Przetargi.pl
„Rozbudowa Centrum Sportowo – Rekreacyjnego Aquapark w Pile – etap I - basen sportowy – dokończenie budowy”

Gmina Piła ogłasza przetarg

  • Adres: 64920 Piła, Pl. Staszica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672 126 210 , fax. 672 123 566
  • Data zamieszczenia: 2017-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piła
    Pl. Staszica 10
    64920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 672 126 210, fax. 672 123 566
    REGON: 63833000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pila.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa Centrum Sportowo – Rekreacyjnego Aquapark w Pile – etap I - basen sportowy – dokończenie budowy”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dokończenie budowy realizowanej pod nazwą: „Rozbudowa Centrum Sportowo – Rekreacyjnego Aquapark w Pile – etap I – basen sportowy”. Przedmiot zamówienia objęty jest umową o dofinansowanie ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Rozwoju Regionalnej Infrastruktury Sportowej – Edycja 2016. 1.1. Prace budowlane w obiekcie, prowadzone były pierwotnie w okresie od sierpnia 2016 roku do maja 2017 roku. Stopień zaawansowania prac zrealizowanych w tym okresie przedstawiają następujące dokumenty wykonane po inwentaryzacji zrealizowanego zakresu robót: a) protokół odbioru robót w toku z dnia 21.06.2017 r., b) protokół inwentaryzacji robót w toku z dnia 21.06.2017 r. na okoliczność odstąpienia od umowy, c) geodezyjna inwentaryzacja obiektów budowlanych, d) kopia mapy zasadniczej z geodezyjnej inwentaryzacji obiektów budowlanych z dnia 10.06.2017r., e) dokumentacja fotograficzna stanu zaawansowania budowy. 1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a) dokończenie rozbudowy Centrum Sportowo-Rekreacyjnego Aquapark w Pile – etap I – basen sportowy oraz dostawa i montaż jego wyposażenia w zakresie określonym dokumentacją; b) uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia na użytkowanie obecnie realizowanej rozbudowy obiektu; c) rozruch i oddanie do eksploatacji obiektu rozbudowywanego; d) uzyskanie homologacji Polskiego Związku Pływackiego dla nowego basenu sportowego 25x12,5m; e) wykonanie opisanych w Umowie dokumentacji, w tym audytu bezpieczeństwa i instrukcji ppoż. wraz z wyposażeniem obiektu o wyposażenie i oznakowanie ppoż. 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, protokół odbioru robót w toku z dnia 21.06.2017 r., Protokół inwentaryzacji robót w toku z dnia 21.06.2017 r. na okoliczność odstąpienia od umowy. UWAGA: Załączony w ramach SIWZ przedmiar robót dotyczy całości zadania od początku budowy i jest dokumentem pomocniczym i poglądowym do wykonania wyceny oferty. Wykonawca ma możliwość przed złożeniem oferty dokonania wizji lokalnej na budowanym obiekcie, celem oceny stopnia zaawansowania i jakości zrealizowanych robót. Wizja możliwa będzie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z jedną z osób wskazanych w SIWZ. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę konieczności wykonania dodatkowych prac w celu poprawy ich jakości, wartość tych prac winna zostać skalkulowana w cenie oferty. Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z całą dokumentacją oraz dołożyć najwyższej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca winien w wynagrodzeniu uwzględnić w szczególności wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, utrzymania zaplecza budowy, dozorowania budowy, odtworzenia dróg, chodników wywozu nadmiaru gruntu, sporządzenia i prowadzenia dokumentacji wymaganej Prawem budowlanym, projektu organizacji robót na czas budowy, prac geodezyjnych i geotechnicznych. Wykonawca uwzględni w cenie także wywóz i utylizację pozostałości po poprzednim wykonawcy to jest resztki styropianu oraz gruzu, opisane w Protokole inwentaryzacji robót. UWAGA: W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy odniesienia, o których mowa w art. 29 ust 3 i art. 30 ust. 1-3 Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu. 1.4. Zamawiający informuje, iż dokonał wcześniej wycinki drzew wskazanych w dokumentacji, tym samym nie jest ona przedmiotem niniejszego zamówienia. Wykonawca w ramach zadania na własny koszt najpóźniej w terminie do 30.06.2018 r. dokona w miejscu wskazanym przez Zamawiającego nasadzeń drzew w gatunku – żywotnik olbrzymi szt. 2, minimalny obwód pni drzew na wysokości 100 cm – 7cm. 1.5. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: 1) uwzględnienie w organizacji placu budowy i prowadzeniu robót normalnego funkcjonowania istniejącego obiektu Centrum Rekreacji Wodnej Aqua-Pil Sp. z o.o., zapewniając ciągłość funkcjonowania części czynnej obiektu. Przerwa technologiczna w funkcjonowaniu istniejącego basenu przewidziana jest od 26 czerwca do 4 sierpnia 2018 r. i w tym okresie należy przewidzieć roboty związane z połączeniem rozbudowy z częścią istniejącą; 2) przygotowanie niecki basenu i wykonanie prób szczelności (w tym próby wodnej) wraz z pokryciem wszelkich kosztów z tym związanych ( tj. koszty napełnienia wodą oraz zrzutu wody); 3) wykonanie na własny koszt w ramach zaoferowanej ceny wszelkich niezbędnych na czas prowadzenia budowy robót przygotowawczych i zabezpieczeniowych, odwodnienie terenu placu budowy i wykopów na czas prowadzenia robót (jeśli taka konieczność wystąpi) oraz wszelkich robót rozbiórkowych i przygotowawczych; 4) wykonanie na własny koszt projektu organizacji robót ze wskazaniem miejsca na zaplecze budowy, projektu tymczasowej organizacji ruchu na okres prowadzenia robót wraz z ich ewentualnym uzgodnieniem z właściwymi instytucjami. Każdorazowe zmiany winny podlegać ponownym uzgodnieniom. Wykonawca pokryje wszelkie koszty związane z przygotowaniem ww. projektów oraz koszty związane z wdrożeniem tych projektów w życie (zaplecze budowy, drogi tymczasowe, ogrodzenie placu budowy, oznakowanie placu budowy, tymczasowe oznakowanie drogowe itd.); 5) Wykonawca winien uwzględnić aktualizację wykonanej i zamontowanej na terenie budowy tablicy informacyjnej, zawierającą informację o prowadzonej inwestycji wraz z wizualizacją obiektu. Wykonawca ma obowiązek zapewnić trwałość tablicy przez okres realizacji, do dnia odbioru końcowego; 6) zapewnienie bieżącej rzetelnej obsługi geodezyjnej i geotechnicznej robót będących przedmiotem zamówienia; 7) zapewnienie na własny koszt zaplecza budowy dla siebie wraz z możliwością nieodpłatnego skorzystania z niego przez służby Zamawiającego w zakresie na przykład odbycia rad budowy [umeblowanie – stoły i min. 15 krzeseł], media – tj. energia elektryczna, woda, kanalizacja sanitarna; 8) sporządzenie przez kierownika budowy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz wypełnienie na własny koszt warunków tam określonych, związanych z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia; 9) spełnienie wszelkich uzgodnień, wymogów wynikających z protokołu narady koordynacyjnej Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, warunków technicznych przyłączenia mediów (energia, woda, kanalizacja), poniesienie wszelkich kosztów z tym związanych; 10) wykonanie wszystkich niezbędnych prób, badań, sprawdzeń, rozruchów; 11) wykonanie i dostarczenie przed zgłoszeniem do odbioru końcowego dokumentacji geodezyjnej powykonawczej w ilości 12 szt. wraz z dokumentacją powykonawczą budowy – 3 komplety ponumerowane, zawierające w szczególności: projekty powykonawcze, dowody przeprowadzenia z pozytywnym wynikiem prób i badań wymaganych dla tego typu robót zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami oraz wymogami opisanymi w STWIORB (protokoły badań i sprawdzeń, protokołu rozruchów, instrukcje użytkowania obiektu, w tym również instrukcje p.poż. obiektu wraz z oznakowaniem dróg ewakuacyjnych oraz wyposażeniem w niezbędny sprzęt gaśniczy, atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności). Dokumentacja winna być podzielona branżowo i wykonana czytelnie, starannie wraz ze spisem treści umożliwiającym identyfikację dokumentów, przy czym jeden egzemplarz stanowi oryginał; 12) Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia złomu z rozbiórki do punktu skupu, dokonania rozliczenia ilości złomu, a także dostarczenia odpowiedniego dokumentu pozwalającego na wystawienie faktury przez Zamawiającego, koszty wywozu złomu Wykonawca wliczy w cenę rozbiórki; 13) prowadzenie prac zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony środowiska. Wszystkie odpady (nie wymienione powyżej), jak również odpady pozostawione przez poprzedniego Wykonawcę należy przekazywać wyspecjalizowanym firmom posiadającym wymagane prawem pozwolenia na transport i zbieranie odpadów wraz z opłatami za ich utylizację. Zamawiający będzie żądać stosownych pokwitowań; 14) zapewnienie dozoru placu budowy i realizowanych obiektów w okresie prowadzonych robót. Wymagany będzie dozór całodobowy w okresie łączenia dwóch budynków; 15) na czas prowadzenia robót Wykonawca zapewni wykonanie trwałego i bezpiecznego ogrodzenia terenu budowy o wysokości zgodnej z przepisami BHP. Ogrodzenie Wykonawca uzgodni z użytkownikiem obiektu; 16) dokonanie rozruchu technologicznego basenu wraz z urządzeniami towarzyszącymi, kompleksowe przeszkolenie personelu użytkownika obiektu oraz monitoring procesu technologicznego uzdatniania wody basenowej w trakcie próbnej eksploatacji w zakresie urządzeń pomiarowych i dozujących. Należy założyć co najmniej 30 godzin szkolenia zespołu personelu wyznaczonego przez użytkownika, z wydaniem certyfikatów; 17) Wykonawca uwzględni w cenie dostosowanie się do budowy w części wykonanej przez poprzedniego Wykonawcę w zakresie dodatkowych badań, sprawdzeń, pozyskania dodatkowych opinii techniczno-technologicznych itd. 1.6. Przekazanie terenu budowy: 1)Na teren budowy składa się podlegająca przekazaniu wyznaczona część działki nr 275/16 w obrębie geodezyjnym nr 0015 położona w Pile przy ul. Artura Grottgera wraz z rozpoczętą budową, która zostanie przekazana Wykonawcy w celu kontynuacji rozbudowy. 2) Przekazanie terenu budowy Wykonawcy nastąpi po podpisaniu umowy protokolarnie w terminie do 3 dni roboczych od daty dokonania przez Zamawiającego zgłoszenia zmiany kierownika budowy – do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Pile, przy czym Zamawiający uczyni to pod warunkiem dostarczenia przez Wykonawcę poprawnie przygotowanych i podpisanych dokumentów niezbędnych do dokonania zgłoszenia, przez co rozumie się przygotowanie dokumentów w formie i zawartości wymaganej przepisami Prawa budowlanego dla przedmiotowej inwestycji. 1.7) Harmonogram rzeczowo-finansowy 1) Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić i uzgodnić z Zamawiającym Harmonogram rzeczowo-finansowy Inwestycji z podziałem na co najmniej miesiące, z którego powinny wynikać kolejność realizacji robót, technologia realizacji, czas realizacji i terminy wykonania elementów robót podlegających odbiorom częściowym, końcowemu oraz koszty realizacji. 2) Harmonogram należy sporządzić na podstawie uszczegółowionej tabeli elementów scalonych (załącznik nr 1A do SIWZ) z uwzględnieniem wymaganego przez Zamawiającego terminu na wyłączenie funkcjonowania pływalni w trakcie prowadzenia robót budowlanych przez okres nie dłuższy niż zaplanowana przerwa technologiczna. 3) Tabela płatności, opracowana na podstawie zał nr 1A do SIWZ uszczegółowiona do realizacji comiesięcznych płatności, zatwierdzona przez Zamawiającego najpóźniej w dniu podpisania umowy, stanowić będzie załącznik do umowy. 4) Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu rzeczowo-finansowego (bez zmiany ceny) podyktowaną dostosowaniem go do wymogów realizacji inwestycji. 2. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2014 poz. 1502 ze zm.) polegających na robotach murowych. 3. Wymagania, o których mowa w ust. 2, oraz sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, oraz sankcji z tytułu ich niespełnienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. 4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 5. Zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozostałe kwestie związane z umową zostały określone we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212212-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 150 000,00 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie z art. 22 ust. 1 pkt. 2) i ust. 1b ustawy, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp – wzór Załącznik nr 2 do SIWZ; UWAGA: Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 SIWZ, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym wyżej. (Zał. nr 2 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa wyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12 – 23 i art. 24 ust. 5 pkt. 1, 4, 5, 6 i 8 ustawy Pzp - zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SIWZ; UWAGA: Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym wyżej. (Zał. nr 3 do SIWZ) oraz składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa wyżej (Zał. nr 3 do SIWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3) oryginał zobowiązania podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę – (jeśli dotyczy) W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, ww. dokument, winien określać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego doświadczenia, zrealizuje te usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ); 5) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwa). Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału, albo w formie kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem. 6) Formularz ofertowy zgodny z załącznikiem nr 1 do SIWZ; 7) Wypełnioną tabelę elementów scalonych – zgodną z Załącznikiem nr 1A do SIWZ; 8) Dokument potwierdzający wniesienie wadium;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach