Przetargi.pl
„Rozbudowa dróg gminnych nr 158035B i 158036B na odcinku droga krajowa nr 66 – m. Spiczki”

GMINA ORLA ogłasza przetarg

  • Adres: 17-106 Orla, Mickiewicza 5
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857305780 , fax. 857305781
  • Data zamieszczenia: 2024-03-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ORLA
    Mickiewicza 5
    17-106 Orla, woj. podlaskie
    tel. 857305780, fax. 857305781
    REGON: 050659600
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.orla.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa dróg gminnych nr 158035B i 158036B na odcinku droga krajowa nr 66 – m. Spiczki”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa z przebudową dróg gminnych na działkach ozn. nr geod. 54/4, 54/5, 242 i 141 w obrębie Spiczki gm. Orla oraz na działkach ozn. nr geod. 533/6, 534/4, 535/6, 536/2, 537/2, 540/2, 563/3, 541/2 w obrębie Lewki gm. Bielsk Podlaski o łącznej długości 2 494,63 mb.2. Zadanie inwestycyjne obejmuje: 1) wykonanie robót przygotowawczych i pomiarowych,2) wykonanie robót rozbiórkowych elementów dróg i przepustów,3) wykonanie robót ziemnych,4) wykonanie remontu przepustów pod koroną drogi,5) oczyszczenie rowów z namułu,6) umocnienie brukiem poboczy i skarp rowu,7) wykonanie podbudowy drogi,8) wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego – warstwy wiążąca i ścieralna,,9) wykonanie poboczy i zjazdów z kruszywa,10) ustawienie oznakowania pionowego,11) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,12) opracowanie dokumentacji powykonawczej (w 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. na nośniku w wersji elektronicznej w formacie *.pdf),3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności, niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w: projekcie wykonawczym (Załącznik Nr 9 do SWZ), specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (Załącznik Nr 10 do SWZ), projekcie stałej organizacji ruchu (Załącznik Nr 11 do SWZ), przedmiarze robót (Załącznik Nr 12 do SWZ).4. Wszystkie materiały, wyroby i urządzenia przeznaczone do wykorzystania w ramach prowadzonej inwestycji muszą być fabrycznie nowe, pierwszej klasy jakości i wolne od wad fabrycznych oraz muszą posiadać niezbędne atesty i deklaracje zgodności.5. Wszelkie czynności związane z wykonywaniem robót budowlanych Wykonawca winien, z odpowiednim wyprzedzeniem, uzgadniać z Zamawiającym. Wykonawca powinien, jeżeli jest to konieczne, przewidzieć odpowiednie zabezpieczenie robót w obrębie pasów drogowych, a także zapewnić niezbędną organizację ruchu zgodnie z wytycznymi zarządcy danej drogi.6. Roboty budowlane winny być wykonane wg projektu w zakresie lokalizacji przedstawionej na mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych.7. Wykonawca winien we własnym zakresie i na własny koszt uzyskać od zarządcy drogi powiatowej nr 1680B prawo czasowego zajęcia pasa drogowego – na czas prowadzenia robót budowlanych, celem połączenia nawierzchni dróg.8. Odpady powstałe w wyniku prowadzonych robót budowlanych Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.). Natomiast materiały z rozbiórki drogi, które Zamawiający uzna za możliwe do ponownego wykorzystania – Wykonawca przekaże Zamawiającemu. 9. Jakość dostarczonych i zastosowanych podczas realizacji przedmiotu zamówienia materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z normami, atestami, świadectwami, certyfikatami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami dokumentacji technicznej.10. Załączone przedmiary robót mają wyłącznie charakter pomocniczy dla określenia zakresu robót. Podstawą wyceny robót są: projekt wykonawczy oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.11. Okres gwarancji stanowi jedno z kryterium wyboru ofert. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcznej, a maksymalnie 84 miesięcznej gwarancji na całość przedmiotu zamówienia liczonej od dnia końcowego bezusterkowego odbioru przez Zamawiającego przedmiotu wykonanego zamówienia – na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym i w warunkach wynikających z niniejszej SWZ. Zamawiający wymaga zrównania okresu odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu Umowy z okresem udzielonej gwarancji jakości, zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 10 000,00 (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy prowadzony w Banku Spółdzielczym w Bielsku Podlaskim o numerze: 18 8061 0003 0001 1471 2000 0050 z dopiskiem „Wadium w przetargu nr GK.271.1.2024”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Orla;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.c) sytuacji finansowej lub ekonomicznej:1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest:1.1. posiadanie zdolności kredytowej lub finansowej na kwotę 1 000 000,00 zł. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe na kwotę 1 000 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion 00/100);1.2. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zawarty w ust. 2 lit. c pkt 1 ppkt 1.1. zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą łącznie jego spełnienie, natomiast warunek zawarty w ust. 2 lit. c pkt 1 ppkt 1.2. zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże jego spełnienie.W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP obowiązujący w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.d) zdolności technicznej lub zawodowej.1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest należyte wykonanie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowe ukończenie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie drogi o długości min. 1 500,00 mb.UWAGA! Zamawiający zastrzega, że w sytuacji wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców lub w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, powyższy warunek musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę lub przez jednego z Wykonawców wspólnie składających ofertę lub przez podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca.UWAGA! Wykonawca, który nabył doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, może posłużyć się nabytym doświadczeniem tylko i włącznie w zakresie robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, oraz w zakresie dostaw lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.2. Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia, która w trakcie jego realizacji będzie pełnić opisaną poniżej funkcję, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi we wskazanej specjalności (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, upoważniające do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają dzisiejsze uprawnienia budowlane do projektowania lub kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności (patrz Wyjaśnienie poniżej) oraz posiadającą wymagane doświadczenie, tj.: kierownikiem budowy w branży drogowej, posiadającym ważne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w ww. specjalności w zakresie niezbędnym do kierowania robotami będącymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Kierownik budowy musi posiadać minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe oraz pełnić w tym okresie funkcję kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru na co najmniej jednej ukończonej budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie drogi o długości min. 1 500,00 mb.Użyte w treści postawionych powyżej warunków pojęcia należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.).WYJAŚNIENIE: W odniesieniu do wyżej wymaganych uprawnień, Zamawiający jako „odpowiadające im uprawnienia budowlane” rozumie uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa upoważniające do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają dzisiejsze uprawnienia budowlane, albo osoba skierowana do realizacji zamówienia publicznego posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, nabyte w drodze odpowiedniej procedury w odniesieniu do podmiotów będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą łącznie jego spełnienie.Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy, może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.3. Spełnianie warunków przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu zostaną spełnione wyłącznie wtedy, gdy:a) warunek określony w lit. c pkt 1 ppkt 1.1. – Wykonawcy spełnią łącznie,b) warunek określony w lit. c pkt 1 ppkt 1.2. – jeden z Wykonawców spełni samodzielnie,c) warunek określony w lit. d pkt 1 – jeden z Wykonawców spełni samodzielnie,d) warunek określony w lit. d pkt 2 – jeden z Wykonawców spełni samodzielnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach