Przetargi.pl
Rozbudowa zespołu obiektów mostowych wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 79+630 – 80+100 i 83+780 – 84+000

Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłasza przetarg

  • Adres: 25-602 Kielce, ul. Jagiellońska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 347-04-71,80,81,90,91 , fax. 041 347-04-70
  • Data zamieszczenia: 2020-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich
    ul. Jagiellońska 72
    25-602 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 347-04-71,80,81,90,91, fax. 041 347-04-70
    REGON: 12757400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szdw.kielce.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa zespołu obiektów mostowych wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 79+630 – 80+100 i 83+780 – 84+000
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa zespołu obiektów mostowych wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 79+630 – 80+100 i 83+780 – 84+000”. 2. Zakres robót budowlanych obejmuje: ZAKRES PROJEKTOWANYCH ROBÓT NA ODCINKU OD KM 79+630 DO KM 80+100: ROBOTY MOSTOWE: Most usytuowany jest nad rzeką Drzewiczką, w ciągu Drogi Wojewódzkiej nr 728 w km 79+949, w miejscowości Morzywół. Obiekt przeprowadza drogę wojewódzką nr 728, jako drogę klasy G, jednojezdniową, dwupasową oraz ścieżkę rowerową. Typ i rodzaj konstrukcji obiektu - most o konstrukcji ramowej z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu KUJAN NG 15. Posadowienie obiektu – pośrednie na palach wielkośrednicowych wierconych. Podpory. Posadowienie podpór zaprojektowano jako pośrednie na palach wielkośrednicowych wierconych Ø 1200 o długości 12,0 m. Pod każdą z podpór należy wykonać po 9 pali, w rozstawie 3,10 m. Pale należy wykonać z betonu B35 (C30/37), zbrojenie ze stali klasy A-IIIN. Oczepy palowe przyczółków posiadają zmienną grubość 1,10 - 1,20 m. Przyczółki stanowią ściany ramy za-projektowane jako żelbetowe. Trzony przyczółków posiadają grubość 1,30 m. Zabezpieczenie skarp przy obiekcie zapewniają ściany boczne o wysięgu 4,95 m i grubości 0,5 m. Oparcie płyt przejściowych zapewniono poprzez wspornik ukształtowany w ścianie ramy. Ustrój nośny. Konstrukcję nośną obiektu stanowi jednoprzęsłowa, zespolona rama otwarta. Rygiel ramy wykonano z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „KUJAN NG 15” zespolonych z monolityczną płytą betonową z betonu klasy B35 (C30/37). W przekroju poprzecznym zaprojektowano 16 belek KUJAN NG. Belki mają kształt odwróconej litery „T”. Szerokość półki dolnej wynosi 0,59 m – dla belek 15/590 i 0,89 m dla pozostałych. Grubość półki belek standardowych jest zmienna od 0,125 m na końcach do 0,203 m na połączeniu ze środnikiem. Grubość środnika kształtuje się od 0,2 m do 0,324 m. Nachylenie powierzchni bocznych środnika jest stałe dla wszystkich belek. Przekrój poprzeczny jest jednakowy na całej długości prefabrykatu. Długość belki „KUJAN NG 15” z wypuszczonymi strunami wynosi 15,0 m, wysokość 0,65 m. Poziom sprężenia - sprężenie ograniczone (SO) wg PN-91/S-10042. Sprężenie belek wykonuje się za pomocą cięgien prostych, lin o średnicy Ø 15.5 mm, odmiana I. Wymagana siła w jednej linie przed betonowaniem wynosi 140,5 kN. Liczba cięgien w belkach wynosi: NG15 – 22 szt., NG 15W – 24 szt., NG15/590 – 20 szt. Wypuszczenie strun poza belkę (na długości 0,15m), zbrojenia miękkiego oraz podcięcie półek pozwala na optymalne zespolenie prefabrykatu ze ścianą ramy. Zespolenie belek z płytą nadbetonu zapewniają łączniki, pręty zbrojenia wypuszczone z prefabrykatu, rozmieszczone w 2 rzędach. Rozpiętość teoretyczna przęsła w osi podparcia belek wynosi 14,5 m, natomiast rozstaw osiowy podpór (ścian ramy) wynosi 14,8 m. Obiekt usytuowany jest w spadku podłużnym 0,5%, dostosowanym do profilu po-dłużnego drogi wojewódzkiej, natomiast w planie leży na prostej. Na jezdni przewidziano spadek daszkowy 2,0%. Na ścieżce rowerowej spadek poprzeczny wynosi 3,0%, natomiast na chodniku dla obsługi 4,0%. Z uwagi na długość przęsła nie przekraczającą 20,0 m obiekt nie podlega próbnemu obciążeniu. Izolacje. Górną powierzchnię ustroju nośnego oraz płyt przejściowych zabezpiecza się jedno-warstwową izolacją z papy zgrzewalnej niewymagającej warstwy ochronnej. Pod krawężnikiem zaprojektowano dodatkowe podłużne pasma wzmacniające izolacji o szerokości 0,50m. Na płytach przejściowych dodatkowo zaprojektowano warstwę ochronną izolacji z betonu C12/15 gr. 5 cm. Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów i skrzydeł zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno (3-krotne zabezpieczenie R+2P). Wewnętrzną powierzchnię ścian czołowych i bocznych przyczółków należy oprócz izolacji powłokowej zabezpieczyć geokompozytem drenażowym. Nawierzchnia na obiekcie. Konstrukcja nawierzchni jezdni na obiekcie jest następująca: - 4,5 cm - warstwa ścieralna z SMA; - 5,0 cm - warstwa wiążąca z asfaltu lanego MA. Na kapach zaprojektowano nawierzchnię epoksydową poliuretanową grubości 5 mm. Nawierzchnia powinna przenosić zarysowania nie mniejsze niż 0,3mm. Kapy i krawężniki. Zaprojektowano kapy wylewane na mokro, z zewnętrznymi prefabrykowanymi deskami gzymsowymi z polimerobetonu. Grubość kap wynosi około 0,24 m. Od strony jezdni kapy ograniczone są krawężnikami kamiennymi o przekroju 20x20 cm, zakotwionymi w beto-nie kap prętami stalowymi, wyniesionymi ponad poziom nawierzchni na wysokość 14 cm. Podlewki pod krawężnikami zaprojektowano z zaprawy niskoskurczowej. Sposób wykonania podlewek pod krawężnikami powinien umożliwiać przepływ wody do drenażu podłużnego i sączków odwadniających (np. otwory w podlewkach). Na odcinkach dojazdów zastosowano drogowe krawężniki betonowe 20x30 cm na ławie betonowej B15 (C12/15) z oporem. Zakotwienie kap stanowią kotwy stalowe zabetonowane we wspornikach. Przed betonowaniem kap należy zamontować kotwy barier ochronnych zgodne z systemem producenta wybranym do montażu na obiekcie oraz kotwy balustrad. Kapy zbrojone są przeciwskurczowo i betonowane będą odcinkami po ok. 5,00 m, na przemian co drugie pole, w celu zapobieżenia powstawaniu rys skurczowych. Szczeliny poprzeczne między elementami krawężnika oraz desek gzymsowych należy wypełnić materiałem trwale plastycznym, odpornym na UV, środki zimowego utrzymania i materiały ropopochodne. Łożyska. Nie dotyczy projektowanego obiektu. Dylatacje. Zastosowano szczelne dylatacje bitumiczne o dopuszczalnym przemieszczeniu ±25 mm. Odwodnienie. Do odprowadzenia wód deszczowych z projektowanego mostu zastosowano na obiekcie żeliwne wpusty odwadniające, z których woda odprowadzona będzie do kolektora Ø150 HDPE. Woda z kolektora zostanie odprowadzona do projektowanego systemu odwodnienia drogi. Wzdłuż osi odwodnienia oraz wzdłuż dylatacji wykonany zostanie drenaż podłużny z geokompozytu (rdzeń z polietylenu plus włóknina poliestrowa). Odprowadzenie wody z drenażu przewiduje się za pośrednictwem sączków PVC Ø 50 i wpustów mostowych podłączonych do kolektora. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Na obiekcie zastosowano stalowe bariery ochronne H2W3B w odległości 0,50 m od krawędzi jezdni. Rozstaw słupków barier ochronnych należy dostosować do wybranego przez Wykonawcę systemu zabezpieczającego. Za obiektem zostaną zastosowane bariery ochronne zgodnie z projektem. Ponadto, wzdłuż zewnętrznych krawędzi ustroju nośnego, zastosowano stalowe balustrady. Od strony ścieżki rowerowej zastosowano balustradę o wysokości 1,20m, natomiast od strony chodnika dla obsługi balustradę o wysokości 1,1 m. Zasypki. Grunt zasypki powinien być przepuszczalny, niewysadzinowy, możliwie jednorodny. Zasypkę przyczółków należy wykonać z pospółki (lub piasku). Zasypka powinna być układana równomiernie warstwami o grubości ok. 30 cm, bardzo starannie zagęszczanymi. Wskaźnik zagęszczenia Is≥1,0 (dla stożków nasypu przy ścianach bocznych dopuszcza się wskaźnik Is≥0,95). Zasypkę przyczółków odwodniono za pomocą geokompozytu drenażowego ułożonego na trzonie przyczółka i ścianach bocznych. Płyty przejściowe. W celu zabezpieczenia przed powstawaniem nierówności pomiędzy obiektem i nasypem na skutek osiadania zasypki projektuje się płyty przejściowe monolityczne o wymiarach 4,00x0,35x12,0 m. Płyty przejściowe zostaną zaizolowane na całej powierzchni warstwą papy zgrzewalnej. Na płytach przejściowych dodatkowo zaprojektowano warstwę ochronną izolacji z betonu C12/15 gr. 5 cm. Za płytami projektuje się drenaż w postaci drenu podłużnego z PCV Ø 80 obsypanego kruszywem owiniętym geowłókniną filtracyjną. Podłoże pod drenem należy wykonać z warstwy gruntu spoistego o grubości 30 cm, ułożonej w postaci koryta. Schody skarpowe. Projekt przewiduje wykonanie schodów skarpowych o szerokości 0,8 m na stożkach nasypowych. Przy schodach należy wykonać balustrady o wysokości 1,1 m, usytuowane po prawej stronie schodzącego. Umocnienie skarp i stożków. Umocnienie skarp i stożków przy moście przewidziano z kamienia łamanego na warstwie betonu B15 gr. 0,15 m, na podsypce piaskowej gr. 10 cm. U podstawy stożków zostaną wykonane ławy oporowe o wymiarach 0,40 x 1,00 m z betonu B30 (C25/30) pod ich stabilizację. Ochrona antykorozyjna. Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów i skrzydeł zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno (3-krotne zabezpieczenie R+2P). Wszystkie wyeksponowane powierzchnie betonowe należy zabezpieczyć stosując impregnację hydrofobową. Balustrady stalowe zostaną zabezpieczone antykorozyjnie poprzez ocynkowanie i po-krycie powłokami malarskimi. Elementy barier ochronnych powinny być wykonane ze stali ocynkowanej. Urządzenia obce. W kapach chodnikowych zaprojektowano kanały kablowe HDPE Ø 110 mm dla przeprowadzenia na obiekcie ewentualnych urządzeń obcych. Oświetlenie obiektu. Projekt nie przewiduje wykonania na obiekcie instalacji oświetleniowej. Kolorystyka obiektu. Zaproponowano następującą kolorystykę obiektu: - odsłonięte powierzchnie betonowe podpór i ustroju nośnego - RAL 9002 (szary), - prefabrykaty gzymsowe z polimerobetonu - RAL 2004 (pomarańczowy), - bariery ochronne - naturalny kolor stali ocynkowanej, - nawierzchnia epoksydowa na kapach RAL 7004 (szary). Ostateczną kolorystykę Wykonawca uzgodni z Zamawiającym. Znaki pomiarowe. Na obiekcie przewidziano zamontowanie znaków wysokościowych (reperów) w następujących miejscach (niezależnie dla każdej jezdni): - na ustroju nośnym nad podporami po obu stronach; - na ustroju nośnym w środku rozpiętości przęsła po obu stronach; - na trzonach i ścianach bocznych przyczółków. Wysokość umieszczenia znaków na podporach powinna wynosić około 50 cm nad terenem. W rejonie obiektu należy zlokalizować również min. jeden stały znak wysokościowy, wykonany z trwałego materiału i posadowiony na gruncie rodzimym poniżej poziomu przemarzania. Zna-ki pomiarowe należy dowiązać do stałych znaków wysokościowych, z kolei stałe znaki wysokościowe powinny być dowiązane do niwelacji państwowej. ROBOTY DROGOWE: Roboty drogowe na długości od km 79+630 do km 80+100: 1) Usunięcie drzew, zagajników i krzewów. 2) Zdjęcie warstwy humusu i/lub darniny. 3) Rozbiórka elementów dróg, ogrodzeń i przepustów: - rozbiórka nawierzchni asfaltowych - rozbiórka przepustów betonowych wraz z ścianami czołowymi, oraz wywozem mate-riału na odległość do 15 km i utylizacją - rozbiórka nawierzchni kruszywowych gr. w-wy 30 cm, - rozbiórka wiat przystankowych, - rozbiórka krawężników betonowych, - rozbiórka płyt chodnikowych, - demontaż tarcz znaków pionowych, - demontaż słupków stalowych/betonowych, - rozbiórka ogrodzeń. 4) Roboty ziemne: - wykonanie wykopów, - wykonanie nasypów - grunt z wykopu - wymiana gruntów wysadzinowych – wykop. 5) Podbudowy: - koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, - profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, - oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5, - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 23 cm – jezdnia, - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 15 cm – chodniki, - pobocza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 20 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - ciąg pieszo-rowerowy, - podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 15 cm - wyspy dzielące, - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - zjazdy bitumiczne i z kostki, - warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 15 cm - zjazdy z kruszywa, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - ciąg pieszo-rowerowy, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - wyspy dzielące, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm – chodniki, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - zjazdy z kostki i bitumiczne, - warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C5/6 gr. 17 cm - zatoki autobusowe (km 79+742, 79+900), - warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki lub z gruntu niewysadzinowego gr. 20 cm - zatoki autobusowe (km 79+742, 79+900), - warstwa betonu C12/15 gr. 5 cm – zatoki, - podbudowa zasadnicza z betonu C30/37 XF4 gr 25 - zatoki autobusowe, - podbudowa zasadnicza z AC 22 P gr. 10 cm – jezdnia, - podbudowa z mieszanki mineralno-cementowej warstwa MC5/6 gr. 35 cm. 6) Nawierzchnie: - warstwa ścieralna z kostki granitowej 15/17 spoinowana zaprawą na bazie żywicy gr. 16 cm - zatoki autobusowe, - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego SMA11S - warstwa gr. 4 cm – jezdnia, - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - warstwa gr. 4 cm - ciąg pieszo-rowerowy, - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - warstwa gr. 4 cm – jezdnia, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - warstwa gr. 8 cm – jezdnia, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - warstwa gr. 5 cm - ciąg pieszo-rowerowy, - warstwa ścieralna z kostki betonowej gr. 8 na podsypce cementowo - piaskowej gr. 3 cm -wyspy dzielące. 7) Roboty wykończeniowe: - umocnienie skarp - elementami prefabrykowane - płyta ażurowa 0,4x0,6x0,1m na podsypce cem. piaskowej 1:4 gr 5 cm, - umocnienie skarp - umocnienie poprzez humusowanie, obsianiem, darniowaniem, - przepusty pod zjazdami wraz z zakończeniami kołnierzowymi - przepust o śr. 600 mm. 8) Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu: - oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - linie ciągłe, - oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - linie przerywane, - oznakowanie poziome jezdni mat. cienkowarstwowe - linie w okolicach skrzyżowań i przejść dla pieszych, - oznakowanie pionowe - ustawienie słupków z rur stalowych dla znaków drogowych, - przymocowanie tablic znaków drogowych, typ A /średnie/ II generacji, - przymocowanie tablic znaków drogowych, typ C /średnie/ II generacji, - przymocowanie tablic znaków drogowych, typ D /średnie/ II generacji, - przymocowanie tablic znaków drogowych, typ E /średnie/ II generacji, - przymocowanie tablic znaków drogowych, typ T /średnie/ II generacji, - ustawianie słupków przeszkodowych u-5a na wyspach dzielących, - ustawianie słupków prowadzących z tworzyw sztucznych U-1a, - bariera energochłonna N2/W3/A, - ustawienie poręczy z kątowników o rozstawie 1,5m - U12a. 9) Elementy ulic: - krawężniki betonowe uliczne (20x30x100 cm) na ławie z oporem x betonu C12/15 na podsypce cem.-piask. 1:4 gr. 3 cm, - chodniki - brukowa kostka betonowa gr 8 cm na podsypce cem-piask 1:4 gr. 3 cm, - obrzeża chodnikowe 8x30x100 na podsypce cem-piask 1:4 gr. 3 cm 10) Inne roboty: Ustawianie wiat przystankowych o wymiarach 250x130x250 cm. ROBOTY ELEKTRYCZNE: Przebudowa kolizji elektrycznych: 1. Linie kablowe nN - Montaz linii kablowych nN. 2. Demontaż linii kablowych nN. 3. Linia napowietrzna nN - Demontaż linii napowietrznej nN. 4. Montaż linii napowietrznej nN - Odcinek km 79+800 - 80+050. 5. Linia napowietrzna SN - Demontaż linii napowietrznej SN. 6. Montaż linii napowietrznej SN- Słup O-15/15. Przebudowa oświetlenia: 1. Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 480 kg. 2. Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 300 kg. ROBOTY TELETECHNICZNE: 1. Kanalizacja kablowa: - podwyższenie o 20cm włazu studni 600x1000, - budowa studni kablowych prefabrykowanych SKR-1 rama podwójna lekka, - montaż mechanicznej ochrony przed ingerencją osób nieuprawnionych. 2. Montaż kabli miedzianych: - montaż zespołu łączówek szczelinowych o 100 parach zacisków w zespole, - montaż szafy kablowej 100 parowej, - uszczelnianie otworów kanalizacji pierwotnej uszczelkami z pianką poliuretanową - 1 rura w otworze, - montaż uziomów szpilkowych na głębokość 3m, - Pomiar uziemień. 3. Układanie kabli w ziemi: - montaż złączy przelotowych o 100 parach, - układanie kabla do o średnicy do 30mm w gotowym wykopie, - układanie rury osłonowej DVR 50 w wykopie wykonanym ręcznie. 4. Układanie kabli w rurociągu kablowym: - budowa zasobnika kablowego, - budowa rurociągu kablowego na głębokości 1m w wykopie wykonanym ręcznie 1 rura HDPE fi 40/3.7mm, - pneumatyczne wciąganie mikrokabla 5.7/12J do mikrorurki fi 12/8 otwór wolny, - budowa lokalizatora typu EMS, - uszczelnianie otworów kanalizacji wtórnej uszczelkami z mechanicznymi, - badanie szczelności odcinków kanalizacji wtórnej i rurociągów kablowych. 5. Ochrona linii kablowych: - wykonanie przepustów pod drogami RHDPE 125/7.1, - zabezpieczenie istniejących kabli rurami ochronnymi dwudzielnymi do 110 mm. 6. Pomiary kabli miedzianych: - pomiary końcowe prądem stałym o 10 parach 7. Demontaż infrastruktury teletechnicznej: - demontaż słupów żelbetowych pojedynczych 7 m, - zdemontowanie kabla z linii słupowej, - demontaż zasobnika kablowego, - demontaż złącza światłowodowego, - demontaż szafki kablowej. 8. Pomiary kontrolne kabli światłowodowych: - pomiar reflektometryczny włókien w dwóch oknach transmisyjnych – dwustronny. ROBOTY SANITARNE: 1) Wykonanie przewodu wodociągowego z rur PE. 2) Przebudowa sieci gazowych. ZAKRES PROJEKTOWANYCH ROBÓT NA DOCINKU OD KM 83+780 DO KM 84+000: ROBOTY MOSTOWE: Most usytuowany jest nad rzeką Młynkowska, w ciągu Drogi Wojewódzkiej nr 728 w km 83+959, w miejscowości Górny Staw. Obiekt przeprowadza drogę wojewódzką nr 728, jako drogę klasy G, jednojezdniową, dwupasową oraz ścieżkę rowerową. Typ i rodzaj konstrukcji obiektu - most o konstrukcji ramowej z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu KUJAN NG 15. Posadowienie obiektu – pośrednie na palach wielkośrednicowych wierconych. Podpory. Posadowienie podpór zaprojektowano jako pośrednie na palach wielkośrednicowych wierconych Ø 1200 o długości 12,0 m. Pod każdą z podpór należy wykonać po 9 pali, w rozstawie 3,10 m. Pale należy wykonać z betonu B35 (C30/37), zbrojenie ze stali klasy A-IIIN. Oczepy palowe przyczółków posiadają zmienną grubość 1,10 - 1,20 m. Przyczółki stanowią ściany ramy zaprojektowane jako żelbetowe. Trzony przyczółków posiadają grubość 1,30 m. Zabezpieczenie skarp przy obiekcie zapewniają ściany boczne o wysięgu 5,20 m i grubości 0,5 m. Oparcie płyt przejściowych zapewniono poprzez wspornik ukształtowany w ścianie ramy. Ustrój nośny. Konstrukcję nośną obiektu stanowi jednoprzęsłowa, zespolona rama otwarta. Rygiel ramy wykonano z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „KUJAN NG 15” zespolonych z monolityczną płytą betonową z betonu klasy B35 (C30/37). W przekroju poprzecznym za-projektowano 16 belek KUJAN NG. Belki mają kształt odwróconej litery „T”. Szerokość pół-ki dolnej wynosi 0,59 m – dla belek 15/590 i 0,89 m dla pozostałych. Grubość półki belek standardowych jest zmienna od 0,125 m na końcach do 0,203 m na połączeniu ze środnikiem. Grubość środnika kształtuje się od 0,2 m do 0,324 m. Nachylenie powierzchni bocznych środnika jest stałe dla wszystkich belek. Przekrój poprzeczny jest jednakowy na całej długości prefabrykatu. Długość belki „KUJAN NG 15” z wypuszczonymi strunami wynosi 15,0 m, wysokość 0,65 m. Poziom sprężenia - sprężenie ograniczone (SO) wg PN-91/S-10042. Sprężenie belek wykonuje się za pomocą cięgien prostych, lin o średnicy Ø 15.5 mm, odmiana I. Wymagana siła w jednej linie przed betonowaniem wynosi 140,5 kN. Liczba cięgien w belkach wynosi: NG15 – 22 szt., NG 15W – 24 szt., NG15/590 – 20 szt. Wypuszczenie strun poza belkę (na długości 0,15m), zbrojenia miękkiego oraz podcięcie półek pozwala na optymalne zespolenie prefabrykatu ze ścianą ramy. Zespolenie belek z płytą nadbetonu zapewniają łączniki, pręty zbrojenia wypuszczone z prefabrykatu, rozmieszczone w 2 rzędach. Rozpiętość teoretyczna przęsła w osi podparcia belek wynosi 14,5 m, natomiast rozstaw osio-wy podpór (ścian ramy) wynosi 14,8 m. Obiekt usytuowany jest w spadku podłużnym 0,5%, dostosowanym do profilu po-dłużnego drogi wojewódzkiej, natomiast w planie leży na prostej. Na jezdni przewidziano spadek daszkowy 2,0%. Na ścieżce rowerowej spadek poprzeczny wynosi 3,0%, natomiast na chodniku dla obsługi 4,0%. Z uwagi na długość przęsła nie przekraczającą 20,0 m obiekt nie podlega próbnemu obciążeniu. Izolacje. Górną powierzchnię ustroju nośnego oraz płyt przejściowych zabezpiecza się jedno-warstwową izolacją z papy zgrzewalnej niewymagającej warstwy ochronnej. Pod krawężnikiem zaprojektowano dodatkowe podłużne pasma wzmacniające izolacji o szerokości 0,50m. Na płytach przejściowych dodatkowo zaprojektowano warstwę ochronną izolacji z betonu C12/15 gr. 5 cm. Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów i skrzydeł zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno (3-krotne zabezpieczenie R+2P). Wewnętrzną powierzchnię ścian czołowych i bocznych przyczółków należy oprócz izolacji powłokowej zabezpieczyć geokompozytem drenażowym. Nawierzchnia na obiekcie. Konstrukcja nawierzchni jezdni na obiekcie jest następująca: - 4,5 cm - warstwa ścieralna z SMA; - 5,0 cm - warstwa wiążąca z asfaltu lanego MA. Na kapach zaprojektowano nawierzchnię epoksydową poliuretanową grubości 5 mm. Nawierzchnia powinna przenosić zarysowania nie mniejsze niż 0,3mm. Kapy i krawężniki. Zaprojektowano kapy wylewane na mokro, z zewnętrznymi prefabrykowanymi deskami gzymsowymi z polimerobetonu. Grubość kap wynosi około 0,24 m. Od strony jezdni kapy ograniczone są krawężnikami kamiennymi o przekroju 20x20 cm, zakotwionymi w beto-nie kap prętami stalowymi, wyniesionymi ponad poziom nawierzchni na wysokość 14 cm. Podlewki pod krawężnikami zaprojektowano z zaprawy niskoskurczowej. Sposób wykonania podlewek pod krawężnikami powinien umożliwiać przepływ wody do drenażu podłużnego i sączków odwadniających (np. otwory w podlewkach). Na odcinkach dojazdów zastosowano drogowe krawężniki betonowe 20x30 cm na ławie betonowej B15 (C12/15) z oporem. Zakotwienie kap stanowią kotwy stalowe zabetonowane we wspornikach. Przed betonowaniem kap należy zamontować kotwy barier ochronnych zgodne z systemem producenta wybranym do montażu na obiekcie oraz kotwy balustrad. Kapy zbrojone są przeciwskurczowo i betonowane będą odcinkami po ok. 5,00 m, na prze-mian co drugie pole, w celu zapobieżenia powstawaniu rys skurczowych. Szczeliny poprzeczne między elementami krawężnika oraz desek gzymsowych należy wypełnić materiałem trwale plastycznym, odpornym na UV, środki zimowego utrzymania i materiały ropopochodne. Łożyska. Nie dotyczy projektowanego obiektu. Dylatacje. Zastosowano szczelne dylatacje bitumiczne o dopuszczalnym przemieszczeniu ±25 mm. Odwodnienie. Do odprowadzenia wód deszczowych z projektowanego mostu zastosowano na obiekcie żeliwne wpusty odwadniające, z których woda odprowadzona będzie do kolektora Ø150 HDPE. Woda z kolektora zostanie odprowadzona do projektowanego systemu odwodnienia drogi. Wzdłuż osi odwodnienia oraz wzdłuż dylatacji wykonany zostanie drenaż podłużny z geokompozytu (rdzeń z polietylenu plus włóknina poliestrowa). Odprowadzenie wody z drenażu przewiduje się za pośrednictwem sączków PVC Ø50 i wpustów mostowych podłączonych do kolektora. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Na obiekcie zastosowano stalowe bariery ochronne H2W3B w odległości 0,50 m od krawędzi jezdni. Rozstaw słupków barier ochronnych należy dostosować do wybranego przez Wykonawcę systemu zabezpieczającego. Za obiektem zostaną zastosowane bariery ochronne zgodnie z projektem branży drogowej. Ponadto, wzdłuż zewnętrznych krawędzi ustroju nośnego, zastosowano stalowe balustrady. Od strony ścieżki rowerowej zastosowano balustradę o wysokości 1,20m, natomiast od strony chodnika dla obsługi balustradę o wysokości 1,1 m. Zasypki. Grunt zasypki powinien być przepuszczalny, niewysadzinowy, możliwie jednorodny. Zasypkę przyczółków należy wykonać z pospółki (lub piasku). Zasypka powinna być układana równo-miernie warstwami o grubości ok. 30 cm, bardzo starannie zagęszczanymi. Wskaźnik zagęszczenia Is≥1,0 (dla stożków nasypu przy ścianach bocznych dopuszcza się wskaźnik Is≥0,95). Zasypkę przyczółków odwodniono za pomocą geokompozytu drenażowego ułożonego na trzonie przyczółka i ścianach bocznych. Płyty przejściowe. W celu zabezpieczenia przed powstawaniem nierówności pomiędzy obiektem i nasypem na skutek osiadania zasypki projektuje się płyty przejściowe monolityczne o wymiarach 4,00x0,35x12,0 m. Płyty przejściowe zostaną zaizolowane na całej powierzchni warstwą papy zgrzewalnej. Na płytach przejściowych dodatkowo zaprojektowano warstwę ochronną izolacji z betonu C12/15 gr. 5 cm. Za płytami projektuje się drenaż w postaci drenu podłużnego z PCV Ø 80 obsypanego kruszywem owiniętym geowłókniną filtracyjną. Podłoże pod drenem należy wykonać z warstwy gruntu spoistego o grubości 30 cm, ułożonej w postaci koryta. Schody skarpowe. Projekt przewiduje wykonanie schodów skarpowych o szerokości 0,8 m na stożkach nasypowych. Przy schodach należy wykonać balustrady o wysokości 1,1 m, usytuowane po prawej stronie schodzącego. Umocnienie skarp i stożków. Umocnienie skarp i stożków przy moście przewidziano z kamienia łamanego na warstwie betonu B15 (C12/15) gr. 0,15 m, na podsypce piaskowej gr. 10 cm. U podstawy stożków zostaną wykonane ławy oporowe o wymiarach 0,40 x 1,00 m z betonu B30 (C25/30) pod ich stabilizację. Ochrona antykorozyjna. Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów i skrzydeł zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno (3-krotne zabezpieczenie R+2P). Wszystkie wyeksponowane powierzchnie betonowe należy zabezpieczyć stosując impregnację hydrofobową. Balustrady stalowe zostaną zabezpieczone antykorozyjnie poprzez ocynkowanie i pokrycie powłokami malarskimi. Elementy barier ochronnych powinny być wykonane ze stali ocynkowanej. Urządzenia obce. W kapach chodnikowych zaprojektowano kanały kablowe HDPE Ø 110 mm dla przeprowadzenia na obiekcie ewentualnych urządzeń obcych. Oświetlenie obiektu. Projekt nie przewiduje wykonania na obiekcie instalacji oświetleniowej. Kolorystyka obiektu. Zaproponowano następującą kolorystykę obiektu: - odsłonięte powierzchnie betonowe podpór i ustroju nośnego - RAL 9002 (szary), - prefabrykaty gzymsowe z polimerobetonu - RAL 2004 (pomarańczowy), - bariery ochronne - naturalny kolor stali ocynkowanej, - nawierzchnia epoksydowa na kapach RAL 7004 (szary). Ostateczną kolorystykę poszczególnych elementów podejmie Zamawiający. Znaki pomiarowe. Na obiekcie przewidziano zamontowanie znaków wysokościowych (reperów) w następujących miejscach (niezależnie dla każdej jezdni): - na ustroju nośnym nad podporami po obu stronach; - na ustroju nośnym w środku rozpiętości przęsła po obu stronach; - na trzonach i ścianach bocznych przyczółków. Wysokość umieszczenia znaków na podporach powinna wynosić około 50 cm nad terenem. W rejonie obiektu należy zlokalizować również min. jeden stały znak wysokościowy, wykonany z trwałego materiału i posadowiony na gruncie rodzimym poniżej poziomu przemarzania. Zna-ki pomiarowe należy dowiązać do stałych znaków wysokościowych, z kolei stałe znaki wysokościowe powinny być dowiązane do niwelacji państwowej. BRANŻA DROGOWA: Roboty drogowe na długości od km 83+780 do km 84+000: 1) Usunięcie drzew, zagajników i krzewów. 2) Zdjęcie warstwy humusu i/lub darniny. 3) Rozbiórka elementów dróg, ogrodzeń i przepustów: - rozbiórka wiat przystankowych, - rozbiórka krawężników betonowych. 4) Roboty ziemne: - wykonanie wykopów, - wykonanie nasypów - grunt z wykopu, - wymiana gruntów wysadzinowych – wykop. 5) Podbudowy: - koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, - profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, - oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5, - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 23 cm – jezdnia, - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 15 cm – chodniki, - pobocza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 20 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - ciąg pieszo-rowerowy, - podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 15 cm - wyspy dzielące, - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - zjazdy bitumiczne i z kostki, - warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/30 gr. 15 cm - zjazdy z kruszywa, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - ciąg pieszo-rowerowy, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - wyspy dzielące, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm – chodniki, - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - zjazdy z kostki i bitumiczne, - warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C5/6 gr. 17 cm - zatoki autobusowe, - warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki lub z gruntu niewysadzinowego gr. 20 cm - zatoki autobusowe (km 79+742, 79+900), - warstwa betonu C12/15 gr. 5 cm – zatoki, - podbudowa zasadnicza z betonu C30/37 XF4 gr 25 - zatoki autobusowe, - podbudowa zasadnicza z AC 22 P gr. 10 cm – jezdnia, - podbudowa z mieszanki mineralno-cementowej warstwa MC5/6 gr. 35 cm. 6) Nawierzchnie: - warstwa ścieralna z kostki granitowej 15/17 spoinowana zaprawą na bazie żywicy gr. 16 cm - zatoki autobusowe, - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego SMA11S - warstwa gr. 4 cm – jezdnia, - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - warstwa gr. 4 cm - ciąg pieszo-rowerowy, - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - warstwa gr. 4 cm – jezdnia, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - warstwa gr. 8 cm – jezdnia, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - warstwa gr. 5 cm - ciąg pieszo-rowerowy, - warstwa ścieralna z kostki betonowej gr. 8 na podsypce cementowo - piaskowej gr. 3 cm -wyspy dzielące, 7) Roboty wykończeniowe: - umocnienie skarp - elementami prefabrykowane - płyta ażurowa 0,4x0,6x0,1m na podsypce cem. piaskowej 1:4 gr 5 cm, - umocnienie skarp - umocnienie poprzez humusowanie, obsianiem, darniowaniem, - przepusty pod zjazdami wraz z zakończeniami kołnierzowymi - przepust o śr. 600 mm. 8) Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu: - oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - linie ciągłe, - oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - linie przerywane, - oznakowanie poziome jezdni mat. cienkowarstwowe - linie w okolicach skrzyżowań i przejść dla pieszych, - oznakowanie pionowe - ustawienie słupków z rur stalowych dla znaków drogowych, - przymocowanie tablic znaków drogowych, typ C /średnie/ II generacji, - przymocowanie tablic znaków drogowych, typ D /średnie/ II generacji, - przymocowanie tablic znaków drogowych, typ E /średnie/ II generacji, - ustawianie słupków przeszkodowych u-5a na wyspach dzielących, - ustawianie słupków prowadzących z tworzyw sztucznych U-1a, - ustawienie poręczy z kątowników o rozstawie 1,5m - U12a. 9) Elementy ulic: - krawężniki betonowe uliczne (20x30x100 cm) na ławie z oporem x betonu C12/15 na podsypce cem.-piask. 1:4 gr. 3 cm, - chodniki - brukowa kostka betonowa gr 8 cm na podsypce cem-piask 1:4 gr. 3 cm, - obrzeża chodnikowe 8x30x100 na podsypce cem-piask 1:4 gr. 3 cm. 10) Inne roboty: - ustawianie wiat przystankowych o wymiarach 250x130x250 cm. ROBOTY ELEKTRYCZNE: Przebudowa kolizji elektrycznych: 1) Linie napowietrzne nN - demontaż linii napowietrznej nN. 2) Montaż linii napowietrznej nN. 3) Linia napowietrzna SN - Demontaż linii napowietrznej SN. 4) Montaż linii napowietrznej SN- Słup O-15/15. Przebudowa oświetlenia: 1) Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 480 kg. 2) Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 300 kg. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o Projekt Budowlano - Wykonawczy zgodnie z Opisem Technicznym, Przedmiarem robót, Kosztorysem ofertowym, Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi, harmonogramem rzeczowo - finansowym i umową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221100-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 119 450,00 zł przed upływem terminu składania ofert

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach