Przetargi.pl
Rozwój systemu dróg rowerowych w Gminie Brwinów

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05840 Brwinów, ul. Grodziska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2019-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12
    05840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www,przetargi.brwinow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozwój systemu dróg rowerowych w Gminie Brwinów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Zadanie 1: a) Przebudowa ścieżki rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego w ul. Wilsona i ul. Sportowej w Brwinowie na odcinku od skrzyżowania z DW719 ul. Obwodnica do skrzyżowania z ul. Lilpopa. b) Tablice informacyjno-promocyjne i pamiątkowe. Zadanie 2: Rozbudowa drogi powiatowej klasy "L" ul. Kazimierzowskiej nr 3109W polegająca na budowie ścieżki rowerowej, ciągu pieszo rowerowego, chodników, zjazdów na odcinku od ul. Książenickiej do skrzyżowania z ul. Żółwińską wraz z jego rozbudową w Owczarni, gm. Brwinów 2. Zakres rzeczowy przedmiotu umowy obejmuje wykonanie wszystkich robót zgodnie z dokumentacją wymienioną w załączniku nr 7 do SIWZ, w tym: Zadanie 1: Przedmiot umowy obejmuje: 1) przebudowę: a) ścieżki rowerowej polegającej na wykonaniu nowej nawierzchni w ul. Wilsona na odcinku od ul. Lilpopa do ul. Sportowej o długości ok. 473m i szer. 2,0m; b) ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 215m i szer. 3,0m na odcinku od skrzyżowania ul. Sportowej i ul. Wilsona do granicy pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 719 ul. Obwodnica w Podkowie Leśnej; c) zjazdów (należy zachować ciągłość ścieżki); d) sygnalizacji świetlnej zgodnie z zatwierdzonym projektem, 2) budowę: a) ścieżki rowerowej długości ok. 42m o zmiennej szerokości w zakresie 1,5m - 3,0m stanowiącej połączenie przebudowywanej ścieżki rowerowej w ul. Wilsona z ul. Sportową zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym i zgłoszeniem wykonania robót budowlanych; b) ścieżki rowerowej i ciągu pieszo – rowerowego z betonu asfaltowego (pełna konstrukcja) w obrzeżach betonowych 8x30 cm na ławie betonowej, a w przypadku ścieżki przyległej do jezdni – od strony jezdni należy wykonać krawężnik betonowy 15x30cm. W rejonie przejść dla pieszych należy wykonać nawierzchnię z płytek chodnikowych typu STOP z wypustkami (kolor żółty); c) punktu odpoczynku i obsługi (wszystkie elementy przed wbudowaniem powinny zostać zaakceptowane przez Zamawiającego), który należy wyposażyć w: - 2 ławki: elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym (malowane proszkowo), elementy drewniane w kolorze „teak”, przy czym minimalna grubość deski drewnianej to 35mm (wzór określa załącznik nr 7.3), - wiatę i stojak na rowery zawierający 20 miejsc postojowych dla rowerów. Stojak na rowery: elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym, całość malowana proszkowo (wzór stojaka określa załącznik nr 7.4), - 1 kosz na śmieci: elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym, elementy drewniane w kolorze „teak” (wzór określa załącznik nr 7.5), - 1 punkt obsługi serwisowej dla rowerów wyposażony minimum w: uchwyt na rower, narzędzia rowerowe (wkrętak krzyżakowy, wkrętak płaski, wkrętak TORX T25, klucz nastawny, klucz płaski 8×10 mm, klucz płaski 13×15 mm, zestaw imbusów w rękojeści, łyżki do opon) oraz pompkę z adapterem na wszystkie zawory, obudowę wykonaną z kwasoodpornej blachy malowanej proszkowo, klucze chowane w szafie zamykanej drzwiczkami; 3) roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni (kostkę spaletować i przewieźć na teren bazy technicznej Zamawiającego przy ul. Przejazd 1 w Brwinowie); 4) elementy bezpieczeństwa ruchu: podpórki dla rowerzystów w rejonie przejazdów z sygnalizacją świetlną; 5) wykonanie i umieszczenie na dwóch słupkach (kolor czarny) 3 tablic informacyjnych i 3 tablic pamiątkowych. Wzór tablicy informacyjnej/pamiątkowej zawiera załącznik nr 7.2. Wzór tablic powinien zostać uzgodniony z Biurem Promocji Urzędu Gminy Brwinów; Uwaga: W przypadku tablic pamiątkowych Zamawiający dopuszcza możliwość użycia tablicy informacyjnej jako tablicy pamiątkowej pod warunkiem, że będzie ona w dobrym stanie technicznym i wykonana będzie z trwałych materiałów, gwarantujących jej jakość przez okres minimum 5 lat od zakończenia robót budowlanych; 6) wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego zgodnie z zatwierdzonymi projektami stałej organizacji ruchu. Ścieżka powinna posiadać oznakowanie wspólne dla tras Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego zgodnie z załącznikiem nr 7, 7) sporządzenie wraz z zatwierdzeniem projektu czasowej organizacji ruchu oraz wprowadzenie i tymczasowe oznakowanie zgodnie z projektem, 8) uzupełnienie nawierzchni wzdłuż krawężnika ulicznego mieszanką mineralno-asfaltową, gdy zajdzie taka konieczność, 9) wykonanie humusowania, obsianie trawą wraz z pielęgnacją (tj. obsianie i przynajmniej jedno koszenie)na niezagospodarowanym terenie pasa drogowego należy, 10) dostosowanie wysokościowe elementów naziemnych podziemnej infrastruktury sieci uzbrojenia terenu (włazów studzienek teletechnicznych, pokryw zaworów gazu, wodociągu, itp.), należy dokonać wymiany w przypadku stwierdzenia złego stanu technicznego, 11) wykonanie innych prac niezbędnych do wybudowania ścieżki rowerowej, 12) wszystkie inne roboty określone w dokumentacji budowlano - wykonawczej, normach branżowych oraz wynikających z przeprowadzonych własnych oględzin i inwentaryzacji w terenie. Zadanie 2: Przedmiot umowy obejmuje: 1) budowę (przedmiotem budowy jest odcinek długości ok. 610 m): a) ścieżki rowerowej i ciągu pieszo - rowerowego z betonu asfaltowego (pełna konstrukcja) w obrzeżach betonowych 8x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej, b) chodnika z kostki betonowej szarej typu holland gr. 6,0 cm, c) zjazdów z kostki betonowej czerwonej typu behaton gr. 8,0 cm (należy zachować ciągłość ścieżki); Zamawiający przewiduje wykonanie 5 szt. dodatkowych zjazdów, d) odwodnienia, wpustów typu ACO z tworzywa sztucznego, studni chłonnych, przykanalików 160 mm, e) przepustów pod zjazdami i ścieków podchodnikowych, f) i odbudowę odcinków istniejących rowów, rowy obłożone płytami EKO, g) palisady betonowej i prefabrykatu typu L na odcinku km 0+075 do 0+214 przy ciągu pieszo-rowerowym, zamiast obrzeża po stronie południowej, h) punktu odpoczynku i obsługi (lokalizacja zostanie ustalona z Zamawiającym w trakcie realizacji), który należy wyposażyć w: - 1 ławkę: elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym (malowane proszkowo), elementy drewniane w kolorze „teak”, przy czym minimalna grubość deski drewnianej to 35mm. (wzór określa załącznik nr 7.3), - 1 stojak na rowery zawierający 6 miejsc postojowych dla rowerów. Stojak na rowery: elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym, całość malowana proszkowo (wzór określa załącznik nr 7.4), - 1 kosz na śmieci: elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym, elementy drewniane w kolorze „teak” (wzór określa załącznik nr 7.5), - 1 punkt obsługi serwisowej dla rowerów wyposażony minimum w: uchwyt na rower, narzędzia rowerowe (wkrętak­ krzyżakowy, wkrętak płaski, wkrętak TORX T25, klucz nastawny , klucz płaski 8×10 mm, klucz płaski 13×15 mm, zestaw imbusów w rękojeści, łyżki do opon) oraz pompkę z adapterem na wszystkie zawory. Obudowa wykonana z kwasoodpornej blachy malowanej proszkowo, klucze chowane w szafie zamykanej drzwiczkami, 2) w rejonie przejść dla pieszych należy wykonać nawierzchnię w dwóch rzędach z płytek chodnikowych typu STOP z wypustkami (kolor żółty), 3) rozbiórkę istniejących nawierzchni zjazdów, chodników itp.; 4) wyregulowanie istniejących włazów zaworów, zasuw i innych urządzeń do projektowanej niwelety oraz wymiana w razie stwierdzenia złego stanu technicznego; 5) wykonanie i umieszczenie na dwóch słupkach (kolor czarny) 2 tablic informacyjnych i 2 tablic pamiątkowych. Wzór tablicy informacyjnej/pamiątkowej zawiera załącznik nr 7.2. Wzór tablic powinien zostać uzgodniony z Biurem Promocji Urzędu Gminy Brwinów; Uwaga: W przypadku tablic pamiątkowych Zamawiający dopuszcza możliwość użycia tablicy informacyjnej jako tablicy pamiątkowej pod warunkiem, że będzie ona w dobrym stanie technicznym i wykonana będzie z trwałych materiałów, gwarantujących jej jakość przez okres minimum 5 lat od zakończenia robót budowlanych; 6) wykonanie humusowania, obsianie trawą wraz z pielęgnacją (tj. obsianie i przynajmniej jedno koszenie) na niezagospodarowanym terenie pasa drogowego; 7) wycinkę drzew zgodnie z decyzją Nr 1/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z dnia 07.01.1019 r. Po stronie Wykonawcy leży zabezpieczenie istniejących drzew przed uszkodzeniem w obrębie pasa robót, oraz wykonanie nasadzeń kompensacyjnych jeśli zajdzie taka konieczność; 8) sporządzenie wraz z zatwierdzeniem projektu czasowej organizacji ruchu na czas budowy oraz tymczasowe oznakowanie zgodnie z projektem, 9) wprowadzenie stałej organizacji ruchu. Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu. Ścieżka powinna posiadać oznakowanie wspólne dla tras rowerowych Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego według załącznika nr 1, 10) wykonanie innych prac niezbędnych do wybudowania ścieżki rowerowej, 11) zapewnienie swobodnego przejazdu komunikacji miejskiej w trakcie wykonywania robót, 3. Przewidziane do wykonania ścieżki i ciąg pieszo – rowerowy winny być dostępne dla wszystkich użytkowników i przynosić korzyści wszystkim członkom społeczeństwa poprzez równy dostęp z uwzględnieniem potrzeb tych użytkowników, których funkcjonowanie w jakimś aspekcie jest ograniczone. 4.1. Na podstawie art. 29 ust.3a ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, obejmujące wykonanie obrzeży. 4.2. Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy i nie później niż 5 dni od zawarcia umowy, obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), lub inne dokumenty. 4.3. Dokumenty stanowiące dowody zatrudnienia na umowę o pracę ww. osób mogą być przedstawione w formie anonimizowanych kopii, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL, itp). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 4.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, stanowiące dowody zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę: a) o których mowa w ust. 4.2, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. 4.5. W sytuacji gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby lub osób, innej osoby, o ile kadra pracownicza Wykonawcy nie będzie wystarczająca do wykonania zamówienia. 4.6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących obrzeża skierowanych do realizacji przedmiotu umowy, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 4.7. W umowie z Podwykonawcą powinny znaleźć się odpowiednie zapisy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 4.8. Z tytułu nie wywiązywania się z realizacji postanowień zawartych w ust. 4.1-4.6 Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł za każdą osobę i za każdy dzień wykonywania usług niezgodnie z umową. 5. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli co najmniej 60-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Zadanie 1: kwota 8.000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych); Zadanie 2: kwota 8.000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych); 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Rozwój systemu dróg rowerowych w Gminie Brwinów - Zadanie .....". 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, zawierające informacje wstępnie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz oświadczenie Wykonawcy o wypełnieniu obowiązku informacyjnego zgodnie z RODO (załącznik nr 5 do SIWZ). 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1). Wykonawca do oferty załącza zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia zasobów, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VIII ust.2 SIWZ składa każdy z tych wykonawców. 5) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6) Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 9) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 10) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11) Dokumenty oraz uzupełnione dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach