Przetargi.pl
Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1842L na odcinku od km 3+189 do km 7+584 oraz drogi powiatowej Nr 1840L na odcinku od km 0+000 do km 7+611 na terenie gminy Kamień i Chełm

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22100 Chełm, Plac Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 627 501 , fax. 825 627 510
  • Data zamieszczenia: 2016-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1
    22100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 627 501, fax. 825 627 510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: nie doyczy
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1842L na odcinku od km 3+189 do km 7+584 oraz drogi powiatowej Nr 1840L na odcinku od km 0+000 do km 7+611 na terenie gminy Kamień i Chełm
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa zadania: Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1842L na odcinku od km 3+189 do km 7+584 oraz drogi powiatowej Nr 1840L na odcinku od km 0+000 do km 7+611 na terenie gminy Kamień i Chełm. Zadanie realizowane jest w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbudowy dróg powiatowych: Nr 1842L o długości 4,395 km od km 3+189 (skrzyżowanie z drogą powiatową Nr 1843L) do km 7+584 (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 844) oraz Nr 1840L o długości 7,611 km od km 0+000 (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 844) do km 7+611 (skrzyżowanie z drogą powiatową Nr 1839L), o łącznej długości 12,006km. Aktualne parametry drogi: klasa techniczna: Z, liczba jezdni: 1, liczba pasów ruchu: 2, szerokość pasa ruchu: 2,75 - 3 m, zatoki autobusowe od 2,50 m do 6,00 m. W ramach planowanego zadania przewidziane są do wykonania: roboty przygotowawcze, wykonanie poszerzeń jezdni (do 6,00 m na całym rozbudowywanym odcinku), rozbudowa mostu, wykonanie nowych chodników (łącznie 2 678,00 m) oraz poboczy gruntowych (łącznie 17 592,00 m), wykonanie nowych zatok autobusowych z peronami (13 szt.), wykonanie rowów przydrożnych oraz oczyszczenie i odmulenie już istniejących (łącznie 5 100,00 m), wymiana przepustów pod koroną drogi, ułożenie nowych warstw asfaltowych jezdni, wykonanie poszerzeń na łukach poziomych, ustawienie oznakowania pionowego (łącznie 93 szt.) oraz wykonanie oznakowania poziomego (3195,08 m2) ustawienie barier ochronnych (383,00 m), wykonanie zjazdów publicznych (w tym rozbudowa skrzyżowań) i indywidualnych. Dodatkowo zainstalowane zostaną znaki aktywne (8 szt.), tablica pomiaru prędkości ze zintegrowanym radarem zasilania z baterii słonecznej oraz radar z aktywnym ograniczeniem prędkości B-33 (zg.z opisem w dok.Stała Organizacja Ruchu). Doświetlone zostaną również przejścia dla pieszych znajdujące się w newralgicznych miejscach. Szczegółowy zakres robót i warunki realizacji określa dokumentacja techniczna, tj. w szczególności: 1.Przedmiar robót. 2.Dokumentacja techniczna. 3. Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót zawierająca Polskie Normy przenoszące normy europejskie związane z wykonaniem i odbiorem robót. 4. Stała organizacja ruchu Roboty budowlane zostaną wykonane z materiałów Wykonawcy Wykonawca udzieli Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia pisemnej gwarancji na okres nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych. Wykonawca realizując przedmiot zamówienia zobowiązany jest w szczególności do: 1) wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót; 2) zapewnienia stałej obecności kierownika budowy na jej terenie i nadzorowania wykonywanych robót, 3) do utrzymania w czasie prowadzenia robót czystości i porządku; 4) przejęcia placu /terenu budowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego; 5) umożliwiania wstępu na teren budowy wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego lub Wykonawcę, 6) opracowania projektu czasowej zmiany organizacji ruchu na czas budowy wraz z uzyskaniem zatwierdzenia organu zarządzającego ruchem na terenie powiatu chełmskiego, 7) ubezpieczenia robót, przy czym ubezpieczeniu winna podlegać w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody powstałe z winy Wykonawcy oraz w następstwie nieszczęśliwych wypadków, dotyczących pracowników Wykonawcy i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także z ruchem pojazdów mechanicznych, 8) systematycznego prowadzenia oraz pokrycia kosztów wszelkich badań, pomiarów, prób, sprawdzeń kontrolnych i ekspertyz, niezbędnych do realizacji zadania oraz udokumentowania i zachowania wysokiej jakości robót budowlanych i wbudowanych materiałów, w sposób zgodny z częstotliwością wykonywania wskazaną w SSTWiORB, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Wszystkie opinie i wyniki badań muszą być wykonane przez specjalistyczne laboratorium branżowe. Wyniki przeprowadzonych badań, pomiarów, prób, sprawdzeń kontrolnych i ekspertyz będą udostępniane na każde żądanie przedstawicielowi Zamawiającego do wglądu, 9) zabezpieczenia środków finansowych na wykonanie badań: próbki odbiorcze nawierzchni z betonu asfaltowego, przydatność kruszywa do podbudowy, zaopiniowanie receptur bitumicznych, które zostaną wykonane przez specjalistyczne laboratorium wskazane przez Zamawiającego. Termin wykonania danego badania zostanie wyznaczony przez Zamawiającego, w przypadku negatywnego wyniku, badania zostaną powtórzone. Wykonawca ureguluje należności za badania w terminie 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury VAT, wystawionej przez laboratorium, w której zostanie wskazany jako płatnik. W przypadku uchylania się Wykonawcy od obowiązku zapłaty, Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty za wykonane badania i potrąci kwotę zapłaconych należności z wynagrodzenia Wykonawcy, 10) pokrycia kosztów napraw i przywrócenia do stanu poprzedniego dróg zniszczonych podczas transportu przez Wykonawcę lub inne podmioty, za które ponosi on odpowiedzialność, w związku z wykonywaniem robót, 11) bieżącego utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów w związku z wykonywaniem robót, 12) usunięcia wszelkich usterek i wad powstałych w trakcie prac, jak i tych, które mogą wystąpić w trakcie okresu gwarancji, a które ujawnione zostaną w trakcie odbioru pogwarancyjnego, z należną starannością i pilnością oraz zgodnie z przepisami i normami obowiązującymi w tym zakresie, w terminach ustalonych przez Zamawiającego, 13) zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną, 14) zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony zdrowia podczas wykonywania wszystkich czynności na terenie budowy i ponoszenie odpowiedzialności odszkodowawczej, 15) skompletowania i dostarczenia Zamawiającemu wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót budowlanych pełnej dokumentacji potwierdzającej ich wykonanie, a w szczególności uzupełniony dziennik budowy, sprawozdanie techniczne atesty i deklaracje zgodności wbudowanych materiałów z zatwierdzonymi recepturami. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy Dz. U. z 2014 r. , poz. 1502 z późn. zm.): praca operatorów sprzętów drogowych niezbędnych do wykonania zamówienia, inne czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Obowiązek ten dotyczy także Podwykonawców- Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonastwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto we wzorze umowy. Zgodnie z art 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełnią wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązania równoważne uznane będzie wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w STWiORB pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w STWiORB. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji. Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania – przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia – zmiany tej dokumentacji w uzgodnieniu z projektantem oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian. Zamawiający nie przewiduje wymagań w zakresie aspektów gospodarczych, środowiskowych, społecznych, związanych z innowacyjnością lub zatrudnieniem osób bezrobotnych, młodocianych, niepełnosprawnych lub innych, o których mowa w art. 29 ust 4 ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) do dnia i godziny otwarcia licytacji. 2.Wykonawca wnosi wadium w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy. 3.Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 34 1600 1101 1841 1342 5000 0005 Bank BGŻ BNP Paribas S.A. z dopiskiem wadium- Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1842L na odcinku od km 3+189 do km 7+584 oraz drogi powiatowej Nr 1840L na odcinku od km 0+000 do km 7+611 na terenie gminy Kamień i Chełm. 4.Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed otwarciem licytacji. 5.Dowód wniesienia wadium powinien zostać dostarczony do Zamawiającego do dnia i godziny otwarcia licytacji. 6.Zamawiający dokona zatrzymania bądź zwrotu wadium zgodnie z treścią art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach