Przetargi.pl
Rozbiórka budynku gospodarczego oraz budowa dwóch socjalnych budynków mieszkalnych, wielorodzinnych w miejscowości Kaliska na terenie działki nr 266/21 oraz 266/18

Gmina Kaliska ogłasza przetarg

  • Adres: 83-260 Kaliska, ul. Nowowiejska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 889 201 , fax. 585 889 206
  • Data zamieszczenia: 2018-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kaliska
    ul. Nowowiejska 2
    83-260 Kaliska, woj. pomorskie
    tel. 585 889 201, fax. 585 889 206
    REGON: 19167569800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaliska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbiórka budynku gospodarczego oraz budowa dwóch socjalnych budynków mieszkalnych, wielorodzinnych w miejscowości Kaliska na terenie działki nr 266/21 oraz 266/18
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka budynku gospodarczego oraz budowa dwóch socjalnych budynków mieszkalnych, wielorodzinnych w miejscowości Kaliska na terenie działki nr 266/21 oraz 266/18. Budynki zostaną wykonane w technologii murowanej z dachem dwuspadowym o konstrukcji drewnianej. Budynki zaprojektowano zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Rozbiórkę istniejącego budynku gospodarczego: a) Rozbiórka budynku gospodarczego, b) Przygotowanie placu budowy i terenu robót. 2) Budowę dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych – socjalnych: a) wykopy i roboty ziemne, b) wykonanie ław i stóp fundamentowych oraz ścian fundamentowych, c) wykonanie izolacji przeciwwilgociowych i termicznych fundamentów, d) budowa ścian zewnętrznych, słupów, belek, nadproży i wieńców zbrojonych, e) budowa ścian działowych, f) montaż konstrukcji dachu, g) wykonanie pokrycia dachowego wraz podbitką i orynnowaniem, h) montaż stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej, i) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i termicznej podłóg, j) wykonanie instalacji centralnego ogrzewania zasilanych pompami ciepła, k) wykonanie instalacji wodociągowych wewnątrz budynków, l) wykonanie instalacji kanalizacyjnych wewnątrz budynków, m) wykonanie przyłączy wodociągowo – kanalizacyjnych wraz z przebudową sieci kanalizacji sanitarnej, n) wykonanie przyłącza elektroenergetycznego oraz instalacji elektrycznych wewnętrznych, o) wykonanie tynków wewnętrznych, p) wykonanie posadzek, q) wykonanie okładzin z płytek ceramicznych i terrakoty, r) nakładanie gładzi gipsowej, s) malowanie ścian, t) montaż osprzętu elektrycznego, u) biały montaż, v) docieplenie ścian zewnętrznych budynków, w) wykonanie elewacji zewnętrznych. 3) Ukształtowanie terenu, budowa nawierzchni dojazdów, miejsc parkingowych i chodników, uporządkowanie terenu po robotach budowlanych. 3. Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem budowlanym, warunkami technicznymi, prawem ochrony środowiska, ustawą o odpadach, ustawą o badaniach i certyfikacji, wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia. 4. Po zakończeniu prac budowlanych do obowiązków Wykonawcy należy uporządkowanie terenu prac z doprowadzeniem podłoża do stanu możliwego do eksploatacji. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: 1) Opisie Przedmiotu Zamówienia - stanowiącym Załącznik nr … do SIWZ, 2) Dokumentacji technicznej składającej się z: a) Projektu budowlanego– Załącznik nr 9 do SIWZ; b) Projektu Wykonawczego – Załącznik nr 12 do SIWZ; c) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Załącznik nr 13 do SIWZ 3) Przedmiaru Robót - Załącznik nr 14 do SIWZ Uwaga Przedmiary robót pełnią rolę wyłącznie pomocniczą przy obliczeniu ceny ofertowej przez Wykonawcę. W przypadku, gdy jakieś prace nie zostały ujęte w przedmiarze, a są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia Wykonawca winien je wycenić i uwzględnić w cenie ofertowej. 6. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania i przekazania Zamawiającemu harmonogramu realizacji robót budowlanych, który powinien zostać doręczony najpóźniej w dniu podpisania umowy. 7. Zakres zamówienia obejmuje także obsługę gwarancyjną wykonanych robót budowlanych. Minimalny okres gwarancji jakości dla przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót. Oferowany okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert zgodnie z rozdziałem 21 SIWZ. 8. W okresie trwania robót Wykonawca będzie: 1) utrzymywał teren robót w należytym porządku; 2) usuwał w sposób prawidłowy odpady - Wykonawcę uznaje się za wytwórcę odpadów powstałych w trakcie modernizacji oświetlenia. Usunięcie odpadów, ich wykorzystanie lub unieszkodliwianie są obowiązkiem Wykonawcy z zastrzeżeniem, że wskazane przez Zamawiającego – właściciela obiektu oprawy Wykonawca pozostawi Zamawiającemu do jego dyspozycji. Zamawiający zastrzega sobie, że z tytułu unieszkodliwiania odpadów nie będzie ponosił żadnych kosztów, w tym z tytułu opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska; 3) Informował, na żądanie Zamawiającego, o przebiegu realizowanych prac. 9. Przedmiot zamówienia opisują następujące nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45000000 – 7 Roboty budowlane 45111100 – 9 Roboty przygotowawcze 45262520 – 2 Roboty murarskie 45262350 – 9 Roboty betonowe 45262310 – 7 Roboty zbrojarskie 45261210 – 9 Roboty dekarskie 45261300 – 6 Roboty blacharskie 52421131 – 4 Ślusarka drzwiowa 45442100 – 8 Roboty malarskie 45431000 – 7 Roboty posadzkowe 45233120 – 6 Krawężniki 45233222 – 1 Obrzeża 45233124 – 4 Warstwy odsączające 45233250 – 6 Nawierzchnie z kostki brukowej 10. Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością SIWZ i za zapoznanie się z każdą ewentualną modyfikacją SIWZ wydaną w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz za uzyskanie informacji, które będą niezbędne do właściwego przygotowania oferty i należytego wykonania robót. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. UWAGA: Jeśli gdziekolwiek w SIWZ przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenie urządzeń i materiałów, to Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym zgłoszeniem zamiaru wykonania robót budowlanych oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót. Ewentualne użycie w przedmiarach robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych określeń i nazw własnych ma jedynie charakter przykładowy i służy określeniu klasy i jakości przeznaczonych do wbudowania materiałów. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń równoważnych musi zostać załączony do oferty. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: atest PZH, deklaracja zgodności producenta / aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji. Zamawiający nie wyraża zgody, by proponowane w ofercie urządzenia równoważne były prototypami. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to materiały i urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach (wykonawca powinien wskazać w ofercie te obiekty) przez okres nie krótszy, niż okres gwarancji jaki posiadają urządzenia przyjęte w dokumentacji projektowej. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia poprawności działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca musi mieć świadomość, iż możliwość zastosowania urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, specyfikacji technicznej, po uzyskaniu akceptacji inspektora nadzoru i projektanta. 11. Płatność za zrealizowanie zamówienia: a) w roku 2018 – płatności maksymalnie do kwoty 844 000,00 zł brutto (płatność w dwóch równych ratach); b) w roku 2019 – płatności maksymalnie do kwoty 600 000,00 zł brutto (płatność w dwóch równych ratach);
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem przystąpienia do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie przez Wykonawcę wadium w wysokości: 30 000 PLN (słownie złotych: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca wpłaca je przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Skórcz o/Zblewo, nr 51 8342 0009 4000 0127 2000 0005, z dopiskiem: „Rozbiórka budynku gospodarczego oraz budowa dwóch socjalnych budynków mieszkalnych, wielorodzinnych w miejscowości Kaliska na terenie działki nr 266/21 oraz 266/18”. 6. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zaleca, aby dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie pieniężnej został dołączony do oferty. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust 1 pkt 12 – 23 oraz na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 Ustawy Pzp; 2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca składa wraz z ofertą: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – Załącznik nr 2 do SIWZ; 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 3 do SIWZ; 3) Zobowiązanie do oddania do dyspozycji zasobów – jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów, którego wzór stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ; 4) Wykaz urządzeń równoważnych - Załącznik nr 5 (jeżeli dotyczy) 5) Wykaz Podwykonawców, którym Wykonawca zamierza zlecić wykonanie zamówienia – Załącznik nr 7 (jeżeli dotyczy) 2. Wykaz dokumentów i oświadczeń, które składa Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 5 dni (na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp): 6) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 8) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP; 9) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego; 10) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. 11) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 3. W zakresie nie uregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 4. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, o którym mowa w niniejszej SIWZ lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2 ppkt 1-3 powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6. Dokumenty, o których mowa w pkt 5 ppkt 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt 5 ppkt 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5 lub 6 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt 6 i 7 stosuje się odpowiednio. 8. Informacje dodatkowe: 1) Wykonawca (każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia), w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 w ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (wzór oświadczenia – Załącznik nr 11 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach