Przetargi.pl
Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej wraz z oddziałami przedszkolnymi oraz infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Cielądz

GMINA CIELĄDZ ogłasza przetarg

  • Adres: 96-214 Cielądz, 59
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 815 24 29
  • Data zamieszczenia: 2023-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CIELĄDZ
    59
    96-214 Cielądz, woj. łódzkie
    tel. 46 815 24 29
    REGON: 750148199
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cieladz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej wraz z oddziałami przedszkolnymi oraz infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Cielądz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzy-skaniem prawomocnych pozwoleń na budowę i rozbiórkę oraz wykonanie na tej podstawie robót budow-lanych obejmujących rozbudowę budynku Szkoły Podstawowej wraz z oddziałami przedszkolnymi i in-frastrukturą towarzyszącą w miejscowości w Cielądz. Wykonawca musi opracować dokumentację budowlana w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy ( załącznik nr 6, 7a, 7b) wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń w zakresie rozbiórki starej części budynku i rozbudowę o nowe skrzydło, a także wykonania nowego zagospodarowania działki. Teren inwestycji znajduje się w na działce o nr ew. 193/1 w obrębie Cielądz, gm. Cielądz, powiat rawski w województwie łódzkim (identyfikator działki 101303_2.0003.193/1), stanowiącej własność Zamawiającego. Teren inwestycji objęty jest ustaleniami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Obecnie budynek szkoły posiada stare skrzydło, w którym znajdują się oddziały przedszkolne, kuchnia oraz stołówka i które jest w złym stanie technicznym, wymagającym wyłączenia z eksploatacji. Przedmiotowa inwestycja przewiduje rozbiórkę tej części budynku a następnie rozbudowę szkoły poprzez dobudowę dwukondygnacyjnego skrzydła wraz z nowym zagospodarowaniem terenu wokół szkoły (min. przebudowa i budowa układu drogowego, wykonanie utwardzonego placu przed głównym wejściem odtworzenie powierzchni biologicznie czynnej). Zakres prac budowlanych zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy część opisowa i rysunkowa (załączniki 6, 7a, 7b), który jest podstawą do stworzenia dokumentacji projektowo-budowlanej i późniejszej realizacji inwestycji. Dokument należy traktować jako projekt podstawowy oraz zestaw wytycznych do opracowania dokumentacji projektowo-budowlanej. Przy projektowaniu i budowie należy wziąć pod uwagę dodatkowe wymagania, oraz obowiązujące przepisy prawa oraz dodatkowe wymagania Zamawiającego. Przed wystąpieniem o pozwolenie na budowę należy dokonać uzgodnienia dokumentacji z Zamawiającym.Zamiarem Zamawiającego jest stworzenie obiektu dydaktyczno-oświatowego o cechach funkcjonalnych, bezpiecznego w użytkowaniu i dostosowanego do współczesnych potrzeb edukacyjnych, energetycznych oraz do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (osób z niepełnosprawnością). W ramach realizacji zadania zostanie powiększona przestrzeń szkoły podstawowej w skład której będą wchodzić sale dydaktyczne, szat-nia, świetlica, stołówka z zapleczem kuchennym, biblioteka, a także nowe sanitariaty. Projektowana rozbu-dowa będzie dostosowana dla osób niepełnosprawnych poprzez zapewnienie dostępności do wszystkich po-mieszczeń zlokalizowanych na przyziemiu i piętrze (poprzez windę). W części projektowanej rozbudowy szkoły zaplanowano wydzielenie oddziału przedszkolnego, w którym zaplanowano dwie sale przedszkolne z sanitariatami i magazynkami, oraz pom. szatni, WC personelu i pom. biurowe oraz socjalne. Całość zostanie połączona funkcjonalnie z istniejącym budynkiem szkoły. Przy planowanej przebudowie kładzie się także nacisk na wzmocnienie bezpieczeństwa sanitarnego - wdro-żenie rozwiązań „POST COVID”. Istniejące wejścia do budynku szkoły pozostaną bez zmian, zaś projekto-wana rozbudowa posiadać będzie dwa główne wejście do budynku (jedno do budynku szkoły, drugie do przedszkola), dzięki czemu możliwe będzie wprowadzenie rozdziału ruchu uczniów w ramach rozwiązań „POST COVID”. Inwestycja ma na celu również pozyskiwanie energii pasywnej poprzez instalację fotowoltaiczną zlokalizo-waną na dachu oraz zastosowaniu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła (rekuperacja). Projektowana inwestycja musi spełniać wymagania obowiązujących norm i przepisów, w tym techniczno – budowlanych oraz zasad wiedzy technicznej określonych w szczególności w art. 5 Ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r. (Dz. U. z 2020r. poz. 1333), głównie w zakresie bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, wyma-gań higieniczno – sanitarnych, izolacyjności cieplnej oraz dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz wy-magań wynikających z potrzeb Użytkownika.Jeśli w trakcie realizacji inwestycji przepisy ulegną zmianie, co spowoduje konieczność zmiany projektu bądź przygotowania dodatkowych dokumentów do odbiorów bądź wprowadzenia zmian w budynku, Wykonaw-ca powinien uwzględnić te zmiany w ramach zamówienia i wykonać niezbędne prace zgodnie z umową i w uzgodnieniu z Zamawiającym. Projekt koncepcyjny będący załącznikiem do niniejszego programu funkcjonalno-użytkowego stanowią wy-tyczne do opracowania dokumentacji projektowej, lecz nie zwalniają Wykonawcy z obowiązku weryfikacji stanu rzeczywistego zastanego na obiekcie. Rzuty mogą ulegać zmianie w zakresie dostosowania budynku do obowiązujących przepisów oraz wymagań konstrukcyjno-materiałowych.Przy realizacji zamówienia przewidziano dwa podstawowe etapy:1. wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w oparciu o załączony Program funkcjonalno – użytkowy wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych;2. wykonanie robót budowlanych na podstawie uzyskanego/-ych prawomocnego/-ych pozwolenia/-ń na budowę i rozbiórkę wraz z dokonaniem odbioru budynku, przekazując Inwestorowi obiekt gotowy do użytku. Szczegółowy zakres planowanej inwestycji opisany jest w załącznikach stanowiących integralną część postę-powania przetargowego.2. Całość prac będzie nadzorowana przez inspektora nadzoru inwestorskiego wskazanego przez Za-mawiającego.6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia tj. zakres robót określa załączony do niniejszej SWZ:1) Program Funkcjonalno-Użytkowy – Załącznik nr 62) Program Funkcjonalno-użytkowy ZAŁĄCZNIKI - Załącznik Nr 7a3) Zestawienie robót do PFU – załącznik nr 7b7. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę z którym podpisze umowę na realizacje zamówienia do ubezpieczenia w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – OC z tytułu realizacji robót z sumą ubezpieczenia w wysokości 50% wartości Wynagrodzenia oraz ubezpieczenia z tytułu wszystkich ryzyk budowlano- montażowych (CAR) z sumą ubezpieczenia w wysokości 100% wartości wynagrodzenia.8. Wykonawca jest zobowiązany prowadzić wszystkie prace (roboty) w sposób zapewniający bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i zabezpieczenia terenu budowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 27.04.2023r.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Białej Rawskiej , numer rachunku 94 9291 0001 0064 5126 2000 0430.z dopiskiem: „Wadium – postępowanie nr Or.SO.2714.3.2023”. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Cielądz, Cielądz 59, 96-214 Cielądz.- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo,na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Zamawiający zaleca załączenie do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadiumw pieniądzu na rachunek bankowy zamawiającego. Czynność ta skróci czas badania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XI SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w po-stępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca ubiegający się o zamówienie spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że zgodnie z załacznikiem nr 3 w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał:- co najmniej dwie roboty budowlane których przedmiotem była budowa budynku o wartości mi-nimum 3.400.000,00 zł brutto każda, z tego jedna z robót dotycząca budowy budynku użyteczności publicznej oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przed podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty. Zgodnie z załącznik nr 3.b) Wykonawca ubiegający się o zamówienie spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawo-dowej, jeżeli wykaże, że zgodnie z załącznikiem nr 4 , dysponuje:- Kierownik budowy – osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnej funkcji w budownictwie bez ograniczeń oraz załączeniem dowodów określających posiadane uprawnienia.(Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane. W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane).- Kierownik robót z uprawnieniami do kierowania robotami sanitarnymi oraz załączeniem dowodów określających posiadane uprawnienia.- Kierownik robót z uprawnieniami do kierowania robotami elektrycznymi oraz załączeniem dowodów określających posiadane uprawnienia.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w ust. 2 pkt 4 zostanie spełniony, jeżeli jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzie-lenie zamówienia spełni go samodzielnie lub Wykonawcy spełnią go łącznie. Wykonawca wskazując doświadczenie może uczynić to jedynie w zakresie, w którym sam je nabył. Jeśli doświadczenie zostało nabyte w ramach Wykonawców występujących wspólnie (np. konsorcjum) to wykazaniu podlega do-świadczenie powstałe jedynie w granicach wykonania prac / robót przez dany podmiot.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach