Przetargi.pl
Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Laszczynach

Gmina Grodzisko Dolne ogłasza przetarg

  • Adres: 37-306 Grodzisko Dolne, Grodzisko Dolne
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2428265 , fax. 17 2436038
  • Data zamieszczenia: 2017-03-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodzisko Dolne
    Grodzisko Dolne 125 a
    37-306 Grodzisko Dolne, woj. podkarpackie
    tel. 17 2428265, fax. 17 2436038
    REGON: 690581710
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Laszczynach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie podzielone zostało na dwie oddzielne części: Część numer 1 Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Laszczynach Zakres prac budowlanych obejmuje: NAZWA INWESTYCJI: Rozbudowa istniejącego budynku Środowiskowego Domu Samopomocy i OSP na potrzeby placówki Dziennego Pobytu dla Dorosłych Osób Niepełnosprawnych oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Laszczynach. LOKALIZACJA INWESTYCJI: Laszczyny, gm. Grodzisko Dolne działki nr 397/3, 397/5, 398/1, 399, 400. ADRES INWESTYCJI: Laszczyny 62, gm. Grodzisko Dolne INWESTOR: Gmina Grodzisko Dolne 37-306 Grodzisko Dolne RODZAJ (CHARAKTER) INWESTYCJI: Przebudowa (ze zmianą sposobu użytkowania) istniejącego budynku Środowiskowego Domu Samopomocy i Ochotniczej Straży Pożarnej oraz jego rozbudowa (dobudowa do części istniejącej). Użytkownikiem jednego z garaży oraz przyległych pomieszczeń socjalnych będzie Ochotnicza Straż Pożarna. Pozostała część obiektu zostanie przeznaczona na potrzeby placówki Dziennego Pobytu dla Dorosłych Osób Niepełnosprawnych. STREFY OCHRONNE: - zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ( Dz. U. z 2010 r. Nr 213 poz. 1397 z późn. zm.) inwestycja nie jest zaliczana do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, - teren inwestycji jest położony w Zmysłowskim Obszarze Chronionego Krajobrazu, - na terenie nie występują obiekty zabytkowe i stanowiska archeologiczne; WARUNKI GRUNTOWO-WODNE: Warunki hydrogeologiczne We wszystkich 4 wykonanych otworach stwierdzono występowania swobodnego zwierciadła wód podziemnych. Wnioski i zalecenia z opinii geotechnicznej 1. Przedmiotem opracowania było rozpoznanie budowy geologicznej oraz określenie warunków gruntowo-wodnych terenu działki. 2. Zostały wykonane 4 otwory badawcze wraz z badaniami terenowymi. 3. W wyniku przeprowadzonych prac wydzielono 2 warstwy geotechniczne. Stwierdzono występowanie utworów niespoistych w stanie średnio zagęszczonym. 4. We wszystkich 4 wykonanych otworach stwierdzono występowania swobodnego zwierciadła wód podziemnych. Badania zostały wykonane w okresie bezdeszczowym. 5. Prace w wykopie i jego odbiór powinien odbyć się pod nadzorem uprawnionego geologa. 6. Wykonywanie wykopu fundamentowego należy przeprowadzić przy bezdeszczowej pogodzie. 7. Betonowanie fundamentu dokonać natychmiast po wykonaniu wykopu. 8. Strefa przemarzania na badanym obszarze wynosi 1,0 m p.p.t. 9. Podłoże gruntowe charakteryzuje się prostymi warunkami gruntowo-wodnymi. 10. Projektowany budynek zaliczono do pierwszej kategorii geotechnicznej. 11. Nawiercone grunty warstwy ll są gruntami nośnymi. 12. Nie stwierdzono występowania niekorzystnych warunków geodynamicznych. 13. Realizacja oraz eksploatacja planowanej inwestycji nie stwarza zagrożenia dla środowiska naturalnego. 14. Rozpoznanie na badanym obszarze ma charakter punktowy, co może się wiązać z pewnymi rozbieżnościami pomiędzy rzeczywistym a przedstawionym na przekroju układem warstw. OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO: Istniejący układ komunikacyjny. Działki o numerach 397/3, 397/5, 398/1, 399, 400 , z istniejącym budynkiem, będące własnością gminy, położona jest w centralnej części wsi po północnej stronie drogi powiatowej nr 1274R. Wjazd na działkę oraz dojazd do istniejącego obiektu dwoma istniejącymi zjazdami z drogi powiatowej od strony południowej. Istniejące zagospodarowanie terenu. Niemal płaski teren inwestycji obecnie zajmuje parterowy, niepodpiwniczony budynek ŚDS i remizy OSP. Od strony drogi teren jest utwardzony. Z drogi istnieją dwa zjazdy. Od strony północnej za budynkiem zlokalizowany jest utwardzony plac manewrowy. Istniejący budynek ŚDS i OSP. Budynek, o rzucie w kształcie odwróconej litery „L”, nakryty jest wysokim, stromym, wielospadowym dachem z nieużytkowym poddaszem. Budynek jest parterowy bez podpiwniczenia, w dobrym stanie technicznym. Istniejące uzbrojenie terenu. Na terenie inwestycji obecnie znajdują się: sieć wodociągowa oraz napowietrzna sieć energetyczna. Istniejący budynek podłączony jest przyłączem kanalizacji sanitarnej do bezodpływowego zbiornika na ścieki o pojemności 8,00m3, zlokalizowanego na własnej działce (w części północnej). Ze względu na brak kanalizacji deszczowej, odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo, po terenie. OPIS ZAPROJEKTOWANEJ INWESTYCJI: Projektowane zagospodarowanie terenu inwestycji Na terenie działki zaprojektowano 4 miejsca postojowe dla samochodów osobowych - 2 przed frontem budynku i dwa w obrębie placu gospodarczego za budynkiem. W projektowanym układzie funkcjonalno-przestrzennym, zachowano układ wjazdów na działkę i wejść do budynku - wejście główne do obiektu od strony południowej Projektowana rozbudowa obiektu Realizacja zaprojektowanej inwestycji przewiduje przebudowę i zmianę sposobu użytkowania istniejącego obiektu, dobudowę do niego dwu nowych brył oraz zmianę dotychczasowego zagospodarowania terenu. W zaprojektowanym rozwiązaniu zachowano układ wjazdów na teren działek oraz wejść do istniejącej części budynku. Dodatkowe wejścia do obiektu znajdują się w nowych, dobudowanych częściach. Przebudowa istniejącego budynku ŚDS i remizy OSP przewiduje: – przebudowę istniejącego budynku wynikającą ze zmiany sposobu użytkowania pomieszczeń oraz zaprojektowanej dobudowy dwóch nowych części; – przebudowę dachu i pokrycia dachu. – przebudowę i wykonanie infrastruktury technicznej umożliwiającej funkcjonowanie obiektu (przyłącze energetyczne pozostaje bez zmian jako istniejące). Forma obiektu Zaprojektowano dwie nie podpiwniczone parterowe części, na rzucie w kształcie prostokątów, z nieużytkowymi poddaszami, nakryte wysokimi wielospadowymi dachami, dobudowane do ścian szczytowych istniejącego budynku od północy i zachodu. Bryły nowych części, oddzielone dylatacją od istniejącego budynku, kontynuują jego formę architektoniczną, łącząc wszystkie części optycznie w jedną całość. Funkcja obiektu W układzie funkcjonalnym, przestrzeń parteru podzielono na dwie części. – strażnica OSP - zawierająca pomieszczenia garażu oraz szatni z zapleczem sanitarnymi, służyć będzie strażakom ochotnikom do wykonywania swoich zadań, – placówka opiekuńcza przeznaczona dla dorosłych osób niepełnosprawnych, zawiera pomieszczenia dydaktyczne-warsztaty o określonym profilu, wraz z niezbędnym zapleczem socjalnym, gospodarczym i sanitarnym. Głównymi użytkownikami obiektu będą osoby niepełnosprawne z terenu gminy wraz z opiekunami. Przewidywana liczba użytkowników stałych: - niepełnosprawni max. 30 osób - pracownicy obsługi max. 10 osób Będzie to obiekt o „dziennym" charakterze pobytu. Użytkownicy dowożeni będą na miejsce oraz odwożeni specjalnie do tego celu przeznaczonym środkiem transportu. Projektowane uzbrojenie terenu inwestycji Lokalizacja istniejącego zbiornika jest tymczasowa, do momentu wykonania na tym terenie sieci kanalizacji sanitarnej (będącej obecnie w fazie projektowania). Istniejący przyłącz do sieci energetycznej oraz wodociągowej wymaga przebudowy. Fragment istniejącej sieci i przyłącz wodociągowy – do przebudowy. Przez działki w granicach terenu inwestycji, przebiegają obecnie następujące elementy uzbrojenia terenu: sieć wodociągowa, napowietrzna sieć energetyczna, projektowana sieć kanalizacyjna. W związku z rozbudową budynku w kierunku północnym i wymaganymi odległościami od okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi, konieczne jest przesunięcie zbiornika w północno -zachodnim narożnik działki i uzyskanie odstępstwa Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego dotyczącego zmniejszenia odległości (w załączeniu). Lokalizacja zbiornika jest tymczasowa, do momentu wykonania na tym terenie sieci kanalizacji sanitarnej będącej obecnie w fazie projektowania. W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na energię elektryczną planowana jest również wymiana kabli przyłącza napowietrznego, oraz przebudowa przyłącza wodociągowego. Ze względu na brak kanalizacji deszczowej, odprowadzenie wód opadowych - powierzchniowo, po terenie. Parametry (dane liczbowe) zaprojektowanej inwestycji: powierzchnia terenu w granicach inwestycji 4 000,85,00 m2  powierzchnia zabudowy budynku istniejącego 439,30 m2  powierzchnia zabudowy projektowanej rozbudowy (193,30 m2 + 232,99 m2) 429,29 m2 Łącznie powierzchnia zabudowy rozbudowanego obiektu 868,59 m2 Nawierzchnie utwardzone (chodniki, parkingi, place) 1 356,46 m2 liczba kondygnacji 1 powierzchnia całkowita 868,59 m2  kubatura budynku istniejącego 2 365,00 m3  kubatura projektowanej rozbudowy (1 265,8 m3 + 1 607,7 m3) 2 873,50 m3 Łącznie kubatura rozbudowanego obiektu 5 238,50 m3 wysokość budynku 6,85 m długość x szerokość budynku 49,73 x 31,23 m  powierzchnia netto parteru 667,61 m2  powierzchnia netto piętra 0,00 m2 Łączna powierzchnia netto wszystkich pomieszczeń 667,61 m2 Dostępność dla osób niepełnosprawnych. Budynek jest w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych (w tym osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Zaprojektowano sanitariaty dla osób niepełnosprawnych wyposażone w niezbędne atestowane elementy (uchwyty, wsporniki) umożliwiające korzystanie z przyborów sanitarnych. OPIS I ZAKRES ZAPROJEKTOWANYCH ROBÓT BUDOWLANYCH OBJĘTYCH WNIOSKIEM O DOFINANSOWANIE: Fundamenty rozbudowy Ławy żelbetowe wylewane - szalowane, zbrojone i wylewane na budowie. Ściany fundamentowe rozbudowy Murowane gr.25 cm z bloczków betonowych do poziomu parteru (±0,00); ocieplone styropianem gr.10 cm. Ściany zewnętrzne rozbudowy Murowane gr.25 cm z pustaków ceramicznych; ocieplone styropianem gr.15 cm. Ściany wewnętrzne nośne rozbudowy Murowane gr.25 cm z pustaków ceramicznych. Stropy rozbudowy Stropy gr.13 cm, żelbetowe - szalowane, zbrojone i wylewane na budowie. Dach stromy przebudowy i rozbudowy Dach wielospadowy o konstrukcja drewnianej, płatwiowo-kleszczowej dwu stolcowej; ze ścianką kolankową. Pokrycie z blachy trapezowej powlekanej TR35 (na pełnym deskowaniu – deski gr.25mm lub płyta OSB gr.22mm). Zamontowane akcesoria dachowe: płotki śniegowe, wyłaz dachowy, ława kominiarska oraz instalacja odgromowa. Przebudowa dachu istniejącego budynku Realizacja dachu rozbudowanego obiektu wymaga przebudowy fragmentu konstrukcji dachu istniejącego budynku. Po zdjęciu pokrycia sprawdzić należy stan krokwi i w razie potrzeby dokonać niezbędnych wzmocnień lub wymiany. Dotyczy to również wymiany lub uzupełnienia łat i wiatro izolacji. Ogród zimowy Zaprojektowano całkowicie przeszklone pomieszczenie przybudowane do południowo-zachodniej elewacji nowej części budynku. Przewiduje się realizację przeszklonych ścian i jednospadowego dachu w aluminiowo-szklanej konstrukcji słupowo-ryglowej. System odprowadzenia wody Rynny i rury spustowe z blachy powlekanej wg rozwiązania systemowego. Obróbki blacharskie Obróbki blacharskie z blachy powlekanej w kolorze blachy pokrycia dachu. Kominy Murowane kominy wentylacji grawitacyjnej ocieplone styropianem gr.5 cm i wykończone tynkiem cienkowarstwowym jak elewacje. Czapy - płytka betonowa, osłony wylotów otworów wentylacyjnych - z siatki. Okna i drzwi zewnętrzne Okna z profili PCV - sześciokomorowych - w kolorze RAL7015; szklenie pakietem zespolonym (szyby 2x4mm z wypełnieniem argonem). Ślusarka drzwiowa PCV malowana w wybranym kolorze RAL jak okienna; pozostałe drzwi zewnętrzne płytowe - ocieplone. Daszki nad pochylniami dla niepełnosprawnych Wiszące, z poliwęglanu komorowego na profilach stalowych malowanych farbami do metalu (na zewnątrz) . Bramy garażowe Segmentowe termo izolowane; z oświetleniami. Parapety zewnętrzne Z blachy stalowej powlekanej w kolorze okien. Parapety wewnętrzne Z płyty post forming w kolorze jasny buk. Ściany działowe Murowane gr.12 cm z gazobetonu lub pustaków ceramicznych. Tynki wewnętrzne Tynki cementowo – wapienne. Izolacje przeciwwilgociowe Fundamenty i ściany fundamentowe – masa bitumiczna; Posadzka na gruncie – folia PE. Izolacje termiczne Ściany zewnętrzne żelbetowe – styropian gr.10 cm. Ściany zewnętrzne ceramiczne – styropian gr.15 cm. Strop nieogrzewanego poddasza – wełna mineralna gr.25 cm z welonem z geo włókniny Posadzka na gruncie - styropian gr.10 cm. Kominy - styropian gr.5 cm. Paroizolacje Strop nieogrzewanego poddasza – folia paraizolacyjna. Przewody wentylacji grawitacyjnej Na poszczególnych kondygnacjach podłączone do pionów wentylacyjnych rurami elastycznymi spiro ø120mm z kratkami wentylacyjnymi osadzonymi w sufitach. Część przewodów wspomagana wentylatorkami mechanicznymi o napędzie elektrycznym. Wykończenie elewacji Cokół budynku – wyłożony elewacyjnymi płytkami ceramicznymi. Ściany nad ziemia powyżej cokołu - tynk cienkowarstwowy wykonany w kompleksowym Bez spoinowym Systemie Ocieplenia (BSO), faktura "baranek" 1,5mm. W części ścian parteru wykonać boniowanie szer. 3cm w układzie wg rys elewacji. Część ścian kolankowych oraz fragment ścian przy głównych drzwiach wejściowych obłożyć drewnem (jak boazeria) zabezpieczonym impregnatem koloryzującym do stosowania na zewnątrz. Wykończenie ścian wewnętrznych Ściany pomieszczeń higieniczno sanitarnych oraz „fartuchy” przy umywalkach w pom. dydaktycznych i socjalnych - płytki ceramiczne (gresowe) do wysokości ościeżnicy tj. 2,10m. Ściany pozostałych pomieszczeń malowane farbą emulsyjną. Wykończenie posadzek Posadzki pomieszczeń higieniczno sanitarnych, gospodarczych, technicznych, komunikacji wewnętrznej oraz pomieszczeń przewidzianych do obsługi intensywnego ruchu interesantów – płytki ceramiczne (gresowe). W pomieszczeniach dydaktycznych - wykładzina PCV (w pracowni komputerowej o właściwościach antystatycznych). W pomieszczeniach personelu - panele drewniane W garażu - posadzka betonowa zabezpieczona impregnatami do betonu; alternatywnie - posadzka żywiczna przemysłowa. W składzie opału - posadzka betonowa wykończona warstwą tworzącą powłokę olejoodporną. Sufity podwieszone Brak. Nad korytarzami zastosowano fragmenty sufitów systemowych modularnych (płyty szer.30cm), w które wkomponowano oprawy rastrowe. Drzwi wewnętrzne Płytowe przeszklone z zamykaczami ułatwiającymi otwarcie osobom niepełnosprawnym. Drzwi do sanitariatów wyposażone w otwory z tulejkami wentylacyjnymi i zamki kulowe. Balustrady pochylni zewnętrznych Wykonane z profili stalowych, spawane i malowane farbą matową w kolorze grafitowym. Wewnętrzne instalacje sanitarne Wewnętrzne instalacje elektryczne Odnawialne źródła energii Jako odnawialne źródło energii zastosowano instalację fotowoltaiczną. Instalacja będzie połączona z siecią zewnętrzną. W skład instalacji fotowoltaicznej wejdą m.in.: • Moduły fotowoltaiczne - zamieniające energię promieniowania słonecznego na energię prądu elektrycznego – 56 sztuk o łącznej mocy 14,0 kW zlokalizowano na południowej połaci rozbudowanego budynku. • Inwerter (przekształtnik) prądu stałego produkowanego w ogniwach fotowoltaicznych na prąd zmienny o parametrach zgodnych z prądem z sieci elektroenergetycznej Określone w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót, ST typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Dokładny zakres zadania oraz inne informacje niezbędne do wyceny robót przedstawia dokumentacja projektowa, przedmiary robót, zestawienie wyposażenia, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Kosztorys ofertowy uproszczony musi być w pełni zgodny z zapisami zawartymi w przedmiarze robót (materiał, opis, ilość) i ma zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji. Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet dokumentów do zgłoszenia zakończenia robót (protokoły, inwentaryzację powykonawczą, obmiar robót, dziennik budowy, kosztorys powykonawczy, świadectwa charakterystyki energetycznej obiektu, certyfikaty i deklaracje zgodności na wbudowane materiały, kartę przekazania odpadów). Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów oraz o dostarczenie Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego tę czynność (Karta przekazania odpadów). Wykonawca zobowiązany jest do oddania inwestycji w stanie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (w tym dostarczenie gaśnic wraz z montażem i prawidłowe oznakowanie dróg ewakuacyjnych oraz opracowanie planu ewakuacji). Stosownie do treści art. 29 ust. 3a u PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: konstrukcje żelbetowe, roboty murowe, instalacje gazowe, instalacje elektryczne, instalacje WOD-KAN, roboty wykończeniowe. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy (zgodnie z wytycznymi zawartymi w opinii zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych-www.uzp.gov.pl) . Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy na część numer 1 w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Część numer 2 – Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Laszczynach - Dostawa wyposażenia W zakres realizacji części numer 2 zamówienia wchodzi zakup i dostawa wyposażania obiektu wg załącznika nr 8 do SIWZ. Określone w zestawieniu wyposażenia stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : Część numer 1- 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). Część numer 2- 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 u PZP, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 20014 r. poz. 1804 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: BS Leżajsk o/Grodzisko Dolne 53 9187 1024 2003 2000 1270 0005 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt. 7b u PZP). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Rozbudowa Środowiskowego Domu Samopomocy w Laszczynach - część nr……….. oraz włożyć do koperty zewnętrznej . Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ¬ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ¬ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ¬ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 u PZP) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 u PZP. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach