Przetargi.pl
Rozbiórka amfiteatru w Jarocinie z równoległym prowadzeniem archeologicznych badań wykopaliskowych

Gmina Jarocin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Al. Niepodległości 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 7499500 , fax. 62 7472225
  • Data zamieszczenia: 2016-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarocin
    Al. Niepodległości 10 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 62 7499500, fax. 62 7472225
    REGON: 25085470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbiórka amfiteatru w Jarocinie z równoległym prowadzeniem archeologicznych badań wykopaliskowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka amfiteatru w Jarocinie z równoległym prowadzeniem archeologicznych badań wykopaliskowych. 1.1 SPOSÓB PROWADZENIA ROBÓT ROZBIÓRKOWYCH Przed przystąpieniem do wykonania robót rozbiórkowych należy odciąć dopływ energii elektrycznej, dokonać ogrodzenia miejsca rozbiórki, ustalić wejścia i wjazdy dla środków transportowych. Roboty rozbiórkowe należy prowadzić tak, aby stopniowo odciążyć elementy nośne konstrukcji. Ponadto usunięcie jednej części budowli lub jednego elementu konstrukcyjnego nie może spowodować naruszenia stateczności sąsiedniego elementu konstrukcyjnego. Roboty należy prowadzić równolegle z badaniami wykopaliskowymi zgodnie z programem prac zatwierdzonym przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod ścisłym nadzorem archeologa i na bieżąco stosować się do zaleceń kierownika badań archeologicznych. Kolejność wykonywania robót rozbiórkowych budynku: 1) Zdemontować przyłącza energetyczne, wodociągowe, kanalizacyjne. 2) Rozebrać budynek (sposób prowadzenia robót dowolny mechaniczny lub ręczny). 3) Rozebrać utwardzenia wokół budynku z betonu i płytek chodnikowych. 4) Ściany zewnętrzne obwodowe rozebrać do poziomu około 5 cm nad poziomem gruntu. Wystającą ponad grunt pozostałość ścian przemurować od góry cegłą pełną rozbiórkową na zaprawie cementowej do poziomu około 25 cm nad poziom terenu ukształtowany po rozbiórce. 5) Rozebrać wszystkie wewnętrzne ściany wraz z fundamentami. 6) Rozebrać wszystkie podłogi na gruncie. 7) Dokonać selekcji materiału rozbiórkowego. 8) Materiał z rozbiórki usunąć z miejsca budowy. 9) Zagospodarowanie materiałów pochodzących z rozbiórki musi być zgodne z ustawą o odpadach. 10) Teren po rozbiórce (wykopy) zasypać piaskiem pochodzącym z rozbiórki skarpy i zagęścić do Is=0,9. 11) Na terenie po rozbiórce rozłożyć ziemię (humus pochodzący z rozbiórki widowni) i zasiać trawę. 12) Po zakończeniu robót należy uporządkować teren rozbiórki. Pracownicy wykonujący roboty rozbiórkowe powinni być wyposażeni w środki ochrony osobistej, takie jak: kaski, okulary, maski przeciwpyłowe i rękawice. Przy pracy na wysokości używać pasów i lin zabezpieczających. Kolejność wykonywania robót rozbiórkowych widowni: 1) Zdemontować instalacje oświetleniową (oprawy, słupy, okablowanie). 2) Rozebrać widownię - utwardzenia, murki oporowe z fundamentami, ławki, schody(sposób prowadzenia robót dowolny mechaniczny lub ręczny). 3) Rozebrać skarpę - piasek ze skarpy w ilości umożliwiającej zasypanie wykopów po rozbiórce pozostawić na miejscu, nadmiar usunąć. Ziemię ze skarpy w ilości umożliwiającej niwelację terenu pozostawić na miejscu. W razie braku gruntu (humusu)do niwelacji należy go w ilości brakującej uzupełnić. 4) Równolegle z rozbiórką skarpy prowadzić prace archeologiczne polegające na przesiewaniu całości nasypu obecnego amfiteatru celem oddzielenia substancji zabytkowej, w tym kości ludzkich od pozostałych nawarstwień o charakterze ziemno - zasypiskowym (gruzowiskowym). 5) Dokonać usunięcia wierzchniej warstwy humusowo - śmietniskowej o grubości 70 - 100 cm na całości terenu objętego szerokopłaszczyznowymi badaniami wykopaliskowymi (planowana powierzchnia odhumusowania 6 973,00 m?). Nie dopuszcza się jednorazowego zdjęcia usuwanej warstwy (całej grubości), dopuszczalna jest wyłącznie metoda polegająca na ściąganiu warstw o miąższości 5 - 10 cm przy zachowaniu szczególnej ostrożności. Prace te można prowadzić wyłącznie pod ścisłym nadzorem archeologa, który na bieżąco będzie je kontrolował i ustalał głębokość zdejmowanych warstw. Po zakończeniu odhumusowaniu należy dokonać w wyznaczonych strefach dodatkowego precyzyjnego doczyszczania terenu przeznaczonego pod badania archeologiczne na głębokość ok. 10 cm. Doczyszczanie to można prowadzić wyłącznie w obecności archeologa i pod jego ścisłym nadzorem. Równolegle z prowadzonym odhumusowniem należy prowadzić rozdzielenie czystego humusu od gruzu pobudowlanego i pozostałych odpadów. Oddzielony (czysty) humus należy składować w miejscu wskazanym przez inspektora nadzoru na działce bezpośrednio sąsiadującej z miejscem robót. 6) Materiał z rozbiórki usunąć z miejsca budowy. 7) Zagospodarowanie materiałów pochodzących z rozbiórki musi być zgodne z ustawą o odpadach. 8) Teren po rozbiórce (wykopy) zasypać piaskiem pochodzącym z rozbiórki skarpy i zagęścić do Is=0,9. 9) Na terenie po rozbiórce rozłożyć ziemię (humus pochodzący z rozbiórki widowni) i zasiać trawę. 10) Po zakończeniu robót należy uporządkować teren rozbiórki. 1.2 ZAKRES PRAC ARCHEOLOGICZNYCH: Szczegółowy zakres prac obejmuje: 1) Ręczne doczyszczenie i eksploracja pola badań. 2) Wykonanie rysunkowej, fotograficznej i opisowej dokumentacji archeologicznej odkrytej substancji zabytkowej umożliwiającej naukowe opracowanie wyników badań. 3) Bieżąca inwentaryzacja pozyskanego materiału zabytkowego wg powszechnie obowiązujących w praktyce archeologicznej kryteriów i standardów oraz w sposób umożliwiający naukowe opracowanie wyników badań. 4) Zabezpieczenie, oczyszczenie i konserwacja zabytków ruchomych. 5) Oczyszczenie wyeksplorowanego materiału kostnego, odpowiednie spakowanie i oznaczenie pozwalające na zachowanie układu anatomicznego poszczególnych pochówków celem umożliwienia wykonania dalszych analiz antropologicznych. 6) Przesianie całości nasypu obecnego amfiteatru w sposób umożliwiający oddzielenie zalegającego w nim materiału kostnego od pozostałych składników wypełniska (humusu, gruzu, itp.). 7) Sporządzenie dokumentacji badawczej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i przekazanie jej kopii do Wojewódzkiego Wielkopolskiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu oraz Muzeum Regionalnego w Jarocinie. 1.3 UWAGI KOŃCOWE: Wszystkie prace prowadzić pod nadzorem uprawnionego kierownika budowy wskazanego przez Inwestora, zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym z zachowaniem wymagań BHP w budownictwie, przy użyciu wyrobów dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie oraz pod nadzorem kierownika badań archeologicznych wskazanego przez Inwestora i Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu oraz z pozwoleniem na prowadzenie badań archeologicznych i zatwierdzonym w nim programem prac wykopaliskowych oraz standardami badań archeologicznych określonymi w załączniku do Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 14 października 2015 r. 2. Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45 11 13 00 - 1 Roboty rozbiórkowe. 45 11 24 50 - 4 Roboty wykopaliskowe na terenach archeologicznych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 10 do SIWZ. 4. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ (m.in. dokumentacji technicznej, kosztorysie ofertowym, itp.) przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy, jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji przetargowej. 5. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ (m.in. dokumentacji technicznej, kosztorysie ofertowym, itp.) przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji przetargowej. 6. Zgodnie z dz. VI pkt 13 SIWZ - Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, jeżeli zamawiający przewidział taką możliwość wykluczenia wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w zaproszeniu do negocjacji. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451113001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jarocin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach