Przetargi.pl
„Rozbudowa części biologicznej instalacji przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (kompostowni) zlokalizowanej na terenie składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Rudzie k/Wielunia”

Gmina Wieluń ogłasza przetarg

  • Adres: 98300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 860 249 , fax. 438 860 260
  • Data zamieszczenia: 2018-07-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieluń
    Plac Kazimierza Wielkiego 1
    98300 Wieluń, woj. łódzkie
    tel. 438 860 249, fax. 438 860 260
    REGON: 73093475000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielun.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa części biologicznej instalacji przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (kompostowni) zlokalizowanej na terenie składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Rudzie k/Wielunia”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na „Rozbudowa części biologicznej instalacji przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (kompostowni) zlokalizowanej na terenie składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Rudzie k/Wielunia”. W zakresie przygotowania realizacji przedmiotowego zamówienia została opracowana dokumentacja projektowa jak również uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany decyzji środowiskowej w trakcie realizacji zamówienia, bez zmiany pozwolenia na budowę). Dokumentacja projektowa zawiera podział na etapy, który należy traktować umownie. Inwestycja nie będzie realizowana w całości, jednak wybudowane obiekty muszą samodzielnie funkcjonować i musi być uzyskana decyzja o pozwoleniu na użytkowanie wybudowanych obiektów. Zakres zamówienia obejmuje : • realizację robót budowlanych związanych z budową: - OB. 1 plac manewrowy - OB. 2 biofiltr - OB. 3 pomieszczenie techniczne - OB. 4 kompostownia tunelowa (trzy bioreaktory betonowe 1,2,3) - OB. 5 bufor magazynowy - OB. 7 plac dojrzewania (cały) - OB. 8 plac manewrowy, p. poż. oraz pozostałą niezbędną do prawidłowego funkcjonowania i eksploatacji infrastrukturą (zbiornik na odcieki, sieci kanalizacyjne i wodociągowe, sieci energetyczne, drogi i place technologiczne, mury oporowe i ogrodzenia), • dostawę i montaż urządzeń technologicznych wraz z automatyką, • zapewnienie kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, • zapewnienie kierownika robót instalacyjnych, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, • zapewnienie specjalisty ds. rozruchu posiadającego odpowiednie wykształcenie oraz doświadczenie przy nadzorowaniu uruchamiania linii technologicznych biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych w zakładach unieszkodliwiania odpadów komunalnych zmieszanych i pochodzących z selektywnej zbiórki, doświadczenie w uruchamianiu i rozruchach min. 1/jednej/ linii technologicznej do kompostowania odpadów, • zapewnienie kierownika robót branży elektrycznej, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, • wywóz i zagospodarowanie wszelkich odpadów powstałych podczas realizacji zadania, • wywóz ziemi i piasku z przygotowywania terenu oraz wykopów w miejsce wskazane przez Zamawiającego znajdujące się na terenie Składowiska Odpadów, Wyżej wymienione uprawnienia mogą być łączone. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również wykonanie przez Wykonawcę następujących czynności: 1) przeprowadzenie rozruchu technologicznego kompostowni tunelowej oraz szkolenia pracowników Zamawiającego z obsługi, konserwacji i eksploatacji kompostowni. Wykonywanie rozruchu technologicznego przewidziane jest przez okres do 6 miesięcy po wybudowaniu kompostowni odpadów (po wykonaniu wszystkich prac budowlanych oraz po dostawie i montażu kompletnej technologii oraz po uzyskaniu prawomocnego pozwolenia na użytkowanie). Celem rozruchu (który zostanie potwierdzony protokołem podpisanym przez obie strony) jest: - potwierdzenie sprawności wszystkich urządzeń i zastosowanej technologii, - uzyskanie w tunelach kompostowni w czasie 14 dni intensywnej stabilizacji następujących parametrów (potwierdzonych wykonaniem przez Wykonawcę badań laboratoryjnych przetworzonego wsadu (stabilizatu) przez laboratorium o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 oraz ust 1a ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm., dalej POŚ), •wartość AT4 ma być mniejsza niż 20 mg O2/g suchej masy, - uzyskanie jakości stabilizatu po wszystkich fazach procesu (intensywnej stabilizacji w tunelach 14 dni, dojrzewania stabilizatu poprzez przerzucanie w pryzmach 7 tygodni) o następujących parametrach (potwierdzonych wykonaniem przez Wykonawcę badań laboratoryjnych przetworzonego wsadu (stabilizatu) przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 oraz ust 1a POŚ): • straty prażenia stabilizatu mają być mniejsze niż 35% suchej masy, • zawartość węgla organicznego ma być mniejsza niż 20% suchej masy, • wartość AT4 ma być mniejsza niż 10 mg O2 /g suchej masy. Uwaga: Załadunek i wyładunek odpadów z bioreaktorów, oraz przerzucanie w pryzmach odbywał się będzie sprzętem będącym w posiadaniu Zamawiającego (ładowarka Ł-34 lub New Holland LM 732). Sprzęt obsługiwany będzie przez personel Zamawiającego. - W trakcie eksploatacji instalacji, prowadzący instalację, przewiduje możliwość prowadzenie badań materiału uzyskanego w wyniku przetwarzania odpadów zielonych i biodegradowalnych z selektywnej zbiórki pod kątem spełniania wymagań dla nawozów. W przypadku, gdy materiał ten będzie spełniał wymagania dla nawozów prowadzący instalację wystąpi o pozwolenie na wprowadzanie nawozu do obrotu, w związku z tym instalacja musi być dostosowana do kompostowania odpadów zielonych i biodegradowalnych, a także komunalnych osadów ściekowych; 2) przeprowadzenie szkolenia pracowników w zakresie obsługi konserwacji i eksploatacji zastosowanych urządzeń. Szkolenie ma być przeprowadzone w taki sposób, aby pracownicy Zamawiającego byli zaznajomieni ze wszystkimi szczegółami procesu obsługi, elektrotechniki i sterowania oraz mogli samodzielnie prowadzić eksploatację urządzeń. Przeprowadzenie szkolenia powinno być potwierdzone protokołem podpisanym przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy; 3) przeprowadzenie procedur odbiorowych i uzyskanie niezbędnych pozwoleń i uzgodnień wynikających z przepisów prawa; 4) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie; 5) dostarczenie w dniu odbioru robót budowlano-instalacyjnych i montażowych przed rozruchem technologicznym następujących dokumentów w wersji papierowej w języku polskim oraz w wersji elektronicznej (tam gdzie wskazano): a) dziennika budowy, b) dokumentacji powykonawczej, uwzględniającej inwentaryzację geodezyjną w ilości 2 szt. w wersji papierowej oraz 2 szt. w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF, c) protokołów z pomiarów ochrony przeciwporażeniowej oraz rezystancji izolacji, d) projekt powykonawczy wykonanych instalacji w ilości 2 szt. w wersji papierowej oraz 2 szt. w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF, e) atestów, certyfikatów na użyte materiały, f) aprobat technicznych, g) deklaracji zgodności z PN, h) instrukcji eksploatacji i konserwacji dla zainstalowanych instalacji i urządzeń w ilości 2 szt. w wersji papierowej oraz 2 szt. w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF, i) instrukcji obsługi dla zainstalowanych instalacji i urządzeń w ilości 2 szt. w wersji papierowej oraz 2 szt. w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF, j) wykazu zainstalowanych elementów i urządzeń w ilości 1 szt. w wersji papierowej oraz 1 szt. w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF, k) licencji, deklaracji zgodności CE, l) zestaw komputerowy z programem umożliwiającym sterowanie procesem, m) protokołu z przeprowadzenia szkolenia pracowników Zamawiającego z obsługi, konserwacji, eksploatacji oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, n) dokumentów odbiorowych, 6) dostarczenie w dniu odbioru technologicznego następujących dokumentów w wersji papierowej w języku polskim oraz w wersji elektronicznej (tam gdzie wskazano): a) gwarancji na zastosowane urządzenia i wykonane prace, których warunki będą odpowiadać co najmniej zapisom dotyczącym warunków gwarancji określonych w umowie, b) badań laboratoryjnych potwierdzających spełnienie wymagań dotyczących stabilizatu po procesie biologicznej stabilizacji, c) protokołu szkolenia pracowników w zakresie obsługi konserwacji i eksploatacji zastosowanych urządzeń, bezpieczeństwa i higieny pracy. Zamawiający może wnieść uwagi do dostarczonej przez Wykonawcę dokumentacji, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić lub odnieść się do nich, w terminie obustronnie ustalonym. Wykonawca zaoferuje technologie biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych, która spełnia wymagania SIWZ. Oferowana przez Wykonawcę technologia ma gwarantować spełnienie parametrów określonych w opisie przedmiotu zamówienia oraz posiadać sprawdzoną funkcjonalność w formie istniejących i działających obiektów/systemów odnoszących się do oferowanych zastosowań technologicznych (jako kompletnej i spójnej technologii), co oznacza, że nie jest rozwiązaniem prototypowym. Koszt badań laboratoryjnych oraz poboru prób pokryje Wykonawca do momentu osiągnięcia przez instalację gwarantowanych parametrów stabilizatu. Wykonawca oferując rozwiązania technologiczne jest w pełni odpowiedzialny za taki dobór maszyn, urządzeń, sprzętu, armatury, wyposażenia oraz materiałów i innych komponentów by uzyskać wymagane parametry techniczne i technologiczne instalacji oraz by dostosować je do projektowanych budynków bez zmiany ich powierzchni, kubatury i układu przestrzennego, tak by nie zachodziła konieczność zmiany tych budynków, zmiany projektu budowlanego, w tym w szczególności pozwolenia na budowę. Wszystkie oferowane elementy muszą być fabrycznie nowe. Wszelkie prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Szczegółowy opis przedmiotu zawierają dokumentacje projektowe i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załączniki do SIWZ oraz załącznik nr 21 do SIWZ. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Zamawiający informuje, że posiada ważne pozwolenie na budowę. Dołączone do SIWZ Przedmiary robót mają charakter pomocniczy i nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia i podstawy wyceny ofert. Przedmiary robót nie determinują zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w Przedmiarach robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót i pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 20.07.2018 r. do godz. 13.00 w wysokości: 63 900,00 zł (słownie: sześćdziesiąt trzy tysiące dziewięćset złotych 00/100)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej. Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego (http://www.bip.wielun.pl) informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja/spółki cywilne) ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu. Inne dokumenty: a) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja) lub przez spółki cywilne należy złożyć jeden dokument, b) pełnomocnictwo (oryginał) osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów; pełnomocnictwo udzielone liderowi/wspólnikowi w przypadku złożenia oferty wspólnej (konsorcjum) lub przez spółki cywilne. Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem, c) dowód wniesienia wadium, d) Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w ust. 13.3 niniejszej SIWZ, w celu wykazania czy będzie on dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, obowiązany jest złożyć „Zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia” z wykorzystaniem wzoru– załącznik nr 8 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach