Przetargi.pl
Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej – Budowa przystani żeglarskiej w Korzeniewie”, w formule „zaprojektuj i wybuduj"

Gmina Kwidzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 82500 Kwidzyn, ul. Grudziądzka
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 055 261-41-51 , fax. 552 792 306
  • Data zamieszczenia: 2018-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kwidzyn
    ul. Grudziądzka 30
    82500 Kwidzyn, woj. pomorskie
    tel. 055 261-41-51, fax. 552 792 306
    REGON: 17074776700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminakwidzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej – Budowa przystani żeglarskiej w Korzeniewie”, w formule „zaprojektuj i wybuduj"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Budowa Przystani Żeglarskiej w Korzeniewie dz. nr 325, 320/1, 320/4, 324/4 obręb Korzeniewo, w formule ”zaprojektuj i wybuduj.” Zadanie realizowane dwuetapowo. Usługi projektowe od dnia podpisania umowy nie dłużej niż do dnia 30.03.2019 roku, roboty budowlane nie dłużej niż do dnia 30.10.2020 roku. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Opracowanie na materiałach Zamawiającego (PF-U Program Funkcjonalno -Użytkowy, Studium Wykonalności) dokumentacji: a) Projektowej budowlanej – 6 egz., b) Projektowej wykonawczej – 6 egz., c) Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – 2 egz., d) Kosztorysu inwestorskiego – 2 egz., 2) Opracowanie kompletnego projektu budowlanego, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń, spójnego z PF-U, 3) Sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami budowalnymi wykonywanymi na podstawie opracowanej dokumentacji, 4) Przeprowadzenie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzonym projektem budowalnym, 5) Uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, 6) Przekazanie Zamawiającemu przedmiotu zamówienia wraz z dokumentacją powykonawczą i dokumentacją budowy, 7) Wykonanie i posadowienie w uzgodnionym z Zamawiającym miejscu, zgodnie z udostępnioną przez Zamawiającego dokumentacją graficzną i techniczną tablicy informacyjno-promocyjnej typu żagiel w trakcie trwania inwestycji. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w II etapach: Etap I – w zakres którego wchodzi: I. Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z wymaganymi uzgodnieniami, opiniami, decyzjami oraz decyzją pozwolenia na budowę, II. Uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii, decyzji, które niezbędne są do otrzymania decyzji pozwolenia na budowę lub roboty budowlane, III. Wykonanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w rozbiciu na poszczególne branże, IV. Uzgodnienie rozwiązań technicznych planowanej inwestycji w RZGW oraz w Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych w Gdańsku, V. Wykonać ocenę stanu technicznego skarpy nasypu oraz wykonać w razie potrzeby remont ubezpieczenia podstawy na wysokości przystani, VI. Należy przestrzegać zakazu wskazywania w opisie patentów, znaków towarowych lub pochodzenia, chyba, że wynika to ze specyfiki i nie można go opisać za pomocą innych dokładnych określeń (cechy jakościowe, techniczne itp.), VII. Wykonawca uzyska uzgodnienie projektu wykonawczego ze stronami postępowania administracyjnego, VIII. Wykonawca uzyska akceptację projektu wykonawczego w zakresie zgodności z PF-U, przez Zamawiającego, IX. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian odbiegających od zapisów PFU wpływających na wydłużenie okresu gwarancji, zwiększenie zabezpieczenia wykonanych konstrukcji przed „wysoką wodą” oraz zalodzeniem. Wprowadzone zmiany muszą być uzgodnione z Zamawiającym oraz uwzględniać ewentualną konieczność uzyskania nowej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przez Wykonawcę. X. Zadaniem Wykonawcy prac będzie zaprojektowanie do obiektu instalacji technicznej wody, prądu, kanalizacji. Projekty budowalne i wykonawcze wraz ze specyfikacjami technicznymi, zostaną wykonane przez Uprawnionego Projektanta posiadającego uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał stosowne świadectwo uznania Polskiego Rejestru Statków w zakresie projektowania i montażu pomostów pływających. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopie uprawnień projektowych w odpowiedniej specjalności. Przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, dokumentacje winny zostać zaakceptowane przez Zamawiającego. Dokumentacja zostanie sporządzona zgodnie z wszelkimi warunkami zawartymi w umowie i PF-U. Jeżeli w trakcie wykonywania robót budowlanych, okaże się koniecznym uzupełnienie rysunków lub specyfikacji technicznych, Wykonawca sporządzi brakujące rysunki lub specyfikacje na własny koszt we wszystkich egzemplarzach i przedłoży do zatwierdzenia inspektorowi. Zamawiający udzieli pisemnego pełnomocnictwa w celu uzyskania pozwolenia na budowę i innych decyzji. Wykonawca pozostanie odpowiedzialny względem Zamawiającego za opracowaną dokumentacje projektową, jeżeli dokumentacja projektowa ma wady zmniejszające jej wartość lub użyteczność ze względu na cel zamówienia, w normach i przepisach techniczno – budowlanych. Wykonawca przenosi na rzecz Zamawiającego wszelkie autorskie prawa majątkowe do sporządzonego opracowania, wynikające z przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U.2017.880), w tym prawo do wykorzystania dokumentacji do celów własnych przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Czuwania w toku realizacji robót nad zgodnością rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych z dokumentacja projektową. Wykonawca zobowiązuje się do kontrolowania parametrów materiałów i sprzętu, uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, 2. Uzupełniania szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśniania wątpliwości powstałych w toku realizacji robót, 3. Udziału w odbiorze robót, 4. Udziału w naradach – minimum dwóch na etapie przygotowania dokumentacji projektowej oraz w ilościach niezbędnych w trakcie prowadzenia przedmiotowej inwestycji, Podczas prac projektowych Projektant musi uwzględnić wytyczne projektowania „Bez barier” takich jak: 1. Ciągi komunikacyjne należy zachować minimalne wymiary, oraz zapewnić przestrzenie manewrowe, wszelkie przeszkody oraz elementy wyposażenia przestrzeni jak: ławki, tablice informacyjne, kosze na śmieci itp. Lokalizować poza główna przestrzenia komunikacyjną, 2. W miarę możliwości, specjalnych ścieżek dotykowych poprzez zastosowanie nawierzchni o charakterystycznej teksturze lub sprężystości ułatwiających poruszanie się osób niewidzących lub słabo widzących, 3. Stosowanie zmian w fakturze nawierzchni w przypadku krawężnika przy jezdni, schodach lub niezabezpieczonego nabrzeża w odległości przynajmniej 30 cm od krawędzi, 4. Budowę ramp o odpowiednim spadku nachylenia w przypadku różnic terenu oraz zapewnienie dostępu przynajmniej do części nabrzeży i pomostów dla osób niepełnosprawnych, 5. Zastosowanie kontrastowej kolorystyki framugi drzwi w celu oznakowania wejścia do kontenerów sanitarnych. Przynajmniej jedno z wejść do obiektu powinno zapewnić dostęp dla osób niepełnosprawnych do wszystkich pomieszczeń, z których będą korzystać. Pomosty powinny być zaprojektowane w taki sposób, aby po realizacji były one wyposażone w: 1. Dostateczną ilość polerów cumowniczych umożliwiających łatwe cumowanie, 2. Odbojnice zabezpieczające statki i nabrzeże przystani przed uszkodzeniem w czasie wykonywania manewrów cumowniczych, 3. Sprzęt ratunkowy w postaci bosaków ratowniczych i kół ratunkowych z linką długość 25 m, średnica 8 – 10 mm., sprzęt ten powinien być rozmieszczony w sposób umożliwiający natychmiastowe jego użycie, sprawny technicznie, a w porze nocnej odpowiednio oświetlony, 4. Drabinkę umożliwiającą wyjście i zejście z wody, 5. Należy umieścić znak wskazujący rodzaj jednostki, która może cumować przy przystani. Projekty budowlane i wykonawcze muszą być kompletne, obejmować wszystkie branże i zawierać rozwiązania optymalne i konieczne z punktu widzenia celu jakiemu mają służyć. Wykonawca na etapie projektowania dokona minimum dwóch uzgodnień w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych i materiałowych planowanych do zastosowania w opracowanej dokumentacji. Ponadto Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wersje elektroniczną wszystkich dostarczonych dokumentów w wersjach edytowalnych i pdf. Etap II: Realizowany będzie w oparciu o przygotowaną dokumentację projektową. Zamawiający wymaga, aby w celu zminimalizowania oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko, Wykonawca zaplanował szereg działań mających na celu zmniejszenie działań uciążliwych poprzez: - prowadzenie prac budowlanych poza sezonem lęgowym ptaków, tarła ryb – termin od 01.08 do 15.03, - prowadzenie prac w godzinach 6:00 – 22:00, - zapewnienie dobrej organizacji pracy, - stosowanie nowoczesnego i sprawnego technicznie sprzętu, - stosowanie sprzętu o niskich parametrach emisji zanieczyszczeń i hałasu, - prowadzenie prac w obrębie zieleni w sposób niepowodujący jej mechanicznych uszkodzeń, w tym także systemu korzeniowego, - zlokalizowanie placu budowy w oddaleniu od rzeki Wisły – minimum 50 m., - zapewnienie sorbentów, by w sytuacji awaryjnej była możliwość neutralizacji substancji ropopochodnych, - lokalizacja składowisk materiałów budowlanych w sposób jak najmniej uciążliwy dla środowiska, - segregowanie odpadów, zapewnienie odbioru odpadów przez specjalistyczne firmy, zapewnienie miejsca składowania odpadów, by nie miały do nich dostępu osoby postronne, - prowadzenie prac budowlanych z zachowaniem szczególnych zasad ostrożności, tak aby nie doprowadzić do zanieczyszczenia wód powierzchniowych, podziemnych oraz gleby, - ograniczenie prac wykonywanych za pomocą urządzeń mechanicznych, - zapewnienie optymalnej drogi dojazdowej oraz dbanie o stan tej drogi. Zamawiający wymaga, aby technologia budowy oraz użyte materiały, spełniły następujące warunki: I. Sieci uzbrojenia terenu i instalacje w zakresie orurowania i oprzewodowania zapewniały bezawaryjne użytkowanie w okresie co najmniej 10 lat; zastosowany osprzęt i przybory instalacyjne zapewniały sprawne funkcjonowanie w okresie nie krótszym niż 10 lat, II. Elementy małej architektury i oświetlenia spełniały wymóg bez serwisowego funkcjonowania przez co najmniej 5 lat, III. Elementy monitoringu kamery, stacja nadawcza maszty i pozostałe elementy związane z nadzorem i obserwacją elektroniczną pomostów i terenu rekreacyjnego spełniały wymóg bez serwisowego funkcjonowania przez co najmniej 5 lat, IV. Konstrukcja kontenerów sanitarnych spełnia wymóg bez serwisowego funkcjonowania przez co najmniej 5 lat, a użytkowanie było możliwe nie krócej niż 25 lat, V. Nasadzenia zieleni zachowały trwałość przynajmniej przez okres 5 lat i były w tym okresie monitorowane pod względem zdrowotnym oraz uszkodzeń mechanicznych, VI. Pomosty pływające muszą spełnić zapisy Ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej, VII. Zamawiający wymaga zastosowania technologii budowy pomostów umożliwiającej uzyskanie wpisu do Rejestru Statków oraz uzyskanie uproszczonego świadectwa zdolności żeglugowej. Pomosty muszą spełniać warunki umożliwiające uzyskanie wymaganego obowiązującymi przepisami przeglądu technicznego, przeprowadzonego przez Akredytowanego Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zastosował rozwiązania i materiały, które w jak najmniejszym stopniu zanieczyszczają środowisko. Po zakończeniu prac teren zostanie uporządkowany oraz doprowadzony do stanu przed realizacją zadania. Przedmiotu zamówienia będzie wykonywany z należytą starannością.Za koordynację robót i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiada kierownik budowy. Wstępny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Programie Funkcjonalno – Użytkowym. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowalnych, które nie zostały wyszczególnione, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektami budowlanymi, wykonawczymi. W szczególności Wykonawca zobowiązuje się do: 1. wykonania wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych i zabezpieczających; 2. ochrony istniejących sieci, instalacji, systemów drenarskich, obiektów oraz punktów geodezyjnych znajdujących się w zasięgu działania Wykonawcy; 3. ubezpieczenia budowy; 4. ochrony drzew, krzewów i roślinności przewidzianej do zachowania; 5. organizacji ruchu oraz oznakowania i dozoru terenu budowy, a także zapewnienia warunków BHP i p. poż.; 6. sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 7. usuwania z dróg dojazdowych i chodników zanieczyszczeń powstałych na skutek realizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 8. utrzymywania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania wszelkich zbędnych materiałów i odpadów, a także niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych; 9. sporządzania dokumentacji fotograficznej etapów realizacji robót zgodnie z wytycznymi określonymi przez inspektora nadzoru; 10. w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji – naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego; 11. demontażu, napraw, montażu ogrodzeń nieruchomości oraz naprawy innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu – w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie robót; 12. wykonania badań (w szczególności badania prawidłowości zagęszczenia podbudowy), prób, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających; 13. dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii i innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, tym samym poniesienia kosztów z tym związanych (w tym odbiorów branżowych wymaganych przepisami np.: z zakresu energetyki, gazownictwa, SANEPID, zarządca drogi itp.); 14. przywrócenia terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu robót i przekazania go Zamawiającemu; 15. zapewnienia obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji zamówienia; 16. wykonania dokumentacji budowlanej powykonawczej; 17. wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z wyszczególnionym zestawieniem geodezyjnie namierzonych wykonanych elementów systemu oświetleniowego; 18. złożenia w imieniu Zamawiającego zawiadomienia o ukończeniu robót budowlanych do właściwego organu nadzoru budowlanego i uzyskania braku sprzeciwu do użytkowania wybudowanej infrastruktury; Wykonawca realizując powyższy obowiązek wskaże Zamawiającemu osobę, która będzie występowała przed właściwym organem administracyjnym jako pełnomocnik Zamawiającego, za działania tego pełnomocnika odpowiedzialność ponosi Wykonawca; 19. informowania w formie pisemnej inspektora nadzoru i Zamawiającego o zagrożeniach, które mogą mieć ujemny wpływ na tok realizacji inwestycji, jakość robót, opóźnienie planowanej daty zakończenia robót oraz do współpracy z Zamawiającym przy opracowywaniu przedsięwzięć zapobiegających zagrożeniom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). Zamawiający żąda wniesienia wadium w pełnej wysokości przed terminem do składania ofert. Wadium przetargowe należy wnieść do Zamawiającego w jednej lub kilku następujących formach: • pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Powiślańskim Banku Spółdzielczym w Kwidzynie nr 78 8300 0009 0008 2123 2000 0060, w tytule przelewu należy podać nazwę niniejszego zamówienia z dopiskiem „WADIUM – Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej – „Budowa przystani żeglarskiej w Korzeniewie”, w formule „zaprojektuj i wybuduj”, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych, • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804, oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w formie: poręczeń, gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych należy w formie nienaruszonego oryginału dołączyć do oferty w osobnej kopercie, na której zapisana będzie nazwa niniejszego zamówienia z dopiskiem „WADIUM pn. „Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej – „Budowa przystani żeglarskiej w Korzeniewie”, w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt.23 ustawy – Załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach