Przetargi.pl
Rozbudowa, przebudowa, zmiana sposobu użytkowania części budynku na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej przy ul. Strzelców Bytomskich 33 w Katowicach

Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 258 20 21-25 , fax. 32 258 20 25, 41 63 167
  • Data zamieszczenia: 2019-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    ul. Grażyńskiego 5
    40-126 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 258 20 21-25, fax. 32 258 20 25, 41 63 167
    REGON: 000515780
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa, przebudowa, zmiana sposobu użytkowania części budynku na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej przy ul. Strzelców Bytomskich 33 w Katowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa istniejącego budynku użytkowo- mieszkalnego przy ul. Strzelców Bytomskich 33 w Katowicach, w którym obecnie mieści się Ochotnicza Straż Pożarna i lokale mieszkalne. Przebudowa polega na zmianie użytkowania istniejących lokali mieszkalnych na potrzeby strażnicy, połączenie ich z częścią użytkowaną obecnie przez OSP. Rozbudowa obejmuje dobudowę klatki schodowej od podwórza oraz rozbudowę garażu. Wykonanie robót obejmuje w szczególności: dobudowę zewnętrznej klatki schodowej w konstrukcji żelbetowej wraz z balustradami, stopnicami i okładzinami podestów, półpięter oraz spoczników – o kubaturze ok. 200 m3; rozbudowę i przebudowę części garażu – o kubaturze ok.1400 m3; przebudowę części mieszkalnej budynku na potrzeby OSP – o powierzchni ok. 580 m2; wykonanie ocieplenia dachu z częściową wymianą i wzmocnieniem więźby dachowej – o powierzchni ok. 430 m2; wykonanie konstrukcji drewnianych i stalowych dachu – o powierzchni ok. 290 m2; wykonanie ocieplenia ścian piwnic i elewacji – o powierzchni ok. 1000 m2; wykonanie robót rozbiórkowych i demontażowych; demontaż starych i wykonanie nowych obróbek blacharskich; demontaż starych i wykonanie nowych rynien i rur spustowych; wymianę istniejącej oraz montaż nowej stolarki otworowej - o powierzchni ok. 205 m2; wykonanie wypraw tynkarskich oraz okładzin ścian i sufitów – o powierzchni ok. 4190 m2; wykonanie robót izolacyjnych przeciwwilgociowych fundamentów i ścian fundamentowych oraz dekarskich i montażowych na dachu – o powierzchni ok. 1275 m2; zagospodarowanie terenu wokół budynku – w tym nowa nawierzchnia z kostki brukowej 620 m2; wymianę instalacji wodnej i kanalizacyjnej; wykonanie instalacji hydrantowej, c.o, i c.t. wraz z kotłownią gazową; wykonanie instalacji gazowej dla potrzeb kotłowni; wykonanie przyłącza wodociągowego; wykonanie przyłączy kanalizacji deszczowej i sanitarnej; wykonanie wentylacji mechanicznej; wymianę instalacji elektrycznej; wykonanie instalacji niskoprądowych w tym system alarmowania OSP; dostawę i montaż platformy dla osób z niepełnosprawnościami w dobudowanej klatce schodowej. Ww. roboty, wykonywane będą na podstawie decyzji (pozwolenia) nr 0660/2018 z dnia 30.05.2018r., co szczegółowo opisuje projekt budowlany, STWiORB i wytyczne dla urządzenia dźwigowego montowanego w budynku stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ oraz przedmiary robót stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie również do: dostarczenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w terminie 14 dni do dnia zawarcia umowy, sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego w terminie 21 dni od dnia zawarcia umowy, uzyskania ostatecznej decyzji o pozwolenie na użytkowanie budynku, wykonania operatu geodezyjnego, opracowania świadectwa charakterystyki energetycznej, wykonania niezbędnej dokumentacji, wymaganej do zgłoszenia platformy zgodnie z wytycznymi dla urządzenia dźwigowego stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. II. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. III. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.). Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności określone w dokumentacji (projekt budowlany oraz STWiORB) oraz przedmiarach robót bezpośrednio związane z wykonywaniem: żelbetowych ław, ścian fundamentowych, stropów oraz uzupełnienia ścian, montażu stolarki otworowej, wykonaniu docieplenia elewacji, dachu i ścian fundamentowych, wykonaniu robót wykończeniowych w postaci uzupełnienia tynków ścian i powłok malarskich, wykonaniu podłóg i okładzin ściennych, oraz wykonujących instalacje wod-kan., c.o., gazowe i elektryczne. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób sporządzających świadectwo charakterystyki energetycznej, dokumentację geodezyjną oraz osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, sposób kontroli oraz sankcje zostały szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. IV. Parametry równoważności. 1) Jeżeli projekt budowlany, STWiORB lub przedmiary robót wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, znaki towarowe lub pochodzenie lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie „produktów” równoważnych lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty. 2) Tam, gdzie w projekcie budowlanym, STWiORB lub przedmiarach robót przedmiot zamówienia został opisany za pomocą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, norm, aprobat, specyfikacji technicznej i systemów referencji, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty. V. Wymagany przez Zamawiającego okres gwarnacji wynosi: - na roboty budowlane oraz zastosowane materiały – 60 miesięcy; - na zainstalowane urządzenia i systemy minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarnacji wynoski 24 miesiące. Maksymalny okres gwanacji uwzględniony do oceny oferty wynosi 60 miesięcy (zgodnie z rozdziałem XVIII SIWZ). VI. Mając na uwadze zakres wykonywanych robót  Zamawiający, tam gdzie wymaga tego przedmiot zamówienia, uwzględnił w dokumentacji projektowej wymagania zawarte w art. 29 ust. 5 ustawy, tj. dotyczące dostępności wszystkich użytkowników, a w szczególności osób niepełnosprawnych (nie posiada barier architektonicznych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2018 poz 110 ze zm.) 3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego: PKO BP - nr konta: 16 1020 2313 0000 3602 0515 4762 W tytule przelewu należy wpisać: „Rozbudowa, przebudowa, zmiana sposobu użytkowania części budynku na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej przy ul. Strzelców Bytomskich 33 w Katowicach NZ.231.001.2019” 4. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert, tj. do 08.02.2019 r. do godz. 08:45. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu termin wniesienia wadium zostanie dotrzymany, jeżeli wadium będzie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający zaleca dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie pieniądza. 7. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału. Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w kopii potwierdzonej „za zgodność z oryginałem” jedynie w przypadku, gdy przepisy prawa lub treść dokumentu wadialnego nie uzależniają skutecznego, nieodwołalnego i bezwarunkowego zobowiązania gwaranta do zapłaty gwarantowanej sumy na pierwsze żądanie zamawiającego od konieczności posiadania przez zamawiającego dokumentu gwarancyjnego w formie oryginału. 8. Wadium wnoszone w postaci innej niż pieniądz należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9. W treści wadium składanego przez Wykonawcę w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, gdy nastąpią okoliczności przewidziane w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 11. Zamawiający dopuszcza by w przypadku Wykonawców występujących wspólnie wadium zostało wniesione przez jednego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 14. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza przed zawarciem umowy wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy, a Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Rozdziale VIII pkt 2 i 3 do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia zgodne ze wzorem (załącznik nr 2 i 3 do SIWZ). 2. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne: 1) potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu, 2) potwierdzenie, że podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie, w którym na jego zasoby powołuje się Wykonawca. 3. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach