Przetargi.pl
Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Ropczyce

Gmina Ropczyce ogłasza przetarg

  • Adres: 39100 Ropczyce, ul. Krisego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. (017) 2210550 , fax. (017) 2210555
  • Data zamieszczenia: 2018-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ropczyce
    ul. Krisego 1
    39100 Ropczyce, woj. podkarpackie
    tel. (017) 2210550, fax. (017) 2210555
    REGON: 52472000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ropczyce.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Ropczyce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania p.n. „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Ropczyce” w ramach projektu nr RPPK.04.03.01-18-0024/17 p.n. „Poprawa gospodarki ściekowej na terenie Dębicko – Ropczyckiego Obszaru Funkcjonalnego – etap II” dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, obejmującej wykonanie kanalizacji sanitarnej dla: - Os. Brzyzna i Os. Granice w Ropczycach – Cześć I zamówienia, - miejscowości Gnojnica – Część II zamówienia. 2. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 2 części: 1) Część I – „Budowa kanalizacji sanitarnej Os. Brzyzna i Os. Granice w Ropczycach”, obejmuje wykonanie n/w zakresu robót: a) zakres robót objęty wnioskiem o dofinansowanie: kanalizacja sanitarna dla Os. Brzyzna w Ropczycach, w tym: 458,5 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 250, 4 330,5 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 200, pompownie P2, P3, P4 z zasilaniem energetycznym i 1 026 mb rurociągu tłocznego Ø 110 – zakres kwalifikowany oraz 938 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 200, pompownia P20 z zasilaniem energetycznym - zakres niekwalifikowany, b) zakres robót objęty wnioskiem o dofinansowanie: kanalizacja sanitarna dla Os. Granice w Ropczycach, w tym: 6 233,5 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 200, pompownie P5, P6, P7, P8, P9 z zasilaniem energetycznym i 1 540 mb rurociągu tłocznego Ø 110 i Ø 90 – zakres kwalifikowany oraz 2 090 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 160 - zakres niekwalifikowalny, c) zakres robót nie objęty wnioskiem o dofinansowanie: kanalizacja sanitarna dla Os. Brzyzna w Ropczycach, w tym: 1 077 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 315, 669,5 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 250, 1540 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 200, 130,5 mb rurociągu tłocznego Ø 160 oraz 1 583 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 160, przebudowa wodociągu PE Ø 63 na długości 70,4 mb, d) zakres robót nie objęty wnioskiem o dofinansowanie: kanalizacja sanitarna dla Os. Granice w Ropczycach, w tym: 597 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 200, 400 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 160. 2) Cześć II – „Budowa kanalizacji sanitarnej miejscowość Gnojnica”, obejmuje wykonanie n/w zakresu robót: a) zakres robót objęty wnioskiem o dofinansowanie: kanalizacja sanitarna dla miejscowości Gnojnica, w tym: 17 014,5 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 200, 1 019 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 160, pompownie P1-P16, P18-P19 z zasilaniem energetycznym i 3 420 mb rurociągu tłocznego Ø 160, 140, 110, 90 – zakres kwalifikowany oraz 7 296,5 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 160 i 4 270 mb kanalizacji grawitacyjnej Ø 160 oraz 3 szt pompowni przydomowych z zasilaniem energetycznym - zakres niekwalifikowany, b) zakres robót nie objęty wnioskiem o dofinansowanie: kanalizacja sanitarna dla miejscowości Gnojnica, w tym: 433 mb, kanalizacji grawitacyjnej Ø 200, 1 627 mb rurociągu tłocznego Ø 160, 195 mb rurociągu tłocznego Ø 63 oraz budowy sieci wodociągowej: Ø 110 o długości 729,6 mb, Ø 90 - 94,5 mb, Ø 63 - 123,5 mb. 3. Część II zamówienia nie obejmuje wykonania pompowni P20 z zasilaniem energetycznym oraz wykonania kanalizacji sanitarnej: odcinki S20.1 – S20.23 oraz S20.25- S20.37 objętych dokumentacją projektową dla m. Gnojnica, które zostały ujęte odpowiednio w zakresie niekwalifikowanym oraz zakresie nie objętym wnioskiem o dofinansowanie dla Os. Brzyzna w Części I zamówienia. 4. Zakresy robót poszczególnych części zamówienia wymienione w ust. 2 pkt 1, 2 i 3 należy wykonać w oparciu o dokumentacje projektowe stanowiące załączniki Nr 2 do SIWZ, na warunkach określonych w projektach umowy stanowiących odpowiednio załączniki Nr 6 a i 6 b do SIWZ. 5. Zawarte w opisie przedmiotu zamówienia długości sieci są długościami projektowymi. W przypadku zaistnienia niezidentyfikowanych kolizji terenowych, braku możliwości wykonania zadania w przyjętej technologii robót lub innych zdarzeń uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia według rozwiązań przyjętych w dokumentacjach projektowych, koszty ewentualnych rozwiązań zamiennych leżą po stronie Wykonawcy. Zamawiający rozumie wykonanie przedmiotu zamówienia jako uzbrojenie w sieć kanalizacji sanitarnej działek oraz ewentualną przebudowę sieci objętych dokumentacją projektową. 6. Objęte niniejszym zamówieniem pompownie ścieków należy wyposażyć w urządzenia monitorujące, pozwalające na przesyłanie informacji do osób sprawujących nadzór nad pompowniami, współpracujące z istniejącym systemem monitoringu, sterowania i wizualizacji obsługiwanym przez PUK Sp. z o.o. w Ropczycach wraz z niezbędną rozbudową w/w systemu nadrzędnego. Istniejący system oparty na transmisji poprzez radiomodemy SATEL w paśmie wolnym 869 MHz, Sterowanie nadrzędne realizowane jest obecnie w sterowniku SIEMENS S-7 300, wizualizacja w systemie SCADA WIZCON. Należy przewidzieć rozszerzenie licencji SCADA o niezbędną ilość zmiennych obiektowych, rozbudowę aplikacji sterownika i systemu SCADA w zakresie analogicznym do obecnie monitorowanych pompowni. Zakres monitorowanych sygnałów dopasować do istniejącej struktury słów statusowych i rozkazowych sterownika nadrzędnego. Sygnały analogowe ( status) - 3, sygnały analogowe ( rozkaz) – 4, sygnały cyfrowe ( status) – 14, sygnały cyfrowe ( rozkaz) - 2. Szczegółowe rozwiązania materiałowe oraz algorytmy sterowania i strukturę monitorowanych sygnałów uzgodnić z użytkownikiem bezpośrednio przez wykonaniem szaf sterowniczych. 7. W ramach umowy Wykonawca jest zobowiązany również m.in. do: 1/ zapewnienia obsługi geodezyjnej, w tym przed przystąpieniem do wykonania robót do geodezyjnego wytyczenia robót i zgłoszenia przedstawicielowi Zamawiającego i Inspektorowi Nadzoru do odbioru, 2/ wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej przedmiotu umowy, w tym do przygotowywania szkiców geodezyjnych odbieranych odcinków kanalizacji, 3/ wykonania inspekcji kamerami 30 % zrealizowanych w ramach umowy rurociągów na wskazywanych przez przedstawiciela Zamawiającego odcinkach grawitacyjnych wraz z dostarczeniem nagrań na nośniku CD/DVD umożliwiających identyfikację badanego odcinka kanalizacji, 4/ wykonania niezbędnych prób, badań, pomiarów, zabezpieczeń, włączeń i odbiorów technicznych wraz z opłatami jeżeli są wymagane, 5/ usunięcia drzew i krzewów kolidujących z budowaną kanalizacją, 6/ wykonania dokumentacji fotograficznej stanu przed rozpoczęciem robót, w trakcie prac i po ich zakończeniu w wersji elektronicznej oraz jej udostępnianie na żądanie Zamawiającego, 7/ utrzymania przejezdności ulic i dojazdów do posesji w okresie realizacji, 8/ opracowania i uzgodnienia z zarządcami dróg projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas częściowego zamknięcia dróg, uzyskanie jego zatwierdzenia oraz prawidłowe oznakowanie dróg w okresie realizacji robót, 9/ uzyskanie odpowiednich zezwoleń na czasowe zajęcia pasa drogowego przed wykonaniem robót w pasie dróg: krajowych, powiatowych i gminnych wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych, 10/ wykonanie przebudowy infrastruktury kolidującej z realizowanymi robotami, 11/ odbudowa demontowanych czy uszkodzonych w trakcie realizacji robót dróg, ogrodzeń, chodników, itp. oraz przywrócenia terenu budowy do stanu poprzedniego, 12/ uzgadnianie wszystkich robót związanych z mediami podziemnymi i nadziemnymi z ich właścicielami, uzyskiwanie protokołów wszystkich robót zanikowych (dotyczących mediów) podpisanych przez przedstawicieli ich właścicieli, 13/ zapewnienia niezbędnych nadzorów i odbiorów właścicieli sieci energetycznych, gazowych, telekomunikacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, itp., wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych, 14/ czynnej współpracy i współdziałania z Zamawiającym przy załatwianiu spraw formalno-prawnych związanych z wykonaniem zasilania energetycznego pompowni ścieków, 15/ prowadzenia dokumentacji budowy, rozliczenia według wymogów programu dofinansowania zadania, w tym przygotowania kosztorysu powykonawczego, a w przypadku nałożenia obowiązku zmiany umowy w tym planu wdrażania projektu przez Instytucję dofinansowującą zadanie, do dokonania i wprowadzenia tych zmian, 16/ przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentów wymaganych do realizacji zamówienia, w tym oświadczenia kierownika budowy, kierowników robót o przyjęciu obowiązku kierowania budową, oświadczenia kierownika budowy stwierdzającego sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zaświadczenia o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, przygotowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, itp. a także do wykonania niezbędnych prób, odbiorów, badań i sprawdzeń oraz wszelkich innych czynności i dokumentów koniecznych do rozpoczęcia użytkowania przedmiotu zamówienia. 8. Zamawiający wymaga aby Wykonawca realizował najpierw odcinki głównych sieci przesyłowych umożliwiające zrealizowanie i zakończenie w pierwszej kolejności zakresu objętego wnioskiem o dofinansowanie a w szczególności zakresu kwalifikowanego robót. 9. Szczegółowy zakres oraz sposób wykonania zamówienia określają w kolejności ważności: niniejszy opis przedmiotu zamówienia zawarty w SIWZ, w tym dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik Nr 2 do SIWZ, przedmiar robót stanowiący załącznik Nr 4 do SIWZ oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załącznik Nr 3 do SIWZ (przedmiary robót mają charakter pomocniczy, a ilości podane w nich mają charakter orientacyjny). 10. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym m. in. przepisami BHP, PN przenoszącymi normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy, zasadami wiedzy technicznej, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, należytą starannością, właściwą organizacją, bezpiecznie i dobrze jakościowo. 11. Użyte przy realizacji robót materiały winny spełniać wymagania określone w art. 10 Prawa budowlanego oraz winny posiadać dokumenty potwierdzające dopuszczenie do użytkowania i spełnienie odpowiednich norm. 12. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej lub przedmiarach, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza do zastosowania przy realizacji zamówienia materiałów i rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej specyfikacji, po akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowe nie gorsze niż wskazane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia i roboty budowlane spełniają określone przez Zamawiającego wymagania (np. parametry wytrzymałości mechanicznej, ognioodporności, współczynniki izolacyjności termicznej, akustycznej, normy natężenia światła, hałasu, itp.) Parametry wskazanego przez Zamawiającego standardu przedstawiają warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, funkcjonalne i inne cechy istotne dla przedmiotu zamówienia, natomiast wskazana marka lub nazwa handlowa określa klasę i właściwości produktu, a nie konkretnego producenta. 13. Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji liczony od daty protokolarnego końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, wynosi 3 lata. 14. Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy PZP Zamawiający wymaga aby wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, osoby wykonujące określone czynności – szczegółowe wymogi zawiera Rozdział XXVI SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232410-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawcy przystępujący do przetargu są zobowiązani wnieść wadium odpowiednio dla części zamówienia: 1) Część I - w wysokości 20 000,00 zł. 2) Część II - w wysokości 20 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub w formie poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 110 ze zm.). 3. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt 1 - 3 ustawy PZP. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty na konto Zamawiającego nr 39 9171 0004 0000 8136 2000 0050 w Banku Spółdzielczym w Ropczycach. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Przy czym wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uzna za skuteczne w chwili uznania rachunku zamawiającego. 6. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium w oryginale. 7. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż w pieniądzu zaleca się oryginał dokumentu dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie a kserokopię dokumentu, poświadczoną z oryginałem przez Wykonawcę spiąć trwale z ofertą. 8. Zamawiający zwracając wadium w trybie art. 46 ustawy PZP zwróci wykonawcy oryginał dokumentu wadium. W dokumentacji przetargowej zostanie poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia zwróconego dokumentu wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie precyzuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca potwierdzi spełnianie tego warunku składając odpowiednie oświadczenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP przekazał Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP – wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w rozdz. XI ust. 8 pkt 1 - 3 niniejszej SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdz. XII ust. 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach