Przetargi.pl
Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Maciejowicach.

Urząd Gminy w Maciejowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 08-480 Maciejowice, ul. Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 6832031
  • Data zamieszczenia: 2019-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Maciejowicach
    ul. Rynek 7
    08-480 Maciejowice, woj. mazowieckie
    tel. 25 6832031
    REGON: 54432600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.maciejowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Maciejowicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Maciejowicach. 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wszelkich robót budowlanych związanych z rozbudową oczyszczalni ścieków w miejscowości Maciejowice, mechaniczno-biologicznej, pracującej w technologii niskoobciążonego, tlenowo stabilizowanego osadu czynnego z równoczesnym usuwaniem związków biogennych metodą biologiczną o przepustowości Qdśr=335 m3 /dobę. 2. Do zadań Wykonawcy będzie należało również przeprowadzenie kompleksowego rozruchu nowego ciągu technologicznego oczyszczalni i wszystkich urządzeń. W ramach czynności związanych z rozruchem oczyszczalni Wykonawca opracuje program rozruchu oraz uzyska jego zatwierdzenie przez Zamawiającego, wykona kompleksowy rozruch nowego ciągu technologicznego i wszystkich urządzeń, opracuje Sprawozdanie z rozruchu i uzyska jego zatwierdzenie przez Zamawiającego. 3. Podczas wykonywania robót istniejąca oczyszczalnia ścieków musi pracować w trybie ciągłym. 4. Zarówno istniejący jak i planowany po rozbudowie oczyszczalni obszar zagospodarowania jej obiektów mieści się na terenie działek ew. nr 283, 284, 285, 286, położonych w obrębie geodezyjnym Maciejowice, Gmina Maciejowice. 5. Rozbudowa oczyszczalni ścieków obejmuje następujące elementy podstawowe: a. reaktor biologiczny – obiekt nr 3A b. budynek techniczny- obiekt nr 2 c. zbiornik magazynowy osadu nadmiernego – obiekt nr 6 d. pompownia ścieków surowych – obiekt nr 1 e. stacja zlewcza ścieków i osadów dowożonych – obiekt nr 4 f. taca najazdowa – obiekt nr 4A g. zbiorniki uśredniające ścieków dowożonych – obiekt 5A, 5B h. studnia kraty hakowej – obiekt nr Sk i. studnia pomiarowa – obiekt oznaczony Spo j. wiaty na osad odwodniony – obiekt nr 14A k. fundament pod silos na wapno – obiekt nr 13 l. schody terenowe – obiekt SCH-01 m. studnia wody technologicznej – obiekt SWT n. pompownia – obiekt 16 (adaptacja) o. istniejący zbiornik buforowy – obiekt 17 (adaptacja) p. zbiornik retencyjny – obiekt 15 (adaptacja) q. istniejący regulator przepływu (adaptacja) r. roboty w zakresie sieci i instalacji sanitarnych s. roboty elektryczne t. dostawa technologii i wyposażenia technologicznego wraz z montażem i uruchomieniem oczyszczalni ścieków. u. prace przygotowawcze i towarzyszące wykonaniu rozbudowy oczyszczalni ścieków. Minimalny wymagany okres gwarancji na: a. Roboty budowlane oraz materiały i urządzenia: 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego i przekazania inwestycji do eksploatacji bez zastrzeżeń. b. Na zamontowane urządzenia technologiczne: 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego i przekazania inwestycji do eksploatacji bez zastrzeżeń. Uwaga! Zadanie nie obejmuje wykonania reaktora biologicznego oznaczonego symbolem – 3B. 6. W ramach w/w robót, wykonawca zobowiązany jest do: a) wykonania wszystkich badań potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów. b) zorganizowania zaplecza budowy, podłączenia mediów we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania budowy. c) zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku prowadzonych prac, od dnia przekazania placu budowy, d) posiadania umów ubezpieczenia prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie realizowanym w ramach niniejszej umowy, przez okres co najmniej od daty podpisania umowy do czasu odbioru końcowego. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca jest obowiązany okazać aktualną opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający posiadanie aktualnego ubezpieczenia. e) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymania terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, f) natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót, g) prowadzenia robót rozbiórkowych, montażowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401). h) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót. i) pokrycia kosztów związanych z bieżącą obsługą geodezyjną inwestycji w tym przeniesienia na swój koszt znaków osnowy geodezyjnej w przypadku, gdy w/w znaki znajdują się na terenie realizacji robót. j) wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 3 pkt.22 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 poz.701, 730.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 799, 1356, 1479, 1564, 1590, 1592, 1648, 1722, 2161, 2533 z późn. zm.). W cenie ryczałtowej Wykonawca ma obowiązek uwzględnić odległość i koszt wywozu, składowania oraz utylizacji odpadów. k) sporządzenia i przekazania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Przekazanie planu BIOZ winno nastąpić w ciągu 7 dni od daty przekazania placu budowy. l) po zakończeniu robót uporządkowanie terenu budowy, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt odbudowy (renowacji) zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji; m) przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Inspektorów Nadzoru, najpóźniej w terminie do dnia zakończenia robót. n) sporządzenia i przekazania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej do zasobów przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej (w 3 egzemplarzach) w terminie do dnia15.05.2022 r.(tj. do dnia zakończenia robót). o) w procesie wykonawczym, Wykonawca odpowiada na budowie za przestrzeganie obowiązujących przepisów BHP dla całego zakresu robót oraz przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401). p) Wykonawca zobowiązany jest do koordynowania wszystkich robót prowadzonych na terenie budowy. q) Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy, powinny być fabrycznie nowe i odpowiadające, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. r) zapewnienie możliwości przez cały okres realizacji przedmiotu umowy wykonywania przez pracowników Zamawiającego czynności związanych z bieżącą obsługą oczyszczalni, s) informowania Zamawiającego i Inspektora nadzoru o potrzebie wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, t) uczestniczenie w naradach koordynacyjnych i współpraca z Inspektorami Nadzoru wyznaczonymi przez Zamawiającego, 7. Wymagania jakościowe i materiałowe: a) Do wykonania zamówienia wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń w I gatunku, zakupionych u producentów, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót. b) Wszystkie zastosowane wyroby budowlane muszą spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących wymagania Normy Europejskich PN-EN ( normy zharmonizowane). c) Wszelkie użyte w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze znaki handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp, służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem producenta. d) Zamawiający dopuszcza składanie ofert z zastosowaniem innych materiałów niż określone w dokumentacji projektowej o nie gorszych parametrach od zaprojektowanych i jakości potwierdzonej certyfikatem. Użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadające odpowiednie dopuszczenie do stosowania w budownictwie i zapewniające sprawność eksploatacyjną. e) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do dokumentacji projektowej jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę Wykonawcy. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikających z ustawy, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. f) W przypadku, gdy Wykonawca w ofercie wyceniał będzie urządzenia i materiały równoważne zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wykaz zastosowanych materiałów i urządzeń wg. załącznika nr 10 do SIWZ. g) W przypadku, gdy podczas oceny ofert zostanie stwierdzone, że zaoferowane materiały nie spełniają warunku „równoważny” w odniesieniu do wymienionych w dokumentacji projektowej, Zamawiający odrzuci taką ofertę. h) Brak załączonego do oferty wykazu materiałów i urządzeń równoważnych wskazuje, że Wykonawca wycenia zakres robót w oparciu o dokumentację projektową i opisane tam materiały i urządzenia. i) W sprawach nieuregulowanych w podanych jw. dokumentach należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz norm europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce oraz przepisów prawa budowlanego. j) Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu gdy będą one potrzebne do robót, były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez Inspektora Nadzoru. 8. W związku z przyjętym rozliczeniem ryczałtowym Zamawiający informuje, że wszystkie przedmiary robót udostępnione wraz z dokumentacją projektową należy traktować w sposób orientacyjny i pomocniczy. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty. W celu złożenia prawidłowej oferty Wykonawca powinien uwzględnić dane zawarte w SIWZ, dokumentacji projektowej i STWiOR. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia. 9. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, z zasadami wiedzy technicznej, wskazaniami Zamawiającego oraz obowiązującymi przepisami i normami, a w szczególności z zapisami zawartymi w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót i projekcie budowlanym, załączonych do niniejszej SIWZ. 10. Prowadzone roboty budowlane muszą odbywać się zgodnie z przepisami prawa budowlanego, BHP, PPOŻ, sanitarnymi i przepisami ochrony środowiska, pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. 11. W sytuacji gdyby zaistniała potrzeba czasowego wstrzymania pracy oczyszczalni a co za tym idzie wstrzymania dopływu ścieków do oczyszczalni, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia oraz poniesienia kosztów organizacji taboru asenizacyjnego, wywozu ścieków do innej oczyszczalni oraz ich utylizacji. 12. Na podstawie art 29 ust 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (w przypadku realizacji zamówienia przy udziale podwykonawców) za wynagrodzeniem na podstawie umowy o pracę określonej w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.1040, 1043) wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, które będą wykonywały roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych, roboty w zakresie instalacji budowlanych i instalacji sanitarnych oraz instalacji elektrycznych. 1) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości - 150 000,00 zł, słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych, w terminie do 07.08.2019 r. do godziny 11.00 w następujących formach: o pieniądzu o poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, o gwarancjach bankowych, o gwarancjach ubezpieczeniowych, o poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz.1804 oraz z 2015 r. poz.978 i 1240); 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 45 9217 0001 0030 0445 2000 0060 z dopiskiem nazwy zadania: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Maciejowicach. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu Zamawiający uzna prawidłowy termin jego wniesienia jako datę uznania na rachunek Zamawiającego (datę wpływu na konto Zamawiającego), a nie datę dokonania polecenia przelewu. 3. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie spowoduje odrzucenie Wykonawcy zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Zamawiający zwróci wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Jeżeli wystąpią okoliczności opisane w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zatrzyma wadium. UWAGA: WADIUM WNIESIONE W INNYCH FORMACH NIŻ PIENIĄDZ MUSI BYĆ WNIESIONE W FORMIE ORYGINAŁU. ZAMAWIAJĄCY NIE AKCEPTUJE KOPII POŚWIADCZONEJ ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu spełniania tego warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 25a ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1). Wypełniony i podpisany formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ 2). Kosztorys ofertowy wykonany na podstawie przedmiarów robót dla każdej branży metodą kalkulacji uproszczonej, który będzie miał charakter pomocniczy i informacyjny. Kosztorys nie podlega sprawdzeniu. 3). Zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów (jeżeli dotyczy), 4). Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta w postępowaniu o zamówienie publiczne lub do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego. 5). W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Pzp (np. umowę konsorcjum). 6). Potwierdzenie wpłaty wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach