Przetargi.pl
ROZBUDOWA KOMPOSTOWNI W RIPOK (REGIONALNA INSTALACJA PRZETWARZANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH) CZARNÓWKO

Zakład Zagospodarowania Odpadów "Czysta Błękitna Kraina" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 84351 Nowa Wieś Lęborska, Czarnówko
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 624 388 , fax. 598 624 388
  • Data zamieszczenia: 2018-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Zagospodarowania Odpadów "Czysta Błękitna Kraina" Sp. z o.o.
    Czarnówko 34
    84351 Nowa Wieś Lęborska, woj. pomorskie
    tel. 598 624 388, fax. 598 624 388
    REGON: 77074068600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zzo-czarnowko.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. - spółka gmin

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA KOMPOSTOWNI W RIPOK (REGIONALNA INSTALACJA PRZETWARZANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH) CZARNÓWKO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pierwszy etap rozbudowy istniejącej kompostowni, który zwiększy przepustowość obecnej instalacji o 9500 Mg/rok. Instalacja będzie służyć kompostowaniu odpadów zielonych i bioodpadów, kompostowaniu osadów ściekowych oraz stabilizacji frakcji 0-80 mm z odpadów komunalnych zmieszanych. Przedmiot zamówienia będzie realizowany na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów „Czysta Błękitna Kraina” we wsi Czarnówko, w gminie Nowa Wieś Lęborska. Planowana do budowy instalacja do kompostowania składać się będzie z następujących obiektów, urządzeń i infrastruktury: 1. Część 1: Technologia i infrastruktura 1. Trzech bioreaktorów o konstrukcji żelbetowej odpornej na działanie agresywnego środowiska panującego wewnątrz bioreaktorów, każdy reaktor o wymiarach ok. 27,65 m długości, ok. 6 m szerokości, ok. 6,38 m wysokości w kalenicy i 3,6 m wysokości w ścianach bocznych. Bioreaktory to obiekty jednokondygnacyjne na planie prostokąta, z których każdy przykryty jest dachem tunelowym. Konstrukcja dachu z łuków stalowych, pokrycie dachu plandeką z pasami doświetlającymi. Każdy z bioreaktorów należy wyposażyć w instalację zraszaczową, instalację wentylacji technologicznej, instalację wentylacji napowietrzającej, instalację odciekową, instalację teletechniczną. 1. Droga dojazdowa do bioreaktorów i ciągi komunikacyjne wokół bioreaktorów i placu dojrzewania kompostu o powierzchni ok.1851 m2, konstrukcji betonu lanego, wzmocniony geowłókninami, z podbudową z kruszyw łamanych 0/31,5 stabilizowanych mechanicznie (warstwa 25 cm), kruszyw łamanych 32/63 stabilizowanymi cementem (warstwa 15 cm). 2. Biofiltr: obiekt żelbetowy w formie prostokątnej wanny o wymiarach ok. 27,65 m długości, ok. 6 m szerokości i 1,8 m wysokości ścian. Obiekt niezadaszony, wypełniony materiałem filtracyjnym z instalacją napowietrzania i zraszania biofiltra. Przedmiotem zamówienia jest także dostawa materiału filtracyjnego. 3. Kontener wentylatorowni: fabrycznie zmontowany kontener, zawierający komplet infrastruktury, niezbędnej do napowietrzania (wentylatory) i sterowania i wizualizacji procesem kompostowania dla 3 bioreaktorów i miejscem do montażu w przyszłości infrastruktury dla kolejnych 3 bioreaktorów. 4. System sterowania, monitoringu i wizualizacji, który kontroluje oraz dokumentuje parametry procesu kompostowania. Zakłada się osobny system sterowania, wizualizacji i monitoringu dla planowanych, nowych bioreaktorów. Wymaga się dostawy, montażu i instalacji kompletnego systemu komputerowego wraz z niezbędnym wyposażeniem i oprzyrządowaniem oraz oprogramowaniem w tym czujnikami temperatury i wilgotności w 6 bioreaktorach. Minimalny zakres systemu jest zbliżony do obecnie funkcjonującego na terenie zakładu tj.: zespół 6 lanc pomiarowych temperatury i wilgotności (po 2 lance na bioreaktor), odbiornik radiowy, urządzenie sterownicze (które kontroluje i zarządza napowietrzaniem i wentylatorami, analizuje odczytane temperatury i wilgotność, zapisuje istotne dane systemowe), panelu obsługi (komputer PC lub laptop) z wizualizacją procesu i gromadzeniem i przetwarzaniem danych. W odniesieniu do biofiltra należy zapewnić mierzenie i możliwość rejestracji temperatury i wilgotności złoża filtrującego oraz sterowania nawilżaniem i napowietrzaniem biofiltra. Lanca pomiarowa powinna być ze stali nierdzewnej, hermetycznie szczelna, z przedziałem pomiaru temperatury 2-102oC. 5. Infrastruktura wodociągowa z pompownią i zestawem podnoszenia ciśnienia oraz z zraszaczową szafą technologiczną ocieploną dla potrzeb zabezpieczenia instalacji wodnej zraszaczowej, technologicznej. Szafa winna być ocieplona wełna mineralną i elementem grzejnym. 6. Infrastruktura kanalizacji deszczowej z całego obszaru dróg, placu dojrzewania kompostu oraz 3 bioreaktorów: z wpustami ulicznymi Dw500 z kratą żeliwną z koszem osadczym każdy, z wpustami liniowymi (na przykład ACO DRAIN V300), rurociagmi PVC, studniami kanalizacyjnymi Dw1000. W ramach kontraktu należy wykonać zbiornik technologiczny Zb2 o pojemności V=33m3 z separatorem koalescencyjny o przepływie nominalnym 15 dm3/s i maksymalnym 75 dm3/s, z osadnikiem o pojemności 2,5m3. 7. Zewnętrzna instalacja kanalizacji technologicznej odcieków z rur kanalizacyjnych PVC-u SDR34 SN8 oraz zbiornika odcieków Zb1, V=6,3m3 o średnicy Dn2000. System jest doraźnie połączony z instalacją napowietrzania poprzez studnie syfonowe P1-P3 Dw500. Do zbiornika są kierowane odcieki z bioreaktorów. 8. Inne instalacje (zewnętrzna instalacja kanalizacji napowietrzającej, zewnętrzna instalacja wody technologicznej na potrzeby zraszania, instalacja wentylacji technologicznej), 9. Instalacje aparatury kontrolno - pomiarowej i automatyki. 10. Instalacje elektryczne, w tym: złącza kablowe, oświetlenie terenu (cały teren rozbudowywanej kompostowni), linie zasilające urządzenia technologiczne, skrzynki przyłączeniowe, ogrzanie rynien i rur spustowych, ochronę przed porażeniem prądem elektrycznym. Obiekty zostaną zaopatrzone w energię elektryczną z istniejącej stacji transformatorowej. 11. Ogrodzenie terenu: Nowe ogrodzenie na obrzeżu betonowym 6x20 o długości ok. 234 m będzie kontynuacją ogrodzenia Zakładu. W tym celu należy rozebrać istniejący fragment ogrodzenia, około 105m. Ogrodzenie terenu Zakładu wykonać z siatki stalowej ocynkowanej wys. 2,0 m w kolorze istniejącego ogrodzenia. 12. Zamawiający oczekuje wykonania 3 bioreaktorów, kompletnego biofiltra i całej infrastruktury towarzyszącej w tym całej drogi dojazdowej, kompletnej infrastruktury energetycznej i oświetleniowej oraz kompletnej kanalizacji i uzbrojenia terenu, zbiorników technologicznego i zbiornika wód deszczowych. 13. Kontener wentylatorowni winien być dostarczony w całości dla 6 bioreaktorów, a wyposażony w wentylatory dla 3 bioreaktorów. 14. Instalacje zraszaczową, instalację wentylacji technologicznej, instalacji wentylacji napowietrzającej, instalację odciekową, instalację teletechniczną oraz pozostałe należy zakończyć zaworami odcinającymi i zaślepić w tunelu technologicznym nr 3. 15. Przewidzieć otworowanie w ścianach zewnętrznych dla następnych etapów. Otwory w ścianach zewnętrznych tunelu nr 3 zaślepić. Rury prowadzić w tulejach stalowych odpornych na warunki agresywne. 16. Dokumentacja projektowa obejmuje szerszy zakres niż niniejszy przedmiot zamówienia, gdyż obejmuje 6 bioreaktorów. Przedmiot zamówienia obejmuje 3 bioreaktory i większość infrastruktury technicznej i technologicznej. Zakres robót zaprezentowano na załączniku graficznym nr. 7f do SIWZ. 17. Do zadań Wykonawcy należy przeprowadzenie rozruchu rozbudowanej kompostowni i włączenie w układ technologiczny zakładu, a także wykazanie poprawności jej pracy i osiąganie efektów technicznych i technologicznych. 2. Część 2: Plac dojrzewania kompostu 1. Plac dojrzewania kompostu o powierzchni ok. 2645 m2 o konstrukcji betonu lanego (warstwa 18 cm), wzmocniony geowłókninami, z podbudową z kruszyw łamanych 0/31,5 stabilizowanych mechanicznie (warstwa 25 cm), kruszyw łamanych 32/63 stabilizowanymi cementem (warstwa 15 cm). 2. Zamawiający oczekuje wykonania w pierwszym etapie całego placu dojrzewania kompostu zgodnie z dokumentacją. 3. Technologia (dotyczy części 1): Zamawiający obecnie posiada kompostownię w technologii Compost-Systems i w oparciu o dotychczasowe rozwiązania zaprojektowano rozbudowę kompostowni. Do kompostowania/stabilizacji będą kierowane trzy strumienie odpadów: • odpady frakcji 0-80 mm z sortowni, • odpady zielone i bioodpady • osady ściekowe Strefa przyjęcia materiału wsadowego Frakcja 0-80 mm odpadów komunalnych (frakcja biodegradowalna) będzie ładowana bezpośrednio do bioreaktorów. W magazynie oraz na placu następuje przygotowanie materiału do kompostowania odpadów zielonych , kuchennych i osadów ściekowych. W stacji przyjęcia materiału wsadowego następuje: przyjmowanie materiału do kompostowania w magazynach, • wizualna kontrola materiału, • mieszanie nawilżanie wodą, • podawanie do intensywnego kompostowania (do bioreaktorów). Odpady zielone typu gałęzie poddawane będą rozdrobnieniu ( przy użyciu rozdrabniarki) i wymieszaniu (przy użyciu ładowarki) z odpadami kuchennymi na placu technologicznym i w trakcie załadunku materiału do bioreaktora. Odpady typu osady z mycia i czyszczenia oraz osady z zakładowych oczyszczalni ścieków, mieszane są z materiałem strukturalnym typu słoma, zrębki, kora, liście, trawa itp. w ilości do 20-30 % objętościowo w stosunku do wsadu. Bioreaktory Instalacja bioreaktorów zapewnia możliwość napowietrzania, regulowania wilgotności i izolację termiczną kompostowanych/stabilizowanych odpadów. Proces intensywnego kompostowania/stabilizacji odbywać się będzie w 3 reaktorach (3 tunele) wymiarach 6,00 x 27,00 x 3,60 m i kubaturze roboczej ok 375 m3 każdy i łącznej 1 125 m3. Dzienny średni dopływ odpadów wynosić będzie ok. 160 m3 odpadów biodegradowalnych. Boksy należy wykonać z kwasoodpornego betonu zbrojonego. Ściany betonowe o wysokości 3,6 m od posadzki wewnętrznej z 3 stron. Wjazd wyposażyć w portal żelbetowy, na którym od zewnątrz zamocować bramy. Każdy z boksów jest 6-metrowej szerokości, 27-metrowej długości. Boksy będą ułożone w szeregu, wolnostojące. Betonowe ściany wykonane będą z zagęszczanego betonu z wypełniaczem odpornym na kwaśne środowisko. Zbrojone stalą ściany muszą wytrzymać ciężar konstrukcji dachów, ale także napór materiału i udary ciężkim sprzętem. Wewnątrz ściany nie mogą mieć żadnych występów lub mocowanych powierzchniowo instalacji w zasięgu łyżki ładowarki. Posadzkę wykonać z betonu o wytrzymałości na podwyższoną temperaturę i ścieralność, kwasowość i nacisk kół ciężkich maszyn. Posadzka wewnątrz reaktora winna być z lekkim spadkiem w kierunku tylnej ściany w celu utrudnienia wyciekania odcieków poza boks na plac manewrowy. Wzdłuż boksów przebiegają w posadzce wyprofilowane kanały przewodów napowietrzających o głębokości ok. 6-8 cm. Place przed boksami mogą być wybudowane z tego samego materiału co posadzka boksów. Należy zwrócić uwagę na to, by spadki placu przed boksem uniemożliwiały spływanie wód opadowych do wnętrza boksów. Dachy muszą być z materiałów stanowiących nieprzepuszczalną membranę dla unoszących się gorących gazów procesowych, zatrzymującą wilgoć w boksie, przepuszczającą maksymalną ilość światła dziennego oraz być absolutnie odporne na korozję. Konstrukcja stalowa dachu musi być ocynkowana ogniowo, montowana bez nawierceń i nacięć i stanowić podporę dla instalacji zraszania. Wysokość dachu musi zapewnić pełną manewrowość ładowarki i innych maszyn. Pokrycie plandekowe należy powlec lakierem przeciwko obrastaniu grzybniami i powinno dać się łatwo zmywać maszyną do mycia strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem. Materiał powłoki powinien zapewnić przynajmniej 60% przenikalność światła dziennego do wnętrza boksów. Bramy są plandekowe, ramowe, podnoszone hydraulicznie do góry i montowane na betonowym portalu od zewnątrz tak, że żaden element ich napędów nie może mieć styczności z agresywnym środowiskiem reaktora. Każda z bram posiada obustronnie hydrauliczny system automatycznego otwierania, zamykania, blokowania i dociskania ramy do muru betonowego portalu uszczelniający bramy. Na dolnej krawędzi bramy posiadają fartuch utrudniający penetrację powietrza w obu kierunkach. Po otwarciu bramy w obrębie manewrowym ładowarki nie powinno być żadnych elementów konstrukcyjnych bramy, okuć, zawiasów, prowadnic i blokad, które mogłyby ulec mechanicznemu uszkodzeniu maszynami. Agregaty napędzające siłowniki bram oraz sterowniki powinny być zabezpieczone od wpływu czynników atmosferycznych. Panele wentyli sterowania muszą mieć zabezpieczenie przed nieautoryzowanym uruchomieniem. Każda z bram musi posiadać czujniki rozszczelnienia dające sygnały do automatyki sterowania wentylacją boksów. Uruchomienie/aktywacja agregatu hydrauliki aktywuje wentylatory wentylacji boksów, a czujniki bram sterują odpowiednimi klapami w systemie wentylacji. Bezpośrednio przy bioreaktorach znajdować się będzie filtr biologiczny, tj. instalacja oczyszczania powietrza procesowego z instalacji intensywnego kompostowania/ stabilizacji. Filtr biologiczny służy do dezodoracji powietrza poprocesowego i wykonany jest jako betonowy, filtr powierzchniowy o niskim obciążeniu. Jako materiał filtrujący, używana jest mieszanka składająca się z dojrzałego kompostu i w odpowiednich proporcjach wymieszanych z nim zrębków, alternatywnie przewiduje się możliwość wykorzystania zrębków karpin. Odpowiednio duże wykonanie filtra biologicznego umożliwia jego znikome obciążenie powierzchniowe. Obok bloku reaktorów od strony ściany tylnej ustawiony będzie kontener z zespołem wentylatorów napowietrzających i odpowietrzających komory kompostowania. Mając na uwadze realizację inwestycji w 2 etapach – po 3 bioreaktory na jeden etap realizacyjny – przewiduje się wybudowanie w etapie I kontenerowej wentylatorowi zapewniającej zamontowanie w niej 6 wentylatorów, z tym że w każdym etapie realizacyjnym zamontowane zostaną po 3 wentylatory. 4. Gwarancje techniczne i technologiczne (dotyczy części 1) 1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji technicznych: dla pokrycia plandekowego określa się minimalny czas gwarancji jako 10 lat od daty podpisania końcowego protokołu odbioru. Materiał powłoki powinien zapewnić przynajmniej 60% przenikalność światła dziennego do wnętrza boksów. 2. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji technicznych: dla zabezpieczenia przed korozją elementów metalowych w tym konstrukcji nośnej plandeki (rusz stalowy dachu), jako 10 lat od daty podpisania końcowego protokołu odbioru. 3. Wykonawca zapewnia, że części zamienne dla obiektów, przedmiotu zamówienia będą dostępne przez okres 10 lat od daty podpisania końcowego protokołu odbioru. 4. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji technologicznych tj: 1) Zapewnienie minimalnej przepustowości instalacji stabilizacji minimum 9 500 Mg/rok. 2) Osiągnięcie w procesie stabilizacji następujących parametrów: W pierwszej fazie intensywnego przetwarzania:  minimalny czas przetwarzania – 2 tygodnie w zamkniętym reaktorze z aktywnym napowietrzaniem, z zabezpieczeniem uniemożliwiającym przedostawanie się nieoczyszczonego powietrza procesowego do atmosfery,  przed wyjęciem odpadów z reaktora - osiągnięcie wartości AT4 poniżej 20 mg O2/g suchej masy; (AT 4 - aktywność oddychania – parametr wyrażający zapotrzebowanie tlenu przez próbkę odpadów w ciągu 4 dni) 3) Osiągnięcie w procesie kompostowania odpadów zielonych i bioodpadów i osadów ściekowych następujących parametrów:  Brak żywych jaj pasożytów jelitowych Ascaris sp. Trichuris sp. Toxocara sp.;  Brak bakterii z rodzaju Salmonella; 4) Osiągnięcie w procesie kompostowania odpadów zielonych i bioodpadów:  Co najmniej jednokrotnie w fazie intensywnego kompostowania (w bioreaktorze) minimalnej temperatury całego materiału w reaktorze 70 °C przez minimum (bez przerw) 60 minut. 5) Uciążliwości zapachowe związane z funkcjonowaniem obiektów instalacji stabilizacji/kompostowania/suszenia winny zamknąć się w odległości granic zakładu. 6) Osiągnięcie wymaganych parametrów będzie sprawdzane w trakcie Prób końcowych a potwierdzone w trakcie Prób Eksploatacyjnych. 7) Ocena uzyskania efektu technologicznego musi zostać potwierdzona przez akredytowane niezależne laboratorium na zlecenie Wykonawcy, przy czym co najmniej 90% pobranych próbek musi spełniać parametry wymagane niniejszym SIWZ. 5. Ustalenia dla obu części zamówienia: 1) Teren przewidziany pod inwestycję jest zróżnicowany wysokościowo. Powierzchnia terenu została podniesiona niekontrolowanymi nasypami ziemnymi z budowy zakładu, o miąższości od 3,5 m do 8,4 m. Warstwy glebowe oraz nasypy piaszczysto-glebowe należy wymienić na grunty piaszczyste, zagęszczone. 2) Do obowiązków wykonawcy poza opisanymi wprost w dokumentacji projektowej i STWiORB należy: a) Wykonanie tymczasowych przełączeń sieci w zakresie wynikającym z przyjętego etapowania realizacji robót w sposób umożliwiający ich funkcjonowanie w trakcie realizacji robót, tak aby nie zakłócić ciągłości pracy zakładu; b) Uzyskanie, przed wbudowaniem materiałów, maszyn i urządzeń od nadzoru inwestorskiego zatwierdzenia materiałów, maszyn i urządzeń, przedkładając w tym celu dokumenty wymagane ustawą o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2014 poz. 883 z późn. zm.) i wymogami specyfikacji technicznych, a w uzasadnionych przypadkach, na żądanie nadzoru inwestorskiego, także próbki tych materiałów. c) Prowadzenie robót w taki sposób, by nie wystąpiły żadne uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej (nadziemnej i podziemnej) oraz nawierzchni drogowych, zlokalizowanych na terenie zakładu. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów, infrastruktury lub nawierzchni drogowych Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury. d) Organizacja placu budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót. e) Przeciwdziałanie emisji pyłu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności poprzez zraszanie wodą terenu budowy, przykrywanie plandekami skrzyń ładunkowych samochodów transportujących materiały sypkie, w tym ziemię z wykopów; wyklucza się możliwość kruszenia pozostałości po rozbiórce nawierzchni na terenie budowy. f) Likwidacja placu budowy na własny koszt i doprowadzenie terenu budowy do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych. g) Sporządzenie dokumentacji projektowych dot. usunięcia kolizji instalacji, sieci itp. h) Do zadań Wykonawcy należy przeszkolenie pracowników, wykonanie dokumentacji powykonawczej. i) Obowiązkiem wykonawcy jest wykonanie robót odtworzeniowych obejmujących w szczególności: uporządkowanie terenu, odtworzenie nawierzchni wraz z warstwami konstrukcyjnymi dróg, placów, chodników oraz terenów zielonych naruszonych w wyniku realizacji robót. j) Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich wad w Robotach. 3) Zamawiający informuje, iż nabył autorskie prawa majątkowe do posiadanej dokumentacji projektowej, stanowiącej załączniki do SIWZ i ma prawo do zgłaszania do autora tej dokumentacji uwag w formie pisemnej do dnia zakończenia robót budowlanych, a autor dokumentacji zobowiązany jest do ich uwzględniania w terminie i zakresie wyznaczonym przez Zamawiającego bez dodatkowego wynagrodzenia. 4) Gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w SIWZ nie postanowiono inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez nadzór inwestorski. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone nadzorowi inwestorskiemu do zatwierdzenia. 5) W przypadku rozbieżności, co do zakresu przedmiotu zamówienia, wartości i sposobu rozliczenia oraz cen jednostkowych robót pomiędzy specyfikacjami technicznymi a SIWZ, zastosowanie mają wyłącznie zapisy niniejszej SIWZ. 6) W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 Ustawy Pzp, należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w SIWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, przyjmuje się, że nie są wiążące, a Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych. Równoważność to zastosowanie materiałów, maszyn urządzeń i rozwiązań technicznych lub technologicznych gwarantujących uzyskanie parametrów technicznych materiałowych, wydajnościowych i eksploatacyjnych równych lub lepszych od założonych w dokumentacji. 7) Kwestie obmiarów, odbiorów i płatności reguluje umowa, zapisy w STWiOR nie mają zastosowania w tym zakresie. 8) Zamawiający przekazuje do celów pomocniczych przedmiary robót. Przedmiar nie może być traktowany przez Wykonawcę, jako dokument opisujący wszystkie roboty budowlane. Przedmiary obejmują tylko podstawowe roboty budowlane. Wykonawca winien na podstawie dokumentacji projektowej wraz z uwzględnieniem zapisów SIWZ ustalić szczegółowy zakres robót i dokonać ich wyceny. Braki lub pominięcia w przedmiarach robót nie mogą być traktowane, jako braki lub pominięcia w dokumentacji projektowej. 9) Przedmiaru nie należy składać wraz z ofertą. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa złoży w dacie zawarcia umowy wypełniony przedmiar robót ( kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej wraz z podaniem wskaźników do kosztorysowania oraz zestawieniem cen czynników produkcji – robocizna, materiały, sprzęt) , który będzie stanowił dokument pomocniczy przy konstruowaniu harmonogramu rzeczowo-finansowego Robót, posłuży do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy (jej wypowiedzenia lub rozwiązania), rezygnacji z części robót, a tym samym obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy oraz wyceny ewentualnych robót zamiennych i uzupełniających. 10) Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi i pozostałymi dokumentami SIWZ, a także ze wszelkimi odpowiednimi ustawami, w szczególności: Prawo budowlane, Prawo ochrony środowiska, ustawa prawo wodne, ustawa o odpadach, ustawa o badaniach i certyfikacji i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. 11) Roboty budowlane są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Rozwoju Regionalnego Województwa Pomorskiego 2014-2020. Instytucją Wdrażającą dla Projektu Departament Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45253800-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium: a) dla części 1: 40000 zł b) dla części 2: 7000 zł c) dla obu części łącznie: 47000 zł 2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem, nr konta: BANK PKO BP 96 1440 1101 0000 0000 1649 5867 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2016 poz. 359). 3. Należy wskazać w treści gwarancji/poręczeniu/przelewu której części wadium dotyczy. 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę, natomiast potwierdzoną kopię tego dokumentu należy wpiąć do oferty. 6. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w ustawie Pzp. a) Wadium wnoszone w formach określonych w ust.2b) do 2e), musi zawierać następujące elementy: b) Wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję, c) Wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję, a) Wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji: tj. ZAKŁAD ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW "Czysta Błękitna Kraina" sp. z o.o. Adres: 84-351 Nowa Wieś Lęborska, Czarnówko 34. d) Określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, e) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji -Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie Pzp, f) Bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - Poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w prawie zamówień publicznych, g) Nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, h) Określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, i) Określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 7. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy zagraniczni: 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów potwierdzającymi brak podstaw do wykluczenia – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1) powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, z zachowaniem terminów ich ważności, jak opisano w pkt 1) powyżej. 3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Podmioty „trzecie” i podwykonawcy W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust 7 pkt 1–3. 6) Zamawiający nie żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzającymi brak podstaw do wykluczenia, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 12. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 13. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 14. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 15. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 16. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1. 17. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 18. Wykonawca może złożyć oświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą państwa, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w ust. 7. Złożenie zaświadczenia lub certyfikatu nie zwalnia ze złożenia dokumentów dotyczących podwykonawców i podmiotów, na których zasoby Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. 19. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu ws. dokumentów […] dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 20. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu ws. dokumentów […], inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 23 powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 21. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 22. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 23. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 24. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie jest wymagane, zamawiający nie wyraża zgody, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 25. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 26. Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż PLN należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu, podając datę i kurs.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach