Przetargi.pl
Rozbudowa Szkółki Leśnej Bielawy

Nadleśnictwo Dobrzejewice ogłasza przetarg

  • Adres: 87123 Dobrzejewice, Zawały
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 566 742 500 , fax. 566 742 501
  • Data zamieszczenia: 2018-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Dobrzejewice
    Zawały 101
    87123 Dobrzejewice, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 566 742 500, fax. 566 742 501
    REGON: 87053000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_torun/nadl_dobrzejewice
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Szkółki Leśnej Bielawy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Szkółki Leśnej Bielawy polegająca na budowie dwóch tuneli foliowych, trzech kwater polowych, szczelnego zbiornika wody deszczowej i technologicznej, zbiorników gazu płynnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia określonym w załączniku nr 2 do specyfikacji. Na opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 2 do specyfikacji, opisujący zakres wykonywanych robót będących przedmiotem zamówienia, składają się: - przedmiary robót, - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, - projekt budowlany. Z przedmiotu zamówienia wyłączone są następujące pozycje przedmiaru robót: - Przedmiar „Drogi” poz. 2.2 Rozbiórka elementów dróg, ogrodzeń i przepustów, poz. 3 Roboty ziemne, poz. 4 Podbudowy. - Przedmiar „Instalacje nawadniania i wyposażenie technologiczne” poz. 2 Demontaż instalacji zraszającej. które Zamawiający wykona we własnym zakresie. Zadanie zostało podzielone na następujące etapy: ETAP I: - Kanalizacja deszczowa, - Sieci elektryczne, - Drogi - nawierzchnie wraz z elementami ulic - część pod Tunele nr I i II, - Instalacje nawadniania i wyposażenie technologiczne – część podziemna, - Zagospodarowanie wód opadowych. ETAP II: - Dwunawowy tunel foliowy nr I i II – branża budowlana, - Dwunawowy tunel foliowy nr I – branża elektryczna, - Dwunawowy tunel foliowy nr II – branża elektryczna, - Instalacje nawadniania i wyposażenie technologiczne – część nadziemna, z wyłączeniem pozycji nr 3 „Dostawa i montaż polowych ramp zraszających”. ETAP III: - Instalacje nawadniania i wyposażenie technologiczne – pozycja nr 3 „Dostawa i montaż polowych ramp zraszających”. - Drogi - nawierzchnie wraz z elementami ulic – pozostała część. ETAP IV: - Stanowisko zbiorników na gaz płynny, - Ziemny szczelny zbiornik wody deszczowej i technologicznej, - Instalacja wewnętrzna gazu do nagrzewnicy w tunelu I, - Instalacja wewnętrzna gazu do nagrzewnicy w tunelu II, - Przyłącze zewnętrzne propanu wraz z lokalizacją zbiorników gazu płynnego. Poszczególne składowe etapów zostały nazwane tożsamo z nazwami poszczególnych przedmiarów lub pozycji przedmiarów. Standard jakościowe: Standardy jakościowe zostały opisane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i projekcie budowlanym. Warunki realizacji robót budowlanych: a) Miejsca gdzie wykonywane będą roboty będące przedmiotem zamówienia, muszą zostać zabezpieczone w taki sposób, aby oddzielały miejsce robót od pozostałej części obiektu. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do zachowania najwyższej staranności przy zabezpieczeniu miejsca robót. b) Koszty unieszkodliwiania odpadów powstałych podczas robót rozbiórkowych i pozostałych obciążają Wykonawcę. c) Wykonawca przejmuje na siebie obowiązki wytwórcy odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2018 poz. 992), bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. d) Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca robót. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie wykonawca. e) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do specyfikacji. f) Miejsce wykonywania robót: działki nr 2005/3, 2005/4 oraz części działek 2005/2 oraz 2005/5, Obręb 0059, Gmina Miasto Toruń, Województwo Kujawsko-Pomorskie. g) Pobór energii elektrycznej oraz wody będzie odbywał się na koszt Wykonawcy. h) Cena wykonania przedmiotu zamówienia ma obejmować wszystkie jego elementy, wynikające nie tylko z SIWZ wraz z załącznikami, lecz także wynikające z wiedzy i doświadczenia Wykonawcy w przedmiotowym zakresie oraz obiektywnej potrzeby ich wykonania. Podana przez Wykonawcę cena dotyczy wykonania końcowego dzieła w postaci wykonanych robót, niezależnie od tego, czy wszystkie elementy konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia zostały ujęte w SIWZ wraz z dokumentacją projektową, czy też nie. i) Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2018 poz. 1202 normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych tj. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. 2003 Nr 47 poz. 401), przepisami ppoż. oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru. j) Roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, wymogami SIWZ, z należytą starannością w ich wykonaniu, dobrą jakością i właściwą organizacją pracy. k) Materiały i urządzenia niezbędne do wykonania robót Wykonawca zapewnia we własnym zakresie. l) Użyte materiały i urządzenia muszą mieć aktualne dokumenty, dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. m) Podane w dokumentacji, o której mowa w pkt. 3.1 SIWZ nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 7 i 29 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia przynajmniej tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. n) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz zastosowanych materiałów i urządzeń. o) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za roboty, będące przedmiotem zamówienia, od chwili ich rozpoczęcia do terminu zakończenia robót określonego w protokole odbioru. p) Wykonawca odpowiada za wszystkie szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami. q) Wykonawca odpowiada za swój sprzęt pozostawiony na budowie. r) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. s) W przypadku wystąpienia jakichkolwiek szkód, Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawienia własnym staraniem i na własny koszt. t) Koszty obsługi geodezyjnej niezbędnej do wykonania przedmiotu umowy ponosi Wykonawca. Gwarancja jakości na materiały i roboty budowlane Wykonawca zobowiązany jest udzielić na zastosowane materiały i roboty budowlane min. 2 - letniej gwarancji jakości licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w ww. dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (arg. na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 października 2013 r. [sygn. akt: KIO 2315/13]). Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Wykonawca wykona konstrukcje zgodnie z zapisami normy PN-EN ISO 1090-2 w klasie wykonania minimum EXC 2. W tym celu Wykonawca: -Przedstawi Certyfikat Zgodności Zakładowej Kontroli Jakości wystawiony przez Jednostkę Notyfikowaną Posiadającą Akredytacje PCA, -Przedstawi odpowiednie protokoły Działu Kontroli Jakości, -Naniesie na konstrukcję obiektu znak jakości CE, -Wystawi odpowiednią Deklarację Właściwości Użytkowych. Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. Oferty częściowe. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Oferty wariantowe. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych. Wspólny Słownik Zamówień CPV. 45000000-7 Roboty budowlane 45232120-9 Roboty nawadniające 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca -do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Czynności opisane w przedmiarze robot. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób. Roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia - załączniku nr 7 do umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 250.000,00 zł. (Słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2018 poz. 110). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku BGK o/Toruń nr rachunku: 25 1130 1075 8100 0000 0001 1283 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Rozbudowa Szkółki Leśnej Bielawy.” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 09 - Kasa). Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach