Przetargi.pl
Rozbudowa z przebudową budynku biurowego Nadleśnictwa Pieńsk wraz z jego termomodernizacją położonego w miejscowości Pieńsk, działka nr 272/187, obr. III Pieńsk, AM-5

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Pieńsk ogłasza przetarg

  • Adres: 59-930 Pieńsk, Wysoka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 7786235 , fax. 757 786 201
  • Data zamieszczenia: 2019-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Pieńsk
    Wysoka 2
    59-930 Pieńsk, woj. dolnośląskie
    tel. 75 7786235, fax. 757 786 201
    REGON: 93102405000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.piensk.wroclaw.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa z przebudową budynku biurowego Nadleśnictwa Pieńsk wraz z jego termomodernizacją położonego w miejscowości Pieńsk, działka nr 272/187, obr. III Pieńsk, AM-5
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Zamówienie obejmuje przebudowę istniejącego budynku biurowego Nadleśnictwa w Pieńsku wraz jego rozbudową i termomodernizacją oraz rozbiórkę budynków garażowych, przebudowę nowego ogrodzenia i zagospodarowanie terenu. Aktualnie obiekt ten stanowi budynek trzykondygnacyjny z podpiwniczeniem o dachu płaskim. Teren posiada wyraźny skłon w kierunku wschód – zachód oraz istniejące uzbrojenie. Obiekt jest w stanie technicznym pozwalającym na dobudowę i nadbudowę. Budynek po przebudowie nawiązywać będzie do historycznej zabudowy miasta Pieńsk i w dalszym ciągu będzie służył potrzebom obsługi administracyjnej nadleśnictwa (obsługi gospodarki leśnej). Zamówienie obejmuje również przygotowanie wszystkich dokumentów, uzyskanie wszelkich decyzji i uzgodnień wymaganych prawem i wynikających z dobrej praktyki i wiedzy personelu Wykonawcy niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, warunkami technicznymi oraz zgodnie z dokumentacją budowlaną, w szczególności: pozwoleniem na budowę, projektem budowlanym, rysunkami wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz SIWZ. W zakres planowanych do wykonania prac wchodzi m.in.: a) Budowa dachu wielospadowego z poddaszem użytkowym (nadbudowa kondygnacji poddasza), konstrukcji drewnianej, krytego dachówką ceramiczną (karpiówką); b) Rozbudowa budynku o klatkę schodową spełniającą wymagania PN i przepisów z zakresu ochrony ppoż. c) Rozbudowa budynku o pomieszczenia sali konferencyjnej z łącznikiem zabudowanym wraz pomieszczeniami towarzyszącymi (WC, ciągi komunikacyjne, aneks kuchenny, pomieszczenia gospodarcze); d) Ocieplenie ścian budynku z wyprawą elewacji; e) Przebudowa i modernizacja istniejących pomieszczeń w biurowcu; f) Wymiana instalacji odgromowej budynku; g) Kompleksowa wymiana stolarki okiennej i drzwiowej (drewnianej); h) Kompleksowa wymiana instalacji elektrycznej i sanitarnej (wod. – kan.); i) Kompleksowa wymiana oświetlenia w budynku na energooszczędne (LED); j) Montaż agregatu prądotwórczego stacjonarnego wraz z układem SZR (samoczynnego załączenia rezerwy); k) Budowa instalacji gazowej (skrzynka gazowa usytuowana jest na granicy działki, zgodnie z Warunkami przyłączenia do sieci gazowej z dnia 30.10.2017r. – załącznik nr 14 do SIWZ). l) Kompleksowa wymiana instalacji c.o.(rurarz, grzejniki, piec c.o., zastąpienie istniejącego ogrzewania elektrycznego ogrzewaniem gazowym); m) Kompleksowa wymiana instalacji teletechnicznej, w tym instalacji alarmowej oraz sieci logicznej (komputerowej); n) Budowa nowej instalacji klimatyzacyjnej w budynku; o) Dostosowanie budynku dla potrzeb poruszania się osób niepełnosprawnych; p) Przebudowa ogrodzenia wokół budynku, q) Zagospodarowanie terenu na potrzeby funkcjonowania obiektu, tj. budowa chodników, wykonanie zieleni urządzonej, budowa obiektów małej architektury, rozbiórka istniejącego budynku gospodarczo – garażowego znajdującego się bezpośrednim sąsiedztwie budynku biurowego (opis budynku stanowi załącznik nr 13 do SIWZ - Inwentaryzacja budowlana budynku projektowanego do rozbiórki o nr inwentarza 108/00119). r) Wywóz i utylizację materiałów rozbiórkowych. Miejsce realizacji zamówienia (lokalizacja): Pieńsk ul. Wysoka 2, 59-930 Pieńsk, działka nr 272/187, obr. III Pieńsk, AM-5, gmina Pieńsk, powiat zgorzelecki, województwo dolnośląskie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45213150-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 60.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO 84 1020 5226 0000 6802 0521 7841 z dopiskiem: Wadium w postępowaniu pn. „Rozbudowa z przebudową budynku biurowego Nadleśnictwa Pieńsk wraz z jego termomodernizacją położonego w miejscowości Pieńsk, działka nr 272/187, obr. III Pieńsk, AM-5”, zn. spr. S.270.1.1.2019”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert) zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy oraz art. 46 ust. 5 ustawy PZP. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy PZP oraz art. 46 ust. 5 ustawy PZP. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. W przypadku wpłaty wadium w pieniądzu przez Wykonawcę z siedzibą poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w walucie innej niż PLN, należy upewnić się, czy na konto Zamawiającego wpłynęła cała kwota wadium, nie pomniejszona o koszty prowizji bankowych związanych z przeliczaniem walut obcych na PLN. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa art. 46 ustawy oraz 148 ust. 4 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: a) o których mowa w pkt 6.3. ppkt 2) lit. a) - c) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (I) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (II) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) o których mowa w pkt 6.3. ppkt 2) lit. d) SIWZ składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy. 2) Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 6.5. ppkt 1) lit. a) (I) oraz w pkt 6.5. ppkt 1) lit b) SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 6.5 ppkt 1) lit. a) SIWZ (II) powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.5. ppkt 1) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 6.5.ppkt 2) SIWZ stosuje się odpowiednio. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 6.3. ppkt 2) lit. d), składa dokument, o którym mowa w pkt 6.5. ppkt 1) lit b) SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 PZP. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia zawarte w pkt. 6.5 ppkt 2SIWZ zdanie pierwsze stosuje się. INNE WYMAGANE DOKUMENTY: 6.6. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6.7. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W takiej sytuacji Wykonawca zobligowany jest do wskazania Zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w jego posiadaniu, z podaniem sygnatury postępowania, w którym wymagane dokumenty lub oświadczenia były składane, lub do wskazania dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.7 SIWZ Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016 r. poz. 1126 z późn. zm.), wymienione w niniejszym rozdziale SIWZ składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega wykonawca albo wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016 r. poz. 1126 z późn. zm.), wymienione w niniejszym rozdziale SIWZ sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016 r. poz. 1126 z późn. zm.), wymienionych w niniejszym rozdziale SIWZ, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach