Przetargi.pl
Rozbudowa drogi gminnej nr 151731C ul. Mieszka I oraz ul. Folwarcznej w Kruszwicy

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88-150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2019-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 92350777000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.kruszwica.gmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi gminnej nr 151731C ul. Mieszka I oraz ul. Folwarcznej w Kruszwicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny Słownik Zamówień: CPV 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu CPV 45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii CPV 45231300-8 Roboty w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzenia ścieków energetycznych Zamawiający: Gmina Kruszwica Termin realizacji: 31.07.2020r. I. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej nr 151731C ul. Mieszka I oraz drogi wewnętrznej ul. Folwarcznej w Kruszwicy. Obszar inwestycji znajduje się w województwie kujawsko-pomorskim, powiecie inowrocławskim, gminie Kruszwica w miejscowości Kruszwica. Początek opracowania znajduje się w km 8+342,00 drogi powiatowej nr 2568C, a koniec w obrębie skrzyżowania ul. Mieszka I (DG nr 151731C) z ulicą Wiejską (DG 151725C). W istniejącej nawierzchni na odcinku objętym opracowaniem wykonano odwierty na podstawie których stwierdzono grubość warstw gruntowych na nowym przebiegu drogi. Na podstawie badań należy stwierdzić, że: - grunty mineralne udokumentowane na analizowanym terenie należy sklasyfikować jako G3 - swobodne zwierciadło wody gruntowej na głębokości 2,6 - 2,7 m. Poniższe założenia grup nośności ustalono na podstawie wykonanych badań w wybranych punktach. W przypadku natrafienia na etapie realizacji na lokalnie występujące warunki odmienne od założonych do projektowania należy zweryfikować przyjęte rozwiązania mając na uwadze przede wszystkim uzyskanie wymaganej nośności podłoża oraz zapewnienie warunku mrozoochronności konstrukcji. Obiekt zgodnie z „Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych’’, zakwalifikowano zgodnie z § 4.3. do pierwszej kategorii geotechnicznej. Warunki gruntowe pod względem stopnia skomplikowania zgodnie z § 4.2, zaliczamy do prostych. W stanie istniejącym na ul. Folwarcznej o szerokości 3,5 – 4,5 m znajduje się jezdnia o nawierzchni gruntowej, natomiast na ul. Mieszka I występuje jezdnia o nawierzchni gruntowej z lokalnymi dojściami o nawierzchni bitumicznej oraz z kostki kamiennej. Droga powiatowa nr 2568C i ul. Wiejska (DG 151725C) posiadają nawierzchnię bitumiczną. Wzdłuż odcinka występują zjazdy do przyległych posesji o zróżnicowanej nawierzchni. W stanie istniejącym nie ma wyznaczonych ciągów pieszych. Odwodnienie istniejącej jezdni odbywa się poprzez ukształtowanie spadków podłużnych i poprzecznych do istniejących rowów i na tereny zielone. W stanie istniejącym na terenie objętym opracowaniem znajdują się ciągi komunikacyjne, w skład których wchodzą: - droga powiatowa nr 2568C - droga gminna nr 151731C – ul. Mieszka I - droga wewnętrzna – ul. Folwarczna Projekt zagospodarowania terenu opracowano na aktualnych mapach sytuacyjno wysokościowych przeznaczonych do celów projektowych, w skali 1:500, zatwierdzonych przez odpowiednią jednostkę kartograficzną. Inwestycja nie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ponieważ została ujęta w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 09.11.2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z dnia 12 listopada 2010 r.). Realizacja niniejszej inwestycji wymaga podziału oraz przejęcia nieruchomości w trybie Ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Parametry techniczne - Kategoria obiektu budowlanego: XXV i XXVI - Klasa drogi: L - Przekrój: uliczny 1x1 - Kategoria ruchu: KR1 - Prędkość projektowa: 40 km/h - Długość odcinka łącznie 0,93km (ul. Folwarczna 0,66 km, ul. Mieszka I 0,27 km) - Szerokość jezdni: (ul. Folwarczna 5,0 m, ul. Mieszka I 4,5 m) - Pochylenie poprzeczne jezdni na prostej: 2% jednostronne - Szerokość chodników 2,0 m - Szerokość opaski 0,9 – 1,45 m Zakres robót ziemnych obejmuje: - usunięcie warstwy humusu - wykonanie wykopów i nasypów pod warstwy konstrukcji - ułożenie warstwy humusu gr. 10 cm wraz z obsiewem trawą Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zgłosić zamiar ich rozpoczęcia gestorom urządzeń zgodnie z uzgodnieniami branżowymi oraz zapoznać się z naniesieniami tych urządzeń. W planie drogi trasowano w nawiązaniu do granic pasa drogowego ulic. Drogi w planie składają się z odcinków prostych i łuków. Szczegółowy wykaz elementów trasy oraz współrzędnych punktów głównych załączono do projektu. Przebudowywane i nowe elementy zagospodarowania mają na celu poprawę bezpieczeństwa przy jednoczesnym jego uspokojeniu w obszarze zabudowanym. Dzięki wprowadzonym zmianom poprawie ulegnie również czytelność układu drogowego. Profil podłużny dróg opracowano przy założeniu dowiązania do istniejącej nawierzchni drogi powiatowej nr 2568C, drogi gminnej 151725C i ukształtowania terenu. Założenia ogólne przy projektowaniu profili podłużnych: - dowiązanie nawierzchni dróg do nawierzchni drogi powiatowej i gminnej - wzmocnienie istniejącej konstrukcji - zapewnienia minimalnych spadków podłużnych - dostosowanie do istniejącego ukształtowania terenu Pochylenie poprzeczne jezdni na odcinku prostym jednostronne – 2%. Zjazdy podlegające przebudowie w zakresie przedmiotowej inwestycji posiadają zróżnicowane spadki poprzeczne o wartości i kierunku zmiennym zapewniające właściwe odwodnienie nawierzchni jezdni przy uwzględnieniu istniejącego ukształtowania terenu. Na włączeniu projektowanych jezdni do istniejącej, spadek poprzeczny dostosowano do spadku istniejącego. Chodnik (kostka betonowa) - szerokość: 2,0 m - pochylenia poprzeczne: 2% zgodnie z planem zagospodarowania - szerokość: 0,9 – 1,45 m - pochylenia poprzeczne: 2% zgodnie z planem zagospodarowania Opaska (kostka betonowa) - szerokość: 0,9 – 1,45 m - pochylenia poprzeczne: 2% zgodnie z planem zagospodarowania Przyjęto następującą konstrukcję jezdni: - ul. Mieszka I - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr 4 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr. min. 5 cm - warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr. 22 cm - istniejące podłoże gruntowe Przyjęto następującą konstrukcję jezdni: - ul. Folwarczna - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr 4 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr. min. 5 cm - warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr. 22 cm - istniejące podłoże gruntowe Przyjęto następującą konstrukcję chodnika: - warstwa ścieralna z betonowej kostki betonowej szarej gr. 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa gr. 4 cm - warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, gr. 10 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2, gr. 10 cm Przyjęto następującą konstrukcję zjazdu bitumicznego: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 5 cm - warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C 90/3 gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr. 15 cm - grunt rodzimy zagęszczony Przyjęto następującą konstrukcję opaski: - warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej gr. 8 cm - podsypka cementowo – piaskowa gr. 4 cm - warstwa podbudowy z betonu C-8/10 gr, 15 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C 1,5/2 gr, 15 cm - grunt rodzimy zagęszczony Na połączeniu jezdni z chodnikiem i opaską zaprojektowano obramowanie krawężnikiem drogowym 15x30 cm na ławie betonowej z oporem. Wyniesienie krawężnika 12 cm ponad krawędź jezdni. Na połączeniu jezdni i zjazdów projektuje się ułożenie krawężnika betonowego najazdowego 15x22 cm na ławie betonowej z oporem. Wyniesienie krawężnika 3 cm ponad krawędź jezdni. Jako zakończenie zjazdów – opornik drogowy 12x25 cm wtopiony na ławie betonowej z oporem. Jako obramowanie chodników i opaski poza należy wykonać obrzeża betonowe 8x30 cm na ławie betonowej z oporem i podsypce cementowo-piaskowej gr. 5cm. W miejscu przejścia niechronionych uczestników ruchu z nawierzchnią jezdni zamontować krawężnik najazdowy 15x22 cm wyniesiony na 2 cm powyżej krawędzi jezdni. W ciągu ul. Mieszka I zaprojektowano opaskę z kostki betonowej o szerokości 0,9 – 1,45 m, oddzieloną od jezdni krawężnikiem najazdowym 15x22 cm. Pochylenie poprzeczne wynosi 2%, zgodnie z planem zagospodarowania terenu. Opaskę należy dowiązać do istniejących utwardzeń z kostki. Na rozbudowywanym odcinku ul. Folwarcznej, odwodnienie odbywa się powierzchniowo do przyległych rowów przydrożnych przewidzianych w ramach robót utrzymaniowych do odtworzenia w celu zachowania ich funkcji. Przewidziano również wykonanie reprofilacji dna i skarp istniejących rowów. W ciągu ul. Mieszka I występuje kanalizacja sanitarna. Dla zapewnienia prawidłowego odprowadzenia wody planuje się wykonanie przepustów pod zjazdami. Należy również wykonać przepust umożliwiający odprowadzenie wód opadowych i roztopowych do jeziora Gopło. Przepusty włączyć do studni połączeniowej z osadnikiem na wlocie rowu drogowego (KPED 01.14). Wszystkie wyloty i wloty przepustów oraz skarp w ich obrębie należy umocnić narzutem kamiennym gr. 15 cm na betonie C8/10, gr. 10 cm. W ramach inwestycji planowana jest również budowa sieci kanalizacji deszczowej, odwadniającej pas drogowy ul. Mieszka I oraz przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej wraz z komorą istniejącej przepompowni ścieków sanitarnych. Kanalizację deszczową zaprojektowano z rur polipropylenowych o strukturalnej i korugowanej ściance zewnętrznej o profilu trapezowym i wewnętrznej ściance gładkiej PP Ø800, 500mm (średnica wewnętrzna) SN8 (8,0 kN/m2) zgodnych z PN-EN 13476-3+A1:2009 z montowaną uszczelką z elastomeru w kielichu rury. Od ulicznych wpustów deszczowych zaprojektowano przykanaliki z rur litych PVC Ø200mm SN8 (8,0 kN/m2) z montowaną uszczelką w kielichu rury zgodnych z PN-EN 1401-1:2009. Przepusty drogowe wykonać z rur stalowych spiralnie karbowanych o średnicy 1000m mających zastosowanie do budowy obiektów inżynierskich dla wszystkich klas obciążeń drogowych i kolejowych zgodnie z normami PN-85/S-10030 oraz PN-EN 1991-2:2007 oraz posiadające Aprobatę Techniczną Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM). Wody deszczowe po podczyszczeniu w projektowanym osadniku i separatorze zostaną odprowadzone projektowanym wylotem do rowu przydrożnego i dalej do jeziora Gopło. Ścieki odprowadzane do rowu nie będą wywoływać zmian fizycznych, chemicznych i biologicznych które uniemożliwiałyby prawidłowe funkcjonowanie ekosystemu. Odwodnienie terenu odbywać się będzie za pomocą wpustów ulicznych żeliwnych typu D400 620x420mm osadzonych na żelbetowym pierścieniu odciążającym i zbudowanych ponadto z kręgów żelbetowych Ø500mm z osadnikiem o głębokości 0,5m. Dla wpustów Wp5 i Wp6 studnie osadnikowe wykonać z PP Dn400 o głębokości wg profilu podłużnego. Na kanale deszczowym przed wylotem do rowu zaprojektowano lamelowy separator substancji ropopochodnych Dn2500 100/1000 l/s wykonany z betonu C35/45 wibroprasowanego zgodny z normą PN-EN 858. Dane separatora: - DNwewn =2500 mm - Qn/Qmax = 100/1000 l/s • V= 8,8 m3 Wymiary separatora oraz budowa wg rys. szczegółowego. Na kanalizacji deszczowej zaprojektowano wirowy osadnik piasku, przed separatorem. Zadaniem piaskownika jest maksymalne zabezpieczenie separatora przed zamuleniem dolnej części. Zaprojektowano piaskownik Dn3000 wykonany z elementów prefabrykowanych z betonu C35/45 wibroprasowanego. Wymiary osadnika oraz budowa wg rys. szczegółowego. Osadniki umieścić w gruncie zgodnie z wytycznymi producenta. Dane osadnika: - DNwewn. =3000 mm Przebudowywaną kanalizację sanitarną zaprojektowano z rur litych PVC Ø200mm SN8 (8,0 kN/m2) zgodnych z PN-EN 1401-1:2009 z montowaną uszczelką z elastomeru w kielichu rury. Istniejące przykanaliki należy przebudować zgodnie z planem i schematem profili podłużnych wskazanym w części rysunkowej oraz przepiąć w linii granicy pasa drogowego. Przykanalik wykonać z rur litych PVC Ø160mm SN8 (8,0 kN/m2) z montowaną uszczelką w kielichu rury zgodnych z PN-EN 1401-1:2009. Istniejącą komorę przepompowni ścieków należy przebudować, dostosowując rzędne dna do przebudowywanego kanału kanalizacji sanitarnej (wg cz. rysunkowej) oraz doposażyć w pomost obsługowy, drabinę, prowadnice z łańcuchem do wyciągania pomp (wszystko w wersji inox), wentylację nawiewno-wywiewną, właz przejazdowy D-400 i zamontować istniejący zespół pompowy. W ramach inwestycji na skarpach oraz terenach nieutwardzonych w granicach pasa drogowego należy wykonać humusowanie gr. 10 cm z obsianiem trawą. W ramach inwestycji kolidująca infrastruktura techniczna z nowoprojektowanym układem drogowym zostanie przebudowana zgodnie z projektem branżowym (sieć sanitarna). Ponadto w ramach prac realizowanych w zakresie branży drogowej w celu dostosowania do projektowanych rzędnych wykonać regulację oraz zabezpieczenia istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej. Przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z załączonymi do projektu wszelkimi uzgodnieniami i naniesieniami gestorów urządzeń oraz uwzględnieniem zawartych w nich uwag dotyczących prowadzenia prac w rejonie urządzeń oraz warunków zabezpieczenia infrastruktury. Oznakowanie pionowe i poziome, lokalizację oznakowania oraz elementów bezpieczeństwa ruchu wraz z uzasadnieniem lokalizacji przedstawiono w opracowaniu „Projekt stałej organizacji ruchu”. O terminie budowy należy powiadomić zarządcę drogi, uzyskując niezbędne zezwolenie na zajęcie pasa drogowego oraz oznakować miejsce robót, zgodnie z przedstawionym i zatwierdzonym "Projektem organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót budowlanych". Przed przystąpieniem do realizacji, należy dokonać niezbędnych zgłoszeń z gestorami ewentualnych urządzeń podziemnych. Roboty ziemne prowadzone w strefie występowania „obcego” uzbrojenia wykonywać ręcznie z zachowaniem należytej ostrożności. Należy zastosować bariery ochronne drogowe W2 N2 oraz W3 N2. Kostka betonowa zastosowana do wykonania nawierzchni warstwy ścieralnej dla chodników musi posiadać klasę odporności na zamrażanie i odmrażanie 3D; klasę odporności na ścieranie 4I określane zgodnie z PN-EN 1338 oraz nasiąkliwość nie większą niż 5%. Podsypka cementowo-piaskowa musi spełniać wymagania ustalone w PN-EN 13242. Podbudowa zasadnicza z betonu cementowego wykonana zgodnie z PN-EN 206:2014-04 i PN-B-06250:1988 w zakresie metodyki mrozoodporności. Warstwa mrozoochronna z mieszanki niezwiązanej spoiwem oraz podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym - zgodnie z WT-5 Warstwa ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym – zgodnie z WT-5. Obramowania betonowe (krawężnik, obrzeża, oporniki) muszą posiadać klasę odporności na zamrażanie i odmrażanie 3D; klasę odporności na ścieranie 4I określane zgodnie z PN-EN 1340 oraz nasiąkliwość nie większą niż 5% i być usytuowane na ławach betonowych z oporem z betonu C-16/20 wykonanych zgodnie z PN-EN 206:2014-04. Projekt uwzględnia wszystkie przepisy prawne odnośnie likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, stosując się do zaleceń podanych w prawie budowlanym oraz innych wytycznych, w tym np. ujętych w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Na dojściach do miejsc przekraczania jezdni przez pieszych, zlokalizowanych w ciągu chodników zastosowano wstawki z płytek integracyjnych (płytki polimerobetonowe guzkowane) co stanowi informację dla osób niewidomych. Do robót drogowych można będzie przystąpić po wykonaniu projektowanej kanalizacji deszczowej, sanitarnej i zabezpieczeniu istniejącego uzbrojenia terenu – zgodnie z uzgodnieniami branżowymi. Szczegółowy zakres prac danej branży, szczegółowe rozwiązania techniczne wykonania oraz przebudowy istniejących urządzeń zawarto w branżowych projektach architektoniczno-budowlanych stanowiących część projektu budowlanego. Wyznaczenie w terenie położenia elementów drogi oraz innych elementów zagospodarowania terenu należy wykonać geodezyjnie. Prace wykonać według obowiązujących norm i przepisów oraz zgodnie z wymaganiami zawartymi w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Przed przystąpieniem do robót należy zapoznać się z warunkami i zastrzeżeniami zawartymi w uzgodnieniach gestorów uzbrojenia podziemnego. W przypadku natrafienia na nieokreślone uzbrojenie należy powiadomić odpowiednich użytkowników. W przypadku występowania w terenie urządzeń infrastruktury podziemnej niewidocznych podczas opracowania projektu, należy przeprowadzić ich regulację w celu dostosowania do projektowanych nawierzchni. Przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, jak i w trakcie jej wykonywania należy stosować się do obowiązującego prawa, przepisów BHP, ST, zasad sztuki budowlanej oraz innych obowiązujących przepisów, regulacji i zaleceń, w szczególności określonych w uzgodnieniach, których kopie załączono do projektu. Wykonawca robót przed zakupem wszystkich materiałów przeznaczonych do wbudowania zobowiązany jest do uzyskania ostatecznej akceptacji inwestora dotyczącej typu materiałów, koloru i wzornictwa. Po zakończeniu budowy poszczególnych obiektów budowlanych (przed zakryciem urządzeń podziemnych), należy sporządzić geodezyjną inwentaryzację powykonawczą i przekazać ją do ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej oraz właścicieli lub użytkowników obiektów. Na wejście z robotami w pas drogowy należy uzyskać decyzje odpowiednich zarządców dróg. Wykonawca robót powinien stosować się do wszystkich zaleceń określonych w załączonych uzgodnieniach międzybranżowych. Wszelkie naprawy uszkodzeń powstałych w wyniku prowadzonych prac wykonane zostaną natychmiast na koszt wykonawcy robót. Po zakończeniu prac prowadzonych na działkach sąsiednich należy przywrócić teren do stanu poprzedniego. W przypadku wejście w życie norm i wytycznych technicznych zastępujących obecnie obowiązujące należy zastosować wymagania zgodnie z nowymi normami i wytycznymi. II. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt budowlany „Rozbudowa dróg gminnych ul. Mieszka I i ul. Folwarcznej w Kruszwicy” opracowany przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36. b) Projekt stałej organizacji ruchu „Rozbudowa dróg gminnych ul. Mieszka I i ul. Folwarcznej w Kruszwicy” opracowany przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36. c) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót „Rozbudowa dróg gminnych ul. Mieszka I i ul. Folwarcznej w Kruszwicy” opracowane przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36. III. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekt budowlany, projekt stałej organizacji ruchu oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiar robót jest elementem pomocniczym. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie terenu na gruncie nie należącym do inwestora, a także wszelkie opłaty za przygotowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego w trakcie realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego przed rozpoczęciem robót. c) Wykonawca jest zobowiązany do poniesienia kosztów i zapewnienia nadzoru ze strony gestorów sieci (wod.-kan., gaz, telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i inne) zgodnie z warunkami uzgodnień i obowiązujących przepisów prawa. d) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. e) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. f) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego. g) Do obowiązków Wykonawcy należy informowanie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac Zamawiającego, mieszkańców o utrudnieniach. Komunikat należy podać w formie ogłoszeń lub obwieszczeń. h) W przypadku braku możliwości dojazdu pojazdu do odbioru odpadów komunalnych wykonawca będzie zobowiązany udzielić pomocy sprzętowej celem przetransportowania pojemników w miejsce ich odbioru przez specjalistyczne pojazdy. i) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. j) Zamawiający wymaga przeprowadzenia przeglądu zrealizowanej sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Przegląd sieci kamerą inspekcyjną z dostarczeniem materiałów na nośniku elektronicznym. k) Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania od Zamawiającego akceptacji kształtu oraz kolorów materiałów brukarskich przed zamówieniem. l) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego oraz dostępu do posesji i punktów usługowo – handlowych. m) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do powtórnej eksploatacji np. hydranty, kratki kanalizacyjne, włazy należy dostarczyć zabezpieczone przed uszkodzeniami w trakcie transportu na składowisko Zamawiającego. Materiały należy przekazać protokolarnie. n) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: 1) pracownik budowy – prace drogowe 2) pracownik budowy – prace instalacyjne (budowa kanalizacji deszczowej) jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowe wymagania w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP zostały przedstawione w § 19 projektu umowy. o) Zamawiający wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do umowy. p) Zamawiający wymaga przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego do umowy. IV. Finansowanie zadania: Zadanie jest realizowane z udziałem środków Funduszu Dróg Samorządowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 45.000,00 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100 PLN) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 31.10.2019r. do godz. 11:00. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie w pokoju nr 103 (wystarczy zaadresować kopertę opisując wadium, przedmiot zamówienia z dopiskiem kasa pokój nr 103), a ksero dokumentu dołączyć do oferty 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017; z podaniem tytułu: Wadium- / Rozbudowa drogi gminnej nr 151731C ul. Mieszka I oraz ul. Folwarcznej w Kruszwicy / b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz oferty; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu; oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy; oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach