Przetargi.pl
ROZBUDOWA, PRZEBUDOWA I TERMOMODERNIZACJA ISTNIEJĄCYCH BUDYNKÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ WRAZ Z BUDOWĄ SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY SZKOLE W MIEJSCOWOŚCI OSTASZEWO

Gmina Łysomice ogłasza przetarg

  • Adres: 87-148 Łysomice, Warszawska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 678 32 22, , fax. 56 678 35 05
  • Data zamieszczenia: 2018-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łysomice
    Warszawska 8
    87-148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 678 32 22, , fax. 56 678 35 05
    REGON: 871118738
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.lysomice.pl/strona-149-przetargi.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA, PRZEBUDOWA I TERMOMODERNIZACJA ISTNIEJĄCYCH BUDYNKÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ WRAZ Z BUDOWĄ SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY SZKOLE W MIEJSCOWOŚCI OSTASZEWO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania pn.: „Rozbudowa, przebudowa i termomodernizacja istniejących budynków Szkoły Podstawowej wraz z budową sali gimnastycznej przy szkole w miejscowości Ostaszewo” 3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Projektowana rozbudowa oraz modernizowane budynki są budynkami oświaty. Pomieszczenia rozbudowy (budynek "A") pełnią funkcję: sal lekcyjnych, pomieszczeń administracyjno - biurowych, sali gimnastycznej z zapleczem oraz zaplecza technicznego dla szkoły. Rozbudowa jest także łącznikiem spinającym dwa istniejące budynki szkoły - budynek "B" i "C". Budynek A będzie budowany w dwóch etapach, podział wg rysunków. Rozbudowa parterowa, częściowo podpiwniczona od strony boiska sportowego. W budynku B znajdują się: sale lekcyjne, gabinet pielęgniarki, pomieszczenia dla nauczycieli i zaplecze sanitarne. W budynku C znajdują się: biblioteka, stołówka z kuchnią cateringową oraz punkt przedszkolny. DANE POWIERZCHNIOWE: – kubatura (10410,0) 10482,0 m³ – powierzchnia zabudowy istniejąca 928,8 m² – powierzchnia zabudowy projektowana (1606,0) 1630,0 m² – wysokość 10,7 m – szerokość 77,0 m – długość 82,0 m – powierzchnia użytkowa istniejąca 750,6 m² – powierzchnia użytkowa projektowana (1578,95) 1602,95 m² – powierzchnia wewnętrzna (2293,2) 2317,2 m² Forma architektoniczna i funkcja obiektu budowlanego, sposób jego dostosowania do krajobrazu i otaczającej zabudowy. ROZBUDOWA: Składa się z prostokątnych modułów oraz sali gimnastycznej z dachami płaskimi. Rozbudowa jest w większości jednokondygnacyjna, druga kondygnacja w formie piwnicy jako zaplecze sportowe. Rozbudowa dzieli się na; część dydaktyczną z częścią administracyjno – biurową oraz salę gimnastyczną z zapleczem wraz z pomieszczeniami zaplecza technicznego. Rozbudowa łączy się funkcjonalnie z istniejącymi budynkami "B" i "C" i składa się z sal dydaktycznych, pomieszczeń administracyjno - biurowych oraz wydzielonej portierni i wiatrołapu, znajdującego się przy wejściu głównym. Projektowany budynek stanowi zachodnią ścianę dziedzińca szkolnego. Część budynku przy sali gimnastycznej składa się m.in. z sali gimnastycznej z zapleczem higieniczno-sanitarnym, pomieszczenia trenera z łazienką, pokoju pedagoga, toalet ogólnodostępnych, archiwum szkoły, magazynów sprzętu sportowego, kotłowni gazowej, pomieszczeń pomocniczych oraz pomieszczeń znajdujących się w podpiwniczeniu: magazynu, magazynu na sprzęt sportowy, pomieszczenia biurowego z zapleczem i pomieszczenia technicznego. Kotłownia oraz pomieszczenia w piwnicy są dostępne z zewnątrz budynku. BUDYNEK "B" - ZAKRES ZMIAN Docieplenie budynku 15 cm warstwą styropianu, w strefie obecnego wejścia od ulicy cieńszą warstwą w celu uzyskania jednej powierzchni ściany. Ściany zewnętrzne wykończone tynkiem cienkowarstwowym w kolorze białym. Obecne warstwy dachu zostaną zdjęte do stropu, który zostanie oczyszczony. Na stropie zostanie położona folia budowlana, izolacja termiczna ze spadkiem oraz membrana pcv. Na styku budynku "B" i rozbudowy zostaną dobudowane sanitariaty, dostępne z budynku istniejącego. Wewnątrz, wymiana warstw posadzkowych wg posadzki zastosowanej w rozbudowie w celu uzyskania jednego poziomu w budynku oraz polepszenie właściwości termicznych podłogi, przeprowadzenie prac wyburzeniowych (m.in. połączenie sal lekcyjnych) oraz wymianę stolarki drzwiowej. Istniejące wejście do budynku od strony ulicy zostanie przebudowane na sanitariaty dla nauczycieli, drzwi wejściowe zostaną częściowo zamurowane i w istniejący otwór, z wykorzystaniem nadproża, zostanie wstawione okno. Nowe wyjście na dziedziniec wewnętrzny szkoły pojawi się w głównym korytarzu przy salach lekcyjnych. Drzwi, po poszerzeniu otworu i dodaniu stalowego nadproża, zostaną wstawione w miejsce okna. Projektowana wentylacja z kształtek wentylacyjnych ustawianych na stropie. Fundamenty zostaną docieplone 5cm styropianu nienasiąkliwego wodą wykończone powyżej poziomu terenu tynkiem wodoszczelnym w kolorze grafitowym. BUDYNEK "C" - ZAKRES ZMIAN Wymiana konstrukcji dachu wraz ze stropem. Istniejąca konstrukcja dachu wraz ze ścianami wewnętrznymi poddasza i stropem do usunięcia. W celu usztywnienia istniejących ścian zostaną wylane wieńce żelbetowe. Projektowany dach dwuspadowy docieplony wełną mineralną gr. 25cm, pomiędzy belkami stropowymi, we fragmencie dachu jednospadowego wełna między krokwiami. Dodatkowo między krokwiami dachu wysokiego 5cm wełny mineralnej. Dach wykończony dachówką karpiówką układaną w koronkę, na dachu wysokim na łatach, dach płaski dodatkowo będzie zabezpieczony podwójną warstwą papy zgrzewalnej układanej na płycie OSB 3 gr. 2,2cm. Wymiana podłogi wg posadzki zastosowanej w rozbudowie w celu uzyskania jednego poziomu w budynku oraz polepszenie właściwości termicznych podłogi. Podpiwniczenie pod częścią budynku piwnica do zasypania. Przeprowadzenie prac wyburzeniowych oraz murowanie nowych podziałów wewnętrznych z bloczków silikatowych. Wymiana stolarki drzwiowej (dopasować do nowego poziomu posadzki) Ocieplone od wewnątrz z wykorzystaniem bloczków Ytong Multipor. Oknom od strony rozbudowy, znajdujący się w pomieszczeniu C02 należy przywrócić oryginalne rozmiary, okna znajdujące się w sanitariatach należy ze względów p.poż. zamurować cegłą ceramiczna pełną. Tynk występujący na części ścian zewnętrznych do usunięcia, a cegła pod nim do oczyszczenia. Kominy wentylacyjne, powyżej parteru, będą prowadzone za pomocą kształtek stalowych. KORZYSTANIE Z OBIEKTU PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE Obiekt jest dostosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Wejście główne do budynku wyposażone jest w niezadaszoną pochylnię o spadku wynoszącym 8% wyposażoną w poręcze na wys. 110 i 90 cm od poziomu pochylni. Druga pochylnia znajduje się przy wejściu bocznym prowadzącym zaplecze Sali gimnastycznej, jest ona także niezadaszona i wyposażona w poręcze na wys. 110 i 90 cm od poziomu pochylni. W obiekcie znajdują się również toalety przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne, zaprojektowane zgodnie z wymogami. Dwie dodatkowe rampy znajdują się przy budynku C. Jedna z nich prowadzi do pomieszczeń punktu przedszkolnego a druga znajduje się przy wejściu głównym do tego budynku. Układ konstrukcyjny obiektu budowlanego, zastosowane schematy konstrukcyjne (statyczne). założenia przyjęte do obliczeń konstrukcji. Układ konstrukcyjny budynku mieszany, murowany oraz szkieletowy żelbetowy ze stropami żelbetowymi, posadowiony na ławach i stopach bezpośrednich. Szczegółowe opracowanie konstrukcji wg opisu konstrukcji. Podstawowe dane technologiczne oraz współzależności urządzeń i wyposażenia związanego z przeznaczeniem obiektu i jego rozwiązaniami budowlanymi. Elementy wyposażenia instalacyjnego, nie wpływają istotnie na układ statyczny budynku i rozwiązania budowlane. Rozwiązania zasadniczych elementów wyposażenia budowlano-instalacyjnego, zapewniają użytkowanie obiektu budowlanego. Budynek będzie wyposażony w następujące instalacje: - wodną - kanalizacji sanitarnej - elektryczną - wentylację grawitacyjną, wentylację grawitacyjną wspomaganą - wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną z możliwością podgrzewania i chłodzenia powietrza (sala gimnastyczna) - hydrantową - c.o. - kotłownia lokalna gazowa - utwardzenia wraz z ogrodzeniem Szczegółowe rozwiązania technologiczne według projektów branżowych. Rozwiązania techniczne i technologiczne - Zakres robót budowlanych - Prace budowlane: Przy ustaleniu warunków posadowienia budynku oparto się na badaniach geologicznych wykonanych przez Krzysztofa Gula, z kwietnia 2010 r. W związku z wynikami badań geotechnicznych planuje się posadowienie bezpośrednie budynku za pomocą ław i stóp fundamentowych. Kategoria geotechniczna budynku - II. CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU - POWIERZCHNIA, WYSOKOŚĆ I LICZBA KONDYGNACJI Budynek użyteczności publicznej -szkoła z salą gimnastyczną. Budynek rozbudowy "A" jednokondygnacyjny, częściowo podpiwniczony. Budynek "B" jednokondygnacyjny, budynek "C" jednokondygnacyjny z poddaszem nieużytkowym. Wysokość budynku 10,7 m (sala gimnastyczna) - budynek niski. Pozostałe zabudowania - niskie. ZESTAWIENIE POW. BUDYNKÓW ISTN. NR. NAZWA POW [m2] B01 KORYTARZ 126,56 B02 WC 7,58 B03 WC 16,56 B04 SALA 56,55 B05 PRZEDSIONEK 4,17 B06 WC NAUCZYCIELSKIE 4,17 B07 POKÓJ PIELĘGNIARSKI 13,87 B08 POKÓJ NAUCZYCIELSKI 19,70 B09 SALA 78,94 B10 SALA 77,88 B11 SALA 58,26 C01 KORYTARZ 20,41 C02 BIBLIOTEKA 27,99 C03 PRZEDSIONEK 4,44 C04 WC 8,37 C05 PRZEDSIONEK 4,28 C06 WC 9,58 C07 STOŁÓWKA 49,95 C08 KUCHNIA 18,85 C09 ZMYWALNIA 6,09 C10 KOMUNIKACJA 7,30 C11 POM. SOCIALNE 7,49 C12 WC 7,54 C13 POM. POMOCNICZE 3,63 C14 KOMUNIKACJA 6,11 C15 SALA 50,93 C16 KOMUNIKACJA 4,34 C17 WC 8,93 C18 POM. POMOCNICZE 5,79 C19 SZATNIA 25,67 C20 POM. SOCJALNE 8,67 RAZEM: 750,60 m2 ZESTAWIENIE POW. PARTERU ROZBUDOWY NR NAZWA POW. [m2] 0.01 MAGAZYN 37,32 0.02 MAG. SPRZĘTU SPORTOWEGO 37,32 0.03 BIURO 62,69 0.04 MAGAZYN 5,65 0.05 WC 9,01 0.06 POM.TECHNICZNE 25,96 1.01 WIATROLAP 10,48 1.02 KORYTARZ 131,27 1.03 PORTIERNIA 8,03 1.04 SALA LEKCYJNA 47,19 1.05 SALA LEKCYJNA 68,52 1.07 SEKRETARIAT 22,37 1.08 SEKRETARIAT 16,09 1.09 KORYTARZ 76,35 1.10 SALA GIMNASTYCZNA 515,13 1.11 WC DAMSKIE 5,78 1.12 PRZEDSIONEK 4,40 1.13 WC DLA NIEPEŁNOSPR. 4,13 1.14 POM. POMOCNICZE 4,24 1.15 PRZEDSIONEK 4,40 1.16 WC MĘSKI 5,78 1.17 KORYTARZ 38,6 1.18 WIATROLAP 3,56 1.19 SZATNIA 14,91 1.20 UMYWALNIA 11,88 1.21 SZATNIA 14,91 1.22 UMYWALNIA 11,88 1.23 ARCHIWUM 19,18 1.24 MAG. SPRZĘTU SPORTOWEGO 35,47 1.25 POKÓJ 19,43 1.26 ŁAZIENKA 6,16 1.27 KOTŁOWNIA 16,69 1.28 SERWEROWNIA 9,21 1.29 KORYTARZ 21,35 1.30 GABINET PEDAGOGA 9,51 1.31 SALA LEKCYJNA 68,52 1.31 SALA LEKCYJNA 93,28 1.32 SALA LEKCYJNA 82,30 Razem: 1578,95 m2 Wyżej wymienione roboty należy wykonać zgodnie z projektem i przedmiarem. Sugerowana kolejność robót: I ETAP tj. budowa sali gimnastycznej wraz z łącznikiem – budynek „A” II ETAP tj. remont/termomodernizacja budynku „B” i remont/termomodernizacja budynku „C” 3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: projekt budowlany i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ; przedmiary i kosztorysy ofertowe - stanowiące załącznik nr 9 do SIWZ, Zestawienie wyposażenia sali gimnastycznej – stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ. 3.4. Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w zakresie i w sposób określony w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, na podstawie oględzin terenu budowy oraz zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego decyzjami administracyjnymi. 3.5. Jeżeli w dokumentacji, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkt lub usługę dostarczane przez konkretnego wykonawcę materiałów lub odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych i systemów referencji technicznych o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy iż zapewnią one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku materiałów, których znaki towarowe podano w dokumentacji projektowej poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich materiałów, których parametry techniczne jakościowe nie będą gorsze od materiałów jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach projektu. Wykonawca nie może składać oferty równoważnej w innych okolicznościach niż dopuszczone powyżej oraz w ustawie Pzp. W szczególności, klauzula o ofertach równoważnych nie uprawnia wykonawcy do złożenia oferty odmiennej niż stanowi to opis przedmiotu zamówienia, w zakresie w jakim nie odwołuje się on do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługę lub nie odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych i systemów referencji technicznych. Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń nowych, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji projektowej, odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, przenoszących te normy. W przypadku odniesienia się w Opisie Przedmiotu Zamówienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca ma obowiązek, na etapie realizacji zamówienia, posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości. Użyte w dokumentacji technicznej i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (dalej: STWiOR) zapisy opisujące przedmiot zamówienia nie mają na celu naruszenia art. 29, 30, 30a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. PZP. 3.6. Roboty będą prowadzone na czynnym terenie (teren Szkoły Podstawowej), wobec tego Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń, utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 3.7. Zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów budowlanych. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenie do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót. 3.8. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za naruszenie istniejącego wszelkiego rodzaju sieci uzbrojenia terenu i urządzeń podziemnych, naprawa uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót urządzeń uzbrojenia podziemnego i nadziemnego –w uzgodnieniu z ich użytkownikami(administratorami). 3.9. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 3.9.1. Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane 3.9.2. Dodatkowe kody CPV: 45214210-5 Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45113000-2 Roboty na placu budowy 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45212222-8 Roboty budowlane związane z salami gimnastycznymi 3.10. Wymagania związane z realizacją zamówienia dot. zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: 3.10.1. Na podstawie art. 29 ust. 3a PZP Zamawiający określa, iż wszelkie czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie budowy, mają być wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub jego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót na terenie placu budowy, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót, dostawców materiałów budowlanych oraz innych osób, w stosunku do których Wykonawca wykaże, że czynności przez nich realizowane nie polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm. ) 3.10.2. Szczegółowe wymagania w tym zakresie określone zostały w § 18 Istotnych Postanowień Umowy – stanowiących Załącznik nr 6 do SIWZ. 3.11. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie. W przypadku chęci odbycia wizji lokalnej, należy pisemnie poinformować o tym fakcie Zamawiającego. W czasie wizji lokalnej Zamawiający nie będzie udzielał żadnych wyjaśnień dotyczących przedmiotu zamówienia, odsyłając Wykonawców do składania wniosków o wyjaśnienie treści SIWZ zgodnie z procedurą wskazaną w rozdziale 8 ust. 8.8 SIWZ. 3.12. Zadanie inwestycyjne planuje się wykonać przy wsparciu: a) środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie Działanie 3.5. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT Poddziałanie 3.5.1 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym w ramach ZIT; b) środków Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach projektu „Sportowa Polska – program rozwoju lokalnej infrastruktury sportowej”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Składając ofertę każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 140 000,00 zł 9.2. Wadium musi zostać wniesione na cały okres związania ofertą. 9.3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 9.4. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 PZP. 9.5. Gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie bankowe oraz poręczenie innych instytucji winny zostać złożone w formie dokumentu oryginalnego. 9.6. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Gminy Łysomic, tj.: Bank Spółdzielczy w Toruniu Oddział Łysomice nr 35 9511 0000 2002 0032 0267 0003 z podaniem tytułu „WADIUM: Postępowanie nr ZP.271.4.2018” 9.7. Wadium w formie pieniężnej (przelew) musi zostać zaksięgowane na rachunku Zamawiającego przed wskazanym terminem składania ofert: (dzień, godzina, minuta składania ofert). 9.8. Kserokopię potwierdzenia złożenia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. 9.9. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż w pieniądzu, oryginał dokumentu (poręczenia lub gwarancji) powinien zostać dołączony do oferty w osobnej kopercie. 9.10. W przypadku wnoszenia wadium w postaci, o której mowa w ust. 9.9., Wykonawca winien przedłożyć dokument poręczenia lub gwarancji wystawiony przez właściwy podmiot zawierający informację o udzieleniu poręczenia / gwarancji zapłaty kwoty stanowiącej wadium w postępowaniu nr ZP.271.4.2018 na rzecz Gminy Łysomice. Ww. dokument musi być ważny przez cały okres związania ofertą określony w niniejszej SIWZ oraz zawierać nieodwołalne zobowiązanie podmiotu udzielającego poręczenie gwarancji do bezwarunkowej wypłaty wadium, na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 PZP. 9.11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Uwaga: Oświadczenie wymienione w ust. 7.1. i 7.3., wykaz wymieniony w ust. 7.4. pkt 7.4.1. i 7.4.2. oraz zobowiązanie, o którym mowa w ust. 7.2. należy złożyć w formie oryginału natomiast pozostałe dokumenty wymienione w Rozdziale 7 należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczy. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, wtedy gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.5. Mając na względzie przepis art. 26 ust. 6 PZP, w związku z § 10 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126) [z zastrzeżeniem Rozdziału 11 ust. 11.11 SIWZ]: 7.5.1. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 7 ww. rozporządzenia, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W celu wskazania odpowiednich dokumentów Wykonawca załącza do oferty wypełnione oświadczenie stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ. 7.5.2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 7 ww. rozporządzenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 PZP, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. SKŁADANE PRZEZ WSZYSTKICH WYKONAWCÓW W ZAKRESIE GRUPY KAPITAŁOWEJ 7.3. Wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekażą Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający przekaże Wykonawcom oraz zamieści na stronie www.bip.lysomice.pl (zakładka: PRZETARGI) wzór stosownego oświadczenia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu. W sytuacji, gdy ofertę złoży jeden Wykonawca, Wykonawca ten zwolniony jest ze złożenia ww. oświadczenia. 7.1. W celu wstępnego potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy wraz z ofertą składają, oświadczenie aktualne na dzień składania ofert – wg treści określonej w załączniku nr 1 SIWZ. W przypadku, gdy o zamówienie ubiegają się Wykonawcy występujący wspólnie, ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu. Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie potwierdza również brak podstaw do wykluczenia na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 z zastrzeżeniem art. 24 ust. 7-10 PZP. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca powołuje się na ich zasoby oraz w celu potwierdzenia, że ww. podmioty nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP, składa oświadczenie dotyczące tych podmiotów. Zamawiający nie żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, składał w stosunku do nich oświadczenie, że ww. podmioty nie podlegają wykluczeniu z postępowania. 7.2. Zgodnie z art. 22a PZP Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności składając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z zobowiązania lub dokumentów, o których mowa w pkt 7.2.2 powinny wynikać w szczególności następujące informacje: a) Zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia c) Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) Czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postepowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą; 7.2.1. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale 6 ust. 6.2. pkt 2 ppkt a SIWZ, na zasoby innych podmiotów w celu udowodnienia spełniania warunku, powinien przedłożyć dodatkowo informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową tego podmiotu w okresie nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 7.2.2. Poza zobowiązaniem, Wykonawca może przedłożyć inne dokumenty, potwierdzające, że Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, w szczególności zawierające elementy, o których mowa powyżej. 7.2.3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 11. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 11.1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 11.2. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku złożenia przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty, wszystkie oferty zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 PZP w związku z art. 82 ust. 1 PZP. 11.3. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 11.4. Wskazane jest, aby wszystkie zapisane, zadrukowane strony oferty były kolejno ponumerowane, złączone w sposób uniemożliwiający dekompletację. 11.5. Ofertę należy sporządzić w języku polskim na maszynie do pisania,, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką biurową i złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej. 11.6. Wszelkie poprawki, zmiany lub wykreślenia w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę upoważnioną do podpisania oferty. 11.7. Oferta i doświadczenia muszą być podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania i składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, albo przez osobę umocowaną (na podstawie pełnomocnictwa) przez osoby uprawnione. 11.8. Jeżeli upoważnienie do podpisania oferty, oświadczeń, reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców w postępowaniu i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty wynika z pełnomocnictwa – winno być ono udzielone (podpisane) przez osobę / osoby uprawnione zgodnie z wpisem do właściwego rejestru oraz dołączone do oferty. 11.9. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopi poświadczonej notarialnie. 11.10. Zapis ust. 11.8. i 11.9. stosuje się odpowiednio do dalszych pełnomocnictw. 11.11. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku, o którym mowa w §10 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, Zamawiający informuje, iż może zażądać od Wykonawców przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 11.12. Wszystkie strony oferty oraz wszystkie załączone oświadczenia, tłumaczenia i inne dokumenty, winny być parafowane przynajmniej przez jedną osobę upoważnioną do podpisania oferty. 11.13. Zgodnie z art. 8 ust. 3 PZP nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł że nie mogę być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zastrzeżenie dotyczące informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w ofercie w sposób wyraźnie określający wolę ich utajnienia, np. złożyć utajnione informacje w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”. Jednocześnie Wykonawca załącza do oferty oświadczenie o treści „informacje zawarte na stronach od nr …. do nr ….., stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”. Wraz z zastrzeżeniem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca do oferty załączy uzasadnienie zastrzeżenia poprzez wskazanie przyczyn faktycznych i wykazanie spełnienia podstaw normatywnych uprawniających do dokonania zastrzeżenia. W przypadku braku wskazania w sposób jednoznaczny, które informacje podlegają ochronie jako tajemnica przedsiębiorstwa lub braku uzasadnienia zastrzeżenia poprzez wskazanie przyczyn faktycznych i wykazanie spełnienia podstaw normatywnych uprawniających do dokonania zastrzeżenia. W przypadku braku wskazania w sposób jednoznaczny, które informacje podlegają ochronie jako tajemnica przedsiębiorstwa lub braku uzasadnienia zastrzeżenia poprzez wskazanie przyczyn faktycznych i wykazanie spełnienia podstaw normatywnych uprawniających do dokonania zastrzeżenia, Zamawiający może nie uznać prawidłowości dokonane zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa bez obowiązku żądania dodatkowych wyjaśnień od Wykonawcy. W takim przypadku Zamawiający zwolniony będzie od wszelkiej odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne szkody powstałe w związku z ujawnieniem zastrzeżonych informacji osobom trzecim. Zastrzeżenie informacji, danych, dokumentów lub oświadczeń niestanowiących tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o nieuczciwej konkurencji lub niewykazanie, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa powoduje ich odtajnienie. Przez „tajemnice przedsiębiorstwa” rozumie się nie ujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania, w celu zachowania ich poufności – art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.). Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy Wykonawca w trakcie postepowania będzie składał dokumenty lub informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w celu skuteczności ich zastrzeżenia musi wraz z ich założeniem jednoznacznie wskazać, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i jednocześnie wykazać, iż dane informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa. 11.14. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie zgodnie z uchwałą SN z 21 października 2005 (sygn. III CZP 74/05) ich odtajnienie. 11.15. Oferta winna zawierać wymagane dokumenty, załączniki oświadczenia wymienione w niniejszym SIWZ. 11.16. Jeżeli oferta jest składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy Ci ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. 11.17. Oferta Wykonawców, którzy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. 11.18. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 11.19. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w rozdziale 7 ust. 7.2., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 11.20. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy sporządzić wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ, bądź zgodnie z jego treścią. Wykonawca nie powinien dokonywać żadnych istotnych zmian (merytorycznych) we wzorze druku formularza ofertowego, opracowanego przez Zamawiającego. Zamawiający zaleca umieszczenie niniejszego załącznika na początku składanej oferty. Niezastosowanie wzoru określonego w Załączniku nr 5 do SIWZ nie spowoduje odrzucenia oferty, jednakże Zamawiający wymaga, żeby w złożonej ofercie znalazły się wszystkie oświadczenia zawarte we wzorze oferty. 11.21. Oferta musi ponadto zawierać: 11.21.1. Kosztorys ofertowy winien być sporządzony na podstawie przedmiaru robót, stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ oraz dokumentacji technicznej – załącznik nr 8 do SIWZ, 11.21.2. Wypełnione zestawienie wyposażenia sali gimnastycznej – wg załącznika nr 10 do SIWZ 11.21.3. Oświadczenia i dokumenty zgodnie z wymogami wskazanymi w Rozdziale 7 SIWZ, 11.21.4. Dokument o który mowa w ust. 11.8. niniejszego rozdziału SIWZ (jeżeli dotyczy), 11.21.5. Informację o podwykonawcach zgodnie z Rozdziałem 4, ust. 4.10. SIWZ, 11.21.6. Kopię lub oryginał (zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozdziale 9), dokument potwierdzający wniesienie wadium, 11.22. Ofertę należy złożyć w zaklejonej, nienaruszonej kopercie w Urzędzie Gminy Łysomice, ul. Warszawska 8, 87-148 Łysomice, Biuro podawcze – parter. 11.23. Koperta z ofertą powinno być oznakowane w poniższy sposób: a) Opis zawartości koperty: „Oferta na: Rozbudowę, przebudowę i termomodernizację istniejących budynków Szkoły Podstawowej wraz z budową sali gimnastycznej przy szkole w miejscowości Ostaszewo - numer postepowania ZP.271.4.2018” b) Adres: Gmina Łysomice, ul. Warszawska 8, 87-148 Łysomice c) Nadawca: Nazwa, dokładny adres i numer telefonów Wykonawcy (dopuszcza się pieczęć); Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za otwarcie oferty przed terminem w przypadku nieprawidłowego oznaczenia koperty. 11.24. Zgodnie z art. 84 ust. 1 PZP Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. O wprowadzeniu zmian lub zamiarze wycofania oferty przed ostatecznym terminem składania ofert należy pisemnie zawiadomić Zamawiającego. 11.25. Zmiany do oferty należy umieścić w oddzielnej, zaklejonej i nienaruszonej kopercie z dopiskiem „ZMIANA”. Na kopercie musi znajdować się nazwa Wykonawcy, dokładny adres i numer telefonu Wykonawcy (dopuszcza się pieczęć) 11.26. Wycofanie oferty przed upływem terminu do składania ofert nie powoduje utraty wadium. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie ostatecznego terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach