Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku Publicznego Przedszkola w Osjakowie o pomieszczenie żłobka

Gmina Osjaków ogłasza przetarg

  • Adres: 98-320 Osjaków, Targowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 842 33 91, , fax. 43 842 33 91 wew. 13
  • Data zamieszczenia: 2019-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Osjaków
    Targowa 26
    98-320 Osjaków, woj. łódzkie
    tel. 43 842 33 91, , fax. 43 842 33 91 wew. 13
    REGON: 73093467700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osjakow.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku Publicznego Przedszkola w Osjakowie o pomieszczenie żłobka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U.2018.1202 z późn. zm.) polegających na „Rozbudowie i przebudowie budynku Publicznego Przedszkola w Osjakowie o pomieszczenia żłobka”. Obiekt musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych, jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz.U.2019.72). 2. Projekt pn. „Rozbudowa i przebudowa budynku publicznego Przedszkola w Osjakowie o pomieszczenia żłobka” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa VII Infrastruktura dla usług społecznych, działanie VII.3 Infrastruktura opieki społecznej. Celem realizowanego zadania jest utworzenie przez Gminę Osjaków, 25 nowych miejsc w instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. 3. Zakres prac i robót w ramach rozbudowy i przebudowy budynku Publicznego Przedszkola w Osjakowie o pomieszczenia żłobka obejmuje w szczególności: 1) wykonanie robót ogólnobudowlanych, w tym: roboty ziemne, fundamentowe, ściany fundamentowe, wykonanie ścian i stropów, konstrukcji i pokrycia dachu wraz z ociepleniem, wykonanie ścianek działowych, montaż stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie izolacji, tynków wewnętrznych i posadzek (płytki podłogowe powinny być w rozmiarach wg obowiązujących standardów, np. ok. 50x50cm, 30x50/60cm; nie przewiduje się płytek podłogowych o wymiarach 30x30cm) oraz podłóg, malowanie ścian, wykonanie schodów zewnętrznych, elewacji i ocieplenia ścian zewnętrznych, dostawa i montaż platformy schodowej dla osób niepełnosprawnych, utwardzenie i opaska wokół budynku, roboty ogólnobudowlane pomieszczenia kotłowni. 2) wykonanie robót instalacyjnych – technologii kotłowni, 3) wykonanie robót instalacyjnych w pomieszczeniach żłobka, w tym: robót elektrycznych - wewnętrznej linii zasilającej WLZ, instalacji oddymiania, zasilania oświetlenia, opraw oświetleniowych, odgromowej, internetowo-telefonicznej, domofonu, przebudowy linii elektroenergetycznej oraz wykonanie i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej wraz z wykonaniem pełnej dokumentacji zgłoszeniowej do OSD, 4) wykonanie robót sanitarnych: zewnętrznych i wewnętrznych wodociągowo-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej, wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej, 5) dostawę i montaż obiektów małej architektury, m.in.: zestaw zabawowy, huśtawka, ławki, kosze na odpady, 6) przeprowadzenie prób i sprawdzeń zamontowanych urządzeń i instalacji, 7) przeprowadzenie badań archeologicznych, zgodnie z postanowieniem Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak: WUOZ-SI-C.5152.8.2017.BGF z dnia 06.06.2017 r. oraz postanowieniem z dnia 25.09.2017 znak: WUOZ_SI-A.5152.64.2017.KB 8) obsługę geodezyjną, w tym tyczenie i inwentaryzację powykonawczą obiektu, 9) przygotowanie pełnej dokumentacji dla urządzeń podlegających zgłoszeniu w Urzędzie Dozoru Technicznego w Łodzi, 10) przygotowanie pełnej dokumentacji powykonawczej, określonej we wzorze umowy (§ 11 ust. 4). 4. Szczegółowo przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa – wielobranżowy projekt budowlany, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót (które mają charakter pomocniczy, informacyjny do kalkulacji ceny ofertowej). Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych, jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz.U.2019.72), normami, ze sztuką budowlaną oraz zgodnie z: a) prawomocną decyzją zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę – decyzja Nr 429/2017, znak: AB.6740.268.2017 z dnia 09.06.2017r. Starosty Wieluńskiego obejmującej przebudowę i rozbudowę budynku Publicznego przedszkola w Osjakowie o pomieszczenia żłobka zlokalizowanego na działce o nr geod. 465 obręb Osjaków, b) prawomocną decyzją Nr 785/2017 z dnia 02.10.2017r. znak: AB.6740.577.2017 Starosty Wieluńskiego zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę obejmującą przebudowę linii elektroenergetycznej NN kolidującej z rozbudową budynku Publicznego Przedszkola w Osjakowie, c) zgłoszeniem robót budowlanych polegających na dostawie i montażu obiektów małej architektury. 5. Do obowiązków Wykonawcy należy skuteczne przeprowadzenie rozruchu zamontowanych instalacji i urządzeń. 6. Parametry charakterystyczne obiektu po rozbudowie: powierzchnia użytkowa – 316,62 m2, powierzchnia zabudowy – 190,13 m2, kubatura - 1 683,00 m3, wysokość max. budynku – 10,70 m. 7. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót lub innych dokumentach przetargowych typów i/lub symboli materiałów lub urządzeń oraz nazw ich producentów (lub inne oznaczenia wskazujące na pochodzenie), Zamawiający informuje, że one każdorazowo charakter wyłącznie przykładowy. Zostały one określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy jakikolwiek zapis, który może wskazywać znaki towarowe, pochodzenie, Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo, technologicznie równoważnych, tj. takich które zagwarantują realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. 8. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej konkretnego materiału lub urządzenia Wykonawca oferując rozwiązanie równoważne musi wykazać, że proponowany materiał lub urządzenie jest adekwatne pod względem funkcjonalnym, użytkowym, zapewnia analogiczny efekt końcowy i nie spowoduje niekorzystnej zmiany jakiejkolwiek z zakładanych właściwości przedmiotu umowy. 9. W przypadku podania w opisach nazw własnych materiałów lub urządzeń, nie mają one na celu naruszenia przepisów art. 7 i art. 29 ustawy Prawo zamówień publicznych, a jedynie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, użytkowych i technologicznych Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów lub urządzeń równoważnych do materiałów i urządzeń określonych przykładowo w dokumentacji, wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów lub urządzeń wykazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym, użytkowym i funkcjonalnym (posiadają nie gorsze właściwości użytkowe i funkcjonalne jakie zostały opisane w dokumentacji projektowej). Brak w ofercie opisu, o którym mowa powyżej, będzie traktowany jako deklaracja wbudowania materiałów wymienionych w dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze: 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080, dla podmiotów zagranicznych: SWIFT CODE GBWCPLPP 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080. 4. Wadium w innej formie niż pieniądz (oryginał dokumentu) należy dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie, a kserokopie dokumentu do oferty. Oryginału gwarancji wadialnej nie należy trwale łączyć z dokumentami ofertowymi. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający uzna za skutecznie wniesione, jeżeli wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3) do godz. 11.00 dnia 07.03.2019 r. Kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-5, winien zawierać: a) nazwę, adres siedziby, NIP Wykonawcy, Zamawiającego i gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji), b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) okres ważności gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, e) oświadczenie gwaranta, że zobowiązuje się on bezwarunkowo i nieodwołalnie do zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na wskutek okoliczności określonych w ustawie. 7. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta wybrana została jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia wg formuły spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy, dowód wniesienia wadium, stosowne pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu trzeciego - jesli jest wymagane, oświadczenie dot. ochrony danych osobowych,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach