Przetargi.pl
Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Zmysłówce

Gmina Grodzisko Dolne ogłasza przetarg

  • Adres: 37-306 Grodzisko Dolne, Grodzisko Dolne
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2428265 , fax. 17 2436038
  • Data zamieszczenia: 2017-02-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodzisko Dolne
    Grodzisko Dolne 125 a
    37-306 Grodzisko Dolne, woj. podkarpackie
    tel. 17 2428265, fax. 17 2436038
    REGON: 690581710
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Zmysłówce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie obejmuje Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Zmysłówce oraz dostawę wyposażenia Zadanie podzielone zostało na dwie oddzielne części: Część numer 1 Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Zmysłówce Zakres prac budowlanych obejmuje: NAZWA INWESTYCJI: Rozbudowa istniejącego budynku Środowiskowego Domu Samopomocy i OSP na potrzeby placówki Dziennego Pobytu dla Dorosłych Osób Niepełnosprawnych w Zmysłówce. LOKALIZACJA INWESTYCJI: Zmysłówka, gm. Grodzisko Dolne działka nr 496/3, 496/4, 499/4, 500/3, 557/2 ADRES INWESTYCJI: 37-306 Zmysłówka 68, gm. Grodzisko Dolne INWESTOR: Gmina Grodzisko Dolne 37-306 Grodzisko Dolne RODZAJ (CHARAKTER) INWESTYCJI: Rozbudowa istniejącego budynku Środowiskowego Domu Samopomocy i Ochotniczej Straży Pożarnej na potrzeby placówki dziennego pobytu dla dorosłych osób niepełnosprawnych. Po realizacji inwestycji, zgodnie z założeniami programowymi, budynek nadal pełnił będzie funkcję Środowiskowego Domu Samopomocy (zwiększenie o 15 miejsc dla podopiecznych wraz ze wszystkimi niezbędnymi pomieszczeniami) a w pozostałej części, tak jak dotychczas- funkcje remizy OSP (garaż oraz pomieszczenia pomocnicze- szatnia, łazienka). WARUNKI GRUNTOWO-WODNE. Warunki gruntowe określono jako proste, klasyfikujące budynek w pierwszej kategorii geotechnicznej. W podłożu gruntowym, pod warstwą nasypów stwierdzono występowanie gruntów rodzimych w postaci piasków, piasków pylastych i pyłów piaszczystych. Są to grunty niespoiste, średnio zagęszczone. W wykonanych odkrywkach nie stwierdzono sączenia wód gruntowych. Teren nie wykazuje tendencji osuwiskowych. OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO: Istniejące zagospodarowanie terenu. Działki zaplanowanej inwestycji posiadają istniejący zjazd z drogi publicznej (poprzez istniejącą ogólnodostępną drogę wewnętrzną). Niemal płaski teren inwestycji zajmuje obecnie parterowy, niepodpiwniczony budynek ŚDS i remizy OSP. Istniejący budynek ŚDS i OSP. Istniejący obiekt to bryła w kształcie prostopadłościanu o podstawie prostokąta przekryta dachem kopertowym. Docelowo po rozbudowie bryła obiektu przyjmie kształt litery L. Część rozbudowana również będzie przykryta dachem kopertowym o nieznacznie innym nachyleniu połaci dachowych w stosunku do obiektu istniejącego. Utrzymany zostanie charakter bryły architektonicznej poprzez kontynuacje materiałów użytych do pokrycia dachu i wykończenia elewacji. Otwory okienne zapewniają dostateczną i wymaganą ilość światła dziennego. W układzie funkcjonalnym, przestrzeń parteru podzielona jest na dwie części. Pierwsza strażnica OSP- zawiera pomieszczenia garażu oraz klatki schodowej prowadzącej na poddasze i służyć będzie jak dotychczas strażakom i i nie jest objęta przedmiotowym projektem. Druga przeznaczona dla dorosłych osób niepełnosprawnych wraz z personelem na potrzeby ŚDS. Na poddaszu znajdują się pomieszczenia strażnicy OSP i nie są objęte przedmiotowym wnioskiem. Istniejące uzbrojenie terenu. Na terenie inwestycji obecnie znajdują się: sieć wodociągowa oraz napowietrzna sieć energetyczna. Istniejący budynek podłączony jest przyłączem kanalizacji sanitarnej do bezodpływowego zbiornika na ścieki, zlokalizowanego na własnej działce. Lokalizacja zbiornika jest tymczasowa, do momentu wykonania na tym terenie sieci kanalizacji sanitarnej (będącej obecnie w fazie projektowania). Ze względu na brak kanalizacji deszczowej, odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo, po terenie. OPIS ZAPROJEKTOWANEJ INWESTYCJI: Projektowany układ komunikacyjny Istniejący zjazd na działkę pozostaje bez zmian. W związku z rozbudową, przebudowy wymaga wewnętrzna droga gruntowa, biegnąca poza projektowanym ogrodzeniem działki (droga jest przedmiotem odrębnego opracowania). Na terenie inwestycji zaprojektowano 2 miejsca postojowe dla samochodów, wyznaczone na podjeździe. Ich lokalizacja ma charakter tymczasowy, gdyż inwestor planuje zakup przyległej części terenu i wykonanie tam docelowego parkingu. Projektowane zagospodarowanie działki Sposób użytkowania działki dostosowano do układu funkcjonalno-przestrzennego zaprojektowanego obiektu. Zaprojektowano nowy układ wewnętrznej komunikacji pieszej. Rozbudowa wymaga powiększenia terenu inwestycji i przesunięcia istniejącego ogrodzenia oraz przebudowy kolidujących z nią przyłączy. Projektowana rozbudowa Realizacja zaprojektowanej inwestycji przewiduje przebudowę i zmianę sposobu użytkowania istniejącego obiektu, dobudowę do niego nowej bryły oraz zmianę dotychczasowego zagospodarowania terenu. W zaprojektowanym rozwiązaniu zachowano gabaryty i układ przestrzenny istniejącego budynku oraz układ wjazdów na teren działek, wejść i wjazdu do istniejącej części budynku. Dodatkowe wejście do obiektu znajduje się w nowej, dobudowanej części. Forma obiektu Projektowany nie podpiwniczony parterowy budynek, na rzucie w kształcie litery „L”, z nieużytkowym poddaszem, nakrytym wysokim wielospadowym dachem, otacza północno-wschodni szczyt części istniejącej. Bryła nowego budynku, oddzielonego dylatacją od istniejącego budynku, kontynuuje jego formę architektoniczną, łącząc obydwa budynki optycznie w jedną całość. Połączenie wymaga przebudowy fragmentu dachu istniejącego budynku. Funkcja obiektu W układzie funkcjonalnym przestrzeń parteru podzielono na dwie części. Pierwsza - strażnica OSP - zawiera pomieszczenia garażu oraz klatki schodowej prowadzącej na poddasze i służyć będzie strażakom-ochotnikom. Druga, przeznaczona dla dorosłych osób niepełnosprawnych oraz personelu placówki, obejmuje pomieszczenia dydaktyczne - pracownie o określonym profilu - wraz z niezbędnym zapleczem socjalnym, gospodarczym i sanitarnym. Głównymi użytkownikami obiektu będą osoby niepełnosprawne z terenu gminy wraz z opiekunami. Przewidywana liczba użytkowników stałych: - niepełnosprawni max. 30 osób - pracownicy obsługi max. 5 osób Będzie to obiekt o „dziennym" charakterze pobytu. Użytkownicy dowożeni będą na miejsce oraz odwożeni specjalnie do tego celu przeznaczonym środkiem transportu. Projektowane uzbrojenie działki Istniejący przyłącz do sieci energetycznej - bez zmian. Fragment istniejącej sieci wodociągowej - do przebudowy, przyłącz wodociągowy – projektowany. Odprowadzenie wód opadowych - bez zmian - powierzchniowo, po terenie. Odprowadzenie ścieków sanitarnych - - bez zmian – do czasu realizacji nowej sieci kanalizacji sanitarnej. Parametry (dane liczbowe) zaprojektowanej inwestycji: powierzchnia terenu w granicach inwestycji 1 470,00 m2 powierzchnia zabudowy budynku istniejącego 237,00 m2 powierzchnia zabudowy projektowanej rozbudowy 259,75 m2 Łącznie powierzchnia zabudowy rozbudowanego obiektu 496,75 m2 Nawierzchnie utwardzone (chodniki, parkingi, place) 484,24 m2 liczba kondygnacji (łącznie z poddaszem użytkowym na fragmencie istniejącej części przebudowanej) 2 powierzchnia całkowita 543,59 m2 kubatura budynku istniejącego 1 372,0 m3 kubatura projektowanej rozbudowy 1 464,2 m3 Łącznie kubatura rozbudowanego obiektu 2 836,2 m3 wysokość budynku 8,17 m długość x szerokość budynku 29,23 x 21,19 m powierzchnia netto parteru 404,57 m2 powierzchnia netto piętra 38,00 m2 Łączna powierzchnia netto wszystkich pomieszczeń 442,57 m2 Dostępność dla osób niepełnosprawnych. Budynek jest w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych (w tym osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Zaprojektowano sanitariaty dla osób niepełnosprawnych wyposażone w niezbędne atestowane elementy (uchwyty, wsporniki) umożliwiające korzystanie z przyborów sanitarnych. OPIS I ZAKRES ZAPROJEKTOWANYCH ROBÓT BUDOWLANYCH OBJĘTYCH WNIOSKIEM O DOFINANSOWANIE: Fundamenty rozbudowy Ławy żelbetowe wylewane - szalowane, zbrojone i wylewane na budowie. Ściany fundamentowe rozbudowy Murowane gr.25 cm z bloczków betonowych do poziomu parteru (±0,00); ocieplone styropianem gr.10 cm. Ściany zewnętrzne rozbudowy Murowane gr.25 cm z pustaków ceramicznych; ocieplone styropianem gr.15 cm. Ściany wewnętrzne nośne rozbudowy Murowane gr.25 cm z pustaków ceramicznych. Stropy rozbudowy Stropy gr.13 cm, żelbetowe - szalowane, zbrojone i wylewane na budowie. Dach stromy rozbudowy Dach wielospadowy o konstrukcja drewnianej, krokwiowy; pokryty blachą trapezową TR35 (na pełnym deskowaniu – deski gr.25mm lub płyta OSB gr.22mm). Przebudowa dachu istniejącego budynku Realizacja dachu rozbudowanego obiektu wymaga przebudowy fragmentu konstrukcji dachu istniejącego budynku. Po zdjęciu pokrycia sprawdzić należy stan krokwi i w razie potrzeby dokonać niezbędnych wzmocnień lub wymiany Dotyczy to również wymiany lub uzupełnienia łat i wiatroizolacji. Ogród zimowy Zaprojektowano całkowicie przeszklone pomieszczenie przybudowane do południowo-zachodniej elewacji nowej części budynku. Przewiduje się realizację przeszklonych ścian i jednospadowego dachu w aluminiowo-szklanej konstrukcji słupowo-ryglowej. System odprowadzenia wody Rynny i rury spustowe z blachy powlekanej z wykorzystaniem rozwiązania systemowego. Obróbki blacharskie Obróbki blacharskie z blachy powlekanej w kolorze blachy pokrycia dachu. Na dachu należy zamontować niezbędne akcesoria tj. łapacze śniegu, ławy kominiarskie, wyłaz dachowy, instalację odgromową. Na przebudowywanej części odtworzyć istniejącą instalację odgromową. Kominy Murowane kominy wentylacji grawitacyjnej wykończone tynkiem cienkowarstwowym jak elewacje. Czapy - płytka betonowa; osłony wylotów otworów wentylacyjnych - z siatki. Okna i drzwi zewnętrzne Okna z profili PCV sześciokomorowych malowanych w kolorze RAL7015; szklenie pakietem zespolonym (szyby 2x4mm z wypełnieniem argonem). Ślusarka drzwiowa PCV malowana w wybranym kolorze RAL jak okienna; pozostałe drzwi zewnętrzne płytowe - ocieplone. Daszki nad pochylniami dla niepełnosprawnych Brak daszków. Brama garażowa Segmentowa wybranego producenta Parapety zewnętrzne Z blachy stalowej powlekanej w kolorze okien. Parapety wewnętrzne Z płyty post forming w kolorze jasny buk. Ściany działowe Murowane gr.12 cm z gazobetonu lub pustaków ceramicznych. Tynki wewnętrzne Tynki cementowo – wapienne. Izolacje przeciwwilgociowe Fundamenty i ściany fundamentowe – masa bitumiczna. Posadzka na gruncie – folia PE. Stropy między kondygnacyjne – folia PE. Izolacje termiczne Ściany zewnętrzne żelbetowe – styropian gr.10 cm. Ściany zewnętrzne ceramiczne – styropian gr.15 cm. Strop nieogrzewanego poddasza – wełna mineralna gr.25 cm z welonem z geowłókniny Posadzka na gruncie - styropian gr.5 cm. Paroizolacje Strop nieogrzewanego poddasza – folia paraizolacyjna. Izolacje akustyczne Stropy między kondygnacyjne – styropian gr.5 cm. Przewody wentylacji grawitacyjnej Na poszczególnych kondygnacjach podłączone do pionów wentylacyjnych rurami elastycznymi spiro ø120mm z kratkami wentylacyjnymi osadzonymi w sufitach podwieszanych. Część przewodów wspomagana wentylatorkami mechanicznymi o napędzie elektrycznym. Wykończenie elewacji Cokół budynku (wysokości 30 cm) – wyłożony elewacyjnymi płytkami ceramicznymi. Ściany nad ziemia powyżej cokołu - tynk cienkowarstwowy wykonany w kompleksowym Bez spoinowym Systemie Ocieplenia (BSO) - faktura "baranek" 1,5mm. Wykończenie ścian wewnętrznych Ściany pomieszczeń higieniczno sanitarnych oraz „fartuchy” przy umywalkach w pom. dydaktycznych i socjalnych - płytki ceramiczne (gresowe) do wysokości 2,10m. Ściany pozostałych pomieszczeń malowane farbą emulsyjną. Wykończenie posadzek Posadzki pomieszczeń higieniczno sanitarnych, gospodarczych, technicznych, komunikacji wewnętrznej oraz pomieszczeń przewidzianych do obsługi intensywnego ruchu interesantów – płytki ceramiczne (gresowe). W pomieszczeniach dydaktycznych - wykładzina PCV (w pracowni komputerowej o właściwościach antystatycznych). W pomieszczeniach personelu - panele podłogowe. W garażu - posadzka betonowa zabezpieczona impregnatami do betonu; alternatywnie posadzka żywiczna przemysłowa. W składzie opału - posadzka betonowa wykończona warstwą tworzącą powłokę olejoodporną. Sufity podwieszone Z płyt gips.-kartonowych na konstrukcji stalowej zamontowane na wysokościach 2,50m, 2,80m i 3,00m nad posadzką. W pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych zastosować płytę wodoodporną. Nad korytarzami zastosowano fragmenty sufitów systemowych modularnych, w które wkomponowano oprawy rastrowe. Drzwi wewnętrzne Płytowe przeszklone z zamykaczami ułatwiającymi otwarcie osobom niepełnosprawnym. Drzwi do sanitariatów wyposażone w otwory z tulejkami wentylacyjnymi i zamki kulowe. Balustrady schodów wewnętrznych Wykonane z profili stalowych, spawane i malowane farbą matową w kolorze grafitowym. Wewnętrzne instalacje sanitarne Ogrzewanie budynku zapewni wbudowana kotłownia na olej opałowy, dostarczany cysterną i magazynowany w budynku w zbiornikach o pojemności 3m3. Według projektu instalacji sanitarnych. Wewnętrzne instalacje elektryczne Według projektu instalacji elektrycznych. Odnawialne źródła energii Jako odnawialne źródło energii zastosowano instalację fotowoltaiczną. Instalacja będzie połączona z siecią zewnętrzną. W skład instalacji fotowoltaicznej wejdą m.in.: • Moduły fotowoltaiczne - zamieniające energię promieniowania słonecznego na energię prądu elektrycznego – 30 sztuk o łącznej mocy 7,5 kW zlokalizowano na południowo-wschodniej i południowo-zachodniej połaci nowego budynku. • Inwerter (przekształtnik) prądu stałego produkowanego w ogniwach fotowoltaicznych na prąd zmienny o parametrach zgodnych z prądem z sieci elektroenergetycznej Drogi i parkingi Projektuje się utwardzoną drogę dojazdową do posesji sąsiednich według planu zagospodarowania terenu. Projektuje się również nowe chodniki prowadzące do głównego wejścia. Parkingi są istniejące i nie ulegają zmianie. Ogrodzenie Przewiduje się demontaż istniejącego ogrodzenia terenu, kolidującego z zaprojektowaną inwestycją oraz budowę nowego w nowej lokalizacji. Szczegółowy zakres robót określa: 1) Załącznik nr 9: Harmonogram rzeczowo-finansowy dla części numer 1; 2) Załącznik nr 10: Przedmiary robót - część numer 1, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót- część numer 1, Dokumentacja projektowa- część numer 1. Określone w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót, ST typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Dokładny zakres zadania oraz inne informacje niezbędne do wyceny robót przedstawia dokumentacja projektowa, przedmiary robót, zestawienie wyposażenia, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Kosztorys ofertowy uproszczony musi być w pełni zgodny z zapisami zawartymi w przedmiarze robót (materiał, opis, ilość) i ma zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji. Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet dokumentów do zgłoszenia zakończenia robót (protokoły, inwentaryzację powykonawczą, obmiar robót, dziennik budowy, kosztorys powykonawczy, świadectwa charakterystyki energetycznej obiektu, certyfikaty i deklaracje zgodności na wbudowane materiały, kartę przekazania odpadów). Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów oraz o dostarczenie Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego tę czynność (Karta przekazania odpadów). Wykonawca zobowiązany jest do oddania inwestycji w stanie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (w tym dostarczenie gaśnic wraz z montażem i prawidłowe oznakowanie dróg ewakuacyjnych oraz opracowanie planu ewakuacji). Stosownie do treści art. 29 ust. 3a u PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: konstrukcje żelbetowe, roboty murowe, instalacje gazowe, instalacje elektryczne, instalacje WOD-KAN, roboty wykończeniowe. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy (zgodnie z wytycznymi zawartymi w opinii zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych-www.uzp.gov.pl) . Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy na część numer 1 w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Część numer 2 – Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Zmysłówce - Dostawa wyposażenia W zakres realizacji części numer 2 zamówienia wchodzi zakup i dostawa wyposażania obiektu wg załącznika nr 8 do SIWZ. Określone w zestawieniu wyposażenia stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : Część numer 1- 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). Część numer 2- 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 u PZP, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 20014 r. poz. 1804 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: BS Leżajsk o/Grodzisko Dolne 53 9187 1024 2003 2000 1270 0005 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt. 7b u PZP). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Zmysłówce - część nr……….. oraz włożyć do koperty zewnętrznej . Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ¬ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ¬ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ¬ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 u PZP) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 u PZP. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach