Przetargi.pl
ROZBIÓRKA BUDYNKU GARAŻOWEGO NR 24 ZLOKALIZOWANEGO NA TERENIE KOMPLEKSU WOJSKOWEGO NR 2707 W OPOLU

Rejonowy Zarząd Infrastruktury ogłasza przetarg

  • Adres: 50-984 Wrocław, ul. Obornicka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 261 65 68 01 , fax. 261 65 68 02
  • Data zamieszczenia: 2020-09-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Rejonowy Zarząd Infrastruktury
    ul. Obornicka 126
    50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 261 65 68 01, fax. 261 65 68 02
    REGON: 93010390600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rziwroclaw.wp.mil.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBIÓRKA BUDYNKU GARAŻOWEGO NR 24 ZLOKALIZOWANEGO NA TERENIE KOMPLEKSU WOJSKOWEGO NR 2707 W OPOLU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Rozbiórka budynku garażowego nr 24 w K-2707 w Opolu. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z rysunkami stanowi dokumentację projektową służącą opisowi przedmiotu zamówienia w myśl art. 31 ustawy PZP dla rzeczowej realizacji robót budowlanych. Kod CPV 45110000 – 1 45262660 – 5 1.1.1. Stan istniejący Budynek nr 24 Budynek 24 – parterowy, wolnostojący, niepodpiwniczony o konstrukcji murowanej z elementami żelbetowymi ram i nadproży – pełnił funkcję garażu. Dach jednospadowy o konstrukcji drewnianej pokryty papą. Budynek jest odłączony od zasilania energetycznego, brak wewnętrznych instalacji sanitarnych, wyposażony w nieczynną instalację c.o. Posadzka jest wykonana z elementów żelbetowych. W budynku na ścianie frontowej znajduje się 18 stalowych bram garażowych dwyskrzydłowych. Stolarka okienna stalowa. Wewnątrz budynku, na powierzchni ok. 899 m2 wykonana jest podbitka z płyt azbestowo-cementowych. Obecnie budynek jest wyłączony z użytkowania z uwagi na stan techniczny, część konstrukcji dachowej uległa uszkodzeniu i zapadnięciu do wnętrza budynku. Budynek zlokalizowany na terenie zamkniętym, w kompleksie wojskowym przy ul. Domańskiego w Opolu. Dane charakterystyczne: Powierzchnia użytkowa: 1057 m2 Kubatura: 6110 m3 Ilość kondygnacji: 1 Wysokość budynku: 5,73 m Odległość od granicy działki: 13,16 m i 23,24 m Rok budowy: 1936 r. 1.2 Zakres stosowania Specyfikacji Technicznych Specyfikacja Techniczna stanowi obowiązującą podstawę jako dokument przetargowy i kontraktowy przy zleceniu i realizacji robót wymienionych w p. 1.1. 1.3 Zakres robót ujętych w Specyfikacji Technicznej Ustalenia zawarte w niniejszej Specyfikacji dotyczą prowadzenia niżej wymienionych prac rozbiórkowych: • Demontaż instalacji elektrycznej i instalacji c.o. • Demontaż stolarki okiennej i drzwiowej oraz bram stalowych. • Rozbiórka pokrycia dachu z papy. • Rozbiórka konstrukcji dachu. • Rozbiórka podsufitki wykonanej z materiałów zawierających azbest z foliowaniem palet ze zdemontowanymi płytami; wywiezienie materiałów z rozbiórki do zakładu unieszkodliwiania odpadów i ich utylizacja. • Rozbiórka wewnętrznych ścian działowych. • Rozbiórka opaski betonowej. • Rozbiórka ścian murowanych. • Rozbiórka posadzki betonowej. • Rozbiórka ścian fundamentowych i fundamentów oraz kanałów rewizyjnych. • Zasypanie i zagęszczenie wykopu podsypką piaskową do Is=0.98 (do 30cm warstwa), zasypanie należy zrealizować nawiązując do terenu przyległego do budynku, ok. 20 cm poniżej jego poziomu • Przywiezienie i rozścielenie ziemi urodzajnej (min. grubość warstwy humusu 20 cm, humus winien być nie zanieczyszczony kruszywem/gruzem i innymi odpadami wegetacyjnymi typu gałęzie, korzenie); • Wywóz elementów z rozbiórki typu gruz, drewno itp. do utylizacji, przekazanie elementów stalowych do magazynu SOI Opole • Uporządkowanie terenu. 7.1.3.1 W ramach rozbiórki budynku nr 24 w kompleksie wojskowym przy ul. Domańskiego w Opolu należy dokonać demontażu podbitki z płyt azbestowo cementowych o powierzchni ok. 899 m2 i wadze ok.10,89 t. W zakresie umowy Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić demontaż, opakowanie, ważenie, załadunek, transport i unieszkodliwianie ww. płyt. 7.1.3.2 Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2014 r. w sprawie sposobu i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649) prace polegające na usunięciu wyrobów zawierających azbest mogą być wykonywane wyłącznie przez wykonawców posiadających stosowne zezwolenia oraz wyposażenie techniczne do prowadzenia takich prac, zatrudniających pracowników, przeszkolonych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy usuwaniu materiałów zawierających azbest. Wykonawca zamówienia stanie się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne - powstałych w wyniku prowadzenia prac. Wykonawca poniesie pełną odpowiedzialność za właściwe gospodarowanie wytworzonymi odpadami w tym zawierającymi azbest. 7.1.3.3 Wykonawca, przed przystąpieniem do ww. prac, obowiązany jest zgłosić ten fakt właściwemu inspektorowi nadzoru budowlanego oraz właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy. Zgłoszenie powinno obejmować: a. rodzaj lub nazwę wyrobów zawierających azbest b. termin rozpoczęcia i planowanego zakończenia prac c. adres obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej, d. kopię aktualnej, sporządzonej przez Wykonawcę, oceny stanu wyrobów zawierających azbest, e. określenie liczby pracowników, którzy będą przebywać w kontakcie z azbestem f. obowiązanie wykonawcy prac do przedłożenia nowego zgłoszenia w przypadku zmiany warunków prowadzenia robót. 7.1.3.4 Demontaż należy wykonać z najwyższą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zamawiający wskazuje, że demontaż wyrobów i opakowanie odpadów zawierających azbest stanowią kluczowe części zamówienia i wymaga, aby zostały wykonane osobiście przez Wykonawcę. 7.1.3.5 Demontaż należy wykonywać uwzględniając m. in. następujące wymagania wobec prowadzonych prac: a. izolowanie wnętrza budynku od strefy prac b. izolowanie gruntu wokół budynku od strefy prac c. oznakowanie i przygotowanie strefy prac zgodnie z wymaganiami dla prac związanych z usuwaniem azbestu d. wyznaczenie i przygotowanie tymczasowego magazynu/miejsca na odpady e. przed demontażem należy zwilżyć powierzchnię płyt płynami impregnującymi f. podczas demontażu należy stosować narzędzia ręcznie napędzane, nie stosować łamania, kruszenia, rzucania i innych form destrukcji uwalniającej pyły. 7.1.3.6 Wyroby demontowane należy opakowywać na miejscu, niezwłocznie po zdemontowaniu. Zdemontowane wcześniej wyroby podlegają pakowaniu przez Wykonawcę, przy czym powinny być zaimpregnowane specjalistycznymi preparatami przed zapakowaniem, następnie zhermetyzowane opakowaniem z folii, a płyty połamane zebrane do odpowiednich worków z tkaniny PE. 7.1.3.7 Odpady powinny być usunięte z miejsca ich tymczasowego magazynowania najpóźniej w przeciągu kilku dni i przetransportowane na składowisko. 7.1.3.8 Wykonawca sporządzi dokumentację fotograficzną obrazującą stan zastany oraz wszystkie etapy prac, ze szczególnym uwzględnieniem oznaczenia i zastosowanych zabezpieczeń miejsca prac, środków ochrony indywidualnej pracowników wykonujących prace oraz miejsca magazynowania i sposobów zabezpieczenia powstałych odpadów zawierających azbest. 7.1.3.9 Przed transportem odpady podlegają ważeniu. Wykonawca zawiadomi o przewidywanym terminie i godzinie ważenia Zamawiającego, który ma prawo być obecny przy tej czynności. Wynik ważenia Wykonawca wpisuje do kart ewidencji oraz karty przekazania odpadów. 7.1.3.10 Przed transportem ładunek odpadów powinien być umieszczony na paletach i zabezpieczony przed przemieszczaniem się. Wykonawca dokona załadunku i mocowania odpadów w sposób uniemożliwiający ich przemieszczanie się w trakcie transportu. 7.1.3.11 Transport zostanie dokonany przy użyciu środków transportu przystosowanych do transportu odpadów o kodach: 17 06 05* 17 06 01*. 7.1.3.12 Wykonawca przekaże odpady na składowisko uprawnione do przyjmowania tego typu odpadów, które potwierdzi przyjęcie odpadów na karcie przekazania odpadów. Udokumentowanie unieszkodliwienia następuje na podstawie karty przekazania odpadów na legalne składowisko uprawnione do przyjęcia odpadów zawierających azbest, (dokumenty te będą załącznikiem końcowego protokołu odbioru z Zamawiającym). Wykonawca przekaże Zamawiającemu jeden egzemplarz oryginałów Kart przekazania odpadu, potwierdzających przekazanie odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych. Na Karcie przekazania odpadów powinno zostać określone dokładne miejsce unieszkodliwienia odpadów (składowisko odpadów niebezpiecznych posiadające Pozwolenie na unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest) oraz poświadczenie przez przedstawiciela składowiska, unieszkodliwienia dostarczonej partii odpadów. Karta przekazania odpadów winna również zawierać dokładny adres, z którego były odbierane wyroby zawierające azbest oraz wyszczególnienie ich ilości. 7.1.3.13 Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące prace w zakresie demontażu i pakowania były zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, natomiast osoby wykonujące prace w zakresie ważenia i transportu odpadów były zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę. 7.1.3.14 Po wykonaniu prac polegających na usuwaniu materiałów zawierających azbest z obiektu Wykonawca prac ma obowiązek złożenia Zamawiającemu pisemnego oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z 2.04.2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71 poz. 649.) 8. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących zamówienie (art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych). 8.1 Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający żąda zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 22 czerwca 1976 r. – Kodeksu Pracy), co najmniej 2 osoby pracowników ogólnobudowlanych, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z rozbiórką, przez cały okres trwania umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 8.2 W przypadku rozwiązania stosunku pracy z osobą, o której mowa w pkt. 8.1, przed zakończeniem terminu umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 8.3 Najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu listy osób, o których mowa w pkt. 8.1, która będzie określała pełnione przez pracowników funkcje oraz okres obowiązywania umowy o pracę. W przypadku zmiany tych osób Wykonawca przedstawi Zamawiającemu zaktualizowaną listę osób. 8.4 W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający jest uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy (odpowiednio Podwykonawcy) odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia, o którym mowa w pkt 8.1, a w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8.5 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 8.6 Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. 8.1, jak i sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób zgodnie z warunkami SIWZ zostały zawarte w projekcie umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45110000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 4.490,00 zł 2. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 30.09.2020 r., do godz. 10.00. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego. 3. Wadium wniesione w postaci poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.) musi zawierać co najmniej: a) nazwę i adres Wykonawcy, b) nazwę i adres beneficjenta, c) nazwę i adres gwaranta/ poręczyciela, d) nazwa zadania, na które składane jest wadium, e) kwotę, f) termin ważności, g) wskazanie wszystkich przypadków powodujących utratę wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy Pzp. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna mieć postać gwarancji bezwarunkowej, nieodwołalnej i płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5. Wadium, o którym mowa w pkt 3 musi zostać złożone w kasie Zamawiającego (bud. RZI, pok. 20) w terminie do dnia – 30.09.2020 r. do godz. 10.00. 6. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert lub wadium zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, a także w przypadku gdy Wykonawca nie wyrazi zgody na przedłużony okres związania ofertą, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a i 7b Ustawy Pzp. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić na konto NBP O/Okr. we Wrocławiu 44 1010 1674 0030 7213 9120 2000, z dopiskiem „wadium dotyczące przetargu nieograniczonego na rozbiórkę budynku garażowego nr 24 zlokalizowanego na terenie kompleksu wojskowego nr 2707 w Opolu”. 8. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 15. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca załączy: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy sporządzony wg załączonego wzoru (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 2) wypełnioną i podpisaną tabelę elementów scalonych – Formularz nr 5 (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 3) zobowiązania innego podmiotu na zdolnościach którego zamierza polegać Wykonawca w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu – Formularz Nr 6 (oryginał podpisany przez ten podmiot).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach