Przetargi.pl
Rozbudowa centrów przesiadkowych na terenie Rybnika w ramach projektu „Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w Rybniku”, z podziałem na zadania: zadanie 1) rozbudowa centrum przesiadkowego przy Dworcu Komunikacji Miejskiej przy ul. Budowlanych zadanie 2) rozbudowa centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym Rybnik

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2018-08-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 276255430
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa centrów przesiadkowych na terenie Rybnika w ramach projektu „Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w Rybniku”, z podziałem na zadania: zadanie 1) rozbudowa centrum przesiadkowego przy Dworcu Komunikacji Miejskiej przy ul. Budowlanych zadanie 2) rozbudowa centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym Rybnik
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa terenów przy Dworcu Komunikacji Miejskiej i przy Dworcu Kolejowym w Rybniku, w celu stworzenia centrów przesiadkowych. Szczegółowy zakres opisano w dokumentacji projektowej, która stanowi załączniki do SIWZ, natomiast poniżej podajemy krótkie opisy charakteryzujące zakres zamówienia dla poszczególnych zadań. Zadanie 1 Rozbudowa centrum przesiadkowego przy Dworcu Komunikacji Miejskiej przy ul. Budowlanych. Przedmiotem inwestycji jest budowa centrum przesiadkowego na terenie Dworca Komunikacji Miejskiej w Rybniku przy ul. Budowlanych, w dzielnicy Maroko-Nowiny. Podstawowym założeniem realizacji projektu jest wyeliminowanie ruchu samochodów osobowych na terenie dworca oraz wydzielenie miejsc dla centrum przesiadkowego dla rowerzystów. Obiekt stanowiący przedmiot zamówienia zaprojektowano na części obecnego dworca, w ramach istniejącego utwardzonego terenu. Projektowany parkingu oddzielony będzie pasem zieleni od terenu dworca i będzie posiadał odrębny wjazd. Natomiast na pasie zieleni oddzielającym obecnie teren dworca od ulicy biegnącej wzdłuż tego obiektu (od ul. Budowlanych) zaplanowano lokalizację: ścieżki rowerowej, chodnika oraz miejsca obsługi rowerzystów. W skład miejsc postojowych dla rowerzystów będą wchodziły: wiaty rowerowy, stojaki na rowery, szafki rowerowe oraz ławki i kosze na odpadki. Przedmiotem zamówienia jest również przebudowa istniejącego wjazdu na obiekt dworca oraz przebudowa nawierzchni, w celu stworzenia miejsca parkingowe typu „KISS & RIDE” oraz parkingu TAXI. Na terenie dworca planuje się zabudowanie dodatkowych wiat wolnostojących dla rowerów. Zadanie 2 Rozbudowa centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym Rybnik. Teren objęty przedmiotem zamówienia położony jest bezpośrednio przy dworcu PKP w Rybniku, pomiędzy parkingiem przylegającym do ulicy Dworcowej, ulicy Kościuszki, a ciągiem budynków wielorodzinnych przy ul. Kościuszki. Teren w całości zagospodarowany jest zielenią niską i wysoką. Na istniejącym skwerze zaprojektowano wykonanie utwardzenia z kostki betonowej, z jednoczesnym wydzieleniem rabat kwiatowych i trawników. W ramach opracowanego projektu wyznaczono na terenie obiektu miejsca dla obsługi rowerzystów: wiaty rowerowe, szafki rowerowe oraz stojaki na rowery. Na terenie objętym zadaniem zaprojektowano również siedzisko w formie drewnianych podestów z drewna egzotycznego oraz ławki i kosze na odpadki. Informacja uzupełniająca dotycząca zadania nr 1 i zadania nr 2. Zamawiający informuje, że dokonał modyfikacji przedmiotu zamówienia w zakresie tzw. mebli miejskich. Do dokumentacji przetargowej zostały dołączone katalogi elektroniczne ze specyfikacją i rysunkami: ławek, koszy na odpadki oraz wiat rowerowych, które również stanowią przedmiot zamówienia. Zwracamy uwagę, że wyroby te nie są typowe – stanowią indywidualny wyrób warsztatowy, tzn. że tego wyposażenia nie można nigdzie kupić, należy go wykonać wg załączonych rysunków i specyfikacji. Grafikę do umieszczenia na naszych wyrobach udostępnimy Wykonawcy w wersji elektronicznej (wektorowej). Na tym etapie, tzn. wyceny robót, Wykonawca musi jedynie wycenić wykonanie tej grafiki, z uwzględnieniem ilości i powierzchni tych elementów. Grafika może być wykonana w technice dowolnej, natomiast musi być odporna na warunki zewnętrzne, w tym szczególnie na promieniowanie UV. W związku ze zmianami w pierwotnym projekcie, Zamawiający informuje, że pierwszeństwo w ocenie i wycenie zakresu robót mają przedmiary robót, a dopiero potem projekty budowlane. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, zastosowane materiały i urządzenia. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady: - zraszania wodą terenu prowadzenia robót (miejsce rozładunku, plac składowy materiałów) w okresach suszy, - stosowania zabezpieczenia pylastych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie), - transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, - stosowanie gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach. Ponadto Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów obsługujących budowę pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: - wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania; - organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że projekty obiektów są dostosowane do wymagań osób niepełnosprawnych, w zakresie wynikającym ze szczegółowych zapisów Prawa budowlanego. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - budowa nawierzchni utwardzonych, - montaż konstrukcji stalowych, - obsługa maszyn i sprzętu budowlanego, - montaż sieci i instalacji sanitarnych, - montaż sieci i instalacji elektrycznych i teletechnicznych. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45213300-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu. 6. Kosztorys ofertowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach