Przetargi.pl
Rozbiórka budynku garażowego Komisariatu Policji w Szklarskiej Porębie, przy ul. Granitowej 1.

Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-040 Wrocław, Podwale 31-33
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 47 8714323
  • Data zamieszczenia: 2024-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu
    Podwale 31-33
    50-040 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 47 8714323
    REGON: 930156216
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dolnoslaska.policja.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbiórka budynku garażowego Komisariatu Policji w Szklarskiej Porębie, przy ul. Granitowej 1.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka budynku garażowego Komisariatu Policji w Szklarskiej Porębie przy ul. Granitowej 1.1.1. Obiekt zlokalizowany jest w Szklarskiej Porębie na działce nr 335; nr o.e. 0005; nazwa o.e. Szklarska Poręba -5; j.e. 020604_1. Obiekty znajdują się na poziomie terenu, są częściowo zagłębione w ziemi i jest obiektem wolnostojącym z czego budynek garażowy zlokalizowany w granicy działki. Wokół obiektów znajdują się tereny ziemne, trawiaste, drzewa, drogi asfaltowe, chodniki, ogrodzenie oraz inne budynki nie przeznaczone do rozbiórki. Zgodnie z dostępną mapą zasadniczą na działkach w pobliżu wykonywania prac znajdują się następujące sieci uzbrojenia terenu: kanalizacyjna, wodociągowa, gazociągowa oraz elektroenergetyczna. Nie można jednak wykluczyć obecności sieci i przyłączy niewykazanych na mapie zasadniczej, uzyskanej z państwowego zasobu geodezyjnego. Przed przystąpieniem do robót należy wykonać przekopy kontrolne i zastosować lokalizator tras kabli i rur w celu ustalenia tras sieci i przyłączy w rejonie robót. Ewentualna ingerencja w istniejące sieci uzbrojenia możliwa jest wyłącznie na podstawie uzgodnień z zarządcami tych sieci. Roboty budowlane oraz rozbiórkowe nie mogą spowodować odcięcia od sieci budynków i obiektów nadal użytkowanych ani uszkodzenia pozostawianych sieci. Dojazd do obiektu odbywa się od strony ul. Granitowej, która stanowi również dojazd do posesji.1.2. Charakterystyka obiektów:a) budynek garażowy – jest to obiekt wolnostojący, parterowy, niepodpiwniczony, wykonany na rzucie wielokąta w konstrukcji tradycyjnej murowanej; obiekt składa się z trzech boksów garażowych oraz dodatkowych dwóch pomieszczeń o przeznaczeniu magazynowym; ściany budynku murowane z cegły i otynkowane obustronnie o łącznej grubości 32 cm.; ściana od strony wschodniej (w granicy działki) nieotynkowana; pomieszczenia garażowe osiadają stalowe bramy otwierane do góry; dach obiektu wykonany w konstrukcji drewnianej o spadku jednostronnym, pokryty papą na lepiku; na ścianie szczytowej wykonane obróbki blacharskie, a odwodnienie dachu wykonane z rynny i rur spustowych stalowych; od strony północnej znajduje się klomb (trawa otoczona murkiem) przylegająca do budynku garaży;b) najazd samochodowy – na terenie działki znajduje się żelbetowa rampa samochodowa; obiekt został wykonany jako wolnostojący z dwoma podjazdami z przejściem rewizyjnym na środku do rozbiórki.1.3. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych – załącznik nr 2 do SWZ oraz przedmiaru robót – załącznik nr 3 do SWZ. Przedmiar robót nie będzie stanowić integralnej części umowy, jest to jedynie narzędzie pomocnicze przy sporządzaniu wyceny oferty.Warunki realizacji zamówienia Zamawiający opisał w załączniku nr 4 do SWZ tj. PPU (Projektowane postanowienia umowy).2.Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.1) Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby wykonujące, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, czynności fizyczne bezpośrednio związane z wykonaniem robót budowlanych (np. roboty rozbiórkowe, ziemne, murowe, wykończeniowe itd.), w tym operatorzy sprzętu, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. 2022 r. poz. 1510 z późn. zm.) lub na podstawie analogicznych przepisów państw członkowskich UE, EOG. Wyłączeniu podlegają osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r.poz. 682 z późn. zm.) oraz dostawcy materiałów budowlanych.2) Zatrudnienie osób (przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę), o których mowa powyżej nastąpi przed dniem rozpoczęcia wykonywania przez te osoby czynności i najpóźniej w dniu rozpoczęcia wykonywania czynności przez daną osobę. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu poszczególnych osób na podstawie umowy o pracę przy realizacji zadania z podaniem terminów ważności umów o pracę oraz stanowisk pracy zatrudnionych osób, nie później niż trzy dni robocze przed zamiarem wprowadzenia ich na teren budowy celem wystawienia przepustek. 3) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do weryfikacji sposobu zatrudnienia, kontroli spełniania przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań ( §8 PPU i §10 PPU).W odniesieniu do warunku określonego w art. 100 ust. 1 ustawy PZP dotyczącego dostępności dla osób niepełnosprawnych, o których mowa w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych (Dz.U.UE.L Nr 94, s. 65), Zamawiający informuje, że wykonanie przedmiotu zamówienia polega na wyburzeniu budynku i przywróceniu stanu niezagrażającego ludziom, zatem nie istnieje potrzeba dostosowania wykonanego przedmiotu zamówienia do potrzeb osób niepełnosprawnych.Dopuszczalność udziału podwykonawców: Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę tych części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców (załącznik nr 5 do SWZ – formularz ofertowy) – jeżeli są znane. W przypadku braku takiej informacji w ofercie, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zamierza wykonać zamówienie bez udziału podwykonawców. 1) Zamawiający wymaga, aby umowa o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo zawierała postanowienia określone w §3 PPU, gdzie Zamawiający określił również sposób weryfikacji i kontroli zapisów umów o podwykonawstwo. 2) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4) Zasady udziału oraz obowiązki podwykonawców oraz dalszych podwykonawców zostały opisane w PPU.5) Zamawiający nie będzie badał, czy nie zachodzą wobec podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby, podstawy wykluczenia z niniejszego postępowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111300-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I. Zamawiający wymaga wniesienia wadiumWykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium - wysokość wadium wynosi: 3 600,00 zł.1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy PZP.2. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.3. Wadium może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 462.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w NBP O/Okręgowy Wrocław, numer: 34 1010 1674 0000 9713 9120 1000, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu PUZ-2380-021-067-021/2024/ML – (nazwa zadania)UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania ww. rachunku bankowego Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać łącznie co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa lub numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy PZP oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.Informacja dotyczące zwrotu i zatrzymania wadium - Rozdział XII SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy (wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie), którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej (minimalny poziom zdolności) :Wykonawca spełni warunek zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że będzie dysponował osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. kierownikiem budowy posiadającym kwalifikacje zawodowe – uprawnienia konstrukcyjno-budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawniające do kierowania i nadzorowania robót budowlanych.Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, rozumie przez to uprawnienia budowlane, zapewniające prawo do wykonywania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zawodu inżyniera budownictwa, wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z póź zm.) oraz odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia nabyte w innych niż RP państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, które zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j Dz. U. z 2023 r. poz. 334).1.4. Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt. 1-3 ustawy PZP.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-22

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach