budowlanych lub ich wstrzymaniu, w szczególności w przypadku stwierdzenia ich prowadzenia niezgodnie z umową oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, 19) Kontrolowanie jakości stosowanych wyrobów budowlanych w rozumieniu art. 10 Prawa budowlanego, żądanie przeprowadzenia dodatkowych badań jakościowych wyrobów budowlanych w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa, oraz obowiązkowe sprawdzenie przedstawionych przez Wykonawcę certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem, zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych, 20) Akceptację materiałów przewidzianych do wbudowania w inwestycji, a dostarczonych przez Wykonawcę, 21) Wykonywanie badań sprawdzających jakość wykonanych robót 22) Potwierdzanie wykonanych robót jako podstawy do sporządzenia faktury przez Wykonawcę celem zapłaty wynagrodzenia 23) Poświadczenie terminu zakończenia robót, 24) Kontrolowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę terenu budowy w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron, 25) Rozliczenie umowy w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron, 26) Uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, wykonywanych w związku z realizowaną inwestycją, 27) Koordynowanie robót w poszczególnych branżach, 28) Kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy przez Wykonawcę robót budowlanych i dokonywanie w nim wpisów dotyczących wszystkich okoliczności mających znaczenie dla prowadzenia właściwego procesu budowlanego, 29) Przygotowanie i załatwienie wszelkich spraw formalno - prawnych związanych z prowadzeniem i zakończeniem robót oraz rozwiązywanie wszelkich innych problemów pojawiających się w czasie realizacji inwestycji. Inspektor nadzoru zobowiązany będzie wykonywać czynności nadzoru w sposób określony w art. 25 i 26 ustawy Prawo budowlane z dn. 7 lipca 1994 r (tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 1202) i zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i wiedzą techniczną w tym zakresie. 3.2.3. Zamawiajacy nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań zwiazanych z realizacją zamówienia , które mogą obejmować aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 3.2.4. Zamawiajacy nie określa w opisie przedmiotu zamówienia standardów jakosciowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, zgodnie z art. 91 ust.2a ustawy-Pzp , ponieważ nie stosuje ceny, jako jedynego kryterium oceny ofert oraz kryterium o wadze przekraczajacej 60% 3.2.5. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art.29 ust.3a ustawy Pzp
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań, wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenie zgodnie z zapisami SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu udowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, które należy załączyć do oferty. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 7. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach