Przetargi.pl
„Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej SPSK im. Dzieci Fatimskich o salę gimnastyczną z zapleczem szatniowym i higieniczno-sanitarnym w miejscowości Rybna”

Gmina Mykanów ogłasza przetarg

  • Adres: 42-233 Mykanów, Samorządowa 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mykanów
    Samorządowa 1
    42-233 Mykanów, woj. śląskie
    REGON: 151398110
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej SPSK im. Dzieci Fatimskich o salę gimnastyczną z zapleczem szatniowym i higieniczno-sanitarnym w miejscowości Rybna”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wybudowanie rozbudowy budynku Szkoły Podstawowej Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich im. Dzieci Fatimskich o salę gimnastyczną z zapleczem szatniowym i higieniczno-sanitarnym w miejscowości Rybna: - trzech oddziałów szkolnych wraz z zapleczem szatniowym i sanitarnym dla części szkolnej,- zaplecza szatniowo – sanitarnego dla sali gimnastycznej,- sali gimnastycznej o wymiarach areny 16,70m x 27,40m,- kotłowni (gazowej) obsługującej istniejącą placówkę jak i rozbudowę wraz z pełnym wyposażeniem projektowanych pomieszczeń pozwalających na sprawne funkcjonowanie obiektu.Budowa zaplecza szkolnego, sali gimnastycznej z zapleczem obejmuje m.in. wykonanie robot ziemnych – wykopy, wykonanie fundamentów, ścian oraz konstrukcji dachu wraz z pokryciem, wykonanie nowych posadzek i podłóg, okładzin ściennych, malowanie ścian i sufitów, ułożenie nowych instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, elektrycznych, centralnego ogrzewania, zagospodarowanie terenu w obrębie nowo-wybudowanego budynku oraz dostawa wyposażenia do przedmiotowego obiektu. Budowa nowego obiektu będzie wymagała przełożenia w części istniejącej infrastruktury podziemnej, tj.:- sieci wewnętrznej wodociągowej,- sieci wewnętrznej gazowej.Dodatkowo konieczna będzie budowa (podciągnięcie) sieci wodociągowej co celów obsługi pożarowej.Zabezpieczeniu podlegać będzie zewnętrzny odcinek wewnętrznej kanalizacji sanitarnej w rejonie kolizji z planowaną rozbudową.Inwestycja wymusi również przebudowę istniejącego układu komunikacyjno- parkingowego, tak by droga wewnętrzna pełniła również rolę drogi pożarowej.W ramach przedmiotu zamówienia należy sporządzić:a) koncepcję wraz z wizualizacjami architektonicznymi;b) dokumentację projektową obejmującą, co najmniej:- projekt architektoniczno-budowlany + pełno-branżowy projekt zagospodarowania terenu- projekty techniczne - wszystkie branże; - projekty wykonawcze dla wszystkich branż;- informację dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ);c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot;d) harmonogram rzeczowo-finansowy na realizację robot budowlanych, oraz uzyskanie wszelkich pozwoleń oraz wykonanie robot budowlanych i dostaw na podstawie w/w opracowań.Warunkiem przystąpienia do wykonywania robot budowlanych jest opracowanie przez Wykonawcę w/w opracowań i uzyskanie pozwolenia na budowę.Dokumentacja projektowa przed uzyskaniem pozwolenia na budowę musi być zatwierdzona przez Zamawiającego. Dokumentacja projektowa powinna być opracowana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami budowlanymi i polskimi normami. Dokumentację należy dostarczyć Zamawiającemu w 4 egzemplarzach i na nośniku elektronicznym (CD/DVD, pen-drive).Wykonawca w ramach umowy wykona koncepcje (dwa warianty) budowy Sali gimnastycznej wraz z zapleczem ujmujące aranżacje architektoniczną. Koncepcje powinny być zgodne z załącznikiem graficznym PFU.Opracowana koncepcja będzie podlegać akceptacji przez Zamawiającego. Dopiero po uzyskaniu akceptacji Wykonawca będzie mógł przystąpić do dalszych prac projektowych.Koncepcja powinna zawierać m.in.:- wizualizację brył budynków w wersji elektronicznej i papierowej;- aranżację architektoniczną budynków wraz z wizualizacją w wersji elektronicznej i papierowej;- koncepcje zagospodarowania terenu wokół sali;- wskazanie funkcji pomieszczeń;- standardy zastosowanych technologii, materiałów i urządzeń;- zestawienie powierzchni projektowanego budynku w odniesieniu do programu funkcjonalno-użytkowego wraz z procentowym wyliczeniem różnicy tych powierzchni pomiędzy zaprojektowanymi a wskazanymi w programiefunkcjonalno-użytkowym;- wstępny szacunek kosztów.Dokumentację projektową należy sporządzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz.U. z dnia 29 grudnia 2021r. Poz. 2454).Opis inwestycji zawarty we wniosku o dofinansowanie:„Wnioskowana rozbudowa szkoły w miejscowości Rybna w Gminie Mykanów jest bardzo ważną inwestycją, ponieważ jest to jedyna szkoła w gminie, które nie posiada Sali gimnastycznej. Obecnie młodzież wykorzystuje w okresie zimowym połączone 2 sale lekcyjne. Szkoła nie posiada wystarczającej ilości sanitariatów i szatni dla uczniów. Brakuje również sal lekcyjnych. W planowany zapleczu sali gimnastycznej, na parterze, zostaną zlokalizowane sanitariaty w tym również dla osób niepełnosprawnych oraz szatnie dla wszystkich uczniów. Na piętrze zaplecza zostaną wybudowane 3 sale lekcyjne. Również mieszkańcy a w szczególności młodzież Rybnej i sąsiednich sołectw będzie miała możliwość uprawiania sportu i organizacji imprez środowiskowych w nowej Sali gimnastycznej”.Pełny opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ. / PFU/ Ponad to Do zadań Wykonawcy należy także zakup wraz z dostawą i montażem tablic informacyjnych i pamiątkowych. Wykonanie przez Wykonawcę na własny koszt i umieszczenie tablic - 2 szt. informacyjnych i pamiątkowych zgodnych z wytycznymi instytucji dofinansowującej w ramach programu Polski Ład. Wykonawca Inwestycji zobowiązany jest do zapewnienia finansowania przedmiotu umowy w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłaty z Promesy na zasadach wskazanych w załączniku nr. 7 projekt umowy, z jednoczesnym zastrzeżeniem, że zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w PFU. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w opisywanych przez Zamawiającego dokumentach, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy materiałów do realizacji zadania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Zgodnie z art. 101 ust.4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 2 i ust. 3 Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, ze każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art.101 ust.5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.Wykonawca w okresie udzielonej gwarancji jest zobowiązany do przeprowadzania niezbędnych przeglądów serwisowych zamontowanych urządzeń na swój koszt. Wykonawca musi uzgodnić z Zamawiającym przygotowaną dokumentację projektową i uzyskać jego akceptację przed złożeniem jej do Starostwa Powiatowego celem uzyskania pozwolenia na budowę. Również w tym samym czasie muszą być złożone wszystkie projekty wykonawcze branżowe , STWiOR, kosztorys ofertowy.Do zadań Wykonawcy należeć będzie również: urządzenie zaplecza placu budowy, przestrzegania przepisów Kodeksu Pracy, BHP, ochrony zdrowia i p.poż., zabezpieczenie placu budowy przed dostępem osób trzecich, odpowiednie oznakowanie prowadzonych robót.Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 Na podstawie art. 95 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej, przedsiębiorca prowadzący indywidualną działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej). Wymóg nie dotyczy również osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Zgodnie z art. 91 ust. 2 Zamawiający wskazuje, iż powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest fakt, iż potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia, a także generować nadmierne koszty, brak podziału na części nie powoduje ograniczenia konkurencyjności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł)2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą wskazany w pkt XVII ust. 13. Wadium może być wniesione w jednej lub kliku formach wskazanych w art. 97 ust.7 ustawy Pzp.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy56 8258 0005 2000 0017 6965 0001 w BS Mykanówz dopiskiem „ wadium dla zamówienia:”pn.: „Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej SPSK im. Dzieci Fatimskich o salę gimnastyczną z zapleczem szatniowym i higieniczno-sanitarnym w miejscowości Rybna”Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:- nazwę dającego zlecenie ( wykonawcy),beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta /poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu jest Gmina Mykanów ul. Samorządowa 1, 42-233 Mykanów;- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem;- kwotę gwarancji / poręczenia;- termin ważności gwarancji/ poręczenia;- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/ poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust.6 ustawy Pzp.6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust.2 pkt. 3, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art.226 ust.1 pkt.14 ustawy Pzp.7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art.98 ust.1 – 5 ustawy Pzp.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art.98 ust.6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art.112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000 000 zł.2. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy skierują do realizacji zamówienia publicznego: osoby posiadające uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach:Osoba proponowana do pełnienia funkcji – Główny Projektant- wymagana liczba osób: 1 osoba- minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji Głównego Projektanta posiada uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektoniczno- budowlanej- doświadczenie zawodowe: doświadczenie w realizacji co najmniej 1 dokumentacji projektowej: budowa lub przebudowa lub nadbudowa obiektu użyteczności publicznej o pow. użytkowej minimum 800m2 na stanowisku Projektanta architekta.- uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych- wymagana liczba osób: 1 osoba- uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych- wymagana liczba osób: 1 osobaUwaga:Osoby wykonujące usługę powinny posiadać uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).b) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy skierują do realizacji zamówienia publicznego osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach:- konstrukcyjno-budowlanej,- wymagana liczba osób: 1 osoba- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;- wymagana liczba osób: 1 osoba- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,- wymagana liczba osób: 1 osoba- 1 osobę pełniącą funkcje kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub odpowiadające im uprawnienia a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów). Dopuszcza się łączenie funkcji kierownika budowy oraz kierownika robót budowlanych.Uwaga:Osoby kierujące robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.c) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej i w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali (zakończyli) jedno zadanie polegające na projektowaniu i budowie lub projektowaniu i przebudowie lub projektowaniu i nadbudowie obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum 800 m2 realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Zakres robót musi obejmować roboty ogólnobudowlane oraz instalacyjne: wodno-kanalizacyjne, gazowe, elektryczne.Zamawiający dopuszcza również spełnienie warunku poprzez oddzielne wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed datą otwarcia ofert, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub nadbudowie obiektu użyteczności publicznej o minimalnej powierzchni użytkowej 800 m2 wraz z robotami ogólnobudowlanymi oraz instalacyjne: wodno-kanalizacyjne, gazowe, elektryczne oraz w okresie ostatnich trzech lat wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. budowy lub rozbudowy lub przebudowy lub nadbudowy obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum 800 m2 obejmującej zarówno część konstrukcyjną jak również instalacyjne tj. wodno-kanalizacyjne, gazowe, elektryczne.Zamawiający dopuszcza, że w przypadku gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie, to warunek powyższy muszą spełniać łącznie.W przypadku gdy Wykonawca nabył doświadczenie przy realizacji zamówienia jako członek konsorcjum, winien wykazać, że bezpośrednio wykonywał tę część zamówienia, która odpowiadała zakresowi określonemu przez Zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach